02.07.2013, 10:50 | czytano: 3541

Związek lekarzy ostrzega: od 1 sierpnia w szpitalu w Nowym Targu może zabraknąć lekarzy internistów i kardiologów

Krzysztof Bukiel, przewodniczący Zarządu Krajowego Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy ostrzega w rozesłanym do mediów stanowisku OZZL, że konflikt dyrekcji Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego w Nowym Targu z lekarzami, może odbić się na pacjentach.
W przesłanym dziś do naszej redakcji oświadczeniu czytamy: „Zarząd Krajowy Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy czuje się w obowiązku przestrzec mieszkańców powiatu nowotarskiego, że od 1 sierpnia 2013 roku w szpitalu w Nowym Targu może zabraknąć lekarzy internistów i kardiologów na oddziałach: internistycznym i internistyczno-kardiologicznym. Wskutek tego oddziały te mogą zostać zamknięte lub ich działalność może zostać ograniczona. Będzie to efekt konfliktu między dyrekcją szpitala, a lekarzami w/w oddziałów.
Pierwotną przyczyną konfliktu był - według lekarzy - zamiar połączenia obu oddziałów przez dyrektora szpitala. Lekarze zaprotestowali przeciwko temu, a gdy to nie przyniosło rezultatu – złożyli gremialnie wypowiedzenia z pracy, których termin mija z końcem lipca br. Lekarze zaprotestowali, bo ich zdaniem połączenie oddziałów wiązałoby się ze zmniejszeniem kadry lekarskiej (zwłaszcza na dyżurach), co stanowiłoby zagrożenie dla zdrowia i życia chorych oraz bezpieczeństwa pracy lekarzy.

Zdaniem dyrektora nie było zamiaru połączenia obu szpitali a lekarze niepotrzebnie „podnieśli alarm”. Wobec tego w dniu 13 czerwca zawarto porozumienie, przewidujące, że oddziały nie zostaną połączone, a wszyscy lekarze, którzy złożyli wypowiedzenia powrócą do pracy. Do realizacji tego „porozumienia” jednak nie doszło. Dyrektor szpitala – pod pretekstem, w ocenie lekarzy absurdalnym - odmówił przyjęcia wszystkich lekarzy z powrotem do pracy na podstawie umowy o pracę, oferując im w zamian tzw. „kontrakt” („umowę śmieciową”). Rodzi się zatem podejrzenie, że dyrektorowi od początku tylko o to chodziło, aby podstępnie „wyrzucić” lekarzy z obu oddziałów na „kontrakty”. Dyrektor może chcieć w ten sposób – po pierwsze uzyskać większą swobodę w ewentualnym zmniejszeniu kadry lekarskiej, po drugie – przerzucić na lekarzy odpowiedzialność za obniżenie jakości leczenia (wynikające z niedofinansowania szpitala przez NFZ), po trzecie – zlikwidować organizację zakładową OZZL, której członkowie wywodzą się głównie z obu w/w oddziałów. Organizacja zakładowa OZZL jest bowiem teraz jedynym niezależnym podmiotem, upominającym się o bezpieczeństwo chorych i pracowników.

Wobec powyższego, lekarze z obu oddziałów zdecydowali się pozostawić w mocy ich wypowiedzenia z pracy. Od 01 sierpnia br. może zatem zabraknąć lekarzy na tych oddziałach, co grozi ich zamknięciem lub ograniczeniem działalności. W ocenie zwalniających się lekarzy - dyrekcji nie uda się zatrudnić odpowiedniej liczby ich zastępców, bo lekarze nie zechcą być narzędziem dyrektora w walce z innymi lekarzami, a pośrednio – pacjentami. ZK OZZL popiera lekarzy z Nowego Targu w ich działaniach. Wyrazem tego jest apel ZK OZZL o niezatrudnianie się innych lekarzy na obu w/w oddziałach do czasu rozwiązania konfliktu oraz zarezerwowanie odpowiedniej sumy pieniędzy na ewentualną pomoc dla lekarzy, którzy zwolnili się z pracy w szpitalu w Nowym Targu.

Krzysztof Bukiel, przewodniczący Zarządu Krajowego Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy
komentarze
mechaniczna pomarańcza04.07.2013, 00:09
@wszycho
co do systemu, to już napisałem wcześniej - w skrócie zgadzam się z Tobą, że jest chory.
Natomiast, co do historii zupełnie nie sądzę, że Pl jest pękiem świata, ale zupełnie nie zmienia faktu, ze przemiany społeczno polityczne w Europie środkowo-wschodniej się zaczęły się od Polski. To, że większość mieszkańców "zachodu" uważa inaczej, nie jest miarą faktów - większość ludzi uważa, że ułożenie w lotto 1-2-3-4-5-6 jest mniej prawdopodobne od"zupełnie",a fakty z rachunku prawdopodobieństwa pokazują, że jest dokładnie tak samo prawdopodobne. Odsyłam cię do opracowań historycznych a nie ankiet (bo te są dobre dla polityków) popularności jakiegoś twierdzenia. Bez odbioru.
wszycho03.07.2013, 23:15
@mechaniczna pomarańcza:
Myślałem że domyśliłeś się że chodziło mi o położenie nacisku na ludzką stronę problemu, bo działać mechanicznie na zasadzie automatu to i najprostszy program komputerowy potrafi. Chodziło mi o pokazanie płytkości i utopii mechanicznego, liberalnego, bezdusznego, nastawionego li tylko na zysk, myślenia. A co do berlińskiego muru i aksamitnej rewolucji w Czechosłowacji to jesteś, niestety, w błędzie. Większość obywateli Unii Europejskiej przemiany społeczne w roku 1989 kojarzy właśnie z tymi dwoma wydarzeniami, po czym obywatele UE na trzecim miejscu wymieniają nie Polskę, co do której wszystko im się miesza w głowach ze stanem wojennym, tylko wydarzenia na placu niebiańskiego spokoju w Chinach. Polska nie jest pępkiem świata, ale i też słońce nie obraca się wokół Ziemi, mimo to jednak co rusz ktoś używa argumentu że wystarczy tylko wyjść w słoneczny dzień na balkon by się przekonać że jest odwrotnie. Podziękuj natrętnym i natarczywym polskim mediom że Ci wmówiły tę brednię że przemiany w 1989 w Polsce były najważniejsze, podobną brednią jest obecnie bębnienie w mediach że "nie ma pieniędzy, nie ma pieniędzy, itd." - no chyba że wszystkie wpływy z podatków pośrednich w 35 milionowym państwie rząd polski wysyła na księżyc albo na Marsa, wówczas by się wyjaśniło dlaczego w służbie zdrowia nie ma pieniędzy na strzykawki dla chorych (to co się dzieje po szpitalach dzisiaj w Polsce zaczyna powoli przypominać sceny z serialu "Polskie Drogi", np. organizowanie leków dla chorego ojca Władka Niwińskiego. Czy my w tym kraju, po 23 latach od powołania rządu Tadeusza Mazowieckiego, zmierzamy do tego co było za czasów okupacji hitlerowskiej???).
felczer dyżurny03.07.2013, 22:40
"skąd" a nie "z kąt" - jeżeli w czteroliterowym słowie robisz dwa błędy, to bez wątpienia powinnaś brać magnez, potas, jod i cynk.
Na to nie trzeba badań w SOR (Szpitalnym Oddziale Ratunkowym), który, jak sama nazwa jest od ratowania a nie robienia badań panom histerycznym. Może przez twoje badania ktoś później miał zdiagnozowany zawał serca czy inny udar mózgu, bo tobie się zdaje, że to całodobowa przychodnia.
@ana w welonie03.07.2013, 22:33
Kierownik SORu nie ma zamiaru przeciwko niczemu protestować, a dyrektor nie ma zamiaru prosić go, żeby na SORze było lepiej. Tyle, ze żaden z lekarzy, którzy się zwolnili nie jest pracownikiem SORu i nie chce nim być w w/w powodów.
Baba Jaga03.07.2013, 19:17
Ja nie chce leczyć się u jakichś nowych lekarzy. W przychodniach zwłaszcza kardiologicznej zapanował względny spokój, terminy odległe ale jakoś posuwały się do przodu i teraz wywrotka. Pan Dyrektor Wierzba zatrudni ledwie plączących nogami emerytów ( nawet na kardiologi bo tani) i wydaje mu się,że wszyscy uzyskają pomoc lekarską, a to nie o to chodzi. Naprawdę ci co (jak piszecie) przewalają kasę siedzą w szpitalu cicho, nie mają żadnych problemów i ani im w głowie jakaś zawierucha.
ana w welonie03.07.2013, 15:40
Zawsze w szpitalach najbardziej pokrzywdzeni to lekarze .......i zawsze pod płaszczem chorego i jego dobra głosza swoje potrzeby, bolączki, marne pensje. Sama pracowałam na umowie zleceniu i bardzo sobie chwale. Brałam tyle dyżurów ile chciałam /bez pazerności/ . Ale umowa była na 1 rok . To zmusza do wywiązywania się ze swoich obowiązkow solidnie i tak jak powinien być traktowany chory człowiek. Bo jeśli będą skargi to już nie masz co liczyć na podpisanie umowy lub w najgorszym wypadku możesz zakonczyc prace wcześniej. A jeśli chodzi o odprowadzanie wszystkich składek do ZUS to jeśli jest to jedyna praca to wszystko odprowadza pracodawca, a jeśli posiada się jeszcze dodatkowa prace w tym wypadku prywatna praktyka to niestety składki odprowadzasz sobie sam.Pracodawca opłaca zdrowtna i chyba chorobowa, Pamietam jeszcze wcześniej zanim wprowadzono umowy śmieciowe i kontrakty dla braci medycznej wszyscy bardzo tego chcieli , a teraz co ??? Jeśli bez rozumnie podjeliscie swoje zwolnienia z etatów to teraz jest trend do umów smieciowych zawsze należy się zastanowić zanim się zrobi fałszywy krok. A połaczenie dwóch oddziałów to degradacje ordynatorów i ich zastępców , oraz części lekarzy. To sa między nimi rozgrywki pod płaszczem chorego i jego dobra. Jaki by nie był oddział czy interna ,czy kardiologia, czy oddział internistyczno-kardiologiczny to pacjent będzie ten sam i praca ta sama. Tylko będzie inaczej refundowany interna to oddział leczący i diagnozujący choroby internistyczne , a oddział kardiologiczny to oddział specjelistyczny i inaczej refundowany przez NFZ to oddział droższy. I tu raczej należy szukac postawy lekarskiej. Miałam okazje bycia na SOR-ze jako pacjent nie zrobiono mi zadnych badan , tylko osłuchano i wykonano ekg, a wystarczyło pobrać krew i oznaczyć poziom magnezu i potasu i wiadomo by było od razu z kąt takie dolegliwości czyzby oszczędności bo byłam z innego województwa, ale ubezpieczona. Dopiero po powrocie do domu jeszcze raz znalazłam się w szpitalu na SOR i oznaczeniu w/w badan i podłączeniu magnezu i potasu minęły dolegliwości. Tak niewiele ,a tak wiele.
Biedronka03.07.2013, 15:02
Biedni lekarze lepiej niech powiedzą ile prywatnie zarabiają a po oddziale się pokreca do południa i tyle ich widzieli i jeszcze pretensje maja
koniecafer03.07.2013, 11:56
Kto nie chce pracować, niech nie je. Prywatne brudne interesiki ze szpitala won! Rozliczyć bałamutników!
mechaniczna pomarańcza03.07.2013, 11:27
@humanistyczna pomarańcza
sądziłem,że się zorientujesz,że to parafraza słynnego zawołania Voltaie'a :)
obalenie muru i aksamitna rewolucja były tylko następstwem wydarzeń w Polsce,o czym zdajesz się zapominać.
System jest chory,ale sprawa w szpitalu jest zwiazana jednak,moim zdaniem, z postępowaniem dyrekcji a nie z dystrybucją budżetu z danin publicznoprawnych.
humanistyczna pomarańcza vel wszycho03.07.2013, 10:20
@mechaniczna pomarańcza:
Nie musisz robić zupełnie nic abym mógł głosić swoje poglądy, a to z tego prostego powodu że po upadku muru berlińskiego w listopadzie 1989 roku (a wielkie to i dziejowe wydarzenie było poprzedzone aksamitną rewolucją w Czechach) do całej centralnej Europy zawitały wolność i demokracja, zniesiono cenzurę i każdy może wyrażać swoje poglądy. Czego nie rozumiesz? Czy Ty nie widzisz że pieniądze obywateli ściągane przez państwo polskie w coraz większym stopniu nie wracają do obywateli? Szkolnictwo - prywatne uczelnie, bezpieczeństwo - prywatne firmy ochroniarskie, opieka zdrowotna - prywatne gabinety lekarskie, i tak dalej i temu podobne wszędzie i na każdym kroku w tym kraju, tj. "w Polsce, czyli nigdzie". Co państwo polskie robi z wpływami (od swoich obywateli) z podatków pośrednich? (chyba nie muszę Cię, mechaniczna pomarańczo, uczyć że każdy obywatel, każdego dnia, kupując cokolwiek odprowadza do budżetu państwa polskiego gigantyczne sumy pieniędzy, a państwo polskie, chyba się zgodzisz, istnieje i ma służyć naszemu, czyli Polaków, interesowi - to jest tak proste!).
m03.07.2013, 07:20
To ZBRODNIA w biały dzień! Zmienic dyrektora!
aserty03.07.2013, 06:51
Będą leczyć doradcy pana dyra Wierzby, to oni ci doradcy biorą kasę ponad ok. 40 tys. zl mies. Panie Wierzba ???
mechaniczna pomarańcza03.07.2013, 00:27
@wszycho
nie wiem, czy się z tobą zgadzam czy nie, ponieważ zupełnie Cię nie rozumiem. Ale zrobię wszystko, byś mógł głosić swoje poglądy
buntownik z przypadku03.07.2013, 00:01
@:/
odejdą do 31.07. i zobaczymy czy się klei:)
jaga02.07.2013, 23:24
wszendzie nastaje spychologia a kto cierpi najbiedniejsi
zdrowy02.07.2013, 21:32
w zyciu zadnej reformy,jeszcze nigdy sie tak dobrze nie zarabialo jak w tym bajzlu;tak trzmac
:/02.07.2013, 18:44
@buntownik
1.Bajer polega na tym, że nie chcą odejść. Przecież angażują Bukiela i nawołują by nikt się nie zatrudniał. Co im przeszkadza, że ktoś przyjdzie na ich miejsce i będzie LECZYŁ PACJENTÓW? Brak lekarzy=brak opieki=dobro pacjenta??? hahahaha
2.Jakby chcieli odejść nie robili by tego tak medialnie tylko by odeszli i tyle. Po co tyle hałasu jak chcą odejść? Odchodzą i już.
3.Jakby chcieli odejść to nie mówili by, że odchodzą bo nie będą pracować na kontraktach tylko chcą znów mieć umowę o prace?
4. Jakby chcieli odejść to czemu pierwotnie powoływali się na niechęć do połączenia oddziałów? skoro chcieli tylko odejść by nie pracować dla tej wrednej dyrekcji, to o co biją pianę?
Sorry Buntownik ale to, co piszesz się nie klei.
wszycho02.07.2013, 18:12
@mechaniczna pomarańcza:
Zgodzisz się chyba że składki społeczeństwa polskiego na opiekę zdrowotną które każdego miesiąca każdy pracujący Polak musi odprowadzać są wysoko przeszacowane (sic). Teraz, zważywszy jeszcze na ten szantaż pana Bukiela czyli dodatkowe stresowanie chorych, nawet małe dziecko z łatwością widzi że Polacy płacą co miesiąc za coś co do nich nie wraca (myślę że pieniądze odprowadzane przez miliony Polaków na opiekę zdrowotną rząd polski wystrzeliwuje gdzieś w kosmos chyba, skoro w służbie zdrowia non stop na nic nie ma pieniędzy, do tego stopnia że szpitale wieszają karteczki z prośbą o przynoszenie z domów pampersów i strzykawek bo nawet na tak tanie rzeczy nie ma pieniędzy). Jak moralnie czuje się rząd który zezwala na tę kuriozalną sytuację w której lekarze muszą prywatnie przyjmować chorych którzy całe życie łożyli na ubezpieczenie zdrowotne, ale tych pieniędzy nie ma bo rząd wystrzelił je w kosmos chyba zamiast przekazać je szpitalom? Która z partii politycznych zapowie że od następnego dnia po wygranych wyborach nie będzie ściągać od pensji Polaków żadnych pieniędzy na utrzymywanie czegoś co i tak z roku na rok staje się fikcją? Jeśli mamy w Polsce taką służbę zdrowia to zostawcie nam pieniądze w kieszeniach zamiast ściągać je na funkcjonowanie publicznej służby zdrowia - wówczas będziemy mieli kasę (kasę!, kasę!!, kasę!!!) na opłacenie wizyt prywatnych u lekarzy, albo rybki albo akwarium bo nie można i mieć ciasteczka i zjeść go równocześnie. Jak Polak ma potrzebę się leczyć to niech sobie pójdzie do lekarza, który ma potrzebę zarobić, tak? Dobrze, dobrze, tylko po co do tego wszystkiego jest Polakom potrzebny NFZ? Po co?
buntownik z przypadku02.07.2013, 17:55
@:/
skoro przewalają tam kasę,dlaczego jednak odchodzą? Jest w tym sprzeczność - jak będą przewalać tę kasę nie pracując w szpitalu?
Lekarze już nie chcą pracować pod rządami obecnej dyrekcji i nie ma takiego prawa,które by ich do tego zmusiło. Ale occzywiście dyrekcja ma pełne prawo znaleźć sobie innych,lepszych doktorów
:/02.07.2013, 17:23
@buntownik z przypadku
jak nie mają żadnych roszczeń finansowych? mają! przecież będąc na umowie to szpital płaci za nich ZUS, płacą tylko składkę zdrowotną no i pomniejszony podatek. Z punktu zarabiania pieniędzy to znacząca różnica. W takiej konfiguracji jaką tu mamy zarabiają głównie prywatą, ukrywając przychód. No i jeszcze mamy wygodny socjal.
Jakby nie mieli żadnych roszczeń finansowych to wszyscy wróciliby do pracy na kontrakty, a jeśli faktycznie mają takie stawki jak ktoś poniżej napisał, to sorry. Potwierdza moja tezę. Przecież zarabialiby znacząco więcej na kontrakcie niż na etacie ale... ta działalność i te podatki od przychodu, składki ZUS... okropność:/
buntownik z przypadku02.07.2013, 16:20
@ja
ależ proszę bardzo - bierz - teraz przyjmą chętnie nawet ślepego spawacza.
I nie próbuj sprowadzić tego sporu do pieniędzy, bo lekarze nie mają żadnych roszczeń finansowych.
buntownik z przypadku02.07.2013, 16:16
@pacjent
święte słowa - lekarze są zupełnie niepotrzebni w tym chorym szpitalu - wystarczy sprawna dyrekcja pod przewodnictwem światłego wicestarosty.
Będziesz miał lepiej, szybciej, taniej - już za za niecały miesiąc.
ja02.07.2013, 16:12
no przepraszam bardzo jeśli lekarze na kontaktach maja umowy śmieciowe . . .to gratuluje mądrości związków zawodowych czy też tj. 60 do godz. 15 zł i 50 zł po 15. też taką śmieciową umowe chce.!!!! kto by jeszcze chciał ?
pacjent02.07.2013, 15:52
Brawo dyrekcja tak trzymać,KOMU PRACA W ŻYCIU SZKODZI NIECH JĄ RZUCI O CO CHODZI o kasę panowie lekarze ,o kasę oczywiście a nie o pracę.Wpis ten dotyczy tej grupki która wylewa krokodyle łzy do nieomylnego guru związkowego p. b....la.Słowa uznania dla lekarzy nie uwikłanych w tą brudną i z palca wyssaną aferę a leczących pacjentów bez względu na okoliczności.Dzięki Panowie.
mechaniczna pomarańcza02.07.2013, 15:40
@wszycho
strszenie jest dopuszczalne (to samo robi zresztą druga strona,tylko innych wybiera do straszenia).
Ważniejsze dla pacjentów,które strachy są prawdziwsze.
świadek oskarżenia02.07.2013, 15:36
@też pacjent
czy jeden z tych wichrzycieli to ten, który ma czelność upominania się o takie metody wykonywania badań laboratoryjnych,żeby były jak najdokładniejsze a nie jak najtańsze? Czy to ten sam,który ośmiela się krytykować bezwład administracyjny w poradniach specjalistycznych? Jeżeli to on,to natychmiast trzebw go odsunąć od obowiązków,żeby mogli cię leczyć pp W&J
kaja02.07.2013, 15:13
Nie mają ochoty pracować niech się zwalniają. I tak mili są tylko prywatnie.Niech pracują w szpitalach lub gabinetach wtedy nauczą się większego szacunku do ludzi.
Marek02.07.2013, 13:20
płacimy składki ZUS, byłem w szpitalu z mamą która potrzebowała pomocy. Czekaliśmy na korytarzu a za drzwi słychać było śmiechy. Moja mama cierpiała a oni dobrze sie bawili. Nie zapomnę im tego, traktują chorego z góry jako przedmiot..
też zainteresowany02.07.2013, 13:15
Żałosny jesteś "też pacjent" Sądzę , że nie jesteś pacjentem a osobą z kręgu jak najbardziej bliskiego sprawie. NIe manipuluj opinią publiczną zwłaszcza, że nic nie masz konkretnego do powiedzenia poza jakimiś powtarnymi, bezsensownymi nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością banialukami.
wszycho02.07.2013, 12:54
Nie wiem czy wolno, z prawnego punktu widzenia, w ten sposób szantażować społeczeństwo jak robi to przewodniczący ZKOZZL zapowiadając pacjentom jeszcze większe kłopoty w dotarciu do opieki zdrowotnej. Społeczeństwo musi się dobrze zastanowić czy opłaca mu się co miesiąc płacić składki ubezpieczenia zdrowotnego gdy z miesiąca na miesiąc maleją społeczeństwu szanse na dotarcie do opieki zdrowotnej (coraz bardziej społeczeństwo płaci co miesiąc na placebo opieki zdrowotnej a nie opiekę zdrowotną).
ggg02.07.2013, 12:25
@ paaaaa w 100 % masz rację. Miałem okazję być u jednego z tych lekarzy (u którego to nieistotne dla komentarza) i prywatnie super, ekstra, lekarz troskliwy, kompetentny życzliwy. Potem miałem okazję być kilka razy na szpitalu i KOSZMAREK na całego. Jak mają się tak zachowywać i tak leczyć to niech się faktycznie zwolnią... Nie odnoszę się tutaj do ich postulatów (bo prawda pewnie jest gdzieś pośrodku między lekarzami a dyrekcją) tylko do zachowania i podejścia do pacjenta
kiecka02.07.2013, 12:11
do ?
slawetna opieka internista +pediatra + laboratorium to nie ekipa z Krakowa ,
to ekipa dyr Wirzby [bo jak to nzawac gdy w pol roku otwiera sie taki twor ,a NFZ juz nie ma pieniedzy]...prowadzi to podobno mlody z ogromnym potencjalem DOKtOR oklo 50 wiecznie specjalizujacy sie ,ale tych specjalizacji nikt jeszcze nie widzial!!!!!A tlum taki chetnych do tego TWORU ,ze Panie w REJESTRACJI juz wydaja numerki na 2050 rok.....
koperta02.07.2013, 12:07
Prywatnie też ich zabraknie?
*02.07.2013, 12:01
@ Też pacjencie
Jak już piszesz to wal całą prawdę a nie jak "Kaczyński - wiem ale nie powiem"
obserwator02.07.2013, 11:54
Wierzba i Jachymiak ... duet w stylu co tu jeszcze spie#@!$szyc...
kiecka02.07.2013, 11:26
Wiadomo bylo ,ze tak skonczy sie konflikt w szpitalu NT miedzy lekarzami a dyrektorem i vice starosta Jachymiakiem ktoremu jest na reke zwolnienie lekarzy ,ktorzy pamietaja jego gornolotne obietnice....A tak z drugiej strony to gdzie jest Pan Wojewoda Malopolski i inni decydenci ....Ciekawe czy Odzdzilal NFZ w KRAKOWIE a zwlaszcza Pani DYREKTOR OD SPRAW MEDYCZNYCH bedzie miala czas przypomniec dyr Wierzbie o zawartych kontraktach i braku mozliwosci ich wykonania przez szpital [pieniadzach juz otrzymanych w ramach kontraktu] na swiadczenia dla mieszkancow ..... BO brak porozumienia z strony dyr WIerzby i POLECZNIKOW Z LEKARZAMI TO NIE KLESKA ZYWIOLOWA[powodz ,traba powietrzna] by nie wykonywac umow podpisanych .....
Też pacjent02.07.2013, 11:12
Jeszcze raz - wichrzycielom - konkretnie dwóm panom z ww. Oddziałów w tym byłemu dyrektorowi ds. lecznictwa - Dyrekcja szpitala w Nowym Targu słusznie i stanowczo mówi NIE chce się z nimi pożegnać - kto zna kulisy tych spraw, kto był na tych oddziałach i trochę słyszał o historii pewnej spółki dotorskiej w mieście, ten wie że Pan Dyrator Wierzba ma tutaj rację. Niepotrzebnie reszta dobrych lekarzy ich broni, bo wspomniani panowie "dochtorzy" dochrapali się tego, na co od dawna swoim postępowaniem względem pacjentów i innych lekarzy zasłużyli. Panie Bukiel, naprawdę o tych panów nie wylewaj pan łez, bo nie ma kogo bronić. Brawo Dyrekcja Szpitala i Starostwo - kombinatorom i patologiom mówimy STOP !!!
?02.07.2013, 11:11
Brawo lekarze. Wytrwajcie. Może dzięki Wam rozpieprzy się ten zamknięty szpitalno-powiatowy układ. Niech sobie Jachymiak z Wierzbą igrają z ludzkim życiem - ale na własny koszt

Ostatnio przeczytałem ogromną i zapewne kosztowną reklamę nowotarskiego szpitala w TP o otwarciu na terenie szpitala nowego podmiotu - internista, pediatra + laboratorium ( zapewne szpitalne). Czy ktoś wie, kto za tym stoi? Czy aby nie spadochroniarze z Krakowa szukający łatwego grosza bo w Krakowie już ciasno?
oyama02.07.2013, 11:05
Zlikwidować NFZ! Każde 100 złotych z naszych składek ZUS = -30% utrzymanie NFZ, - 30%- utrzymanie urzędników w Ministerstwie Zdrowia więc na leczenie przechodzi około 40%, z tego jakieś 20% ginie po drodze... i suma suma rum 20%= 20 zł:) więc z czego mają nas leczyć szpitale????
że tak powiem02.07.2013, 11:02
Dyrekotres Wierzba do dymisji! Oczywiście bez odprawy
paaaaa02.07.2013, 10:55
Na tych oddziałach lekarz i tak nic nie warci, chyba że się pójdzie prywatnie. To inna bajka