30.09.2013, 12:17 | czytano: 12414

Postawią fotoradar na "patelniach"?

Ponownie pojawiły się głosy, żeby ostatecznie rozwiązać problem motocyklistów urządzających rajdy na tzw. patelniach na "zakopiance" w rejonie Chabówki.
- Tam już jest mały cmentarz - mówił na sesji Rady Powiatu Nowotarskiego radny Jacek Klinowski nawiązując do kolejnych wypadków z udziałem motocyklistów na serpentynach w Chabówce (ostatni miał miejsce w połowie września, ciężko rannego motocyklistę, który wypadł z zakrętu i rozbił się na barierkach, zabrał śmigłowiec). Radny zwracał uwagę na fakt, że motocykliści nie tylko stanowią zagrożenie dla siebie, ale też dla innych uczestników ruchu drogowego. - Jak długo to będzie trwało? Jaki jest pomysł, żeby to zakończyć - dopytywał.
- Rzeczywiście, jest problem - przyznał, w wystąpieniu przed radnymi, komendant Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu podinsp. Zbigniew Domalik. - Wysyłanie patroli policji na miejsce jest mało skuteczne, bo żeby zaprowadzić tam porządek, musielibyśmy być obecni na miejscu cały czas - wyjaśniał. Komendant relacjonował radnym, że gdy na miejsce przybywa patrol policji, motocykliści stoją na poboczu lub jeżdżą spokojnie. - Rajdy zaczynają się, gdy patrol odjeżdża. - tłumaczył. Jeśli udaje się karać motocyklistów, dodał, to za drobne przewinienia - zmianę pasa ruchu bez sygnalizacji czy przekroczenie linii ciągłej. - Skutecznego sposobu na likwidację tego problemu nie ma - przyznał. - My nie możemy być na miejscu cały czas, bo mamy też inne zadania.

Wśród radnych pojawiały się różne propozycje rozwiązań. Proponowano ustawienie znaku ograniczenia prędkości do 60 km/h lub likwidacji "zawrotki". Komendant nie wykluczył, że postawienie fotoradaru mogłoby przyczynić się do rozwiązania problemu. - Nie byłoby prędkości, nie byłoby adrenaliny i nie byłoby rajdów - przyznał, ale podkreślił, że kwestia ustawienia fotoradaru to zadanie dla zarządcy drogi i Inspekcji Transportu Drogowego. Mimo dyskusji, konkretne ustalenia nie zapadły.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
To tyle..14.06.2015, 21:19
Może zaczne od tego,że to sa motory-motocykle( jak kto woli)
I tylko nieliczni na nie wsiadaja bo to kochaja.A może tak spojrzec w strone kierowcy.Czy on nigdy nie spowodował wypadku? Podkreślam nigdy.Nie no skądże to wszystko wina motocyklisty.Przecież proste że kierowca sie nie przyzna.A cała wina spadnie na motocykliste.Spójrzmy ilu już zginęło.
Nie chcemy tego chociaż gina tłumy.
lasjustyna05.07.2014, 20:58
Dajcie Im po prostu miejsce !!! aby mogli realizowac swoja piekna pasje! !!
Babinskiy10.10.2013, 22:27
Ja @

masz racje
Baryjerki nie są od wieszania kasków , trzeba jezdzić normalnie a nie wbijac sie pod Baryjerki
Ja10.10.2013, 11:27
Radni Powiatu Nowotarskiego dużo mówią . Postawić ten fotoradar a nie gadać tyle. Pojedzie rodzina z małymi dziećmi, zginą to dopiero będzie afera. Mogliśmy zapobiec a nie udało się.Ja mam tych motorów serdecznie dość. To jest droga a nie tor wyścigowy. Koszmar z nimi. Strach tam jeździć. Cmentarz z kasków sobie robią za barierkami.
ss09.10.2013, 16:47
a dlaczego nikt nie pisze o tym, że kierowcy samochodów także przyczyniają sie do wypadków z udziałem motocyklistów, bo np nie patrzą w lusterka, albo nie chca się dac wyprzedzić, zeby zrobic na złość, bo ktos inny jedzie na motocyklu
Smokl04.10.2013, 13:36
Panowie, nie oszukujmy się, ale na chwilę obecną liść na odmułkę i kilka kopów w głowę bez kasku załatwiło by sprawę w każdym przypadku.
miki04.10.2013, 09:35
do Pietrek
1. Tu się już zgadzamy, że tzw. patelnie nie są torem wyścigowym;
2. Jakie ma znaczenie gdzie mieszkamy czy w Polsce czy w Skandynawii przecież na motorze nie jeździ się w zimie;
3. Jakie ma znaczenie klimat nadmorski czy górzysty, lato jest takie samo, różnica tylko w ukształtowaniu terenu;
4. Widziałeś jakiegoś motocyklistę, który na "patelniach" kozaczy jak pada deszcz lub śnieg? Ja nie - chodzi o to że goście narażają na niebezpieczeństwo ludzi, którzy jadą spokojnie i prawidłowo swoim pasem wraz z rodziną, a jakiś koleś śmiga obok niego z prędkością grubo ponad 100 km/h.
Jeżeli mówią, że zakręty w Chabówce są źle wyprofilowane to po co tam przyjeżdżają i narażają innych ludzi.
Może warto zrobić jakieś zabezpieczenia aby uniknąć kolejnych tragedii!!!! Pamiętaj, że oni nie spotykają się na patelniach zimą, tylko latem i to jeszcze przy ładnej pogodzie
pietrek03.10.2013, 20:14
1. Miki ja nie twierdzę że patelnia jest torem wyścigowym
2. Mieszkamy w Polsce nie w Skandynawii
3. Nie porównuj klimatu nadmorskiego (Trójmiasto) z górzystym.
4. Przejedź się mocnym motocyklem po mokrym asfalcie i zmień pas ruchu (nawet na prostej) przejeżdżając po malowanych białych liniach. Zobaczysz co się dzieje się z tyłem motocykla.
Zdaję sobie sprawę, że ,,chropowate" jest mniej śliskie. Ale dołóż do tego spadek terenu, ostry winkiel, jakość wykonania jezdni (ludzie mówią, że zakręty na Chabówce są źle wyprofilowane ) no i klimat górski który na pewno przyczynia się do mniejszej przyczepności na jezdni.
miki03.10.2013, 14:02
@Pietrek
Niestety Pietrek nadal nic nie rozumiesz. Widać, że próbowałeś się przygotować i nawet gdzieś coś poczytałeś jednak z marnym skutkiem /niestety/. Takie oznaczenia są od dawna stosowane w np. Skandynawii a jakbyś wyjechał ze swojej "wsi" to zobaczył byś, że dokładnie takie zabezpieczenia są na obwodnicy Trójmiasta, w miejscach tzw. niebezpiecznych a "patelnie' z uwagi na ilość wypadków i zakrętów do nich należą. Może warto wyjechać z domu.
Dodatkowo konstrukcja tzw. baretek nie wpływa na zmniejszenia przyczepności pojazdów do nawierzchni w tym także motocykli a jedynie powoduje nieprzyjemne odczucia podczas jazdy po nich. Zachęcam do lektury, może warto doczytać coś do końca, nim się zacznie o tym dyskutować. W całym tym artykule chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa ludziom jadących bezpiecznie w samochodach przed motocyklistami, który myślą, że jest to ich droga i mogą wszystko. Jeżeli chcą to proszę na tory wyścigowe i jeździć ile dusza zapragnie, a nie powodować zagrożenia dla innych. Przecież są dostępne takie rozwiązania np. tor w Bednarach. Czy widziałeś kiedykolwiek, co może zrobić rozpędzony motocykl kiedy uderzy w samochód osobowy?
Może warto się zastanowić Panie Pietrek
gutek03.10.2013, 13:19
pietrek ma racje :) radary sa zbedne
i sciagnac te krzyze co tam stoja bo tylko denerwoja trzeba muslec ludziska
pietrek03.10.2013, 12:41
@Smok
Przepraszam poprawię się :)
Smok03.10.2013, 11:45
Ładnie ich wypunktowałeś pietrek ale niczym coś napisać dziwnie brzmi.
pietrek03.10.2013, 09:28
@Miki
Masz rację mieszkam na wsi. To co opisujesz nie może być malowane w pasie ruchu. Jedynie jako linie rozgraniczające pasy ruchu, jako linie krawędziowe, części jezdni wyłączone z ruchu ewentualnie na przejściu dla pieszych. Na patelni jakoś przejścia nie zauważyłem. Na ostrym zakręcie po deszczu problem z kontrolowaną jazdą miałby każdy samochód a co dopiero motocykl.

@Lekarz Dentysta
Droga z Jabłonki do Czarnego Dunajca to ciąg drogi nr 957 (WOJEWÓDZKIEJ). Podam ci początek z wikipedii.
Droga wojewódzka nr 957 w południowo-zachodniej części woj. małopolskiego...
Drogi krajowe są oznaczone polem czerwonym i mają oznaczenie jedno lub dwucyfrowe. Drogi wojewódzkie/powiatowe są oznaczone polem żółtym i mają oznaczenie trzycyfrowe.
Ogarnijcie się obaj niczym coś napiszecie.
Lekarz Dentysta02.10.2013, 17:59
ja widziałem progi zwalniające na Drodze Krajowej z Jabłonki do Czarnego Dunajca , były i są tam do dziś trzeba jechać 60km/h zeby nie wypasc z drogi /.../
miki02.10.2013, 16:10
@ do Pietrek
Widzę, że jesteś super kierowca i wszystko wiesz. Niestety tak nie jest
Czy dlatego, że jeżeli Ty pochodzisz ze wsi to myślisz, że każdy z niej jest.
Chodzi o progi zwalniające w postaci linii akustycznych, tzw. baretek, które dźwiękowo sygnalizują kierowcy, że zjeżdża z drogi. Dodatkowo do dźwięku dołączają się wibracje. Nawierzchnia jest sfrezowana w charakterystyczny wzór przypominający sinusoidę, także brzeg tego sfrezowania ma łagodne brzegi. Do tego dochodzą malowane, odblaskowe pasy. Najechanie na tą linię powoduje wibracje i hałas. Dla jadącego z dużą prędkością motocyklisty również będzie nieprzyjemne odczucie i może w efekcie nie będzie rozwijał nadmiernej prędkości. Takie rozwiązania są stosowane na drogach krajowych w całej Europie i w Polsce również.
pietrek02.10.2013, 15:05
@miki
nie wiem czy jeździsz gdzieś dalej niż twoja wieś. Zakładając że jeździsz jako kierowca. W czym problem ?. Widziałeś gdzieś na DK czyt. droga krajowa progi zwalniające ???
miki02.10.2013, 11:00
najprościej jest przed zakrętami postawić ograniczenie prędkości i progi zwalniające. Motocykliści nie będą mogli składać się w zakrętach, bo przy przejeździe prze próg z dużą prędkością motor nie będzie w stanie zapewnić przyczepności. Wystarczą po dwa progi po każdej stronie i po problemie. Nie ma potrzeby ustawiania fotoradarów, bo i tak ich tablice rejestracyjne są niewidoczne
motorynkarz02.10.2013, 09:31
Radar za chwilę motocykliści unieszkodliwią. Jak przyjadą na rajd to zarzucą worek na obiektyw i będą jeździć. Jak będą odjeżdżać, to worek zabiorą.
:D01.10.2013, 21:04
Patelnia na zawsze!!!! ?
Tata01.10.2013, 21:02
motocyklisci to zakompleksieni Maminsynkowie co pokazują swoją wielkosc na motorze a potem za zakretem plack-klack :( i po chłopie
aut01.10.2013, 19:27
Moge sie zalozyc ze nawet jakby wybudowali ten tor to i tak byscie narzekali ze jest o d** rozbic
pawserg01.10.2013, 16:38
Czytając artykuł ma się wrażenie że radni jak i przedstawiciele służb nie za bardzo są zorientowani nad czym dyskutują. Przecież na zakrętach na których jest najwięcej wypadków od dłuższego czasu na obydwu pasach są znaki ograniczające prędkość do 60 km/h. Problem w tym, że nigdy jeszcze nie widziałem w tamtym miejscu radiowozu z radarem., który to "dyscyplinowałby" kierowców. Moja propozycja: niech koło zakładu DUBIELa na Zaborni powstanie ograniczenie do 70 km/h, wtedy patrole policji które mają tam stały punkt łapania kierowców na podjeździe w terenie zabudowanym (50 km/h i 100% pewności że żaden jadący samochodem nie przestrzega tego ograniczenia), a niebezpieczeństwo jest znikome, przeniosą się na ograniczenie 60 km/h na "patelnie" i przyczyni się to mam wszystkim do poprawy bezpieczeństwa i kultury jazdy a i wyniki policji nie zmaleją. Tak w rzeczywistości to problem z motocyklami ogranicza się do kilkunastu wolnych dni w roku i dodatkowo pogodnych. Zmiana stałego miejsca "łapanki" wszystkim wyjdzie na dobre.
alex01.10.2013, 08:34
Jestem za budową toru dla szybkich motocykli a obok postawić klinike transplantacji i od razu przybędzie zadowolonych
Smok01.10.2013, 08:15
Beka z was przygłupy na 2 kółkach i z tego waszego mniemania, że kogoś obchodzicie, ktoś się wami interesuje, albo tym, że to akurat ostatnia droga akurat Pana Sieczki. Napisałbym więcej, ale Modi-kolega-motocyklistów, dyskryminator rozmaitych gadów, smoków i innych fantastycznych wymysłow nie puści.
ciostek01.10.2013, 07:53
Ja nam pomysl znacie droge na Krakow na barierkah sa pomontowane przeciw oslepiacze zamontowac na patelni na wszystkich barierkah skacza sie pokazy bo za dużo przez to nie widac ma to tylko metr wysokosci a dziala cuda skaczy sie debata raz na zawsze nie trzeba bedzie fotopstryka ani policjantow w autku
Romek01.10.2013, 07:14
do@r6 fakt tym chłopakom pozostały już jaja bo mózgu zabrakło....
carol30.09.2013, 23:29
Poprosze o jakis przyklad kolizji motocykla z saochodem w okolicach patelni , bo jakos niepamietam. Skoro jest zagozenie dla kogos ze strony motocyklistow to dawac konkrety a nie domysly.
NT30.09.2013, 22:42
Do R1

No i co pochwaliles sie? Podniecilo Cie to? Wg mnie to zagrazacie innym uzytkownikom ruchu, a Twoje zdrowie i zycie i innych Twoich kolegów mam gleboko w powazaniu skoro wy tak samo podchodzicie do tego faktu. (Prosba tylko, ubezpiecz sie na wlasna reke i znajdz sobie klinike ktora bedzie Cie leczyc w razie wypadku) a nie licz na NFZ. Jesli chcecie, robcie przerozne ewolucje na wlasne ryzyko ale nie na drodze publicznej. Stac was na wypasione motory? to pewnie tez stac was na wynajecie pasa na torze. Mam nadzieje, ze w koncu sie znajdzie sposob na takich jak Ty. A to ze masz wygiete tablice to juz nie musisz sie chwalic bo przeciez wszyscy wiemy, ze kazdy z was tak robi. Banda cwaniakow z was i tyle. Smieszysz mnie czlowieku.

serdecznie pozdrawiam: NT
MARIO GM30.09.2013, 21:55
TOMEK SIECZKA PRZEZYŁ TAM SWOJA OSTATNIA CHWILE TRZCIJMY TO MIEJSCE .ŻOŁTA SKRZYNKA NIC TAM NIE ZMIENI WRECZ PRZECIWNIE ZROBI SIE TAM JESZCZE WIEKSZA BRAWURA I ZŁOSC ZE STRONY PASJONATÓW MOTOCYKLI .POZDRAWIAM MARIO WAKS.
Burak30.09.2013, 21:31
Do r6-chłopaki z jajami won z normalnej drogi puki jeszcze macie jaja
Andy30.09.2013, 21:25
Witam
Tak czytam i czytam te komentarze i uwierzyć nie mogę ile głupoty, chamstwa, zazdrości jest w naszym narodzie. Fakt taka jazda na motocyklu jaką zaobserwować można na "Patelniach" nie jest bezpieczna, ale czego spodziewać się można w kraju w który miliardy wydaje się na budowania stadionów piłkarskich i sponsorowanie drużyny, która przegrywa z amatorami ( na myśli mam San Marino). Niech część tych pieniędzy przekażą na budowę torów i sponsorowanie ludzi którzy mają talent i pasję. A na pewno na drogach będzie bezpieczniej. Prawda jest taka, że podatki płacimy wszyscy i jako obywatele mamy prawo realizować swoje pasje a na pewno nie wszyscy żyją tylko piłką.
A i żeby nikt nie myślał, że opowiadam się za którąś ze stron to akurat na motocyklu nie jeżdżę. Moją pasją są akurat rowery i przyznam szczerze, że o tory do jazdy na nich też trudno w naszym kraju. Pozdrawiam wszystkich i jeździcie z głową.
osioł30.09.2013, 21:18
ja głupi jestem ale moze tor wyscigowy jak w poznaniu......fotoradar to kazdy cymbał potrafi postawic i co zasłoni taki tablice kask na łbie i mu naskoczysz.....
kmlrbk30.09.2013, 21:11
zamiast żeby za**na straż miejska z rabki czy policja zajmowała się łapaniem "szybkich i wściekłych" po naszych wsiach, powinni sobie tam stanąć bo to nie tyczy się tylko "honorowych dawców organów" tylko również młodych a za razem głupich kierowców, którzy myślą, że są niezniszczalni i za dużo grają w gry komputerowe wierząc, że tu też mają "kilka" żyć
r630.09.2013, 20:12
do kierowca
gdzie ty byłeś i co ty mogłeś widzieć i wiedzieć
jedynem czym jezdziłeś to pewnie wypasione fury w gta nie czujesz klimatu to sie nie wypowiadaj
oto kilka filmików z zachodu /.../

Proszę nie zamieszczać linków. Moderator.
Bolo30.09.2013, 20:08
Nic dodać nic ująć debilizm i tyle w temacie jazdy na tym odcinku drogi
kanalik jadowy30.09.2013, 19:48
Bez morału będzie bajka ,na patelni skaczą jajka. Jak podskoczą za wysoko to je radar złapie w oko. I choć łza się w oku kręci z góry patrzą Wszyscy Święci TO ROZUMU WCIĄŻ BRAKUJE dalej skaczą głupie .......... Ta patelnia dawno powinna mieć radary w pasie drogowym. Jak najbardziej trafna decyzja.
kierowca30.09.2013, 19:28
Do re6. Może macie jaja ale mózgu zero!!!!! A pasje mylicie z debilizmem. Na zachodzie za to co robicie kryminał!!!! Ty i Twoja stara ekipa banda dzieciaków nic więcej kilku z was znam osobiście
R130.09.2013, 19:18
Faktycznie dużo da fotka z fotoradaru...większośc z NAS ma blachy niewidoczne :))) no ale grunt to "trafiony" pomysł.. :)))
BMW30.09.2013, 19:14
mozna by było gdzies zrobic tor i było by super sam bym sobie poszalał w miejscu przystosowanym do tego :) napewno by to ludzia wyszło na dobre motocyklista i policji :) pozdro wszystkim motocyklista
r630.09.2013, 18:43
uwielbiam czytać te komentarze gości co całe zycie przesiedzą przed kompem nigdzie nie chodzą g.... widzą w życiu nie siedział nawet na motorze ale w ocenie innych rozumu zjądł za stu ...był jeden z drugim zamienił z nimi chociaż jedno zdanie aby ich oceniać ...to ich pasja nikt tam nie jedzie po to aby go wyciągać potem z pod barierki ...ale cóż błędy przydarzają się nawet najlepszym .to są chłopaki co mają jaja

pozdro dla starej ekipy
http:/...
GP30.09.2013, 18:33
Znając życie, ktoś podchwyci pomysł ustawienia fotoradaru. ITD zrobi rekonesans i postawi radar kilka kilometrów dalej, na prostej w kierunku Rdzawki. To tak dla poprawy bezpieczeństwa.
xxx30.09.2013, 18:06
ZBUDOWAĆ PORZĄDNY TOR I BĘDZIE PO PROBLEMIE . NA PATELNIACH BĘDZIE BEZPIECZNIEJ , A NA RYNKU W NT NIE BĘDZIE PSEUDO DRIFTERÓW . LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ :P
Hayabusa30.09.2013, 18:01
Ustawią fotoradar , to obiektyw mu ktoś zamaluje i dalej będą śmigać :P
ja30.09.2013, 17:58
ale dawcow potrzeba
xxx30.09.2013, 17:09
zwężenie lub przeszkody do omijania, trudno że na dwupasmówce !!!
skoro idioci jeżdżą i jeździć nadal mają zamiar to innego wyjścia nie ma.
z drugiej strony policja to też się nie popisała, ma pełne pole do popisu a dała ciała (samochody nieoznakowane, motocykle i wystarczy ruszyć głową a nie siedzieć na 4 literach i mieć to właśnie tam.
tadek30.09.2013, 16:59
a po co fotoradar Kościotrupa im postawić jak zabijaka spojrzy to od razu śmierć stanie mu przed oczami.
YA30.09.2013, 16:28
Nie będzie radaru ,bo go zaraz ukradną.
Nic nie zrobią ,powodzenia moto.......
ramcin30.09.2013, 16:19
Zakaz ruchu na tych bocznych dróżkach zrobić i po problemie.
Nie będą mieli gdzie stawać. A jak stanie taki cwaniak to tam na takim motorku nie zwieje. Mandaciki ich załatwią.
Michał30.09.2013, 16:11
Pomysł z torem nie głupi. Niech władze lokalne znajdą fundusze na taką inwestycje. Zapewne wielu motocyklistów jak i kierowców samochodów którzy lubią szybką jazdę przeniosło by się z ulic.

Do "Do Granda": Ty się dobrze czujesz? Motocykliści, kierowcy samochodów którzy lubią szybką jazdę też płacą składki zdrowotne i podatki. Należy im się taka sama opieka zdrowotna jak wszystkim innym. A to że ich zainteresowania, sposób spędzania wolnego czasu jest taki, jaki jest, to tobie nic do tego!
ja30.09.2013, 16:01
Najlepiej żeby każdy z nas po powrocie z pracy siedział w domu i oglądał ogłupiające programy telewizyjne, starsi odmawiali paciorki a młodzi odrabiali zadania domowe i czytali lektury... najlepiej ale dla okolicznych władz. Patelnie były są i będą miejscem spotkań motocyklistów w ramach spędzenia wolnego czasu. Po pierwsze zwróćcie uwagę na rejestracje moto, które niebiezpiecznie kładą po patelniach. Na pewno nie zobaczycie tam KNT czy innych okolicznych. Zanim ktoś zdemolował tą miejscówkę wywieszony był regulamin. Poza tym nikt się zabić nie chce, jeżeli już to wybrał by prostszy sposób. Sami się nakręcacie tą gadką o niebezpiecznej jeździe a nic o motocyklistach nie wiecie. zamknijcie patelnie, znajdzie się co innego. To wy piszecie żeby motocyklistom wystawić kolczatki itp. , życzycie nam śmierci żebyście mieli o czym gadać i kogo nienawidzić a bo za głośno a bo za młody a tamten powinien z żoną siedzieć o ciasto piec.
politycydlaludzi30.09.2013, 15:56
O tym by zwiększyć bezpieczeństwo zakrętów nikt nie myśli jak np Czechy Słowacja gdzie bariery są innej konstrukcji, Lepiej postawić fotoradar by jeszcze na tym zarobić. Usuniecie na wrotekę? no i co jest na górze za kościołem, usuniecie na dole przybędą 2 winkle. Osoby o śmiesznych komentarzach typu "dawcy" i "jak sie zabijają niech sie zabijają"... Powinniście się wybrać do psychologów, bo to nie nasza wina że mamy inną zajawkę, a chcąc pojeździć po winklach nie mamy zbyt dużego wyboru gdzie nie wpadniemy nikomu w dom lub płot. Co do mistrzów prostej to śmieszny komentarz bo chodzi o zakręty ale tak w dobie XXI w mamy brak logicznego myślenia...

Co do Radnego Klinowskiego powinien przeczytać po co jest radny i czy on ma przeciw działać czy reprezentować ludzi. Może czas zastanowić się Panie Jacku dlaczego oni tam latają ?? Może bezpieczniej będzie gdzieś zrobić kilka zakrętów? na uboczu i brać za to kilka zł za wjazd niż stawiać fotoradary wysyłać patrole które kosztują a nie dadzą efektu.
pp30.09.2013, 15:54
lub likwidacji "zawrotki" nie wiem po co zamkneli je w nt chyba dla pijaków.
...30.09.2013, 15:24
Rozwiązanie na wszystkie drogowe problemy w tym PO...m kraju...fotoradar - gratuluję......
kiril30.09.2013, 15:03
Do grands jak chcecie tor to za własną kasę
za głupotę się płaci
alex30.09.2013, 15:02
Nie od dziś wiadomo że w Polsce mamy PSEUDOKIBICÓW I PSEUDOMOTOCYKLISTÓW i wszyscy się z nimi cackają a wyjście jest proste , jak oni nas nie szanują to dlaczego tak się nimi opiekować . Proponuje wysłać na roboty do kamieniołomu jak by se chłopy ciężej popracowały to by ich popuściło i może zaczeliby szanować życie swoje i innych
do granda30.09.2013, 14:47
A dlaczego mamy budować tor dla dawców organów. Mądrzejsi się od tego zrobią? Ja mam propozycje .NIE REFUNDOWAĆ leczenia ,niech z własnej kieszeni zapłaci za leczenie szpitalne to doceni zdrowie.
Fazi30.09.2013, 14:47
"Mały cmentarz" ...stoją dwa krzyże upamiętniające tragedie!!! jeśli by postawić krzyże na drogach wszystkim ofiarom to jadąc byłby co chwile cmentarz. Przypomne że na tzw "Zbójeckiej" (za Zabornią Na Kraków) zgineło tyle osób że powinni zamknąć odpowiedzialnych za zabezpieczanie, oznakowanie itp ludzi zarządzajacych tą drogą i nic się o tym nie mówi. 24 lata mineło od "upadku" komuny :D i ile wybudowano w polsce dróg szybkiego ruchu ? BYT KSZTAŁTUJE CZŁOWIEKA osły, a nie kumoterstwo, znajomości i złodziejstwo. Na dzisiaj powinny być drogi i specyjalny tor dla pasjonatów motocyklowych i nie było by tragedi na drogach. Nie wiecie co wymyślić ? więc podpatrujcie mądrzejsze państwa i tak róbcie ! a nie kombinujcie ...
granda30.09.2013, 14:38
jak chcą poprawić bezpieczeństo niech wybudują tor na podhalu , wtedy nikt nie bedzie szalał na zakopiance
Kobyła30.09.2013, 14:37
Jestem za!!! Dawno tak trzeba było. Uważam jeszcze ze należy te nazwiska ponotować co tam na portalu są, numery spisać i dowalić im mandaty pro forma za latanie po drodze, za taka jazdę itp. Dodatkowo ściany dźwiękoszczelne przy drodze postawić jak jest gdzie indziej. Widać po twarzach ten poziom inteligencji.
IQ 10030.09.2013, 14:28
fotoradary rozwiążą wszystkie problemy na polskich drogach! Brawo!
Proponuję żeby zrobić tam kolejne światła na zakopiance! Będzie korek, nie będzie prędkości, nie będzie adrenaliny - idąc logiką radnych.
Panowie radni. Chciałbym zauważyć że zorganizowana grupa motocyklistów (a takie tam są) jeśli będzie trzeba - zasłoni sobie fotoradar na czas szaleństw. Ktoś przemyślał temat... :/
r630.09.2013, 14:23
Ja proponuje gumowe barierki dla bezpieczeństwa fotoradar nic nie da ...chłopaki z rakbi go w nocy zdemontują na złom :)
Tomek30.09.2013, 14:15
Debile zróbcie im obok taki zakręt niech jeżdż co mają robić, burdy na ulicach? Super zabawa to chcecie im na siłe ją zabrać? banda cyganów
zmotoryzowany30.09.2013, 14:11
Jak sie pacany chca zabijac to ja bym w tej kwestii nic nie zmienial , co weekend jednego mniej .
maciek o.30.09.2013, 14:08
...panie komendancie, taki duży chłopiec, takie stanowisko a opowiada pan bajki takie , że głowa boli. Jaki fotoradar rozwiąże ten problem ?? Chyba taki który będzie od razu strzelał do przekraczających prędkość bo zrobić fotkę motocykliście to tak samo jakby jej w ogóle nie zrobić !!! > Czy szanowny pan komendant nigdy nie słyszał , że motocykle z przodu nie mają tablic rejestracyjnych ?? . A czy nigdy pan nie widział , że większość tych pożal się boże pseudo motocyklistów ma z tyłu tak podwinięte blachy , że może pan osobiście robic zdjęcia a i tak ci " mistrzowie prostej od świateł do świateł " ( szczególnie na Alejach w NT ) nie będą mogli byći zidentyfikowani. Wniosek nasuwa się jeden. Problem motocyklistów na patelniach jest nierozwiązywalny :-) to tylko świadczy w jakim marnym i słabym kraju zyjemy.
Ad****30.09.2013, 14:04
ktoś wam pozwoli obublikować zdj ze stronki patelni ?
jamto30.09.2013, 14:03
Likwidacja "nawrotki" to dobry pomysł.
"Iceman30.09.2013, 14:02
Zróbcie jeszcze na ekspresówce w szczerym polu ograniczenie do 20km/h i ustawcie jeszcze potoradar!!
maaatt30.09.2013, 13:42
Postawią fotoradar i będą robić motocyklistom zdjęcia hmm a z przodu tablic nie ma a z tyłu podwinięte ;) więc ten fotoradar to porażka ;) ale gratuluje pomysłu ;;)
PiotrK30.09.2013, 13:25
Fotoradar odcinkowy i po problemie raz na zawsze.
pietrek30.09.2013, 13:25
O ile się nie mylę, to zdjęcie z fejsa przedstawia w pierwszym kadrze motocykl Kawasaki ZXR śp. Tomasza Sieczki - pomarańczowej legendy, który właśnie na patelni zgiął...
Wybór należy do motocyklistów30.09.2013, 13:22
Motocykliści wiedzą jakie jest ryzyko i godzą się na nie - nie powinniśmy im tego zabraniać, jeśli nie stwarzają zagrożenia dla innych. Każdy powinien mieć wybór.
Smok30.09.2013, 13:17
Jeszcze ustawcie na prostej to nawet nie będzie można autobusu wyprzedzić, a wtedy to ta dwupasmóka zbędna.

Weźcie i to wytłuśccie na pół strony, bo te barany, co będą myślały o tych fotoradarach na pewno nie wezmą tego pod uwagę.
ja30.09.2013, 13:07
najlepiej fotoradary co kilometr !!! i dalej to nic nie zmieni.
SHL-ka30.09.2013, 13:01
Skoro jest tylu chętnych, to niech sobie wykupią gdzieś miejsce, zrobią tor wyścigowy. Każdy uczestnik niech osobiście wpisze w deklarację, że koszty wypadku ponosi osobiście, tj. leczenia, strat sprzętu, pogrzeb, itp. i niech się zabija ale niech nie przeszkadza to innym użytkownikom drogi jak już wspomniano w artykule. Dokąd będziemy znosić chimery "niektórych" motocyklistów i jeszcze ponosić koszty leczenia, pogrzebów itd. Też jeżdżę i traktuję to jako przyjemność i relaks. Ale bez przesady.
Pozdrawiam Wszystkich rozważnych motocyklistów.
Elmanio30.09.2013, 12:45
Genialny pomysł. Na Patelniach będą w takim razie ze 3 fotoradary na każdym z ostrzej pokonywanych zakrętów... Tu nie chodzi też o młodych ludzi, bo często są to motocykliści po 40-tce. Potrzebny jest zdrowy rozsądek i wyobraźnia, którego często brak mając jeden wolny dzień od pracy, mocny motocykl i potrzebę uwolnienia się od dnia codziennego. W końcu nie każdy w niedziele po kościele musi po obiedzie uciąć sobie drzemke...Jest też druga opcja - tor na którym będzie można pozwolić sobie na złamanie wszelkich zasad bez zbędnego narażania zdrowia swojego i innych przypadkowych uczestników. Ale na to nikt nie ma środków. Lepiej postawić znak lub radar i sprawa załatwiona, a i budżet się podreperuje.Przenieśmy się zatem koledzy i koleżanki polatać na kolanie na parkingi Biedronek, Castoram i innych galerii, bo na to pieniądze zawsze się znajdą. Lewa w góre!
pietrek30.09.2013, 12:40
Fotoradar koniecznie ale ,,ODCINKOWY"
Zwykły śmietnik nic nie da. Będzie hamowanie i dalej ognień. Nawet jak będzie robił foty ,,od tyłu. Dodatkowo zaraz go zamalują albo uszkodzą.
Proponuję dodatkowo na początku i na końcu trasy radiowóz i kto ma zagięte tablice dowód do zatrzymania plus mandat. Dodatkowo policję przecież mogą wspomóc inne służby. Gdzie jest ITD ????
Mogą też pomóc Straż Miejska, Graniczna, Celna...
Można pomyśleć też o sposobie utrudnienia poprzez wprowadzenie konstrukcji powodującej uniemożliwienie rozwijania większych prędkości. Zwęzić patelnię do jednego pasa ruchu. Z tym, że popadać w paranoję i przez garstkę debili zwężać drogę jak ją zrobili dla ludzi ?
Snikki30.09.2013, 12:38
Motocykliści to dorośli ludzie ,nikt ich nie zmusza by tam ginęli.
takitam.30.09.2013, 12:38
policja zamiast w krzakach z radarem, powinna wziasc kolczatki i tam sie zaczaic, nie po to by uzywac tych kolczatek, a na uspokojenie agresji i postrach przed ich uzyciem. sa dwa pasy, mozna zrobic zwezke, bedzie wolniej i bezpieczniej. czasem nawet jakies autko tez zalicza tamtejsze rowy.
Firma Firma30.09.2013, 12:32
Hahahah :D Ale wam się to wszystko proste wydaje :D Tu nie chodzi i jakieś 60 czy coś? Jak nie tu to gdzie indziej też się będą rozbijać. Fotoradar głowy nie zastąpi. Jeszcze ustawcie na prostej to nawet nie będzie można autobusu wyprzedzić, a wtedy to ta dwupasmóka zbędna.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl