31.05.2014, 13:56 | czytano: 3339

Klasa dwujęzyczna w Krempachach, sportowa w Ostrowsku - na pewno nie od września

Po uruchomieniu w szkole w Waksmudzie klasy sportowej, pojawiły się kolejne wnioski i propozycje - o utworzenie podobnej klasy w Szkole Podstawowej w Ostrowsku oraz klasy dwujęzycznej w Gimnazjum w Krempachach. Gmina studzi jednak zapał rodziców i dyrektorów.
W kwietniu Rada Gminy Nowy Targ podjęła uchwałę o uruchomieniu od września klasy sportowej o profilu piłka nożna i tenis stołowy w Szkole Podstawowej w Waksmundzie. W reakcji, z wnioskiem o rozważenie otwarcia takiej klasy w Szkole Podstawowej w Ostrowski, zwrócili się do Urzędu Gminy rodzice i dyrekcja szkoły. Z informacji Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół, który analizował taką możliwość, wynika jednak, że w Ostrowsku jest zbyt mało dzieci, by stworzyć 20-osobową klasę sportową. Co prawda przepisy pozwalają na mniejsze klasy sportowe, ale ciężar ich utrzymania spada wtedy na gminę, podczas gdy klasy powyżej 20 uczniów finansowane są z Ministerstwa Oświaty. Dlatego wójt Jan Smarduch studzi zapał. - Poczekajmy rok-dwa i zobaczmy, jak to funkcjonuje w Waksmundzie. Wtedy zdecydujmy - mówi.
Upadł chwilowo również pomysł stworzenia klasy dwujęzycznej w Gimnazjum w Krempachach. Wniosek został złożony za późno, żeby klasa ruszyła od września. Wójt nie mówi temu pomysłowi "nie", ale uważa, że szkoła powinna najpierw poprawić wyniki z historii, WOS-u, również języka angielskiego, bo w klasyfikacji szkół Krempachy nie są pod tym względem na czołowych miejscach. Poza tym, zauważa wójt Smarduch, takie klasy są w Małopolsce tylko dwie - w Krakowie i Tarnowie. - Czy nie mamy poważniejszych spraw do załatwienia? To jest realne, ale najpierw trzeba poprawić inne rzeczy - dodaje.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
RODZIC29.06.2014, 20:17
ZAJMIJCIE SIE NAUCZYCIELE GIMNAZJALISTAMI ICH ZACHOWANEM KULTURA ITD BO TO CO SIE SLYSZY TO CZARNA ROZPACZ...
rodzic20.06.2014, 17:07
ble ble ble
Do szok...03.06.2014, 20:04
Zgadzam sie z toba sama jak i reszta rodziców wyrazilam zgode na stworzenie tych klas... i nawet za badania ktore sa potrzebne do tego zapłacilam ... reszta tez to o co im chodzi !!!
szok03.06.2014, 15:00
Czegoś tu nie rozumiem... nie byłoby oddziałów sportowych, gdyby nie było do nich chętnych... więc rozumiem, że są chętni rodzice, którzy swoje dziecko zapisali do takiego właśnie oddziału a co za tym idzie popierają ten pomysł... to w czym jest problem??? Zrzucacie tu odpowiedzialność i padają tu negatywne komentarze na szkoły, że takie oddziały otwierają, kiedy to z waszej inicjatywy drodzy RODZICE te odziały powstały!! PARANOJA
do ***02.06.2014, 21:17
No niestety to nie żółć tylko szczera prawda. Propozycja klasy sportowej zaczęła sie od Waksmunda i dlatego ta szkoła jest na świeczniku, a że teraz wychodzą na światło inne rzeczy, to tylko świadczy o tym, że coś pękło i ludzie piszą o tym co ich wkurza. Trzeba tez dodać, że w tej szkole była rok temu zmiana dyrektora, być może wreszcie z nadzieją na spokój, brak układów i właściwe relacje. No i jest też dużo prawdy w tym co piszą ludzie o wazeliniarzach i obibokach, na których inni pracują. To chyba nie żółć, bardziej gorycz :)
***02.06.2014, 19:51
Zadziwiony jestem tym, ile złośliwości można przeczytać w komentarzach, ile wylanej żółci na szkołę w Waksmundzie (przecież artykuł był o szkołach w Ostrowsku i Krempachach). Zaskoczony jestem też tym, jak to wszyscy się na szkole znają, szkoda że nie pokończyli studiów, bo mogli by się wykazać.
Rodzic02.06.2014, 17:55
POMYŁKA klasy dwujęzyczne dla kogo?????? po polsku wysłowić się nie potrafią to najlepiej jeszcze jeden język wprowadzić żeby już nic nie umieli..... A co do metod nauczania wszędzie są problemy bo nauczyciele nie uczą!! A RODZICE to gdzie są !!!!! niech każdy z ręką na sercu powie że jego dziecko się przykłada do nauki i ile poświęca na to czasu !! Najlepiej winę na kogoś zrzucić ....
waks02.06.2014, 11:05
Wymieniłem dwóch dobrych nauczycieli matematyki ale mogę wymienić jeszcze m.in p.Klocek Elę -polski, p.Pasternak Beatę - chemia, Sojda Renatę - polski, Waksmundzką Danutę, Bryja Dorotę to są nauczyciele z powołania . Wpisy były tylko dwa i trzeci "zjadło" i nie są to pieśni pochwalne tylko moja RODZICA ocena . Osobiście nie jestem fanem pani Mroszczak co nie przeszkadza doceniać jej pracy. I tyle. A moim zdaniem klasa sportowa ma sens w dużych miastach gdzie jest kompletowana z setki dzieci a nie z trzydziestu paru czy czterdziestu. No ale czas pokaże .
do waks02.06.2014, 00:24
hmmm... ile wypowiedzi tyle pozytywnych wypowiedzi o "swietnym" nauczaniu pani M... no comment
waks01.06.2014, 21:40
Były dyrektor byl słabym dyrektorem jest słabym nauczycielem i jest nie do ruszenia - Karta Nauczyciela. Pani Mroszczak nie była złym dyrektorem tylko ciężko się z nią dogadać -trudny charakter. Za to jest dobrym nauczycielem biologi i matematyki. I nie można stosować odpowiedzialności zbiorowej nauczycieli. Osobiście wolę dobrego fachowca na tym stanowisku o ciężkim charakterze niż lizusa i i niedouczonego partacza.A w Waksmundzie kilku wazeliniarzy nieźle sobie żyje wystarczy że są na każde zawołanie dyrektorki i biegają po wszystkich szkoleniach z których poza wodą mineralną nie wynoszą kompletnie nic. Poznać miernego nauczyciela po tym że winę za słabe wyniki zwala zawsze na ucznia - dobry szuka sposobu by go nauczyć. A propos kamer - ja sądzę że gdy dyrekcja zapracuje sobie na szacunek i zaufanie uczniów to niepotrzebne będą żadne kamery. W przeciwnym wypadku nie pomoże nawet drut kolczasty i prąd ;)
do waks01.06.2014, 16:42
Spoko, w Waksmundzie przyda się trochę monitoringu i dyscypliny. Dobry pomysł.
Rodzic01.06.2014, 16:32
Oj czegoś tu nie rozumiem. Narzekacie rodzice, że słabo ktoś uczy, wójt też narzeka, że trzeba coś poprawić. To dlaczego od lat tolerujecie istniejący stan rzeczy. Po cichu, albo anonimowo przed kompem to każdy ma gotowe rozwiązanie. A ilu z Was interweniowało u źródła? Pewnie nikt..
do Waks01.06.2014, 16:20
No i dokładnie o to chodzi, żeby niektóre osoby nie pchały się na silę na stanowisko, na którym niezbyt sobie radzą. Jeśli była dyrektorka będzie dobrym nauczycielem matematyki tym lepiej dla dzieci i chyba lepiej dla niej, bo może odnajdzie istotę tej pracy, zresztą nie tylko ona. Problem wydaje sie być niełatwy do rozwiązania. Jak w każdej pracy, nie tylko w tej sa osoby solidnie pracujące, ale sa też tacy którzy łatwo i bezboleśnie no i bez wysiłku chca przetrwać od 1 września do końca czerwca, jesli mówimy o nauczycielach. Dyrekcje widzą takie zachowania i je tolerują, bo w zamian mają słabych, ale lojalnych podlizujących się pracowników, albo udają że tego nie widzą. Efekt jest taki, że poziom spada, pracownik sie nie przykłada, bo i tak jest nagradzany i niestety nie wymaga sie od niego. Dlatego ważne jest, aby wreszcie w tym kraju nastała normalność w relacjach, żeby dyrektor nie bał sie ochrzanić, ale zeby też chwalił, żeby był sprawiedliwy i obiektywny. Tak więc panie i panowie dyrektorzy spójrzcie na własne podwórka i popatrzcie, kogo promujecie za "NIC".
waks01.06.2014, 15:04
Testy tak do końca nie obrazują rzeczywistego poziomu wiedzy u uczniów. Za to wiem jak nauczyciel uczy , gdy moje dziecko rozumie przerobiony materiał i umie samodzielnie rozwiązać zadania wszelkiego typu z tego materiału. Pani Mroszczak od niedawna uczy matematyki i uczy dobrze w przeciwieństwie do innych nauczycieli w naszej szkole, co nie znaczy że musiała również być dobrym dyrektorem. Nowa Dyrektor jest dopiero rok więc nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Na razie zbroi szkołę w kamery i wprowadza wojskowy dryl i miejmy tylko nadzieję że nie cierpi na przerost ambicji i pokaże że najważniejsze dla niej jest dobro dzieci a nie raporty .
Józek01.06.2014, 13:43
Gorcowy jestem jak najbardziej za zrobieniem czegoś ze szkołą w Harklowej. Najlepiej za budową w Borcoku - darmowa działka, albo Na Klinie, ale jak się szkoły nie dogadają (z Knurowa, Szlembarku) to nie ma o czym gadać. Co do sukcesów szkoły w Harklowej - jak się ma 5 uczniów - żaden nie ma opinii to i sukces gwarantowany. A czy to jest sukces?? Moim zdaniem nie sukces by był gdyby średnia punktów była ok. 35-36 bo tyle te dzieci mogły osiągnąć a czemu średnia niższa... pozostawiam bez komentarza..
gorcowy01.06.2014, 13:01
Jeśli chodzi o wyniki nauczania , testy szóstoklasistów najlepiej w powiecie nowotarskim napisali uczniowie Szkoły Podstawowej w Harklowej . Jednakże ta szkoła jest dla UG Nowy Targ na liście " do likwidacji" , więc sukcesy jej uczniów okazały się niegodnymi do chociaż wzmianki na stronie internetowej UG , zaś sam budynek nie może doczekać się większych prac , jak choćby wykonania elwacji , czy malowania dachu . Mam nadzieję , że obecny czas " zawieszenia " w tej i welu innych istotnych sprawach nie potrwa już zbyt długo , bo to nikomu nie służy... .
do Wojtka01.06.2014, 12:51
KrEMpachach jak już coś ;]
do Zbulwersowany01.06.2014, 11:30
Dodajmy, że w Waksmundzie była zmiana już po jednej kadencji. Szybka reakcja, ocena wydarzeń i potrzebna zmiana stała się faktem. Czas na inne obiekty, najpierw rzetelna i realna ocena, potem działanie.
Zbulwersowany01.06.2014, 10:44
Jak się czyta to wszystko to sie włos jeży na głowie. W Krempachach podobno słabe wyniki - tak wynika z artykułu, to jak to jest że kolejna kadencję pełni ten sam dyrektor? W Waksmundzie była zmiana, z nadzieja na znaczna poprawę..A jakie miejsce zajmuje nasza gmina w Powiecie? Czy niektóre szkoły to skupiska towarzystw wzajemnej adoracji? Czy ktoś naprawdę zajmie sie realną ocena pracy dyrektorów, a dyrektorzy realną ocena pracy nauczycieli? Czy są takie sytuacje, że słaby wazeliniarz będzie przez całe lata przy korytku i nic nie będzie sie od niego wymagało? I jeszcze nagradzało.. Za co? A za wierność, zamiast za wyniki..
do do Waks01.06.2014, 10:30
Pani była dyrektorka szkoły w Waksmundzie została zweryfikowana rok temu w drodze konkursu i zakończyła sie jej kariera dyrektora szkoły. A wyniki z matematyki były weryfikowane przez ostatnie pięć lat, jakie były to łatwo sprawdzić, pewnie tez dlatego, ale chyba nie tylko nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora.
ja01.06.2014, 09:59
W Krempachach z byle powodu skracane, odwoływane lekcje itd. Czemu nikt tym się nie zajmie? Gdzie jest organ prowadzący? kuratorium? Jak uczniowie się mają uczyć, jak nie mają kiedy? Kolejna sprawa klasy 30 osobowe to klasy przetrwania, a nie nauki ! Opublikować ranking to zobaczycie jakie to świetne szkoły.
do Waksa01.06.2014, 08:39
No i jak widać po wpisach np. Waks , to chyba jednak czas zająć sie prawdziwym nauczaniem, sprawdzeniem co robią nauczyciele, dlaczego nie ma wyników i czy tworzenie tzw. klas profilowanych na poziomie gimnazjum i SP ma jakikolwiek sens. A propo wpisu Waks, jezyki to podstawa w dzisiejszym świecie. Jak to z niemieckiego nic dzieci nie umieją? To tam jest nauczyciel niemieckiego czy tylko ktoś kto odwala 18 godzin tygodniowo???
do waks01.06.2014, 08:30
A skąd te informację? Z tego co wiadomo to pani Mroszczak, była dyrektor szkoły w Waksmundzie jeszcze chyba nie została zweryfikowana przez wyniki osiąganie przez dzieci? Ani w konkursach, ani w egzaminach..A może sie mylę? Chyba w tym roku pierwszy raz jej uczniowie, których uczy matematyki pisali test i to test wspólny z innymi przedmiotami, więc z ta opinią o w miarę wysokim poziomie jeszcze bym się wstrzymał. Faktycznie cudów może nie być.. Popieram pomysł publikacji wyników szkół na stronie gminnej! Skończą sie gdybania, kto jest dobry, a kto tylko trwa całe lata i niewiele robi.
Wojtek01.06.2014, 07:08
Do pomysł, gratuluję Ci za refleksje, spostrzeżenia i właściwą ocenę. Także Wójtowi gratuluję, że jawnie otworzył sytuację w szkole w Krępachach sprowadzając ich z obłoków na ziemię.
waks31.05.2014, 21:56
Zobaczymy co będzie jak przyjdzie płacić za wyjazdy i dzieciaki będą musiały 10 godzin tygodniowo grać przymusowo. Euforia przeminie a pasjonatów piłki czy ping-ponga zostanie kilku. Co wtedy z resztą dzieciaków - czy będą ofiarami mody i wybujałych ambicji rodziców ? Moim zdaniem przede wszystkim nacisk trzeba kłaść na naukę w tym szczególnie języki obce, żeby nie być analfabetami językowymi. W Waksmundzie po kilku latach nauki j.niemieckiego żadne dziecko nie umie praktycznie nic , angielski wypada nieco lepiej matematyka dzieki p. Zabrzewskiemu i p.Mroszczak jest na w miarę wysokim poziomie ale cudów nie ma. Ale widocznie dla "naszego" wójta Kolasy ważniejsze jest "haratanie w gałę" niż wykształcone dzieci.
Pomysł31.05.2014, 19:20
Jak to dobrze, że wójt przyjrzał sie wynikom jakie osiągają szkoły. No i byłoby dobrze, żeby przyjrzał sie też temu czy i ilu jest nagradzanych corocznie nauczycieli bez wyników.. Może zacząć od wywołanych tu nauczycieli historii i wosu, przyjrzeć sie ich "sukcesom" i wynikom. Mam wrażenie, że lektura takiego zestawienia mogłaby być niezwykle ciekawa. Chciałbym też zapytać pana wójta za co dyrektorzy dostają co roku obligatoryjne nagrody, jesli nie ma dobrych wyników, tak jak opisano to w artykule. A może na stronie gminnej opublikować, jakie wyniki osiąga kaźda szkoła z nauczanych przedmiotów? Wtedy okaże sie czy jest potrzebna klasa sportowa, czy wymiana dyrektorów, nauczycieli etc.
mhl31.05.2014, 18:25
chyba już tym niektórym spiszakom czegoś brakuje...
myślący_naczej31.05.2014, 18:15
proponuję za moje podatki wersję podstawową zgodnie z podstawą programową ministerstwa i za hobby niech kazdy zapłaci sobie sam extra
Krem31.05.2014, 18:07
To tam gdzie powstała klasa sportowa są takie super wyniki? To w Krempachach jest źle z historii i Wos-u, a w Waksmundzie dobrze?!?! Może ktoś słyszał o sukcesach uczniów z Waksmunda z historii? Biorą udział w konkursach? Chyba od lat nikogo nie było. Za to na rajdach oni i ich nauczyciel są pierwsi.. No to poczekamy na wyniki WOS-historia w tym roku.
Sceptyczny31.05.2014, 17:41
O to widać, że pomysły sie klonują i żaden z dyrektorów nie chce być w tyle za resztą.. No ta pare pomysłów dla tych co jeszcze na nic nie wpadli: klasa gastronomiczna - obsłuży wszystkie gminne uroczystości. Klasa budowlana - wybuduje nowe szkoły i orliki, klasa taneczna - zatańczy tak jak im sie zagra.. A może tak zadbać najpierw o wyniki z "podstawowej działalności" szkoły, zanim powymyśla się coś, co da mizerny efekt? No i tak dla informacji..Czy szkoła w Waksmundzie miała przez ostatnie lata jakieś wybitne sukcesy sportowe? Myślicie że pomimo starań nowej pani dyrektor ta sama od lat nauczycielka od wF coś zmieni? Na szczęście jest tez nowy, młody nauczyciel w miejsce poprzedniego, który odszedł i który chyba tez był bez spektakularnych sukcesów..
ja31.05.2014, 16:20
ha ha no to sie dostało Krempachom
Amadeusz31.05.2014, 16:19
a może by tak zacząć uczyć dzieci matematyki i angielskiego.
mieszkaniec gminy31.05.2014, 14:55
Osobiście popieram wszelkie propozycje związane ze sportem ale kolejna klasa sportowa na wsi o profilu głównym piłka nożna nie jest dobrym pomysłem. Taka klasa może powstawać np. w Nowym Targu gdzie jest dużo dzieci i zainteresowani mogą wybrać taką klasę. Co z dziećmi w Ostrowsku, które nie są zainteresowane piłką nożną. Pójdą do Gronkowa do szkoły? Czy będę zmuszone grać w piłkę. Niech lepiej gmina dołoży do zajęć np. na basenie. Bo dzieci skończą gimnazjum i skończy się zabawa w piłkę nożną w Waksmundzie czy Ostrowsku.
krem z pachy31.05.2014, 14:31
klasa dwujęzyczna w Krempachach czy li słowacki i angielski?
ppf31.05.2014, 14:13
A ten drugi język to jaki ?
......31.05.2014, 14:11
no to się "gościu" naraziłeś!
głosy odpadają jak liście jesienią.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl