01.08.2014, 21:12 | czytano: 8643

Likwidacja Straży Miejskiej? Nowotarżanie mają wypowiedzieć się w referendum

NOWY TARG. - Dzisiaj zostały złożone dokumenty, w których powiadamiamy burmistrza o zbiórce podpisów w sprawie organizacji referendum - informują członkowie grupy "Wolnościowe Podhale". Chcą w ten sposób doprowadzić do likwidacji Straży Miejskiej
- To istotna kwestia i nasza inicjatywa jest wyrazem troski o pieniądze nowotarskich podatników. Mamy 60 dni na zebranie około 3000 podpisów! Do dzieła - namawiają inicjatorzy projektu.
W opublikowanym na FB apelu czytamy: "Uważamy, że działalność Straży Miejskiej na terenie Miasta jest niesatysfakcjonująca, nie przynosi zamierzonych efektów, a jej działanie jest nieefektywne i kosztowne. Kompetencje Straży Miejskiej są znacznie bardziej ograniczone, niż kompetencje Policji, dodatkowo z relacji mieszkańców Miasta wynika, że Straż Miejska unika interwencji nawet w sytuacjach, w których posiada podstawę prawną do jej podjęcia. W związku z powyższym nieopłacalne jest utrzymywanie Straży Miejskiej w Naszym Mieście. Jak wynika z budżetu Miasta Nowy Targ na rok 2014 Straż Miejska kosztowała podatników 870 tys. złotych. Środki te, wydawane na jej bieżącą działalność oraz te zamrożone w aktywach, byłyby znacznie lepiej wykorzystywane przez Policję. Biorąc pod uwagę wyżej przedstawione argumenty, uważamy, że o dalszej działalności Straży Miejskiej na terenie Naszego Miasta powinni wypowiedzieć się mieszkańcy".

Na kartach do głosowania pojawić się ma pytanie: "Czy jest Pan/Pani za likwidacją Straży Miejskiej na terenie Miasta Nowy Targ?".

Według zapowiedzi - w przyszłym tygodniu rozpocząć się ma zbiórka podpisów.

Jak przekonują: "Będzie się liczył każdy podpis, każda zaangażowana osoba, by zrobić malutki krok w stronę wolności, malutki krok w stronę większej racjonalności wykorzystywania publicznych, zabranych nam przecież w podatkach pieniędzy".
"Wolnościowe Podhale" skupia około stu osób. To przede wszystkim młodzi ludzie, którzy od kilku miesięcy inicjują na portalu społecznościowym różne akcje.

Szczegóły tutaj.

s/
Może Cię zainteresować
komentarze
mieszkaniec miasta bez kibla w centrum" - zapoży03.08.2014, 22:11
do Lucek
"Kto wg Ciebie będzie kontrolował :
- gospodarkę śmieciową
- porządek przed posesjami
-opłaty targowe w czwartki i soboty
- wyłapywanie bezdomnych zwierząt i wiele , wiele innych porządkowych spraw."
Od gospodarki śmieciowej, są firmy zbierające śmieci i pracownicy wydziału ochrony środowiska Urzędu Miasta
O porządek przed posesją dbają głównie właściciele tych posesji nigdy nie spotkałem się z przypadkiem - interwencji SM
Opłaty targowe w czwartki i soboty zbiera osoba, która wygrała przetarg i kroi miasto - czytaj nas mieszkańców - na ciężkie tysiące. Na prywatnych działkach zbierają ich właściciele.
Odnośnie psów - odpowiedzi udzielił TM
liwer03.08.2014, 21:41
Przepraszam Cię Lucek. Jestem strasznym chamem.
Dziecinada03.08.2014, 19:14
Przeciez dlatego wlasnie powolano w Polsce straze aby im nie placic tak jak policji aby nie dawac emerytur a zeby czesc roboty zrobili zamiast policji. Wlasnie ta czesc najbardziej niewdzieczna wobec zwyklych mieszkancow. Wiele miast zlikwidowalo i szybciutko powolalo ponownie.
sasiadek02.08.2014, 23:43
@sasiad a kto będzie woził kasę z UM ?? płacić za dodatkowy konwój
zigi02.08.2014, 23:38
co takiego robią?straż powinna pomagać upominać bo z naszych podatków się utrzymują .
a oni zbierają mandaty żeby statystyka grała i kasa .jeden wyjazd na szpital i minimum 3 tysiące do urzędu słupki da się zrobić z urzędowych pieniędzy żeby utrudnić parkowanie ale żeby tam chodnik zrobić albo nowy asfalt bo jest poligon to już nie ma szans.
tylko kasa dla urzędu a tak rządza ze dzisiaj impreza w rynku i mamy dwa toy-toye a swieżo wyremontowane kible zasypane ludzie na kogo wy glosujecie
sąsiad02.08.2014, 20:57
SM ma być do pilnowania prządku-niech tak będzie.Ale co robi ok.15 wożąc parę różnych osób z UM.Wozi kasjerkę z kasy?-przecież nie jest firmą konwojową,ewentualnie urzędasów-nie jest jako taxi.W tym czasie jeśli trzeba podjąć interwencję to co zrobi?Pojadą wszyscy?
nowotarżanka M02.08.2014, 20:19
Może i rzeczywiście straż miejska nie robi za dużo, ale pomyślcie ile osób wyląduje bez pracy... mało bezrobotnych już mamy ???
MAMKA02.08.2014, 20:01
DO ANARCHISTA- OJ, ŹLE PATRZYSZ- JA SPRZĄTAM PO SWOIM PUPILKU, WIDZIAŁAM KOBIETE I FACETA, KTÓRZY TEŻ SPRZĄTALI. bYŁAM PEŁNA PODZIWU DLA TEGO GOŚCIA. a MÓJ 86 LETNI OJCIEC- TEZ SPRZĄTA. kULTURA PANOWIE, KULTURA!
ccc02.08.2014, 19:21
A czemu straż pozwala jeździć motorzystom rajdowym po bulwarach, nad Dunajcem, gdzie ludzie spacerują?
zz02.08.2014, 19:19
Wystarczy przejśc między 2 a 4 na Podhalańskiej- i straż by zgarnęła wiele kasy za złe parkowanie.
xxxx02.08.2014, 19:16
No nie wiem, czy policja będzie skuteczniejsza,ale straż faktycznie mało pracuje. W Łodzi straz chodzi i pilnuje czy właściciele psów zbierają odchody, a tu jedno wielkie g....no.m iasto brudne i brak koszy, ławek, nie ma gdzie usiąśc, gdy komuś słabo.
liwer02.08.2014, 19:05
Do LUCEK co ty Pier .... przecież was nigdzie nie widać tylko w okolicach rynku PAJACU....
boo02.08.2014, 18:46
argument że ludzie stracą pracę do bani.. każdy kto traci pracę musi brać sprawy w swoje ręce - ja tak zrobiłam i nikt nie przejmował się ,że nie będę miała z czego żyć po prostu stanowisko zlikwidowali a ja wynajmując mieszkanie musiałam sobie poradzić .. takie są reguły wolnego rynku
...02.08.2014, 18:05
Dorotko, SM i ogólnie UM nie jest od tworzenia i utrzymywania miejsc pracy ludziom którzy znaleźli się tam dzięki kumoterstwu, zarazy której Maziorz nie chce powstrzymać. Skoro podobno znasz ludzi z tej organizacji to idź przedstawić swoje argumenty.
nowotarżanin02.08.2014, 17:16
Gdzie beda zbierane podpisy??

W jakich rejonach miasta?
DOROTA.02.08.2014, 16:56
"Wolnościowe Podhale" skupia dużą grupę osób, które znam osobiście i które same nie są święte. Ale oczywiście w dzisiejszych czasach tak to już jest, że patrzy się na zachowania i błędy innych, a na swoje wcale. Większość osób z tej organizacji to młodzi ludzie, którzy sami nie mają pracy. Dlatego śmieszy mnie fakt, że to właśnie oni organizują takie akcje. Proponuję żeby sami znaleźli najpierw pracę, najlepiej w jakimś Urzędzie. Gwarantuję, że po godzinie będą mieli ochotę zrezygnować. Bardzo często chodzę do Straży Miejskiej i jeszcze ani razu nie widziałam więcej niż 3 strażników w budynku. Ludzie zrozumcie, że reszta pełni swoje obowiązki na mieście. Oni nie leżą. Oczywiście Wy tego nie widzicie, bo niestety nie potraficie zrozumieć, że mieszkańców Nowego Targu są setki, a ich tylko mała garstka. Jak przy nadmiarze obowiązków coś pominą to macie wielkie "ALE", jak wykonują swoją pracę rzetelnie to też macie "ALE". "W Polsce się jeszcze taki nie urodził, co by wszystkim dogodził". Myślicie, że jak zlikwidujecie Straż Miejską to Policja przejmie ich obowiązki? Nic bardziej mylnego. Strażnicy mają swoje rodziny, małe dzieci, które muszą utrzymać. To tak jakby Wam ktoś zabrał jedyny dochód jaki macie. Ruszcie troszeczkę tymi mózgownicami i pomyślcie o innych, bo do tej pory wytykacie błędy, a pozytywów nikt nie widzi. Chcecie zlikwidować tę instytucję? Nie ma problemu, ale zapewnijcie tym ludziom inną pracę. Wtedy będziecie fair. Póki co rządzi Wami nienawiść, złość i "zdanie sąsiadki".
alik02.08.2014, 16:47
Do lucek:
- gospodarka śmieciowa rządzi się innymi prawami i UM jest od tego sztab ludzi,
- nie spotkałem się aby zimą SM reagowała na zaśnieżone chodnik,
- opłatami na targowicy zajmują się odpowiednie osoby, a i tak jest totalny bałagan,
- łapaniem zwierząt zajmuje się rakarz, problem w tym, że miasto rażąco ograniczyło ilość miejsc w schronisku!!!
- likwidacja SM uszczupli wpływy do kasy i oto cała prawda.
Macie racje02.08.2014, 16:45
Policja pozbywa sie swoich fachowcow w wieku 35 lat na emerytury placac im miliony za siedzenie w domu. Tak dajcie im wiecej kasy na pewno bedzie wiecej patroli.
miescon02.08.2014, 16:38
@ lucek,
*opłaty zbiera pracownik UM

*porządku na posesjach nie pilnują, tym bardziej tam gdzie mieszkają koledzy, rodzinki a cały UM to towarzystwo wzajemnej adoracji więc nikomu z prywatnych domów mandatów nie dadzą za np. spalanie śmieci.

*łapaniem psów nie zajmuje się SM
Stary02.08.2014, 16:24
Może jeszcze nie wiecie tego oficjalnie ale policja nigdy nie chciała robić tego co musi robić straż miejska w każdym mieście. Napiszcie o miastach które ponownie utworzyły straże po wcześniejszej likwidacji. Ciekawe dlaczego?
zigi02.08.2014, 16:21
prosze podac gdzie mozna zlozyc podpisy gdyz nie jest nigdzie napisane ja jutro handluje na gieldzie i mysle ze jest to dobre miejsce na zebranie setek podpisow moge sluzyc pomoca nawet miejscem i stoiskiem
prosze o kontakt
Płatnik02.08.2014, 14:39
Zatrzymałam się na ul Sokoła przy szkole podstawowej na 3 minuty dosłownie. Pan strażnik wypatrzył mnie na monitoringu i biegł jak oszalały, żeby zdążyć z mandatem. Był to rodzaj żałosnej gorliwości.
TM02.08.2014, 14:27
Do Lucek

Wyłapywaniem bezdomnych zwierząt zajmuje się rakarz
okso02.08.2014, 13:56
A gdzie jest ta straż miejska, kiedy właściciele prywatnych domów zatruwają środowisko, paląc plastiki? Skoro straż nie jest skuteczna, więc nie widzę powodów, dla których miałaby nadal istnieć.
lucek02.08.2014, 13:51
Do Wolnościowe Podhale. Takich krzykaczy i pieniaczy jest pełno w całej Polsce. Ale odpowiedz na kilka moich pytań.
Co w zamian???

Kto wg Ciebie będzie kontrolował :
- gospodarkę śmieciową
- porządek przed posesjami
-opłaty targowe w czwartki i soboty
- wyłapywanie bezdomnych zwierząt i wiele , wiele innych porządkowych spraw.

Nie pisz idiotyzmów, że tym zajmie się Policja bo ona ma inne zadania i bądź pewny, że takich zadań nie przyjmie. Jesteś zwykłym populistą i i pleciesz androny.
basia02.08.2014, 13:00
Palikoty dawno były za likwidacją straży miejskiej i protestowały na rynku. Pomiętacie co było dalej . A jednak mieli rację!
cz02.08.2014, 12:43
Jestem za, bo jak mnie zaczepili wieczorem pijaczki i mówią wyskocz z piątki powiedziałem że nie mam to powiedział {k....wa}to idź do roboty.
Wolnościowe Podhale02.08.2014, 12:34
Podpisy zbieramy w celu ogłoszenia REFERENDUM o likwidację Straży Miejskiej.
Dajmy się wypowiedzieć obywatelom.

MW
Ala02.08.2014, 12:24
SM jest jaka jest, najlepiej zlikwidować zamiast usprawniać- i wynajmować prywatne służby co nie dają sobie rady, albo przekraczają kompetencje w trakcie pilnowania na dyskotekach. Tu chodzi chyba o atak na służbę MF i nic innego?. Podobnie jest z atakami na JS w gminie. Trochę refleksji zwłaszcza dla tych co piszą, że N.T to Bangladesz. Są sprawy do naprawy, SM można tez dokręcić ,zmobilizować (ale będziecie warczeć że są groźni i nie ludzcy). N.T to już inne miasto niż to z tamtego wieku. Tyle tylko, że zawiść jest ślepa.
@ klara02.08.2014, 11:58
zmień tok myślenia,
mietek02.08.2014, 11:15
likwidować tych nierobów.4 godziny czekałem na ich interwencje jak poraniony bespański pies grasował po osiedlu.
optymista02.08.2014, 11:15
Straż miejska słuzy właściwie tylko do ochrony pielgrzymek i procesji i po to ją pan burmistrz stworzył. Jestem za.
klara02.08.2014, 11:07
Tym tokiem myślenia uważam, że należałoby zlikwidować również SANEPID bo ich praca też nie jest satysfakcjonująca. Mięso które trafia na półki sklepowe daje "dużo do życzenia". Jak się ma padnięte zwierzę też podobno niektóre zakłady przyjmą a później my to jemy.(tajemnica Poliszynela) Niektóre restauracje też nie grzeszą czystością i nikt z tym nic nie robi. Czystość niektórych przychodni też daje wiele do życzenia. Zestawy zabawek dla dzieci to prawdziwa wylęgarnia zarazków. Brudne ......, że aż strach się dotknąć
To, że w moim odczuciu pewne instytucje i ich praca jest mało satysfakcjonująca to nie znaczy żeby coś likwidować. Uważam, że straż miejska zwłaszcza że dużo ostatnio imprez masowych jest nam potrzebna. No niestety nikt nie lubi jak się dostaje mandat za złe parkowanie, ale pomyślmy do czego by doprowadziło jakby każdy parkował gdzie popadnie. Mi się osobiście nie podoba, ze rozliczają mnie za wywóz nieczystości. Zawsze się denerwuje, ale kto by to w mieście pilnował???. Denerwowałam się jak kazali mi nosić umowy na śmieci jeszcze dawniej. Jednak jak zrobię sobie rachunek sumienia to niestety ich praca jest nam potrzebna. Nie sądzę, żeby kto inny się interesował, że ktoś szamba nie wywiózł!!! A wiemy po ostatnich doniesieniach prasowych jakie to niebezpieczne. Pozdrawiam myślących i głosuje za likwidacją sanepidu!!
kierowca02.08.2014, 10:41
3 x TAK
BB02.08.2014, 10:35
SM to rodziny i znajomi wysokich urzędników UM wraz z MF na czele. Obawiam się, że wiele osób będzie bało się podpisać ze wzgłedu na obawy przed konsekwencjami. Nie podpisze np. żadem pracownik miejskich spółek bo później nagle jego mocodawca "straci zaufanie" do pracownika i stołek uzyska jakiś inny kolega. Dlatego zwykli mieszkańcy, do dzieła! W tym chorym, kumoterskim mieście moźna coś zmienić!
trza szukać roboty02.08.2014, 10:31
Jestem za , a nawet przeciw likwidacji stanowisk i wykreślenie ich z regulaminów miasta :
1. Rzecznika prasowego UM
2.Stratega /bez strategi? UM. Są podobnie , albo jeszcze mniej potrzebne w mieście jak SM.
Bdyby burmistrz wsłuchiwal sie w głos podatników toby nadal miał szansę na pozostanie burmistrzem dozywotnio - do emerytury , a tak to trza szukac roboty .
wiele miast bez SM w Polsce02.08.2014, 10:27
Istnieje i funkcjonuje w Polsce wiele , bardzo dużo miast , gdzie nie pomyslano nawet o tym zbednym wydatku i nic sie nie dzieje .Nawet lepiej funkcjonują niż miasto przy drodze.
jeden ze zwolenników radykalnych02.08.2014, 10:23
@mieszkanca. Towarzyszu a jakie argumenty za utrzymaniem SM masz w ręku , bo szermujesztylko tym ,ze zwolennicy nie mają takowych. Przytocz choć jakiś jeden argument zwalajacy mnie z nóg.
...02.08.2014, 10:08
Straż Miensja jwst chyba tylko po to żeby wozić radnych, obstawiać uroczystości kościelne, stać ze sztandarem i by byli sami dla siebie, sztuczbe stolki dla swoich w UM. A jak sąsiad palił sjóry i snród na całą okolicę i brązowa mgła to nie przyjadą bo wszędzie rodzinka itp więc mandatu nie dadzą!!

@kaka, UM nie jest od tego by sztucznie stwarzać stołki! Ta banda urzędników, nie tylko w SM ale UM jest chyba tylko po to by miał kto głosować na Maziorza i jego.klakierów
?02.08.2014, 10:05
Ja Wam powiem, co by było najlepsze. Najlepiej by było opróżnić budyn ki z Krzywej 1 ze wszystkich ( WSZYSTKICH) jego stałych rezydentów!! Siedzi tam sama - sorry, ale patologia, bo jak miasto wygląda - każdy widzi - koszmarny bangladesz, wszędzie brak publicznych toalet i na dodatek SM, której działanie ogranicza się tylko do walenia mandatów. Jak ich poprosisz o cokolwiek to sie okazuje że nie mają takich kompetencji. Po co tych darmozjadów utrzymywać? Siedzą jak gryzonie w tych podziemiach i tylko wpieprzają drugie sniadanie.
girl02.08.2014, 10:05
policja tez malo robi.... oni tylko ida interweniowac jak wiedza że dana osoba im nic nie zrobi.
strażak02.08.2014, 10:05
Nie jestem z NT ale powinni zlikwidować
anon02.08.2014, 09:46
Klakierzy z UM bronią SM.. ;)
cosinus02.08.2014, 09:44
Likwidacja SM to populizm. Ale usprawiedliwiony tym że burmistrz i reszta nie maja pojęcia jak ich wykorzystać. Trzeba ich zapędzić do pracy tak aby robili coś naprawdę pożytecznego i nie kończyli pracy po południu. Mogą robić wiele rzeczy którymi policja się nie zajmuje. Niech ścigają właścicieli psów, niech ścigają tych co palą śmieciami w piecach, niech się wieczorem zajmą podpitymi małolatami w okolicach rynku, niech pilnują tych co w okolicach targu handlują na chodnikach i blokują samochodami przejazd. Znalazło by się dla nich zajęcie, tylko trzeba chcieć.
blokówka02.08.2014, 09:39
Szczerze mówiąc nie mam wiedzy na temat pracy SM, fakt, że w okolicy bloków w ogóle nie widać (widocznie bloki to już nie miasto), natomiast wiem, ze jesli zlikwiduje sie wydatek na SM, natychmiast powstanie wydatek na bezrobotnych, do tego pewnie dojda jakies odprawy, bo to przeciez likwidacja etatów, ludzie z dlugoletnim stażem pracy - nie wiem czy reasumując, nie wyjdzie na to samo jesli chodzi o wydawane pieniądze podatnika. Bo rozumiem, że chodzi o to, żeby zaoszczedzić?
Bardzo zły na SM02.08.2014, 09:18
TAK ZLIKWIDOWAĆ TYCH DARMOZJADÓW CO ZA NASZE PIENIĄDZE WOŻĄ SIE AUTEM SŁUZBOWYM NA ZAKUPY np. DO BIEDRONKI , CASTORAMY, ALMY CZY INNYCH .Podajcie gdzie bedą zbierane podpisy to ja wam też pomoge zbierać .
Aksel02.08.2014, 09:17
Moim skromnym zdaniem wcale nie chodzi o Straż Miejską (ona działa nie gorzej niż nowotarska Policja) tylko o pokazanie się kilkunastu amatorów na ew. radnych. Jak mają zabłysnąć skoro nic w tym mieście -tak z własnej inicjatywy, społecznie - nie uczynili. No poza swoimi mini biznesikami, które idą im marnie i trzeba się zasilić dietą radnego. Teraz takich inicjatyw (jak chociażby ruch wielkich rodzin czy grupa pamięci historycznej - tworzonych z ponadmiejskiego ośrodka) będzie dużo. Podobnie było z " Falą" wypłynęła przed wyborami, tyle tylko, że większość "przejechała się "na tym pomyśle. NIE DAJMY SIĘ ZWIĘŚĆ.
strażak02.08.2014, 09:15
świetny pomysł nic lepszego na tych darmozjadów
mieszkaniec02.08.2014, 09:15
Wyjścia są dwa albo zlikwidować albo zreformować. Pierwsze z nich nie do końca trafne, ale lepsze niż utrzymywanie tej formacji w takim stanie jak teraz. Drugie rozwiązanie zdecydowanie lepsze pod warunkiem, że zostałoby przeprowadzone w formie otwartego konkursu bez wskazywania kandydata przez UM.
szymon02.08.2014, 08:59
mieszkaniec w 100% ma rację : ) a to "Wolnościowe Podhale" kolejny twór który przez swoje działania chce na chwilę zaistnieć w mediach ... ale chyba na tym się skończy!
mieszkaniec02.08.2014, 08:24
Szanowni Państwo, szczególnie zwolennicy rozwiązania SM zastanówcie się jakie macie argumenty na poparcie swojego pomysłu . Jeżeli jest jak piszecie, że strażnicy nienależycie wywiązują się ze swoich obowiązków to rozwiązanie tej służby zlikwiduje problemy mieszkańców, toż to paranoja.Czy jeżeli w Waszym zakładzie pracy ktoś źle pracuje to rozwiązuje się zakład, czy raczej wprowadza się zmiany lub dyscyplinuje pracownika. Gdyby każdą firmę, czy służbę rozwiązywać tylko dlatego, że pracownik źle wywiązuje się ze swoich obowiązków to w tym kraju byłoby mało instytucji i firm.Organizatorzy referendum populistycznie podają ile środków przeznaczanych jest na SM, ale nie podają ile wpływów do budżetu miasta jest generowanych przez SM. Prawda, że są to pieniądze mieszkańców pochodzące z mandatów, no ale jeżeli ktoś łamie prawo to musi się liczyć z konsekwencjami, w tym finansowymi. Następnym populistycznym stwierdzeniem jest, że Policja jeżeli otrzyma środki, nawet w wysokości 800 tys zł to zastąpi SM, nie zastąpi bo nie jest w stanie przejąć wszystkich obowiązków SM przy swoim stanie etatowym, takie środki nawet jeżeli przeznaczyć je na dodatkowe etaty to niewiele dodatkowych etatów w Policji, dodatkowe płatne patrole też ograniczają przepisy o czasie służby policjantów, tak więc drodzy organizatorzy referendum nie używajcie argumentów, które są nierealne. Likwidacja SM nie jest rozwiązaniem, reorganizacja tej służby, zmiany organizacyjne, to tematy jakie ewentualnie można rozważać, ale na pewno nie likwidować.
obiektywny02.08.2014, 08:13
Kto jest za likwidacją portalu podhale24? i gdzie można złożyć podpis w tej sprawie?
:)02.08.2014, 07:42
Teraz będą łapać na podpisy albo podpiszą się wszyscy z danego auta co przeskrobało coś albo mandacik:D i podpisy raz dwa będą :D
tutejsy , ale nie swój02.08.2014, 07:32
Straż Miejska to temat rzeka powracająca jak co czteroletnie wybory do samorządu. Jest to twór miastu zupełnie niepotrzebny , bo i tak nic w mieście nie robi , poza trwonieniem budżetu miejskiego. Te pieniądze przekazane POLICJI przyniosłyby stukrotny skutek w postaci poprawy porządki i dyscypliny w mieście. Utrzymywać SM po to by służyła jako jeszcze jeden dodatkowy środek lokomocji urzędnikom , czy aby rozwozić gości burmistrza po rautach to chyba zbyt mało , za tak duże pieniądze i nie myślę tu tylko o upozażeniach strażników ,ale o kosztach umudurowania , i innych gadzetzch dla tej grupy zawodowej , jak chocby białe rękawiczki , których zazwyczaj nie sciągają z rąk , by ich sobie nie pobrudzic ....robotą albo jak kto woli tzw. pracą.
MF02.08.2014, 07:29
Na ul. Bulwarowej parkuja na zakazie samochody SM przejezdza do szpitala codziennie reakci nie widac wstyd
Obserwator02.08.2014, 06:54
SM widuję jedynie na fotkach przy okazji uroczystości miejskich ze sztandarem. Czy sa skuteczni? nie wiem bo nie widać ich a dobrze my mieszkańcy wiemy jak to jest.Czy zrobiono porządek na targu zwierząt(drobiu) przy bursie gimnazjalnej?tzn.handel drobiu w katastrofalnych warunkach...czy ktoś widział pieszy patrol SM pomiędzy blokami wieczorem?Jeśli nie noga i boja się to niech oddadzą etaty policji. Pracują do 15?śmiech na sali
rynkowy02.08.2014, 06:45
A kto nam Radnym będzie przywozil materialy na Sesje?
Pop02.08.2014, 06:38
Jestem za, ale gdyby tak jeszcze zlikwidować straż gminną???
anarchista02.08.2014, 06:26
Powinni zostać ale niech się zdecydowanie wezmą za właścicieli psów które sra.. wszędzie gdzie popadnie a psełdo miłośnicy psów nie sprzątają.
klio02.08.2014, 04:29
Przy okazji referendum można również dopisać do rubryki burmistrzowego rzecznika,który też pobiera nie małe pieniądze za nic.Powiat jest większy a jakoś nie słychać aby starosta Faber miał rzeczników.Nasz burmistrz chce się dowartościować dlatego musi mieć całą ''świtę''pomagierów bo to świadczy jaki On wielki i ważny.
górol co nic nimo02.08.2014, 02:06
TAK TRZYMAĆ !!! Zlikwidować tych darmozjadów , nie tylko na podhalu ale w całej Polsce !!! Popieram inicjatywe i jej propagatorów !!! Pozdrawiam !!!
Monika02.08.2014, 01:41
Jestem za gdzie złożyć podpis?
Dabliuuu02.08.2014, 00:52
Basiu - Takie powinności wykonuje a właściwie powinien wykonywać Pan Dzielnicowy.Nie potrzeba sztabu ludzi,budynków i calej szopki z udowadnianiem ze Straz Miejska "jest" .To ze przewiozą od czasu do czasu swoje cztery litery w aucie z 100 tysięcy nic dobrego nie daje. Tak jak tutaj pisano SM jest bez władzy wykonawczej w swoich rękach. Kiedys bylem zglosic aby interweniowali w rynku bo nie dalo sie wyjechać z ul kolejowej ponieważ tyle tam aut nastawiono ze szok(byla godz 20)!!! Pan na warcie:) powiedział mi ze do godziny 18 samochody maja prawo tam stac ! a jak mi cos nie na rasie to trudno ale i tak mnie pocieszył "Przeciwko temu panu co zastawia widoczność toczy sie sprawa w sądzie" i koniec tematu:)
POPIERAM02.08.2014, 00:17
Co mnie to obchodzi że oni (SM) mają pracę? Ja też mam pracę, ale żeby się w tej pracy utrzymać to MUSZĘ PRACOWAĆ! Co po strażnikach miejskich nie widać. Od kilku lat, bardzo, ale to bardzo sporadycznie widziałem patrole w rynku i wokół. Wieczorem ich nie ma wcale, bo SM nie pracuje... co to w ogóle za straż? Jestem ZA rozwiązaniem SM, prędzej zobaczę patrole policji niż SM. W dodatku pieniądze można wydać na częstsze PIESZE patrole policji aniżeli na SM siedzących w swej kwaterze lub wożących zady do rumcajsa na obiad.
xxx02.08.2014, 00:09
Permanentnie przyjezdni z całej Polski parkują w Rynku gdzie chcą,głownie kupując lody.Jeszcze jak jest to KNT to pół biedy, ale obcych SM powinna czesać z kasy.Po co zakazy jak iz nich się nie korzysta.SM do likwidacji
spacerkiem po mieście01.08.2014, 23:52
Kilka razy w ciągu roku proszę SM o pomoc. Zawsze przyjeżdżają i interweniują. Nie wiem jakie macie doświadczenia z municypalnymi. Moje są bardzo dobre.
basia01.08.2014, 23:50
Kilkakrotnie interweniowałam na SM w sprawie: a to potrąconego przez samochód psa( bardzo szybko zajęli się sprowadzeniem weterynarza na miejsce wypadku) czy w sprawie uprzątnięcia rozjechanego kota, jeża itp, przyjechali natychmiast do leżącego wieczorem na ulicy pijanego człowieka i może dzięki ich interwencji nie przejechał po nim samochód, dzwonię też do nich jak zgasną latarnie na ulicy i oni powiadamiają kogo trzeba. Są tysiące drobnych spraw z którymi można się zwrócić do Straży Miejskiej, a którymi Policja na pewno się nie zajmie. Ci co tu wypisują takie złośliwości pod adresem SM prawdopodobnie nigdy nie korzystali z jej pomocy. Likwidować Straż Miejską to głupota największego kalibru
dziwny jesteś @stan01.08.2014, 23:49
@stan - takim wpisem mieszasz i dzielisz ludzi. Może przez ciebie wybuchnąć dyskusja zwolenników i przeciwników portalu.

Jak widzisz to nie portal jest wstrętny. To komentatorzy tworzą atmosferę. Raz dobrą, raz złą. Masz pretensje do tablicy ogłoszeń, że wiszą na niej klepsydry, afisze koncertowe zespołów, których nie lubisz i obwieszczenia o wyborach albo inne plakaty?

Zalecam ziołową herbatkę.
kaka01.08.2014, 23:46
ciekawe jakby wam prace chcieli zlikwidować czy tez tak byscie szybko byli za ????pomyślcie ludziska strażnicy miejscy maja rodziny na utrzymaniu i to jest ich praca !!!!!!!
R.01.08.2014, 23:39
Stan - nie podniecaj się tak bardzo, bo sam ten portal czytasz i jak widać piszesz w nim.
Dabliuuu01.08.2014, 23:28
Gdzie beda zbierac te podpisy ?W domach czy trzeba gdzies isc np do UM? Jestem za likwidacja Straży Nieobów.
Wolnościowe Podhale01.08.2014, 23:26
Formularz do zbierania podpisów można pobrać z Naszej strony na Facebooku.
Za 2 tyg. zaczynamy zbiórkę na mieście.

Pozdrawiam
MW
hej01.08.2014, 23:18
BB - to jest byt niereformowalny. To jest byt dla samego bytu. Likwidowac tych darmozjadów, Wożą się tylko i nic nie robią, pasożyty. W sekundę zbierze się podpisy i opróżni podziemia magistratu
BB01.08.2014, 22:36
Od razu likwidować zamiast reformować. Najlepiej zacząć od siebie; nie parkować na bramach , nie śmiecić, nie palić plastikiem i wiele wiele innych "bzdur", takich naszych grzechów powszednich , od których mamy niestety właśnie Straż Miejską. Już widzę jak Policja się tym zajmie; mało ma innych spraw z "wyższej półki". A kwota , czy aż tak wygórowana biorąc pod uwagę budżet miasta, a mogłaby być mniejsza gdyby nie interwencje w w/w sprawach , które Polak katolik powinien jak amen w pacierzu przestrzegać i już .
ona01.08.2014, 22:27
Jestem jak najbardziej za!!! gdzie można złożyć podpis?
miejscowa01.08.2014, 22:21
Szczerze powiem, że ja już nie pamiętam kiedy ostatnio widziałam jakiegokolwiek strażnika miejskiego tak więc jestem zdecydowanie ZA tym pomysłem... Po co płacić na kogoś, kogo właściwie nie ma a zwłaszcza, że TYLE to kosztuje!!
195801.08.2014, 22:11
Bez jaj ,,malutki krok w stronę wolności,, - czym sie bedzie różniła moja wolność bez SM - niczym?????? Przecież jej /SM/ nie ma - na moim osiedlu predzej ujrzę Burmistrza /rurę/ proszacego o poparcie na następną kadencję,niż SM. Nikt ich tu nie widział - Postulat bardzo słuszny - popieram - argumenty cokolwiek śmieszne. SM widuję przy obstawie uroczystości lokalnych i kościelnych - dubluja sie z Policją - suma prawie 1000000 zeta niebagatelna - przeznaczyć na etaty patroli /pieszych/ Policji w Centrum - problem panów /ż..../ zniknie.......pozdrawiam ......mieszkaniec miasta bez kibla w centrum......
stan01.08.2014, 21:59
Jak zwykle portal Podhale24 miesza i dzieli ludzi. Jesteście wstrętni.
PSYHOL01.08.2014, 21:57
NARESZCIE KTOŚ POMYŚLAŁ BY TĘ ORGANIZACJĘ NIEROBÓW ZLIKWIDOWAĆ.BRAWO POPIERAM NAPEWNO ZLOŻĘ PODPIS.ONI DO NICZEGO NIE ŚĄ POTRZEBNI JEDYNIE MANDACIĆ ZA PARKOWANIE KTÓREGO W CENTRUM NIE MA
kozak01.08.2014, 21:56
jestem za likwidacją straży miejskiej
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl