28.10.2014, 07:50 | czytano: 11954

Około stu mieszkańców Nowego Targu apeluje: "Burmistrzu! Oddaj drogę! Oddaj spokój! Dlaczego niszczysz ludzi i Nowy Targ?"

zdj. Tadeusz Bączal, Studio-T
NOWY TARG. "Ta sytuacja może dotyczyć każdego z Was Drodzy mieszkańcy Nowego Targu. Jeśli wydaje się Państwu, że Was to nie dotyczy, to jesteście w błędzie. Decyzje, które są podejmowane w tym mieście wielokrotnie oddziałują na niekorzyść mieszkańców (vide os. Bór i wiele innych). Powoli, ale niezwykle systematycznie niszczone jest miasto Nowy Targ i życie mieszkańców" pisze Anna Ujwary.
Nowotarżanka podczas ostatniej sesji kolejny raz w imieniu mieszkańców os. Bohaterów Tobruku, ul. Nadmłynówki, ul. Kolejowej, ul. Schumana oraz ul. Przechodniej apelowała do radnych i urzędników, by zrewidowali swoje decyzje odnośnie zgody na otwarcie zakładu przemysłowego wśród budynków mieszkalnych. Wskazywała na brak drogi dojazdowej do powstającego zakładu, uciążliwości i szkody jakie powodują ciężkie samochody oraz przypominała, że miejscem dla firm miała być uruchamiana właśnie Strefa Aktywności Gospodarczej. Urzędnikom zarzuciła bierność oraz lekceważenie mieszkańców.
Dziś mieszkańcy przesłali nam list otwarty do burmistrza Nowego Targu. Oto jego treść:

"Burmistrzu! Oddaj drogę! Oddaj spokój! Dlaczego niszczysz ludzi i Nowy Targ? Tiry precz z osiedli mieszkaniowych!

Ta sytuacja może dotyczyć każdego z Was Drodzy mieszkańcy Nowego Targu. Jeśli wydaje się Państwu, że Was to nie dotyczy, to jesteście w błędzie. Decyzje, które są podejmowane w tym mieście wielokrotnie oddziałują na niekorzyść mieszkańców (vide os. Bór i wiele innych). Powoli, ale niezwykle systematycznie niszczone jest miasto Nowy Targ i życie mieszkańców.

Powstaje fabryka mebli na terenie zalewowym zaraz koło Dunajca wbrew zdrowemu rozsądkowi

Na Ibisorze (Nowy Targ 13) powstaje fabryka mebli, która będzie położona całkowicie na terenie zalewowym (zdjęcia poniżej). Budowa domów nad Dunajcem doczekała się nawet relacji TVP Wiadomości, gdzie redaktor wprost stawia pytanie władzom miasta o logiczność i sens wydawania pozwoleń na budowę w tych miejscach.

Ibisor – jest to teren, który widać, jadąc Zakopianką w stronę Zakopanego, po prawej stronie - gdzie znajduje się szpecący ten krajobraz - skład kamienia naturalnego (kto wydał na to zgodę?!). Naprzeciwko tego składu powstaje fabryka mebli i strefa przemysłowa zaraz koło domów jednorodzinnych. Dojazd do tej fabryki i strefy przemysłowej nie jest od Zakopianki (parę metrów), ale przez osiedle domów jednorodzinnych: Bohaterów Tobruku. Wcześniej przez Kolejową, Nadmłynówkę, ulicę bardzo wąską, ponieważ właściciele mają absolutnie prawo parkować swoje samochody przed domem. Ciężarówki mijają nowo wybudowane rondo „donikąd”, ponieważ każda z tych dróg jest ślepą ulicą! Obecnie samochody ciężarowe wjeżdżają na teren budowy tyłem (zdjęcia poniżej), ponieważ nie ma tam technicznej możliwości wjazdu na działkę inwestora. Wjazd zaprojektowano w taki sposób, że miasto pozwoliło fabryce zająć dodatkowe 1,25 m pasa drogowego, które wymuszono do oddania przez właściciela domu jednorodzinnego. W Uchwale nr 86XXXIII/05 wyraźnie jest zapisane, że jest „Zakaz wjazdu samochodów o tonażu powyżej 2,5 tony z dróg dojazdowych zlokalizowanych na osiedlach mieszkaniowych”. Samochody o tym tonażu nie mają prawa wjeżdżać przez osiedle mieszkaniowe na strefę przemysłową. Mimo to wjeżdżają.

Tymczasem bezpośrednio od Zakopianki istnieje możliwość zjazdu do fabryki! Dlaczego tworząc strefę (jest to skandaliczna decyzja naruszająca prawo mieszkańców do spokojnego i bezpiecznego życia) nie stworzono do niej wjazdu i wyjazdu z Zakopianki?! Z drugiej strony jak to możliwe, że zupełnie bezkarnie można tworzyć strefę przemysłową na terenie zalewowym absolutnie bez żadnego zjazdu i wjazdu do strefy – na terenach rekreacyjnych, w bezpośrednim sąsiedztwie domów jednorodzinnych, które przecież powstało o wiele wcześniej w roku 1997 zgodnie z Uchwałą nr 5/XLIII/97.

Po co w takim razie powstała Strefa Aktywności Gospodarczej (SAG) - pomysł, który w innych miastach funkcjonuje od ponad 20 lat – w której wybudowano drogę, uzbrojono teren, choć nie ma jeszcze ani jednego budynku? PANIE BURMISTRZU! Czy pamięta Pan swoje szydercze słowa z ubiegłego roku, gdy mówił Pan, że na os. Bohaterów Tobruku nie ma prawa powstać droga, ponieważ jeszcze nie wszyscy się wybudowali??? Jest to karygodny błąd w planowaniu przestrzennym i brak konsekwencji w tworzeniu Strefy Aktywności Gospodarczej zlokalizowanej w innym miejscu. Tylko po co w takim razie ta Strefa, i dla kogo?

Zabrano nam spokój, zabrano nam drogę, zabrano nam możliwość oddychania czystym powietrzem!

Procedury związane z budową fabryki odbyły się błyskawicznie. Dlaczego My mieszkańcy nie mieliśmy żadnych szansa na jakąkolwiek reakcję? Komu i dlaczego zależało na stworzeniu strefy przemysłowej w tym miejscu? Powstanie fabryki narusza elementarne prawo mieszkańców do spokoju, uciążliwość hałasu z fabryki, hałasu przejeżdżających ciężarówek, uciążliwość spalania pozostałości z produkcji (płyty MDF) przeniesie się i już przenosi na osiedle domów jednorodzinnych.

Zapłacimy My, wszyscy

Na osiedlu bawi się kilkanaście małych dzieci w wieku od 2-11 lat. Wjazd od ul. Nadmłynówka ciężkiego sprzętu w obecności dzieci na drodze stwarza absolutne niebezpieczeństwo dla ich życia i zdrowia, ponieważ zakręt jest bardzo ostry i bardzo krótki i nie widać, czy samochody wjeżdżają. Bardziej niebezpieczny jest wyjazd z os. Bohaterów Tobruku na ul. Nadmłynówka, ponieważ nie ma żadnej widoczności z lewej strony (wysunięty dom i zaparkowane samochody). Ulica nie ma żadnych chodników, ani asfaltu mimo, iż prosiliśmy o to w kilkunastu pismach od 17 lat. To jest bardzo spokojne miejsce, gdzie dzieci bawią się swobodnie na osiedlu. Zagrożone jest bezpieczeństwo wszystkich osób poruszających się na tej ulicy. Dziś ciężarówki rozjeżdżają ulicę kilkanaście razy dziennie. Ulica jest nieutwardzona, co powoduje, iż nawierzchnia gruntowa ulicy nie ma odpowiednich parametrów do przenoszenia ciężarów o tej masie (nawet kilkadziesiąt ton). W konsekwencji powoduje to:
- zniszczenie instalacji elektrycznej,
- zniszczenie instalacji kablowej teleinformatycznej,
- niszczenie instalacji gazowej i realne zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców,
- zniszczenie kanalizacji,
- zniszczenie wodociągu.

Od czerwca w jednym z domów jednorodzinnych zaobserwowano kilka pęknięć wewnątrz budynku. Tumany kurzu i błota powodują niszczenie elewacji, tynków, ogrodzeń, ram okiennych budynków jednorodzinnych. Ulica jest permanentnie niszczona (pisaliśmy o tym w felietonie Droga przez Mękę z Burmistrzem Nowego Targu). Należy się spodziewać odszkodowań dla fabryki w przypadku regularnej powodzi. Który ubezpieczyciel podejmie ryzyko ubezpieczenia budynku przemysłowego wiedząc, że teren wielokrotnie jest zalewany podczas regularnych ulew. Zapłacimy my wszyscy - podatnicy.
Niszczy się unikalny krajobraz Nowego Targu – gdzie jest ochrona środowiska – dlaczego nie chronicie derkacza, który ma tam legowisko?

Teren ten to przepiękny odcinek wzdłuż lub w bliskiej odległości od rzeki Dunajec z naturalnym i unikalnym polderem. Tereny, które powinny mieć charakter rekreacyjny, wręcz zabytkowy niszczy się bezpowrotnie! To tak, jakby na Błoniach Krakowskich wybudować fabrykę mebli.

Drodzy mieszkańcy Nowego Targu apelujemy o Wasze wsparcie:

Żądamy ochrony osiedli mieszkaniowych przed budowaniem stref przemysłowych bezpośrednio koło domów jednorodzinnych.

Żądamy organizacji zjazdu i wjazdu do strefy przemysłowej od Zakopianki a nie przez ul. Kolejową, Nadmłynówkę, Przechodnią i os. Bohaterów Tobruku.

Żądamy przeniesienia strefy przemysłowej znad Dunajca daleko od domów jednorodzinnych.

Prosimy wszelkie instytucje o pomoc i wsparcie przeciwko świadomemu niszczeniu Nowego Targu i życia Mieszkańców.

Czy to nie jest sprawa dla Prokuratury? Dlaczego zawsze mieszkańcy stoją na przegranej pozycji? Czy zawsze wygrywa ten, kto ma pieniądze? Czy złamano prawo, lub czy miała miejsce korupcja?"

dr Anna Ujwary-Gil
----

Obok nazwiska autorki są podpisy 94 mieszkańców os. Bohaterów Tobruku, ul. Nadmłynówki, ul. Kolejowej, ul. Schumana oraz ul. Przechodniej. Wytłuszczenia w tekście pochodzą z oryginału.

Zdjęcia - Tadeusz Bącal oraz prywatne archiwum mieszkańców

opr.s/
Może Cię zainteresować
komentarze
refleksja31.10.2014, 20:42
do Mirek
Mirku przeczytaj dokładnie plan zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.... inwestycje są dopuszczone - ale te nieuciążliwe.... ta inwestycja którą ktoś dziś piętnuje (nie wiem czemu) pod nazwą "FABRYKA", nie ma nic wspólnego z dymiącymi kominami i uciążliwym procesem produkcji płyt meblowych.... zgody na taką inwestycję na Ibisorze być nie może, bo będzie sprzeczna z tym nieszczęsnym planem zagospodarowania przestrzennego, który dopuszcza w tym rejonie tworzenie inwestycji rekreacyjnych, sportowych i usługowych o nieuciążliwym zakresie..... przez jedno niefortunne określenie "FABRYKA" powstało zamieszanie, które wcale nie jest tego warte. Zasiano panikę wśród ludzi, tworząc im wizję dymiących kominów i uciążliwego procesu produkcji, jako ich przyszłego sąsiada. Wystarczy sięgnąć po plan zagospodarowania, spokojnie go przeczytać, a nawet udać się do Urzędu w celu wyjaśnienia zakresu działania tej "RZEKOMEJ FABRYKI".... większość z tych protestujących ludzi spałaby wówczas spokojnie...
A co do ludzi... każda, nawet najmniejsza i najbardziej samotna jednostka jest ważna.. tłum wcale nie oznacza racji.
Adam31.10.2014, 10:19
A nowotarżanie, chcecie mieć pracę w Nowym Targu? Czy nadal wolicie, żeby nasze dzieci, wnuki pracowały w Anglii, Norwegii, Niemczech? To chyba dobrze, że powstaje w Nowym Targu "FABRYKA". Każdy zakład przemysłowy daje pracę i to podwójnie, bo przecież produkt trzeba sprzedać, wypromować itp.
A prawda jest taka mieszkańcy Ibizoru, chcieliby żyć w mieście ale żeby mieli jak na wsi - tego się nie da. Ma ktoś działkę, uzyskał zgodę -więc buduje. A jak się to komuś nie podoba, może się wyprowadzić, sprzedać dom, działkę i zamieszkać np. w lesie... Będzie naturalnie, spokojnie i jak u siebie.
Diana30.10.2014, 19:02
witam,,nie wiem dlaczego ostatnia moja wypowiedz nie została zapisana? moze ktos,kto o tym decyduje,,jest z Nadmlynówki???/
a przeciez chcemy miejsc pracy ..... a wiecej napisałam w poprzednim wpisie,,,,
Mieszkaniec Bohaterów Tobruku30.10.2014, 17:35
Do sąsiad z ibisoru
Całkowicie zgadzam sie z Twoją wypowiedzią.
Niech każdy pilnuje swojego podwórka.
daccie się wyrolować?30.10.2014, 13:51
Plan MF : jak kolejny raz oszukać wyborców i dalej brać PO 13ooo zł miesiecznie za dobre miny i bełkot.Dacie się oszukać ???
pal30.10.2014, 08:38
Dlaczego nie chronicie derkacza? ale tekst... humor mnie dzisiaj nie opuści! A czy derkacz jest płazem, rybą czy ssakiem bo jak go sobie wyobrażam to wiele różnych obrazów mam przed oczami ;)
Mirek29.10.2014, 14:13
@Witek

"Nie znam się to się wypowiem. Skoro się nie znasz to się nie wypowiadaj."
Zażartowałem sobie... Myślałem, że zrozumiesz dowcip... Przepraszam.
Co do wypowiadania się to zdaje się, że takowe ma każdy no chyba, że jak wspominałem wcześniej czasy socjalizmu w Nowym Targu wciąż są żywe i nie każdemu władza daje prawo do zabierania głosu, zwłaszcza gdy głos ten jest inny niż "jedyny, słuszny i właściwy" pogląd na tę sprawę.

"Człowiek jest tam gdzie logika."
No właśnie ja się cały czas do tej logiki odwołuję(!).
"Osiedle" mieszkaniowe dla mieszkańców a inny teren pod inwestycje dla inwestorów(!) ...ale nie w tym samym miejscu. Czy brak w tym logiki?
Dajcie ludziom żyć(!)
Mirek29.10.2014, 14:03
@refleksja

ad.1 i 2).
Problem w tym, że mamy po jednej stronie jednego człowieka (tego od inwestycji) i po 2-giej nie jednego w wielu człowieków (...znaczy się ludzi). Zapewniam Cię, że gdyby sprawa była odwrotna tzn. gdyby inwestować chciało wielu ludzi a na przeszkodzie stał by jeden człowiek, zdecydowanie popierał bym inwestujących...
Czy naprawdę nie da się oddzielić obszarów do mieszkania i do inwestowania? W tylu miastach i miasteczkach to się udaje a Nowym Targu nie da rady?

ad.3).
Zgadzam się z Tobą... Ale to nie wina mieszkańców a urzędników od samego początku...
kn29.10.2014, 09:29
Jak wybudują fabrykę to już w maskach trzeba będzie chodzić, bo nie będzie czym oddychać w ogóle jak można budować fabrykę zaraz koło domów mieszkalnych, kto na to zgodę wyraził ?
pol29.10.2014, 08:10
A kto wydał zezwolenie na budowę domów jednorodzinnych w terenie zalewowym?
o-o29.10.2014, 08:07
rura narobił tyle syfu w mieście, że hej. po co zamawiał jakieś strategie u profesorów za cięzkie miliony jak i tak robi co chce, za co płaci ozorowskiemu? zeby było tak nakicane w miescie? nie ma czystego kina, z ktorego sie korzysta caly rok za to mozemy se pokopac w pilke przez 4 miechy. czy rura ma cos wspolnego ze zdrowym rozsadkiem

moja znajoma chciala se przystawic ganek do domu. zlozyla papiery i sie zaczelo. korespondencja miedzy naczelinikiem a nia i wszystkimi sasiadami trwala chyba z rok - jak naczelnik kazal jej dołaczyć raport z odkrywek geologicznych - zrezygnowala. temu inwestorowi od fabryki pan naczelnik widac nie kazal tego robic bo gosciu buduje. rzadzacy w tym miescie tzn fryzlewicz to dla nas jeden wielki dramat
Strefa Przemysłowa - WJAZD I WYJAZD przez Osiedla 29.10.2014, 07:54
Drodzy Państwo,
elementarnym błędem jest projektowanie strefy przemysłowej do którego wjazd i wyjazd prowadzi przez drogę wewnętrzną (zgodnie z planem zagospodarowania dla tego terenu istnieje zakaz wjazdu pojazdów o tonażu powyżej 2,5ton - (JEST TO ZŁAMANIE PRAWA). Ponadto wjazd do tej strefy przemysłowej jest przez ul. Kolejową,ul. Nadmłynówkę oraz wyjazd przez ul. Przechodnią. Całkowity idiotyzm!!!
zaiks29.10.2014, 07:47
nie wiem co myśleć w artykule pisze-teren zalewowy - czyli dla zakładu to zalewowy a dla domków jednorodzinnych nie paranoja
Alien29.10.2014, 01:01
a kible w rynku też zalało i to betonem na wieki - tak że zamiast stworzyć miejsca pracy na skutek rewitalizacji to na rentę lub bezrobocie posłali Panią Babcię od klozetów.
Nowe miejsca pracy = -1 na starcie
refleksja29.10.2014, 00:10
do MIRKA
1. najważniejszy jest człowiek.... człowiek musi egzystować.... do tego potrzebne są środki finansowe... a takie osiąga się dzięki pracy...... w Nowym Targu o nią trudno.... może ta inwestycja w tym komuś pomoże.

2. jeden człowiek wybudował dom bo chciał mieszkać.... drugi człowiek kupił ziemię bo chciał inwestować... który człowiek jest ważniejszy?
jedno jest pewne - obaj działali zgodnie z prawem

3. człowiek w tym mieście płaci niemałe podatki.... z podatków Urząd zapłacił za plan zagospodarowania przestrzennego... nikt nie protestował.... dziś Urząd znów sięgnie do naszych podatków by wydać je na zmianę planu lub odszkodowanie dla inwestora, bo protestujący spali przez 9 lat... i tak dzięki nam, trwonimy te nasze wspólne pieniądze...
Potem powiemy że Polska to biedny kraj.
sąsiad z Ibisoru29.10.2014, 00:02
Pani Ujwary jak zwykle przesadza. Gość buduje tam sobie dom. Na dole będzie miał zakład usługowy, skręcanie mebli z gotowych elementów. To nie jest fabryka. To, tak żeby ostudzić emocje. Państwo zapomnieliście jak sami stawialiście swoje domy?.? A ciężarówki jeżdżące z materiałami budowlanymi na wasze budowy fruwały na domami innych sąsiadów, czy też rozjeżdżały ul. Nadmłynówkę, Kolejową, Przechodnią, Kasprowicza ? Było się wybudować gdzieś pod lasem, wykupując hektary wokół siebie, żeby nikt nie przeszkadzał , dać sobie a przede wszystkim innym żyć. Co za egoizm.
Dabliuuu28.10.2014, 23:38
Oddaj tez parking w rynku!!:)
Do Roman28.10.2014, 20:46
Weź troszkę rusz mózgiem o ile go masz.Fabryki,zakłady i inne takie... powinny powstawać na terenach do tego wyznaczonych gdzie nie są uciążliwe,drogi specjalnie utwardzone itd...
Piotr K.28.10.2014, 20:38
Już od wielu lat wszędzie apeluje o opamiętanie z tym bałaganem w planowaniu i nietrafionych inwestycjach.To woła o pomstę do nieba.Cmentarz tam gdzie można rozbudować miasto,domy tam gdzie trzeba-można rozbudować cmentarz,sortownia śmieci ogranicza miasto w rozwoju na wschód,stacja benzynowa między blokami,Sanepid,PZU itd....bez parkingów,jazda ludźmierską to horror wymieniać można bez końca.Dlaczego no dlaczego musimy i będziemy cierpieć za błędy obecnych rządzących miastem.
115KM28.10.2014, 20:36
Chodziłem tamtędy z psem na spacery. Wydawało mi się, że droga, którą wycofuje wywrotka (na zdjęciach) jest prywatna - jak widać jednak nie. Myślę, że okoliczni mieszkańcy wiedzieli, że będą mogli mieć kiedyś takie sąsiedztwo. Ja nie budowałbym się tam, gdzie nawet tylko teoretycznie występowałaby taka możliwość Zapewne wszystko zgodne z prawem. Sorry, ale taki mamy klimat
ha ha hhaa28.10.2014, 19:45
już widzę to otwarcie SAG - doga do pustego placu bo urzędnicy nie potrafili nikogo ściągnąć? A przecież burmistrz zapowiadał "zainteresowanych kilkanaście firm". Tiaaa - zainteresowanych, ale nie nowotarskim SAGiem.
Ludzie ogarnijcie się - przecież ci urzędnicy są albo nieporadni jak niemowlęta albo z tym SAG to ściema dziesięciolecia i tak na prawdę nikomu na tej strefie nie zależy. Jak można mówić, że zaproponuje się fabryce miejsce w SAGu - potem. Kiedy potem? Jak już się wybuduje na zalewowym? Puk, puk, jest tu gdzieś elementarna logika?
nowy targ do boju28.10.2014, 19:44
co sie dziwicie ze tak jest, przeciez w nt od 20 lat rzadzi ***, najwyzszy czas pogonic to komunistyczne towarzystwo....... byle do 16 lstopada
koniec ery PWS28.10.2014, 19:36
Jestem za tym by wreszcie odsunąć od władzy burmistrza. Ta sytuacja to kolejny pokaz administrowania miastem a nie zarządzaniem. Pora nową ekipę wprowadzić a nie Fryźlewiczowi i Liszce dać znów rządzić.
lutes28.10.2014, 19:21
To ze tam a nie w SAG powstaje ten zaklad to ewidentnie pokazuje ze obecna władza musi byc zmieniona. Nie ma precyzyjnej polityki gospodarczej. Fryźlewicz juz do zmiany!
luca28.10.2014, 17:44
KNT zawsze żle:Pinwestować w kowaniec bardzo proszę:) POIZDRAWIAM
Taki Plan Jaki Planista28.10.2014, 17:05
Od dawna wiadomo, że marny planista robi marny PLan, a od radnych zależy czy uwidzą w Tym Człowieka, czy inne interesiki....
Z reguły ważniejsze nieraz jest kto za tym stoi i kto to POpiera....
Są niedaleko wsie, gdzie dla interesu prywatnego radni gminy nawet obwodnicę wsi wykreślili, choć teraz by się cholernie przydała....
Planista - nazywający się a nawet mający papier URBANISTY nie mrugnąłl POwieką, bo tak trzeba było! Choc punktu widzenia intersu publicznego URbanista nie Powinien się na to zgadzać, a przynajmniej o wątpliwościach POwiedzieć.....
Stan28.10.2014, 16:46
Przepraszam, czy to jest nielegalna budowa? o Ile wiem pozwolenia na budowę wydaje Starostwo,nie Burmistrz. Na razie to tylko kilka zdjęć dla wywołania zamieszania.
viki28.10.2014, 16:26
to jest kpina jak postępuje się w tym mieście z ludźmi. SAG robi a na terenach gdzie ludzie mieszkają buduje się fabryki. Mieszkańcy opamiętajcie się!!!
Nowy Targ28.10.2014, 16:20
Myślimy ze mieszkancy Nowego Targu wreszcie mądrze zagłosują FRYŹLEWICZ i jego pewnie czujacy się ludzie przejdą do historii TYLKO PAN WATYCHA JEST GODNY TEGO STANOWISKA...
Bezstronny obserwator28.10.2014, 16:17
Większość tu komentujących to nie wie o czym pisze. Ludzie pozwolenie na budowę wydaje Starosta a nie Burmistrz!!!!!!! Jeżeli ktoś stawia zarzuty to najpierw powinien troszkę zaczerpnąć informacji żeby wiedzieć o czym się pisze. Plan Zagospodarowania dla Ibisoru od dawna przewiduje taką zabudowę a Wy teraz się budzicie, przecież wielu z Was budowało w tym rejonie domy wiedząc że kiedyś może tu powstać taka inwestycja!!!!!. Nie jestem zwolennikiem Burmistrza ale jak Was wszystkich czytam to naprwdę ręce opadają. To jest mentalność nowotarska - protestować dla samego faktu protestowania, przy okazji każdej inwestycji. A tak już na marginesie w temacie zanieczyszczenia to tyle co wylatuje z kominów domów jednorodzinnych to naprawdę żeby dorównać to musiało by wiele takich fabryk jeszcze powstać.
Natalia28.10.2014, 16:11
zawsze z Markiem to samo . Mi na bramie wjazdowej trzasnął miejsce dla inwalidy parkingowe i nie ma siły pracownicy tłumaczą że jest to decyzja odgórna i nie mogą nic zrobic liczę że go w koncu nie wybiorą i miejsce zniknie za przyzwoleniem nowych wladz.
Witek28.10.2014, 15:47
@Mirek
Nie znam się to się wypowiem. Skoro się nie znasz to się nie wypowiadaj. Człowiek jest tam gdzie logika. A logika nakazuje dbać o swoje a nie po tylu latach nagle się obudzić bo ktoś Ci koło domu coś robi.
Miasto do tej sprawy nie ma nic, bo plan jest od lat i protestów nie było. Decyzję na budowę wydaje Starostwo. Pani Anna tam powinna kierować swoje żale.
wyborca28.10.2014, 14:45
Od kiedy urzędasy tak skurupulatnie trzymają się przepisów?! euGeniusz wytęża swoje prawnicze zdolności?!
1. przy referendum w sprawie likwidacji SM wyszukuje wszelakich kruczków prawnych by do niego nie doszło, nie licząc na to że zebrano ponad 300 tys podpisów odrzucając 600! Ogromna liczba mieszkańców chce decydować ale UM wie lepiej

2. skoro są tacy przepisowi to dlaczego radni miejscy pracują w miejskich spółkach a nawet zarządzają obiektami?! Przykład to Kubowicz, rządzi na Hali Gorce a ustawa tego zakazuje!

3. zasłaniacie się planem zagospodarowania przestrzennego, tylko gdzie tu ludzkie odruchy?! Macie mieszkańców gdzieś robiąc swoje gierki i układziki.

NA SZCZĘŚCIE WYBORY BLISKO! Szkoda że MF nie jest tak otwarty na inwestorów lotniska, lodowiska czy stacji narciarskich jak na kogoś kto chce zabrać spokój mieszkańców inwestując pod ich oknami zamiast w strefie aktywności gospodarczej którą Maziorz za chwile otworzy z szpką, pokropkiem w towarzystwie Jagły, doradców co uwieczniać na zdjęciach będzie PRP i NTvK której programy są godne Trybuny Ludu i Dziennika Telewizyjnego z czasów PRL. To samo PRP!
Do mirka28.10.2014, 14:45
Do Mirka nie masz pojęcia co tam będzie a sie wypowiadasz tam nie będzie żadnej fabryki i przemysłu wiec nie wiem o co ta afera ,właśnie tacy ludzie nas otaczają
Mirek28.10.2014, 14:06
Wszystko prawda? plan zagospodarowania, przepisy? ale gdzie w tym wszystkim jest CZŁOWIEK?
Nie wiem, nie znam się... ale wiem jedno, NIE buduje się przemysłówki na terenie osiedli mieszkaniowych lub w ich najbliższej okolicy.
Gdzie tu zdrowy rozsądek? Skoro wydziela się jakiś obszar pod zabudowę mieszkalną to logicznym wydaje się, że powinien być to teren dla ludzi, gdzie będą mieszkać i odpoczywać a nie po pracy truć się spalinami z pobliskiej fabryki.
Czasy komuny, gdy budowano gdzie i jak się chciało, nie zważając na dobro mieszkańców i nie pytając ich o zdanie, zdaje się minęły już ponad 25 lat temu!
Nawet jeżeli w 2005 roku powstał plan zagospodarowania przestrzennego dopuszczający tę inwestycję, to przecież wciąż CZŁOWIEK, OBYWATEL, MIESZKANIEC powinien być na I miejscu(!) i to jego dobro powinno być najważniejsze! Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć? Czy naprawdę nie ma innego miejsca pod tę inwestycję?
Tak sobie myślę, że decydenci nim podejmą tak ważną (...i teraz i w przyszłości) dla innych decyzje, powinni spróbować WCZUĆ SIĘ w sytuację, w rolę ludzi, których ta decyzja bezpośrednio dotyczy i zastanowić czy "mi" by to pasowało? Po naszemu nazywa się to empatia ale można też kierować się zwyczajnym zdrowym rozsądkiem.
Straszne, że wciąż rządzą w naszych miejscowościach bezduszni biurokraci dla których przepis czy plan zagospodarowania są ważniejsze od człowieka i jego potrzeb... Tym bardziej, że przy odrobinie dobrej woli można spokojnie wszystko ze sobą pogodzić.
Panu Burmistrzowi, jego urzędnikom i tym wszystkim krzykaczom będącym za budową fabryki, z głębi serca i najszczerzej życzę by nigdy ale to nigdy ich taka sytuacja nie spotkała(!). By nigdy nikt nie wpadł na pomysł by obok Waszego domu czy mieszkania, zbudować fabrykę (...albo np. kurzą fermę...)...
CZŁOWIEK! ?i jeszcze raz CZŁOWIEK? bo jak nie to zostaje nam już chyba tylko ?planeta małp?
PLAN28.10.2014, 13:45
do mn................
Masz rację: 4, 8, czy 12 lat temu nikt nie wiedział, że na tym terenie będzie budowana fabryka - to się zgadza.....
ALE
"pol" ma jej więcej bo, czytając plan zagospodarowania przestrzennego dla rejonu Ibisor już w tamtych latach było wiadomo, że na tym terenie jest dopuszczalna budowa takiego obiektu

Jeśli ktoś chce wiedzieć co w okolicy jego domu "wyrośnie" za kilka lat, powinien przed budową domu zapoznać się z planem zagospodarowania przestrzennego obowiązującego dla terenu na którym chce postawić swój dom, jeśli taki istnieje.W ten sposób można uniknąć wielu przykrych niespodzianek na przyszłość. Niespodziankę może mieć tylko ten, kto buduje dom na terenie nie objętym planem i z tym też trzeba się liczyć, przed rozpoczęciem inwestycji.
Plan zagospodarowania przestrzennego dla Ibisoru istnieje od wielu lat, więc niespodzianki tu nie ma, pytanie zasadnicze czemu protestujący nie zapoznali się z podstawowym dokumentem w tym zakresie.
Franek28.10.2014, 13:37
a niech budują , nie za Wasze.
ciekawski28.10.2014, 13:34
do : mieszkanki
sąsiadki P. A. Ujwary
Ciekawe, czy będzie Pani zadowolona i dalej Pani nie będzie przeszkadzać, jak nastąpi rozruch w fabryce, uciążliwość maszyn stolarskich, które będą huczały przez cały dzień.

"mieszkaniec miasta UE bez kibla w centrum miasta - od 1958
Aero28.10.2014, 12:53
w końcu robią coś by stworzyć nowe miejsca pracy, a tu znowu jacyś wiecznie niezadowoleni się burzą... taka prawda, że macie pecha, że tam budują i tyle. Sorry ale jak zaczną budować gdzieś indziej, to dla innych będzie źle. nie dogodzisz wszystkim... Wszędzie można znaleźć jakieś minusy miejsca zamieszkania. Koło alei wieczny hałas i huk i spaliny, koło targowicy dwa razy w tygodniu jakieś piekło i burdel, na borze wieczne korki, na nowym tragiczny dojazd i zła komunikacja, w rynku śmietnik i pijaństwo przez dyskotekę. Nigdzie nie ma idealnie i trzeba się z tym pogodzić, bo tak to już wygląda.
2W28.10.2014, 12:52
dlaczego w Nowym Targu ludzie protestują ? Cokolwiek się robi, to żle.
Remont parku żle, remont dróżek żle, ludzie obudżcie się co wy w końcu chcecie..... A pani Ujwary czemu wcześniej nie interwenioława ,
Czyżby przeszkadzało dlatego, że w pobliżu Pani Mieszka....
obserwator28.10.2014, 12:49
Strefa Aktywności Gospodarczej w skrócie SAG to działanie na pokaz,działanie spóżnione co najmniej o 15-ście lat . Brak wizji tych państwa z Krzywej,to konsekwencja takich kwiatków,które im teraz wyrosły.
i to w myśl prawa.Ale to tak jest,jak brakuje wyobrażni,zdrowego rozsądku.
Mam nadzieję,że mieszkańcy podziękują w tych wyborach takim ludziom jak Fryżlewicz,Liszka,Bakalarz,bo to jeden układ.
Sprawiedliwy28.10.2014, 12:42
Żeby zachować naturalne środowisko wokół rzeki Dunajec trzeba by było zburzyć cały Tobruków i Nadmłynówkę. Tak na marginesie dom pani Ujwary znajduje sie około 40 metrow od natury o która walczy a równocześnie sama ja niszczy budując własny dom, który podczas budowy wymagał dojazdu ciężkiego sprzętu. Oto typowe rozumowanie górali : " ja mogę a Ty nie " .
Nike28.10.2014, 12:25
Strefa to fikcja - w mojej okolicy, dzielnicy mieszkalnej, jest co najmniej kilka małych, ale bardzo uciążliwych zakładów - codziennie smrody i hałas nie pozwalają cieszyć się ogrodem, spokojnie mieszkać, otworzyć okono....
nie widzialni28.10.2014, 12:24
jesli tak was poruszyl artykul autorki ktora podaje pelne swoje dane to gdzie sa wasze ?zwlaszcza tych ktorzy maja odmienne zdanie
628.10.2014, 11:56
Plan zagospodarownia przestrzennego dla tego obszaru do wglądu na stronach miasta. Komentujący niech najpierw go przeczytają, a przede wszystkim niech uważnie przeczytają go Pani Ujwary i protestujący .
mn28.10.2014, 11:56
do pol:
Kup sobie koło i .... się w czoło może zmądrzejesz. 4, 8, 12 lat temu jeszcze nikt fabryki tam nie budował. A jeśli chodzi Ci o to aby pójść i zmienić burmistrza to Ty też będziesz miał okazję już niedługo.
Władeczek28.10.2014, 11:43
Dobrze, że większość wiatrów wieje z tego kierunku do Rynku - to się w centrum będą truli a nie my na Grelu.
Edek28.10.2014, 11:41
Mam pytanie - skoro powstaje inwestycja na terenie zalewowym to gdzie wyleje Czarny Dunajec przy kolejnej powodzi ?? Kto za to zapłaci ? Mieszkańcom Nowego Targu, zwłaszcza Nadmłynówki Pan Burmistrz zafundował zamiast wałów przeciwpowodziowych ścieżkę rowerową "w błocie" - chyba nikt nie pytał nie pytał mieszkańców z dziada-pradziada jak ta rzeka potrafi wylać, więc przy następnej wielkiej wodzie będzie po ścieżce. Taka ścieżka to fajny bajer przedwyborczy - w przypadku tej inwestycji - to dobrze, że przed wyborami nie leje... Żenada
PLAN28.10.2014, 11:36
Plan zagospodarowania przestrzennego został uchwalony dla rejonu IBISOR w 2005 roku, w 2014 nastąpiła niewielka aktualizacja dotycząca terenów mieszkalnych. Plan jest ogólnodostępny na stronach UM:
http://www.nowytarg.pl/dok/mpzp/nowy_targ_13/malop.05.736.5372.pdf
Od 2005 roku wiadome jest że teren ten można zabudować w pewnych obszarach, wiadome jest również co można na nim wybudować.
Jeżeli od 2005 roku protestujący nie zdążyli sie zapoznać z planem zagospodarowania przestrzennego terenu na którym mieszkają, to takie teraz są skutki. Protesty są bardziej skuteczne na etapie realizacji projektów planów, które są ogłaszane do publicznej wiadomości i każdy może złożyć swoje wnioski na etapie planistycznym.
Protest był potrzebny w 2005 roku. Nie można siedzieć cicho przez 9 lat i liczyć na to że nikt nic nie postawi na terenie który dopuszcza od 2005 roku takie inwestycje. Plan zagospodarowania przestrzennego nie jest byle świstkiem, który przeleży w szufladzie i pokryje go kurz.
Trzeba interesować się na bieżąco tym co mówią do nas urzędnicy, bo o planach na IBISORZE była mowa w 2005 roku. Jeśli ktoś przespał 9 lat, musi zacząć faktycznie krzyczeć aby teraz go ktoś wysłuchał.
iks28.10.2014, 11:31
Zburzyć wszystkie domy w okolicy, zasiedlić okolicę derkaczami, brak słów.
do @pol28.10.2014, 11:16
A jakie m znaczenie gdzie była pani Ujwary 12 lat temu? Pewnie w szkole bo to młoda osoba.
Dziwie się niektórym wpisom - setka osób ma kłopoty, walczą z arogancją władzy a wy ich wyśmiewacie?
Powtórzę za autorką - ?"to może spotkać każdego z was".
potiomkin28.10.2014, 11:04
Ludzie do kościoła przed wyborami a potem biegiem głosować na dotychczasowego burmistrza !!!!!!!!!!!!!!!!! Tylko on może sprawić że będzie wszystko po staremu !!!!!!!!!!!!! Bo ci którzy protestują to nic innego jak ludzie oderwani od rzeczywistości i realizmu !!!!!!!!!! Wszystko będzie zakłady tam gdzie nie powinno ich być, kredyty na trzy ośrodki lekkoatletyczne zamykane na klucz bo się nic nie dzieje, upadające lodowisko, kolesiostwo i kumplostwo bo dzieci znajomych nie mają gdzie pracować Wszystko wolno bo za komuny nic nie było !!
he, he, he - trza czy nie trza wała28.10.2014, 10:57
a wała czemu burmistrz nie zrobi ?
Wały wały 3-5 m wysokości, a nie robić ludzi w wala...
Problem w tym że jak za wałem zaleje do bedzie dośc głebokie jeziorko/....
JA28.10.2014, 10:38
@XXX
Powinien być zakaz budowania wszystkiego i wszędzie;-)
JA28.10.2014, 10:36
Pani Anna może wypisywać brednie. Takie jej prawo i pewnie interes. Ale żeby tak wielu ludzi jej przyklaskiwało... Polska... nie EUropa... SKANSEN!!!

Żeby była jasność nie jestem zwolennikiem naszego Burmistrza ami Urzędu Miasta. Lecz jak działają przeciw zaściankowi i głupocie to mają moje poparcie.
?28.10.2014, 10:29
Tym "przypadkiem szczególnej gospodarnosci MSF" powinien się NATYCHMIAST zająć prokurator........ale może gdzieś z północy Polski, bo tu macki naszego wszechmogocęgo wszędzie sięgają.

Paranoja rządzących w tym miescie sięgnęła apogeum. Strefa Aktywności Gospodarczej, Budzet Obywatelski - co jeszcze wymyslicie ......... aby sie prz żłobie utrzymać? Jakoś nie widać banenerów na mieście tego najwiekszego szkodnika naszego miasta - Marka Fryźlewicza. Precz z komuną i I sekretarzem Markiem Fryźlewiczem - sekretarzem, który w dodatku zawzse jest na mszy i stoi pod amboną, żeby go wszyscy widzieli jaki to z niego katolkik. Nastepna paranoja.
amisz28.10.2014, 10:26
Rękami i nogami podpisuje sie pod decyzja Burmistrza!!!!! Jezeli mieszkancy chca spokoju i chca sobie robic enklawe na osiedlu to prosze sie przeniesc na bezludna wyspe - tam bedziecie mieli spokoj!
!28.10.2014, 10:21
Tamten rejon to siedlisko ludzi którzy nie myślą. Kto mądry buduje dom czy fabrykę na terenie zalewowym? Nie powonniście mieć prawa do żadnego odszkodowania od państwa w razie zalania!

Druga sprawa, z kwitkiem odsyła się inwestorów chcących inwestować w obiekty narciarskie bo MF się nie chce spotkać, tak samo lekceważąco potraktowano inwestora na Halę Lodową a wydaje pozwolenie na budowę fabryki tam zamiast w gotowej SAG! Cały były kombinat powinien być objęty SAG i las między PKP a nim by tam inwestowano z dala od domów!

Trzecia sprawa, czy ten teren nie był czasem miejski z przwznaczeniem na budowę Hali Sportowej?

Widać że MF, świta, klakierzy i wszelakiej maści fotografowie i doradcy wyżej stawiają koleszków niż dobro mieszkańców, zrównoważony rozwój i dobrą gospodarkę przestrzenną!
mieszkanka os Witosa28.10.2014, 10:20
To jest tak samo jak z postawieniem kościoła na równi szaflarskiej, zaslaniajacego widok na Tatry z balkonów oraz i uprzykrzajacego spedzeniem spokojnej niedzieli( i nie tylko na działkach obok)
pio28.10.2014, 10:09
przy pierwszych wyborach możecie pokazać swoje niezadowolenie
mieszkanka28.10.2014, 10:08
Brawo! Brawo! Budujcie właśnie fabryki a nie tylko sklepy! A pani dr Anna niech nie przesadza, wcale nie jest tak źle jak wypisuje, mieszkam nie daleko i rozumiem, że jak się coś buduje to muszą jeździć ciężarówki . Droga to nie plac zabaw żeby dzieci goniły środkiem. Gdzie mają budować fabryki - na Turbaczu?
Zzz28.10.2014, 10:04
Jezeli ewolucja zależałaby od Polaków to do tej pory klęczelibysmy na kolanach . Niech powstają miejsca pracy
Zorientowana28.10.2014, 09:56
Podobna sytuacja to wpuszczenie obok spółdzielczych osiedli mieszkaniowych usług komunikacyjnych Wprawdzie w planach zagospodarowania, na szczęście nie przewidziano dystrybutorów ale przewidziano przedłużenie ul. Józefczaka dla potrzeb tych usługodawców. Ta decyzja władz miasta wygeneruje olbrzymi ruch samochodowy tak pod szkołą podstawową jak i pod blokami oraz na ul. Podtatrzańskiej, zaniedbanej, o zniszczonych chodnikach po których nie można chodzić tylko po ulicy właśnie.Wybudowanie myjni i jakiegoś parkingu da miejsca pracy, no może 4 dla swoich pociotków niekoniecznie z Nowego Targu. To jest niby rozwój miasta, a mieszkańcy to co? po co nam oni? Nie podoba się to niech się wyprowadzą usłyszałam. Na Burmistrza i jego ekipę należy patrzeć przez pryzmat takich działań, a nie otwieranie parku, stadionów i rond "do nikąd"
marek28.10.2014, 09:55
pora na zmiany,nowotarżanie idziemy do urn
mieszka. NT28.10.2014, 09:54
Całkowicie zgadzam się z Panią Ujwar, że nasz magistrat to wielkie bagno, dla przypomnienia na terenie zalewowym na Ibisorze k/ Urzędu Skarbowego Pan Burmistrz zmienił plan zagospodarowania i wydał decyzję w ciągu paru miesięcy dla wybudowania domów jednorodzinnych.
Dla przypomnienia!
Pan *** kupił za psie pieniądze tereny rolnicze bez możliwości budowy czegokolwiek, ale co znaczą dobre znajomości i kasa.
Mając dobrego przyjaciela ówczesnego radnego Rady Miasta dzisiaj radnego Rady Powiatu w dziwny sposób załatwili u Pana Burmistrza natychmiastową zmianę planu zagospodarowania przestrzennego i wydanie warunków pod zabudowę domów jednorodzinnych.
W chwili obecnej czkam na zmianę planu zagospodarowania, żeby można wybudować domek jednorodzinny na rodzinnej działce i trwa to latami i do chwili obecnej nie widać końca.
Zadaję sobie pytanie jakich argumentów użyto do przekonania Burmistrza, że wydał w tak krótkim czasie niezbędne decyzje do budowy domów na terenach zalewowych.
pol28.10.2014, 09:49
Pani Ujwary się obudziła, a gdzie pani była cztery lata temu , osiem lat temu , 12 lat temu itd. pytam
loki28.10.2014, 09:37
ciekawe jak powstały domy tych co protestuja jak przywieżli towar,beton itp
typowa zazdrość
Franek28.10.2014, 09:28
I weź tu coś buduj. Zaraz się znajdą tacy co narzekają. A sami co wyprawiają tam?
W zimie się tam żyć nie da, bo Ibisor i Nadmłynówka pali śmieci!
ja28.10.2014, 09:25
tylko Marek Fryźlewicz na burmistrza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
subtyl28.10.2014, 09:18
Niech budują !! Znalazło sie kilku ***mieszkańców, którym nic nigdy nie pasuje !! Wiem bo tam mieszkam !! !! !! !! Niech coś się dzieje w NT.
195828.10.2014, 09:11
Tam gdzie władza nie pomaga,iść drogą pokazaną przez Panią z Zakopanego-Małe żywczanskie,blokowac,blokowac,blokowac,sądy mielą sprawe 12 lat ,wyroki raz za,raz przeciw /jak u Wałęsy/ a babka robi swoje - akurat tam na niekorzyść mieszkancow - pokazuje tylko kierunek - powołujcie sie na sprzeciw /nieposłuszenstwo/ obywatelski - jak pozwolicie wybudowac to macie przetegowane do konca życia - a swoją drogą kiedyś przyjdzie powodz i problem rozwiąże - wasz i zakladu.

pozdrawiam - mieszkaniec miasta w ue z szaletem publicznym w parku.
cichy28.10.2014, 09:11
pretensje do władz że nic nie robią
pretensje do władz że coś robią
pretensje że nie ma miejsc pracy
pretensje że budowane są zakłady pracy

a podobno u nas ludzie wykształceni ???
xyz28.10.2014, 08:59
Przecież sam były minister sprawiedliwości powiedział, że NT jest zabetonowany. Wszystki decyzje podejmowane są w hermetycznym środowisku - bywalców Rautów u Burmistrza. Burmistrz zaprasza na nie zwykle polityków , księży, prawników, lekarzy i swoich zauszników. I tak sobie rządzą. Być może nawet na tych rautach zapadają takie decyzje o wydaniu decyzji o zezwoleniu budowy zakłada przemysłowego w dzielnicy willowej, bo akurat tam inwestor ma działkę.

Te pierdoły o strefie aktywności gospodarczej to niech burmistrz między swoje bajki wsadzi. W NT wszystko się na gębę załatwia - nawet radni nie mają ani wiedzy ani dostepu do dokumentów.

Cieszę się, bo nareszcie NT budzi się ze snu. Król jest nagi! Burmistrz to nie gospodarz miasta - tylko ojciec krzesny.

Po wyborach Marek Fryźlewicz będzie musiał odpowiedzieć na pytanie, dlaczego zasypał miejskie toalety, choć nie było takiej potrzeby? Jakimi przesłankami sie kierował podejmując taką decyzję.
asystent doradcy28.10.2014, 08:56
Gdzie tu logika w działaniu naszego burmistrza? Totalny brak pomysłu na to miasto i sensowną politykę zagospodarowania terenu. Z jednej strony tworzy strefę aktywności gospodarczej przy oczyszczalni, a z drugiej pozwala się na inwestycje o charakterze przemysłowym bezpośrednio przy osiedlu domów jednorodzinnych. I on chce nam wmówić, że utworzył strefę gospodarczą, tylko, dlaczego nie namawia przedsiębiorców do inwestowania właśnie tam? Jak widać strefę gospodarczą Pana Burmistrza przedsiębiorcy omijają szerokim łukiem. Podobnie jest w innych rejonach miasta, patrz przykład lotniska ? władza niby chce rozwoju lotniska pod małą komunikację lotniczą, a z drugiej strony lokuje i pozwala na dalszą rozbudowę największego śmietnika w okolicy, jakim jest sortownia. Z drugiej strony pozwala na budowę dużego osiedla (bloków) bezpośrednio w osi pasa do lądowania samolotów. A przewymiarowana 50% szkoła na Niwie to dla kogo wybudowana? Tam puste sale lekcyjne, a w 5 albo 11 szkoła na dwie zmiany działa, a i tak jest ciasno jak diabli. Przykładów można mnożyć, ale co to da. My mieszkańcy na własne życzenie mamy to co mamy i to starannie pielęgnujemy utrzymując darmozjadów w urzędzie.
xxx28.10.2014, 08:49
Powinien byc ZAKAZ jakiejkolwiek budowy blisko rzek.
bbb28.10.2014, 08:46
ROZSĄDEK- panowie, rozsądek to najwazniejsza rzecz w rządzeniu!
Jak to jes ?28.10.2014, 08:46
Brawo burmistrz.... Brawo przedsiębiorca.... Od razu oprócz mebli będzie miał zbyt na łódki.
Nie chodzi o to, że buduje i że ma za co....
Chodzi o głupote tych co pozwolenie na budowę wydali w terenie zalewowym!
wstyd urzędniki, wstyd28.10.2014, 08:44
To po co ta strefa SAG jak budują fabryki między domami?
Urzędnicy zapomnieli że mieli SAG obsadzić?
Co będzie za kilka dni otwierane? Droga do pustego placu gdzie "miała był SAG"?
To taka sama ściema z tym SAGiem jak z innymi wyborczymi pomysłami?
xzx28.10.2014, 08:44
Mamy tyle wolnych terenów!
Roman28.10.2014, 08:41
Powstanie fabryka-powstana nowe miejsca pracy.Niech budują tam i 10 fabrykBrawo burmistrzu!
wiosna28.10.2014, 08:40
to i tak mieliście szczęście, nam Pan Burmistrz chce zburzyć dom pod drogę i też nie ma dyskusji z nim, chociaż bezkresne pola wokół są. Ale uparł się że lepiej dom zburzyć. Po sądach trzeba się włóczyć
owca28.10.2014, 08:36
ludzie są strasznie niezdecydowani... najpierw narzekają, że burmistrz nic nie robi by stworzyć nowe miejsca pracy i stawia tylko na "nikomu niepotrzebne parki i boiska" (jak są nikomu niepotrzebne to skąd tłumy w pogodne niedzielne popołudnia?). Teraz ludzie psioczą, bo miejsce złe... niestety, ale miejsce zawsze będzie złe, bo wszędzie ktoś mieszka i zawsze dla kogoś będzie gorzej... Jak wybuduje to w innym miejscu, to inni ludzie zaczną krzyczeć...
Anty MF28.10.2014, 08:33
MF oraz jego ludzie tworzą hermetycznie zamknięte środowisko, któremu się wydaje, że ludzie czyli mieszkańcy mogą im "skoczyć". Nie liczą się w ogóle ze społeczeństwem, a tą fabrykę jeszcze pokropi ksiądz. Nareszcie wybory, posłać ich do domu w końcu!!!
jakby się nie obrócił to d28.10.2014, 08:30
Idą wybory. Przecz z nieludzikm burmistrzem!!! Nie chcemy takiego włodarza który mieszkańcom robi krzywdę, lokując im fabryki przed oknami spkojnej dzielnicy mieszkaniowej. Burmistrz *** targowicy przeforsować nie może biedactwo tyle lat, ale fabrykę komuś pod nos to bez problemu, cichaczem.
Lotnisko budować, komu i po co? Stary basen jak straszył tak straszy. Może jakby zorganizować procesje wokół starego basenu, to może zniknie?
Niemoc widać na każdym kroku.
Babcia i dziadek już dziś proszą żeby im dowody pochować, żeby ich nie kusiło.
yeti28.10.2014, 08:24
W Nowym Targu nie ma czym oddychać, nie da się tu żyć i być zdrowym
ciekawy28.10.2014, 08:20
Rozumiem, że wszyscy którzy budowali domy jednorodzinne w tej okolicy materiały budowlane i beton wozili na rowerach. Żaden samochód ciężarowy wtedy nie jeździł po drodze dojazdowej? A derkacz wtedy nie był pod ochroną?
Oj burmistrze i wójty28.10.2014, 08:18
Nas terenach zalewowych warunki zabudowy w każdej gminie dają..... Potem przy okazji powodzi Tusk przyjedzie albo jaki Miller i będzie okazja sobie fotke zrobić!
Witek28.10.2014, 08:17
A szanowna Pani to nie może zadzwonić na policje skoro przepisy są łamane?
Ostatnio jest moda że jak coś się dzieje to od razu do internetu.
Ciekawe że akurat przed wyborami taka akcja.
A co do czystego powietrza to na Ibisorze i Nadmłynowce pala takim dziadostwem że lepiacy dym i smród jest tam cała zimę i jakoś im to nie przeszkadza.
Zuza28.10.2014, 08:06
Burmistrzem i jego swita kieruja pieniadze a nie zdrowy rozsadek i wizja przyszlosciowa. Jak ktos moze dbac o dobro i wizerunek miasta jezeli ma "klepisko" wokol wlasnego domu! Wszystko dla wlasnych zyskow. Ludzie obudzcie sie!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl