30.10.2014, 00:23 | czytano: 5343

Gabriel Samolej: Jako sportowiec wierzę, że wygram. Inaczej bym nie startował

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. "Jesteśmy i będziemy dla Was" - to nasze hasło wyborcze - zapowiedział podczas oficjalnej prezentacji Komitetu Wyborczego Wyborców Nowotarskie Fair Play kandydat na burmistrza Gabriel Samolej. Członkowie jego komitetu przyznali, że "na banerach może nie być twarzy ich kandydata. Jest bowiem powszechnie rozpoznawalny".
- Nazwa komitetu jasno nawiązuje do sportu. Oznacza czystą grę. Zwycięstwo nie jest celem do osiągnięcia za wszelką cenę. Ważne jest by umieć się zachować także po wyborach, nawet po przegranej. Fair play to postawa - mówił i dodał: - Ale jako sportowiec wierzę, że wygram. Inaczej bym nie startował.
Kandydat na burmistrza Nowego Targu zapowiedział "zamianę istniejącego w mieście systemu klanowego w system obywatelski". Zaznaczył, że jako radny odbył ok. 200 spotkań z mieszkańcami, zna potrzeby nowotarżan i ubolewał, że wiele z projektów uchwał niejako zainicjowanych przez samych mieszkańców "nie zostało zrealizowanych, bo przegrały jednym głosem. Przepadały, ponieważ były zgłaszane przez opozycję".

Wyjaśnił, że poparł wniosek o przeprowadzenie referendum w sprawie likwidacji w Nowym Targu Straży Miejskiej "nie ze względu na wynik, ale po to by obywatele mieli głos".

Spotkanie obyło się w sali tradycji nowotarskiego klubu MMKS Podhale. - Jestem z tym miejscem związany emocjonalnie. Tu zaczynałem i tu skończyłem swoją karierę zawodową. Co skłoniło mnie do kandydowania w tych wyborach? Nie było to dla mnie łatwe. Ale po wielu przemyśleniach i namowach mieszkańców podjąłem się honoru kandydowania na stanowisko burmistrza. Przez tych osiem lat w samorządzie doświadczyłem wielu rzeczy, które mnie skłoniły do tego wyzwania. W sporcie ważny jest upór. Upór i ciężka praca. Tak jest w sporcie, i tak jest w pracy w samorządzie. Moja idea to drużyna, team. Jako bramkarz ustawiałem drużynę. Wiadomo trener jest najważniejszy, ale bramkarz to jedna z najważniejszych pozycji. Ja na wszystkim nie muszę się znać. Od tego są ludzie, którymi trzeba kierować. Chcę nimi kierować godnie i uczciwie. Chce skończyć z układami. Przerwać je. Gdy zostanę burmistrzem - urzędnicy, naczelnicy - będą dla ludzi, nie odwrotnie - deklarował.

Dopytywany, czy "skład drużyny urzędników" ma już ustalony, Gabriel Samolej odparł: - Tak. Będzie to duża niespodzianka. Ale teraz nie chcę o tym mówić.

Omówił za to swój program wyborczy. Jego główne zręby to: poprawienie skuteczności pracy Straży Miejskiej lub w przypadku jej likwidacji, zapewnienie bezpieczeństwa w mieście przy pomocy Policji, organizacja monitoringu w całym mieście we współpracy z wspólnotami mieszkańców, opracowanie systemu czystości i porządku w mieście; przejęcie wyznaczonych dróg w ramach miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz dokończenie zmiany lokalizacji targowicy, uporządkowanie nieruchomości drogowych w mieście, rozbudowa kanalizacji w skupiskach nią nie objętych i systemu ochrony przeciwpowodziowej, czy dokończenie planów zagospodarowania dla nieobjętych nimi części miasta.

Zapowiedział także remont ul. Józefczaka i innych lokalnych ulic na terenie miasta (Norwida, Podtatrzańskiej, Grel z przebudową skrzyżowania Grel z ul. Św. Anny), budowę systemu obwodnic Nowego Targu : od strony południowej Sikorskiego i połączenie Waksmundzkiej z Al. 1000-lecia, obwodnicy północnej Kowaniec – Krakowska oraz systemu parkingów zapewniających dostępność do centrum miasta.

Była mowa o modernizacji i rozwoju ciepłownictwa komunalnego oraz wsparcia dla programów odnawialnych źródeł energii (kolektorów i fotowoltaiki).
Padła też zapowiedź modernizacji i rozbudowy bazy sportowo-edukacyjnej, w tym remont lub przebudowa Miejskiej Hali Lodowej. - Jako pracownik widziałem ile się pieniędzy topi w halę lodową, tylko dlatego, ze trzeba je było wydać. Malowanie - gdy potrzebny jest remont kapitalny. Ta hala powinna służyć mieszkańcom przez 12 miesięcy w roku. Można tu grac w koszykówkę siatkówkę, tenisa ziemnego, organizować koncerty. Ta hala powinna na siebie zarabiać - przekonywał.

To nie jedyne deklaracje dotyczące sportu i rekreacji w mieście. Program KW zawiera też budowę dwóch uniwersalnych lekkich hal gimnastycznych przy gimnazjach, zmianę systemu zarządzania obiektami sportowymi, wsparcie budowy wyciągu na Oleksówkach oraz systemu tras biegowych w rejonie Długiej Polany, a także stworzenie systemu dróg dla rowerów w ulicach jednokierunkowych ("pod prąd").

W zakresie finansów i wsparcia dla biznesu, kandydat na burmistrza zapowiedział zwiększenie dochodów własnych i stworzenie systemu zapewniającego zdolność finansowania w zakresie udziału własnego do pozyskiwania środków unijnych na dalsze inwestycje, przyjazną politykę podatkową dla inwestorów tworzących miejsca pracy w Nowym Targu i dodatkowe strefy rozwojowe, a także system ulg podatkowych dla niszowych branż, czyli dla rzemieślników.

Duży nacisk położony był na "zwiększenie kontaktu z mieszkańcami i ich wpływu na realizowane przez Miasto zadania".

W KWW Nowotarskie Fair Play są sportowcy, trenerzy, nauczyciele i przedsiębiorcy. W sumie 15 kandydatów na radnych. Są to startujący w okręgach:
1. Wiesław Bachulski
2. Grzegorz Łaś
6. Andrzej Niżański
7. Anna Polaczek
8. Dariusz Dyrda
9. Gabriel Samolej
10. Stanisław Gołąb
11. Jan Tomaszkowicz
12. Krystian Woźniak
14. Mariusz Jelonek
15. Wiesław Klag
16. Janusz Słowakiewicz
17. Mirosław Dworski
18. Paul Neuwelt
20. Dominik Sterkowicz

Sabina Palka, zdj. Michał Adamowski
Może Cię zainteresować
komentarze
Janek02.11.2014, 11:28
Potrzebny jest biznesmen z prawdziwego zdarzenia żeby ruszył ten bajzel , nie wydaje mi się żeby Pan Samolej się do tego nadawał .
POpieram01.11.2014, 23:26
Janiół - nie kandydat !
Viktor01.11.2014, 05:48
Do "Sąsiad" - Viktor.
Dziwne pytania i niepokój jaki Pan stwarza.
Idąc za tokiem pańskiego myślenia, można od razu stwierdzić chęć zamieszania osobą kandydata na Burmistrza i jego "ośmieszenie".
- Po pierwsze Burmistrzem może zostać, każdy obywatel RP po ukończeniu 18 lat / nie karani itd....
- Po drugie, całe dossier kandydata CV G. Samoleja znajdzie Sz. Pan na Wikipedii i innych danych - jak podanych do UM NT formularzach o kandydata.

Wypisywanie podobnych tekstów i zapytań oraz (podaj pan) o niczym nie świadczą, jedynie o pańskiej niskości w obyciu i wychowaniu.
Tak się spraw nie załatwia. Można też inaczej - podpowiem...
Można było przyjść na 1-sze spotkanie z kandydatem i zapytać bezpośrednio... dalej; czy nie lepiej by było gdyby kandydat G. Samolej miał stopień dr nauk, czy profesurę, wówczas zdaniem pana za pewne byłby najlepszym kandydatem w N. T. ?

Przepraszam za kolokwializm - tylko się Pan Szanowny ośmiesza.
- Jak za komuny, dajcie mi gościa, to paragraf się znajdzie.
I do "pudła"
- Całkiem po bolszewicku.
Z uszanowaniem
Viktor.
sąsiad01.11.2014, 00:39
"wsparcie budowy wyciągu na Oleksówkach", a dokładniej? - jakiego wyciągu i jakie wsparcie?
Wiem, że wg Pana Samoleja wykształcenie i inteligencja to są odrębne rzeczy (czyli nie koniecznie człowiek inteligentny musi być wykształcony). Proszę więc opisać jakie pan posiada wykształcenie, gdzie Pan pracował i jaka forma pracy Pan sie trudnił. Jak Pan zamierza pozyskać pieniądze na budowę nowych obiektów, czy będzie pan wspomagał inne dyscypliny sportowe poza hokejem i w jakim wymierze.
hokej nie jest wskazany31.10.2014, 22:27
Ponie radny jako sportowiec powinien pan otym wiedzieć ze w meczu o wszystko remisu nie ma a porażka z Polonią 9do 1 nic panu nie mówi szkoda pana i pana czsu i kasy

Przypominam, że Podhale wygrało z Polonią 9:1....
Moderator.
tutejsy ,ale nie swój31.10.2014, 21:27
Najlepszym kandydatem na burmistrza jest czterokrotny olimpijczyk , wytrawny sportowiec . Tylko Gabriel Samolej rozumie ludzi sportu i samych sportowcóe. Miasto jest zaniedbane pod wzgledem sportu . Wszystko właściwie leży . Dajmy szansę Gabrielowi , a za cztery lata zobacztcie zmiany. Aby Fryzlewicz coś zrobił trzeba bylo czekać 15 lat i efektem jest TOTALNIE zadłużone miasto
Maciej D. Z. Podhale.31.10.2014, 14:37
Do "sfrustrowany" i do "litości"

Wierszyk...

Czy Wam wierszyk nie pasuje, czy innych poezja, poczytajcie tych co walczą prozą - miło czytać zawiść i niechęć.
Wy na żarcie się nie znacie,
pomyśl o swym kandydacie.

To poezja amatorska, i życzliwa,
Za to wasza, jest zgryźliwa.
Ja niektórych żartem mierzę,
A wy idźcie na pacierze.

Pozdrawiam
Maciej D.Z. Podhale.
litości31.10.2014, 09:49
Do Maciej D.Z Podhale. Daj sobie spokój człowieku. Ta Twoja poezja jest taka, jak twój kandydat na burmistrza. Żadna. To profanacja języka polskiego, ojczystej mowy i poezji . Twój kandydat to też profanacja, tyle że urzędu burmistrza.
Sfrustrowana31.10.2014, 09:38
Panie Macieju D.Z i inni czy to,że Pan Gabriel potocznie zwany "Gabrysiem" mając dobry refleks i niemałe zasługi dla hokeja ma odpowiednie kwalifikacje do zarządzania całym Miastem, a w tym moim i mojej rodziny życiem? Przypuszczam, że wątpię. Przestańcie mu wmawiać mrzonki o potędze ala Wałęsa
Maciej D. Z. Podhale.31.10.2014, 08:02
Pan Gabriel Samolej - wytrawny sportowiec i olimpijczyk swoja pracą i uporem pokazał już wielu ludziom w Polsce i zagranicą, że to postać waleczna i rycerska.
Inni mniej zaradni - podjęli "lament" i jak to się mówi: Huzia na Józia. Polskie piekiełko, a szkoda bo Pan Samolej to bardzo wartościowa jednostka, walcząca jednostka o ogół ludzki w naszym mieście,
a wcześniej, walczył sportowo o Polski sport, jak i później z młodymi kadrami hokeistów etc. Z tego powodu - szacunek dla Gabriela się należy i basta, a i dla KWW Fair Play także...

O wyborze.

Wyznam szczerze i OK,
Nasz Pan Gabryś jest Fair Play.
Gra czysto i odważnie,
Wygra wybory, na poważnie.

Burmistrz z niego, co nie lada,
Tu i tam - z każdym zagada.
Troska o Miasto i o ludzi,
Po wygranym, wielu ostudzi.

Na Burmistrza trza Gabrysia,
Nie Mareczka - "fiku misia".
Ekipa osiemnaście lat wojowała,
Marka gwiazda przyciemniała.

Miasto będzie mieć nowego,
Urzędnika stosownego.
Czy z Fair Play, czy z Nasze Miasto,
Odpuść Marku - tu za ciasno !


Pozdrawiam
Maciej D. Z. Podhale.
alficio30.10.2014, 18:44
do Jędza
Szkoda że zdania "....UM to przedsiębiorstwo z pracownikami, funduszem socjalnym, różnymi kompetencjami i problemami pracowniczymi na początek. Po drugie Urząd zarządza miejskimi przedsiębiorstwami i całym szeroko pojętym życiem w mieście,........." nie są prawdziwe. Gdyby tak było to przy MSt Fryżlewiczu i EUgeniuszu Zajaczkowskim i JanKozlasa, dawno widzielibyśmy klapę Miasta. Więc Jędzuniu głosuj na kogo chcesz , tylko nie wciskaj nikomu ciemnoty, choć na dziś Miasto Nowy Targ przypomina ciemnogród z wystraszonymi obywatelami. Masz do tego niezłomne prawo - mamy demokrację. Tylko idź na wybory!
Jędza30.10.2014, 17:11
Nie wbijajcie Gabrielowi jakichś mrzonek, ze nadaje się na burmistrza, UM to przedsiębiorstwo z pracownikami, funduszem socjalnym, różnymi kompetencjami i problemami pracowniczymi na początek. Po drugie Urząd zarządza miejskimi przedsiębiorstwami i całym szeroko pojętym życiem w mieście, do tego nie wystarczy wiedza pana Samoleja proszę się nie gniewać ani doradcy Pana jelonka. Poza tym Pan Samolej otoczył się niektórymi niesprawdzonymi ludźmi, ich zasługi niegdysiejsze "poszły się paść" dziś bym się ich bała w swoim otoczeniu.
sokatis30.10.2014, 15:01
Widać, że ludzie dla których opozycja w mieście to najwyższy wróg mają za nic jakieś zasady w komentarzach. Może Gabryś nie jest mówcą jak Fryźlewicz. Może nie błyszczy humorem jak obecny burmistrz. Jednak ma program i chęci, które mogą popchać Nowy Targ do rozwoju. Tym bije na głowę obecną władze.
Grzegorz Łaś30.10.2014, 13:01
Jak widać poziom i kultura osobista Pana Wyborcy jest poniżej akceptowalnych przeze mnie norm kultury, człowieku jesteś zgorzkniały i żałosny, jak chcesz powiem ci to w twarz.
wyborca30.10.2014, 12:58
@ wolny człowiek
Jedyny głos rozsądku w komentarzach gdzie komitety wyborcze prześcigają się w oczernianiu kandydatów i wychwalaniu swojego.
czadowo30.10.2014, 11:45
W relacji na innym portalu czytam, że kandydat Samolej zapowiada "wycięcie w pień" urzędniczej kadry. Komuś się coś chyba pomyliło. Nie wierzę, radny Samolej powiedział coś takiego.
wyborca30.10.2014, 11:15
Nie mam nic personalnie do pana Samoleja - nie znam go i choć nie jest on moim kandydatem na fotel burmistrza, uważam iż sam fakt posiadania papierka z danym wykształceniem nie czyni z nikogo inteligenta, jest wielu oszołomów tytułujących się magistrem. Wiem jednak że dobierając sobie co poniektórych ludzi dużo traci. Tchórzem panie Łaś można nazwać kogoś kto jako dorosły człowiek nie ma żadnych osiągnięć w życiu prywatnym /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
Halny30.10.2014, 11:08
Panie Mariuszu, Panie Gabrielu z całego serca życzę powodzenia.Trzymam kciuki , bo nie mogę na was głosować. Jeszcze raz zyczę powodzenia. !
wolny człowiek30.10.2014, 10:51
W mojej opinii Pan Samolej zaprezentował jak na razie najspójniejszy, najrozsądniejszy i co najważniejsze jak najbardziej możliwy do zrealizowania program. Szkoda, że tutaj w komentarzach robi się mu czarny PR, wytyka brak wykształcenia lub w inny problem próbuje go zdyskredytować.
Zdrowy rozsądek czy umiejętność zarządzania miastem to cechy, których nie wynosi się ze szkoły, a zdobywa się je wraz z życiowym doświadczeniem.
Ja głosuję na Pana Samoleja. Jeśli nie zostanie burmistrzem to chciałbym go widzieć chociaż w Radzie Miasta.
Dido30.10.2014, 10:48
Jak ma się w tym miescie cos zmienic skoro na burmistrza startuja tacy niekompetetni ludzie?! Troche ogłady i samokrytyki, po co się pchać tam gdzie nie powinno byc miejsc dla takich *** :/ I dlaczego nie ma jakiś wyznaczonych progów kompetencji i wykształcenia przeciez to cyrk
łoł30.10.2014, 10:48
to pan Grzesiu przywalił..
ciekawe czy wie kogo obraził...
pol30.10.2014, 10:47
to już koniec GS w polityce i b.dobrze
115KM30.10.2014, 10:05
Gdyby to było możliwe, że po ewentualnej wygranej pozostanie "czysty", bez układów...ale to w tym mieście i w całej Polsce jest raczej niemożliwe
Sikorski30.10.2014, 10:00
W końcu nowe twarze, będziemy głosować za ludźmi kompetentnymi i obrotnymi. Nie za kolesiostwem i układami
Krzysztof30.10.2014, 09:22
Jak Lech Wałęsa został Prezydentem RP to i Gabriel Samolej może zostać Burmistrzem NT :} i nawet proporcje wydają się być zachowane co do sławy i kompetencji
To mówiłem ja, JARZĄBEK30.10.2014, 09:18
Łubu dubu, łubu dubu ...
Grxegorz Łaś30.10.2014, 09:07
Drogi wyborco, napisałem że jak ktoś chce dyskutować to jawnie. Wtedy odpowiem na każde pytanie. Nie lubię tchórzy...
miescon30.10.2014, 09:05
To jest najbardziej rozsądny program ze wszystkich kandydatów. Bez obiecanek i gruszek na wierzbie!
itah30.10.2014, 08:41
Daj Pan spokój Panie Gabryś. Troszkę samokrytyki by się przydało.
qwerty30.10.2014, 08:32
Nie do końca popieram Samoleja ale co do monitoringu, inwestycji drogowych, targowicy i hali lodowej ma pełną rację! Lodowisko powinno tętnić życiem także latem będąc halą widowiskowo sportową. Zmniejszy się koszty utrzymania a może i zarobi na siebie.
hokeista , ale byly30.10.2014, 08:19
Wiara czyni cuda Gabryś i tak trzymaj. Jesteś o głowę lepszy od wszystkich kandydatów i nie jesteś ukladny tak jak Maziorz.Sportowcy są twardzi io maja kregosłup.
śmiech30.10.2014, 08:19
w tej ciasnej sali panowie powinni sobie i kandydatpwi z Jasła zaśpiewać mało nas mało nas do pieczenia chleba...
wyborca30.10.2014, 08:05
Zastanawiam się jakim dorobkiem i doświadczeniem zawodowym może się pochwalić pan Łaś- czy mama pozwoli mu wychodzić z domu do pracy, bo do tej pory chyba zabraniała
prawda30.10.2014, 07:53
Co to znaczy zero kompetencji? Mi wystarczy, że będzie uczciwy i patrzył złodziejom na ręce,a do reszty będą doradcy i tyle.
wyborca30.10.2014, 07:52
Proszę o jedną merytoryczną odpowiedź, dlaczego mam na p.G.S. nie głosować? Zadałem to pytanie moim kolegom i to było na zasadzie"nie bo nie", takie argumenty mają ,a Wy jakie?
Grzegorz Łaś30.10.2014, 07:50
Do wszystkich zniesmaczonych itd
Nie wyśmiewajcie się z ludzi, którzy nie umieją się wysłowić - to trema, nie są zawodowymi aktorami i politykami tylko działaczami społecznymi, którzy chcą coś zrobić dla miasta. Artykuł przedstawia tylko sprawy związane z programem, dlaczego Pani redaktor pominęła fakt, że spotkanie trwało ponad 2 godziny i była rzeczowa dyskusja na wiele tematów, ze strachu przed władzą? Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi do Naszych kompetencji prosimy podać publicznie swoje namiary, wtedy odpowiemy. Nie sztuka chować się za nickiem.

z poważaniem
Grzegorz Łaś
Maciej D. Z. Podhale30.10.2014, 07:27
Gabryś to dobry i uczciwy kandydat - Fair Play.
Pokazał swój Program - bardzo ciekawy.
Ma sprecyzowaną wizję poprawy na wielu kierunkach gospodarczych z naciskiem na sport i rekreację, oraz na kapitalny remont lub całkiem nową halę lodowiska - wizytówkę miasta, jak się słusznie wyraził. Ma rację w tym względzie....
To dobry Program - inny niż wyborczej konkurencji. Wart jest poparcie.

Samolej:

Ma gość klasę, sport popiera,
Pan Jelonek jego wspiera.
Lodowisko chce zbudować,
Na sportowca - zagłosować !

Kto na drodze w planach stanie,
To zaprosi na spotkanie.
Ma w tych sprawach duże parcie,
Oczekuje na poparcie.

Stary Burmistrz jest w opałach,
Gabryś twardy niczym skała.
Baner Marka - jak klepsydra,
Gabryś w tych wyborach wygra.

Pozdrawiam Maciej D.Z. Podhale.
Andrzejx4830.10.2014, 07:18
Jak to lekka kasa uderza do głowy zrobić wszystko aby sie nie napracować a zarobić Gabryś daj sobie z tym burmistrzowaniem spokój wracaj na swoje stanowisko pracy w zakładzie zieleni
wyborca30.10.2014, 06:30
Byłem na rożnych prezentacjach .ta wydaje mi się najbardziej rzeczowa i konkretna i profesonalna .Czekam na konfrontacje kandydatów na Burmistrza która odbędzie 3 listopada i myślę że ona rozwieje wiele wątpliwości do kandydatury Pana Samoleja .Niestety dla nie których to gorzka prawda jak to że Pan Samolej podczas swoich dyżurów miał największą frekwencje gdyż jest otwarty na głos ludzi . Mnie osobiście podoba się pomysł Pana Samoleja by radni udostępniali swoje telefony dla mieszkańców poprzez podanie swoich numerów tel nie zamykali się w domach ograniczali się do pobierania tylko diet.Jego wypowiedzi były zgodne i merytoryczne ku zdziwieniu nawet samych dziennikarzy którzy nawet sami przyznawali rację w omawianych tematach, a co najważniejsze nie było w niej obłudy tylko rzeczowa interpretacja oparta na faktach i stanu rządzenia przez obecne władze.Nie przekoknują mnie złośliwe komentarze co do osoby Pana Samoleja jedno tylko mogę powiedzieć że z wszystkich prezentacji jakie widziałem to prezentacja była rzeczowa oparta na konkretach i niestety trzeba powiedzieć Panowie pozostali Kandydaci może jesteście wykształceni ale brakuje wam jednego tego co ma Pan Samolej a jak chcecie wiedzieć co to sie dowiecie 3 listopada na konfrontacji kandydatów na Burmistrza .
mop30.10.2014, 06:26
ten gościu często rzechyla kufel w jadze,on chce być burmistrzem???
Fraczek30.10.2014, 02:20
Nareszcie ktoś, kto startuje dla ludzi i nie jest niczyją kukiełką.
znismaczona30.10.2014, 01:06
sportowcy niech się zajmą uprawianiem sportu. zdania poprawnie co niektórzy nie potrafią z siebie wykrztusić. wstydu nie mają, co to kasa robi z człowieka. pcha się to, gdzie nie powinien ..
ZERO kompetencji Samoleja! Każdy inny lepszy!30.10.2014, 01:01
To najgorszy z kandydatów. Sam sport i bycie kiedyś sportowcem to za mało aby zarządzać Nowym Targiem. Program to czysty populizm obiecuje wszystkim a szczególnie w zakresie sportu,ale z czego to sfinansuje, nie ma o tym pojęcia! nowotarski leppe ... ZERO kompetencji !
Gratulacje!30.10.2014, 00:47
Pomysł Jelena?
reżyser potrzebny od zaraz!30.10.2014, 00:46
Nikodem Dyzma?
Ta historia nie miała dobrego końca.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl