19.12.2014, 18:39 | czytano: 7554

Ruszyły przetargi na budowę nowej zakopianki z Lubnia do Rabki-Zdroju! (wizualizacja)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowich i Autostrad w Krakowie ogłosiła dziś trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką-Zdrój. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: S7 Lubień-Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu oraz Skomielna Biała – Chabówka.
- Będzie to bardzo różnorodna i malownicza droga ekspresowa - mówi Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w krakowskim oddziale GDDKiA. - Wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż połowę trasy głównej czyli 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości 2,058 km pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry będzie 107 m.
Oprócz tunelu zaprojektowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, pozostałe to wiadukty i łącznice. Dwa węzły drogowe: „Skomielna” i „Zabornia”, trzy MOP-Y ( miejsca obsługi podróżnych ) w : Lubniu, Krzeczowie i Zbójeckiej Górze oraz 25 km dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny. Najdłuższy wiadukt będzie miał około 992 metry długości.

Na odcinku S7 Lubień-Naprawa wykonana zostanie m.in.: dwujezdniowa droga klasy S długości ok. 7,6 km, wzmocnione zostanie podłoże gruntowe dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich, zapewnienie stateczności nasypów i skarp i zabezpieczenie skarp głębokich wykopów. W Luboniu i Krzeczowie wybudowane, rozbudowane i przebudowane będą drogi gminne, powiatowe, dojazdowe do obsługi przyległego terenu i drogi technologiczne. Wykonawca ma także zaprojektować, uzyskać niezbędne decyzje administracyjne oraz wykonać roboty budowlane dla odcinka drogi krajowej nr 7 (po śladzie istniejącej drogi powiatowej 1686) o długości ok. 0,5km.

Na odcinku S7 Naprawa – Skomielna Biała zakres prac obejmuje m. in. : budowę odcinka tunelowego o długości ok .3,0 km z dwukomorowym tunelem długości ok.2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym, wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów, przebudowę i budowę dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego, budowę murów oporowych i dróg technologicznych.

Natomiast ba odcinku Skomielna Biała – Chabówka roboty drogowe obejmują m.in.: budowę dwujezdniowej drogi długości ok.6,1 km, w tym: klasy S długości ok. 5,2km, klasy GP długości ok. 0,9km, wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów, budowę węzła „Skomielna Biała” wraz z łącznicami częściowo na estakadach oraz rondem, budowę węzła „Zabornia” wraz z łącznicami oraz rondami i Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej.

Ponadto rozbudowana zostanie droga krajowa nr 28, drogi krajowa nr 7 i nr 47, powstanie MOP-u Zbójecka Góra, mury oporowe. Na tym odcinku powstanie najdłuższy wiadukt, o długości ok. 992 m.
Na odcinki drogowe oferty mogą być składane do 12 lutego 2015 r., natomiast na odcinek tunelowy do 19 lutego 2015 r.

Źródło: GDDKiA w Krakowie, oprac. r/

---


O wizualizacji przypomniał nam Czytelnik. Dziękujemy.
Może Cię zainteresować
komentarze
optymista21.12.2014, 12:56
może jednak uda nam się wyjechać w świat w cywilizowany sposób /.../

Proszę nie wklejać linków. Moderator.
heheszek20.12.2014, 20:48
Ciekaw jestem jaka technologia bedzie budowany ten tunel. Szkoda ze wczesniej jak za 4 lata, nie ma co sie spodziewac otwarcia.
Tom20.12.2014, 19:36
Nareszcie :) wielki sukces jak juz ogłosili przetarg.
bro20.12.2014, 16:27
@waldiii
jakoś z tekstu to nie wynika, skąd to wziąłeś?
stasek20.12.2014, 15:36
Do Waldi:
A nie pomyślałeś ze trzeci pas to awaryjny dla służb na wypadek zdarzenia w tunelu?? Pomyśl za nim coś napiszesz......
jasnowidz20.12.2014, 13:44
@ Waldii : Bo to budują zarazem schron atomowy by pomieścił całą populację Podhalan . Nie domyśliłeś się ?
waldiii20.12.2014, 11:18
A wiecie ze tunel ma miec po 3 pasy w każdym kierunku? Nikt w europie nie buduje takich tuneli, bo koszt jest bardzo wysoki. Ale u nas jakis geniusz stwierdził że wyskoczy przed szereg. Moje pytanie brzmi - Jakim debilem trzeba być żęby budować 2 pasową expresówke a tunel na 3 pasy??? Gdzie tu logika???
Mieszkaniec ul. św. Anny20.12.2014, 10:01
Bardzo się cieszę. Nareszcie ! Mam nadzieje, że na ogłoszenie przetargu na odcinek Rdzawka - Nowy Targ nie będziemy czekać tak długo, jak na ten co teraz się rozpoczął - projekt drogi ekspresowej Lubień/Rabka po raz pierwszy zaprezentowano w 2000 roku. A Rdzawki/Nowy Targ zaprezentowano w Urzędzie Miasta Nowy Targ w 2005 roku.
Może szybciej by ogłosili przetarg, jakby podzielili ten odcinek na 2 części:
1. Rdzawka - Obidowa
2. Klikuszowa - Nowy Targ
xxx20.12.2014, 09:03
Do Bylem na miejscu - tirowiec - dobrze ze ta kasa wrocila do nas z Unii, bo pomysl sobie co by sie z nia stalo gdyby wpadla w rece naszych poslow... zamiast isc na budowe drogi, przehulaliby ja na podroze dookola swiata w celach "sluzbowych"...
Władek20.12.2014, 08:17
Kto z czytających te dane doczeka tej inwestycji za swego życia.
Już c.o. 15 lat temu było o tej inwestycji głośno, tunel mieli budować Niemcy i co jest po staremu , czyli NIC.

Jedna jest pocieszająca informację , Ci z W-wy też doświadczą stania w korkach na "zakopiance" .
pio20.12.2014, 01:49
a nie dałoby się zrobić normalnej jak najprostszej drogi? ba taką wymyślną? taką to w polskich realiach będą budować z 50lat!
Byłem na miejscu -Tirowiec19.12.2014, 23:06
Realista
kase dała unija , czyli nasz podatki !

wszystkich nas , nie okłamujmy sie to nasze pieniądze do nas wracają !!!
Babinskiy łod ropki19.12.2014, 23:04
Kura
tunel powinien być od lubonia do rdzawki !!!

poco w skomilnej znowu sie wlec przez korek na zaborni

ehhhh polscy urzednicy nic modrego nie wymyslo
roy19.12.2014, 20:51
Fajnie tylko aby nie było jak w innych miejscach ze wezmą za śmieszna cenę i pod koniec będą upadłości i będą dokańczać następne 3 lata ale tak jest ktoś liczy koszty inwestycji a firmy schodzą o polowe i tak to jest oszustwa kombinacje itd.
Stanley.T19.12.2014, 20:35
BOGU niech będą dzięki !!! WRESZCIE się doczekaliśmy !
Realista19.12.2014, 20:34
Jak się dowiedzą ekolodzy to będzie po przetargu i po drodze. Na pewno już oni znajdą jakąś wyjątkowo cenną dla przyrody glizdę który to okaz trzeba będzie ochronić przed zagładą no chyba że glizdę wcześniej zje jakaś niewyedukowana kura i będzie po kłopocie. A w temacie to brawa dla GDDKiA, że w końcu ruszyli i dla tych co dali kasę.
OKay19.12.2014, 20:25
Super, wreszcie po tylu latach. Oby jak najszybciej zaczęli budowę. Pozwodzenia
Albertus Pradnik19.12.2014, 20:18
Hmmmm, dojazd z Rabki do Krakowa bedzie wynosil jakies 40 min, mozna spokojnie dojezdzac do pracy i mieszkac w pieknej naturze. Osobiscie wole taki kompromis od krakowskiego smogu,
Warto inwestowac teraz w Rabce, pewno ceny gruntow poszybuja niezle do gory.
Loko19.12.2014, 19:55
W końcu, oby budowa była bez problemów
Jacek19.12.2014, 19:31
Bardzo mnie to cieszy. Dziękuję Panu premierowi Tuskowi oraz Panu Ministrowi Nowakowi za szybkie działanie w tej sprawie.
kierowca19.12.2014, 19:25
Kiedy w końcu do Nowego Targu? To tylko kilka km od Rdzawki do samego NT. Niemniej jednak cieszmy się że coś się dzieje! Jeszcze została kolej! :)
Dawiduu19.12.2014, 18:50
"...będzie malownicza..." chyba w ekrany!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl