06.05.2015, 07:30 | czytano: 3840

Otwórzmy Nowy Targ na przedsiębiorczość! (artykuł sponsorowany)

Niezwykłym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie przedstawicieli inwestora planowanego centrum handlowego Color Park z nowotarskimi przedsiębiorcami i handlowcami. Były to dwie godziny pod hasłem „Otwórzmy wspólnie Nowy Targ”. Dwie godziny bardzo rzeczowej i – co ważne – kulturalnej rozmowy.
Chętnych, do poznania oferty nowej, wielkopowierzchniowej galerii, przyszło ponad stu. Dla niektórych zabrakło krzeseł w sali Euroregionu „Tatry”.

Zalety lokalizacji i warunki najmu powierzchni przedstawiał Maciej Mazur, reprezentant firmy Mallson Polska, która trudni się organizowaniem najemców, sondowaniem ich potrzeb i oczekiwań, negocjowaniem umów, także kontaktowaniem początkujących przedsiębiorców z sieciami, które chciałyby zaistnieć na terenie Nowego Targu np. w formule franczyzy.

Lokalizację nowej galerii przy zakopiance, niemal na granicy z gminą Szaflary, Maciej Mazur rekomendował jako z jednej strony gwarantującą handlowcom wysokie obroty, a z drugiej – na tyle peryferyjną, że nie zagrozi firmom od dawna zadomowionym w centrum i nie odciągnie klientów z rejonu Starego Miasta. Co innego, gdyby wielkopowierzchniowe centrum powstawało bliżej rynku… Naturalną, przewidywaną klientelą nowej galerii, będą przyjeżdżający od strony południowej, głównie z rejonu Zakopanego, Słowacy i turyści podróżujący zakopianką.

Przyszła galeria Color Park, obok strefy handlowej, zapewni rozległą strefę rozrywki – m.in. fitness, place zabaw i kino wielosalowe (będzie 5 sal w tym jedna duża, premierowa). Układ ciągów komunikacyjnych i branż ma być bardzo przejrzysty, a cały obiekt – z względu także na ofertę rozrywkową i gastronomiczną – wyjątkowo przyjazny rodzinie. Dysponenci powierzchni zadbają o możliwie największą różnorodność ofert, ale i przejrzystość układu. Obecność popularnych „sieciówek” nie stanie na przeszkodzie ofercie regionalnej, bo dla niej też będzie zagwarantowane miejsce pod dachem galerii. Bezpłatny parking przewidziany jest na 560 pojazdów.



W obiektach trzeciej generacji, jak Color Park w Nowym Targu, powierzchni nie zdominuje hipermarket spożywczy. „Spożywka” będzie miała bowiem rozmiary supermarketu. Obok zmieści się ok. 60 punktów handlowych i usługowych.

Wielekroć podkreślane otwarcie planowanego centrum dotyczy nie tylko przyjezdnej i miejscowej klienteli, ale jest też otwarciem na przedsiębiorców: zarówno tych doświadczonych, od lat prowadzących swoje biznesy, jak i rozpoczynających przygodę z handlem lub szukających franczyzodawców.

Zgromadzonych na informacyjnym spotkaniu interesowała oczywiście wysokość czynszu, lecz to będzie przedmiotem indywidualnych ustaleń. Kwota zależeć będzie bowiem od wielkości zajmowanej powierzchni i od branży, gdyż każda branża charakteryzuje się innymi marżami oraz obrotami. Warunki będą więc dostosowane do tych elementów tak aby zagwarantować wszystkim najemcom zyskowność z działalności w Color Parku.

Ciekawym rozwiązaniem – szczególnie dla osób chcących rozpocząć przygodę z handlem, a dysponującym mniejszymi środkami, będzie kilkanaście stoisk handlowych zlokalizowanych na pasażach obiektu. Ich otwarcie nie będzie wymagać dużych nakładów. Tutaj głównie liczyć się będzie ciekawy pomysł. Ponadto w Color Parku nie zabraknie też miejsca dla Nowotarżan chcących otworzyć kilkanaście stoisk z produktami regionalnymi.

Lokale w galerii wymagały będą części inwestycji ze strony najemców. Nie będą oddawane pod klucz – choćby z tego względu że każdy najemca ma inną koncepcję zagospodarowania sklepu.

Najogólniejszą zasadą jest kształtowanie czynszu dzierżawnego na takim poziomie, by wszystkie lokale galerii były wypełnione, a handlowcy mieli możliwość osiągania zysków.

W przypadku centrów wiekopowierzchniowych normą są umowy długoterminowe, np. dziesięcioletnie, ale Mallson Polska chce w nowotarskiej galerii dopuścić umowy na pięć lat, a w przypadku stoisk na pasażach oraz stoisk regionalnych okresy umowy będą mogły być znacznie krótsze.

Po części ogólnej, już przy cateringu, przedstawiciele firmy przyjmowali zapisy i czynili rezerwacje. Oblężenie ludzi, wokół przedstawiciela Mallson Polska, świadczyło że nie tylko zainteresowanych, ale zdeklarowanych – poczynając od wyjściowej liczby ok. stu - jest coraz więcej.

(J.C.)
Może Cię zainteresować
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl