28.07.2015, 19:24 | czytano: 7339

Nowy autobus na nowotarskich ulicach (zdjęcia)

NOWY TARG. Od kilku dni Miejski Zakład Komunikacji testuje mały autobus. - Turecki Karson testowany jest na naszych wąskich, stromych drogach. Sprawdzamy pojazd pod kątem uruchomienia nowej linii na północne rejony miasta, m. in. na Marfianą Górę - mówi Krzysztof Antos.
Karson ma 26 miejsc dla pasażerów, w tym 15 siedzących. Od piątku jeździł na trasach 9, 11 i 12. Kosztuje od 43 do 45 tys. euro (w zależności od wyposażenia). - Spala 12 litrów na 100 km. Te nasze małe autobusy spalają 14 - 16 litrów. Silnik 2,3 l - wymienia dyr. MZK. Na pytanie, czy pojazd sprawdza się na drogach odpowiada twierdząco.
- Rozpoznajemy możliwość zakupu małego autobusu, bo powstać ma nowa trasa "szkolna". Na razie jest to bezpłatne testowanie w zamian za uwagi - jak sprawuje się na drogach. Wcześniej był Karson testowany w Zakopanem. I też wyniki były dobre - wyjaśnia K. Antos. - W środę go oddajemy. Pasażerom się podoba. W tych dniach było spore obłożenie, bo wielu pasażerów chciało się koniecznie przejechać nowym autobusem - dodaje.

s/ zdj. arch. MZK
Może Cię zainteresować
komentarze
Pysia01.08.2015, 09:48
Linia nr 12, wsiadam, kasuje bilet. Wsiada ze mną 5 staruszek,miłe,po 70tce. Na robow wsiada pan dziadek, pod kokoszkowem jego kolega. I aż do wojska polskiego kasownika użylam tylko ja. 2,60, 7 km... Intratne poniekąd,ekologicznie i ekonomicznie katastrofalne dla mzk
expert130.07.2015, 00:14
@bobo 2:
Weź przykład z "państwówki" o nazwie PKS Nowy Targ versus prywatni busiarze i okazuje się, niestety po fakcie, że PKS był jednak wiarygodniejszy, kursy w rozkładach odbywały się, a to że często jeździły puste spowodowane było tym że busiarze jeździli 2 minuty wcześniej i podbierali PKS-owi klientów (busiarze łamali bezkarnie wszelkie reguły, bo wiedzieli że PKS-y muszą jeździć według rozkładu). Bardzo jesteś w błędzie gdy naiwnie sądzisz że prywatne jest lepsze od instytucji państwowej; tak jest w handlu i tylko w niektórych usługach, na pewno jednak nie w transporcie publicznym. Pamiętaj też że zlikwidować "państwówkę" jest bardzo łatwo ale przywrócić ją później jest niesłychanie trudno, wręcz nie da się w obecnej rzeczywistości.
bobo 229.07.2015, 21:35
@bobo
Bobo jakież ty bzdury jak zwykle piszesz. "...żeby nie było się gdzie udać ze skargą czy uwagą..." ile razy mówiło się o pewnych trasach, innych uwagach i co i nic. Nie chcemy się skarżyć chcemy korzystać i jeździć.
MZK tkwi w latach 80. "...Pan Antos jest kompetentny i niegłupi więc powinien dokonać weryfikacji tras i godzin przejazdu...". Nie wiem czy jest mądry i kompetentny MZK po prostu leży, brak pomysłu, Szaflary odeszły i co jakoś sobie prywatny przewoźnik radzi. Ile jest tym kierownikiem 10 lat 20 lat i co dalej jest bałagan. Ja nie piszę o sprawach z wyższej półki typu jak próba np. zsynchronizowania pracy MZK z innymi przewoźnikami, zsynchronizowaniu pracy MZK z innymi podmiotami miejskimi, wykorzystaniu internetu, adekwatnych trasach do dzisiejszych potrzeb i infrastruktury Nowego Targu, marketingu itd. ale o prostych sprawach przejrzystych rozkładach jazdy, czystych autobusach i przystankach, dostępności zakupu biletu. Kup bilet w tym biletomacie w autobusie. MZK co gorsza cofa się ostatnio zauważyłem drewniane tabliczki z numerem kursu.
MZK należy restrukturyzować. Niekoniecznie oddać w ręce prywatnych przewoźników, ale zmienić większość spraw. Popatrz co było na państwowym basenie naprzyjmowano jak chciano bez kompetencji itd. Czy takiej chcemy państwówki?

Ps. Wypowiedź p. Antosa "...bo wielu pasażerów chciało się koniecznie przejechać nowym autobusem..." takimi tanimi bzdurami to można dzieci karmić dzieci w przedszkolu a nie czytelników
expert129.07.2015, 21:18
@ radykalny Benek:
Ty z ludźmi jak człowiek pogadaj, rozejrzyj się dookoła jak życie się toczy, jak turyści kwękają że po 19.55 wieczór nie ma jak się do Szczawnicy z NT dostać, a potem jak rano muszą prosić gospodarzy u których wynajęli nocleg żeby podwiózł ich swoim samochodem do NT bo dopóki była instytucja PKS nie było problemu z dojazdem nawet o 4 rano. Nie atakuj mnie o dwa nicki, bo ten drugi Ty sam sprowokowałeś, pamiętaj że to Ty pierwszy zacząłeś pisać o [Karolu] Marksie (nie wiedzieć czemu zresztą).
radykalny Benek29.07.2015, 20:47
Nie musisz pisac pod dwoma nickami aby wykreowac sztuczne poparcie dla tej inicjatywy.
Skoro jest takie zainteresowanie, bo jak mniemam zrobiles odpowiednie badania rynku i nikt inny na to nie wpadl, to masz szanse zarobic swietne pieniadze.
Nie zmarnuj takiej okazji. Jutro widzimy sie w starostwie.
Na prymitywne prowokacje o szpitalach oraz muzeum nie odpisuje. Szkoda palcow.
expertmarx129.07.2015, 19:59
@ radykalny Benek:
A ja nie korzystam z Muzeum Powstania Warszawskiego, naprawdę! Czy to oznacza że mam od razu być przeciwny wszelkim dotacjom z budżetu państwa na ten szczytny cel? Nie korzystam z oświetlenia ulicznego po północy - czy to oznacza że mam być za wyłączaniem latarni miejskich w nocy bo z nich nie korzystam? Nie popadajmy w absurdy.
Baba Jaga29.07.2015, 17:03
Zauważyłam, że ktoś bardzo nie lubi Pana Antosa, albo chętnie zająłby jego miejsce. Ilekroć nadarza się okazja, a nawet bez okazji pisze o nim wyłącznie źle. A może tak krawiec kraje jak mu materiału staje? Natomiast Panie Krzysztofie trochę więcej inicjatywy w zakresie kursów autobusów. 12 powinna przynajmniej 2 razy dziennie jeździć latem w sobotę na Długą polanę.
Bobo29.07.2015, 16:59
Zdecydowanie zauważa się prezentowany lobbing na rzecz prywatyzacji MZK. Nowotarżanie nie zgadzajcie się na to, żeby Miasto nie miało na nic wpływu,żeby nie było się gdzie udać ze skargą czy uwagą. Prywaciarze mają gdzieś dobro,że tak powiem społeczne, liczy się tylko kasa. Natomiast wyegzekwujmy, by uwagi były rozpatrywane i załatwiane. Przy czym nie może być tak,że życzeń jest tyle ile mieszkańców miasta. Pan Antos jest kompetentny i niegłupi więc powinien dokonać weryfikacji tras i godzin przejazdu. Np po co komu autobus w niedzielę rano do szpitala, za to brak kursu w porach odwiedzin tak w szpitalu jak i na cmentarzu.
expert129.07.2015, 16:08
@ radykalny Benek:
Nikt nie korzysta, i to już od ponad roku, z PKS na linii Szczawnica - Nowy Targ z tej prostej przyczyny że tej społecznie potrzebnej usługi państwo polskie zaprzestało dostarczać uczniom dojeżdżającym do szkół ponadgimnazjalnych, pacjentom do szpitala, interesantom do starostwa czy do skarbówki, itd. To że Ty akurat nie odczuwasz w tym momencie takiej potrzeby aby istniała regularna linia autobusowa na poziomie adekwatnym do standardów 21 wieku w kraju który należy do OECD, a więc do najbardziej rozwiniętych państw świata, to wcale jeszcze nie oznacza że nie ma takiej palącej potrzeby żeby taką regularną komunikację za publiczne pieniądze przywrócić; zachowujesz się jak ktoś kto korzystając z tego że jest zdrowy nagle zaczął domagać się likwidacji wszystkich szpitali i ośrodków zdrowia w Polsce, no bo po co taki wydatek skoro on z nich nie korzysta bo jest zdrowy. To nas jest większość tych którzy uważają że ten wydatek jest potrzebny i społecznie uzasadniony, natomiast to Ty jesteś w zdecydowanej mniejszości.
odemnie 929.07.2015, 16:04
I tak jak przewidziałem, narzekaniom końca nie ma, bi do tego nie trzeba myśleć, wystarczy umiejętność "plucia"
otwarte oczy29.07.2015, 15:47
MZK nadaje się do jednego... do restruktyryzacji razem z Antosem który nie ma żadnych kompetencji do kierowania komunikacją miejską. Jedyne co umie szefostwo MZK to wyciągać ręce po kasę z budżetu miasta. W zamian zero rozwoju, zero wizji działania komunikacji miejskiej. MZK to antyprzykład komunikacji miejskiej.

O tym jak to fatalnie działa świadczy linia 4, niegdyś najbardziej obłożona a dziś jeździ ciągle inną trasą... Szaflary przestały dopłacać to w MZK zrezygnowali pomimo obłożenia ale od razu okazuje się, że prywatnemu przewoźnikowi się opłaca. I też jeździ niskopodłogowym autobusem i nie trzeba mu dopłacać. Wnioski nasuwają się same
radykalny Benek29.07.2015, 14:41
Ekspertem to Ty jestes chyba szkoly Marksa, tj. centralnego planowania wszystkiego i wszystkich.
Nie mam zamiaru doplacac w podatkach do linii Szczawnica-NT bo z niej nie korzystam. Jezeli uwazasz, ze to tak potrzebna inwestycja, to sam zaloz firme przewozowa ktora bedzie swiadczyc uslugi w najwyzszym standardzie.
Powodzenia!
rataj29.07.2015, 14:40
Do Watycha ratuj Pan.
Watycha niech raczej niczego się nie chwyta, bo czego się dotknie to porażka. Rozwalił dobrze działającv cmentarz, Strażą Miejską a obywatelskie budżety na ten rok to pewno już poszły z torbami. Nowa Hala już się buduje, ale w snach.Wara od MZK.
ekspert129.07.2015, 13:35
@ Renata:
Popatrz jak Nowotarżanie potrafią walczyć o linie autobusowe do każdego zakątka swojego miasta (komentarze od Fobia i Jaga). A co zrobili ci sami Nowotarżanie z firmą PKS Nowy Targ? Zarżnęli ją! Najpierw zadbali o to żeby wszystkie instytucje z całego terenu powiatu skupić w Nowym Targu, a potem zwyczajnie zlikwidowano PKS i nikt nie pyta się, nikogo to nie interesuje, że uczniowie dojeżdżający z Ochotnicy czy ze Szczawnicy po parę godzin czekają na busa, bo teraz bilet miesięczny mogą mieć tylko na jednego właściciela busów. Ty się nie pytaj o podwozie tych tureckich potworków. Ty się zacznij dopytywać o stan i komfort jazdy w busach na linii np. Szczawnica - Nowy targ, bo jak my, zwykli mieszkańcy, nie ruszymy się i nie zaczniemy sprawy drążyć, to te "środki w kapuście" (żeby nie nazwać ich wprost głąbami) w zarządzie powiatu będą żyć w błogim przekonaniu że z komunikacją za pomocą busów na linii Szczawnica - Nowy Targ jest wszystko w idealnym porządku, a od roku jest z tym jeden wielki skandal. Jedź na stojąco do Szczawnicy takim tureckim potworkiem i niech to samo zrobią te wszystkie środki od kapusty w zarządzie powiatu, którzy odpowiadają za ten olbrzymi skandal że nie ma regularnej komunikacji na np. linii Szczawnica -Nowy Targ.
Jaga29.07.2015, 12:42
A ja przyłączam się go głosu FOBIA. Duze skupisko mieszkaniower w południowej części miasta i nie można sie sprawnie dostać do części zachodniej, gdzie są hurtownie, markety, sąd etc. Przeciez mozna opracować trasę. Tylko trzeba chcieć a może zaangażować jakiegoś specjalistę od planowania tras i rozkladów jazdy? Bo skoro samemu się nie chce albo nie umie? Linie 6,4 9 mają mniej więcej te same godziny jazdy na trasie. Jak przerwa to wszystkie raptem. Niech ktoś w godzinach południowych spróbuje wydostać się spod szpitala. I linia 10 i 6 i 12 mają wówczas przerwę, a busiarze zarobek bo kto żyw zjeżdza busem jeśli ma trudności z chodzeniem. Podobno komunikacja miejska jest dla ludzi? A nie ludzie dla niej? Tylko kto nas słucha i bierze pod uwagę nasze zdanie?
PasterzPPP29.07.2015, 12:18
Panie dyrektorze K...
Obyś [...] trollował
patrzący z boku ta ten syf29.07.2015, 12:09
Antos już ma normę 14-16 litrów a resztę za przepały będą kierowcy płacić - to są oszczędności
fobia29.07.2015, 10:45
Autobus autobusem - fakt, powinniśmy popierać polski przemysł, ale nie o to mi chodzi. Mowa w artykule o otwarciu linii szkolnej. A ja się pytam, co z uczniami, którzy uczęszczają do 2LO na borze, a mieszkają powiedzmy na Sikorskiego, Szaflarskiej, Podhalańskiej... Dlaczego nie mogę dojechać komunikacją miejską z Szaflarskiej do L'Eclerca, Stopiakia, MediaExpert, na stację PKP, do sądu, na dworzec autobusowy... Wystarczyłoby uruchomić linię, na której infrastruktura jest gotowa, tzn. np. z MCDonalda, przez Szaflarską, potem Królowej Jadwigi do MOKu, i dalej do NZPS, z ewentualnym nowym przystankiem pod dworcem autobusowym (gotowa zatoka, wystarczy słupek postawić - wiata niekonieczna). I z powrotem, standardową trasą na szaflarską do MC'a Kursy co godzinę. Brak takiego połączenia jest wg. mnie niebywałe...
skrupulatny obserwator tej firy i pasażer29.07.2015, 10:42
Kultura kulturą , ale schludnie ubrany i nie śmierdzący kierowca to już sukces. Wszystkie firmy porządne to wymagają białej koszuli , krawatu i miłego uśmiechu na twarzy pracownika , nawet jakby miał płacić przepały. A tu ani jedno , ani drugie , a kierowcy jak z doświadczenia wczesniejszego wiemy z tej firmy , to raczej paliwem napędzali swoje wehikuły prywatne z czym też kierownik sobie nie poradził , jak wiadomo z przekazu medialnego.
Dore29.07.2015, 10:19
Komentarze typowych nowotarżan. Wam nigdy nie dogodzi. Trwajcie w waszej cebulastej stagnacji dalej.
mały biznesik prywatyzacyjny w mieście29.07.2015, 10:10
Większość miast wielkości grajdołka Nowego Targu już dawno dokonała udanej prywatyzacji komunikacji miejskiej odciążając budżet miejski z tych kosztów. W mieście jakoś cięzko idzie nie tylko uwalnianie miasta od tych zbędnych kosztów jednostek budżetowych , ale takze innych spraw obiecywanych w kampani. Panuje zupełny zastój . Wadze miasta szumnie zapowiadane sprawy hamują . Nie wiem ,czy to tylko zasługa hamulcowego Tarnowskiego , czy też jakieś inne sprawy blokują te działania. Być może JT zaangażowany jest w obrone swojej firmy w zakopanem i nie ma podzielności uwagi i zaniedbuje sprawy nowotarskie, ale tak mi to wygląda .Być może brakuje wadzom swoich kandydatów do prywatyzacji tego bdżetowego majatku i szukaja swoich kandydatów ?
Renata Przybylińska-Cedzidło29.07.2015, 09:33
To podwozie nie jest za nisko jak na górskie drogi?
LdA29.07.2015, 08:06
jaka przyszłość nas czeka skoro sami nie dbamy o to co polskie?
expert128.07.2015, 23:31
@polskie:
Prawda jest brutalna. Okazuje się że jedynym już atutem w rękach obecnych rządów w Polsce w negocjacjach międzynarodowych przy ubieganiu się np. o linie kredytowe żeby były pieniądze na wypłaty dla emerytów i budżetówki, jest towar o nazwie "zobowiązanie się do wyrzeknięcia się jakiejś produkcji jakiegoś towaru". Strona polska słyszy w negocjacjach: dostaniecie konfiturę X (np. następne miliardy pożyczek) pod warunkiem że wyrzekniecie się produkcji własnych autobusów na wasz polski rynek, itd., bo Bruksela potrzebuje obecnie np. udobruchać jakoś Turcję, która coś tam z kolei innego za to zobowiązała się dla Zachodu zrobić, a nikt w zachodniej Europie nie chce tureckich autobusów, więc coś za coś, tutaj dalsze kredyty za zablokowanie polskich pojazdów na polskim rynku - to jest aż tak banalnie proste.
bacznie sie przygladajacy28.07.2015, 22:17
Te małe autobusy spalaja po 25l/100km gdyby sie ktos interesował:)
odemnie 928.07.2015, 21:45
Autobus jest ok, jechałem nim na trasie "9", ale wiem, ze znajdzie się znowu sporo narzekań, bo w tym mieście są sami specjaliści od narzekania.
Ten autobus jest dobry i ładny
polskie28.07.2015, 21:41
tureckie, jakby polskich nie było ? przecież jedna z najwiekszych firma jaka produkuje autobusy ma zbyt w Niemczech np. w Monachium jeździ dużo autobusów z Polski ( produkowane w polsce) podejrzewam że też robią takie małe i lepiej ..
operator rakiety28.07.2015, 21:29
Panie Antos jaka norma fabryczna żeby nie było tak jak ze wszystkimi autobusami ze kierowcy płacą za przepały boś pan normę z księżyca wziął bo normy fabrycznej nie miały
diksi28.07.2015, 21:11
26 miejsc na pojedyncznym kole to itd powinna to strawdzić
expert128.07.2015, 20:51
26 miejsc dla pasażerów, w tym 15 miejsc siedzących, czyli 11 osób będzie miało miejsca stojące!!! To jest łamanie przepisów ruchu drogowego!!! Na zachodzie każde siedzenie w busie ma pasy bezpieczeństwa i kierowca nie wyjedzie tam w trasę zanim ostatni pasażer nie zapnie pasów bezpieczeństwa przy swoim siedzeniu. To są chyba jakieś niezdrowe żarty!!!
ekologiczne-podhale28.07.2015, 20:25
Jakiś sens wprowadzenia tego turkasa na nowotarskie zakopcone drogi?, nie lepiej wspierać rodzimy przemysł Ursusa z napędem elektrycznym, jest wiele innych rozwiązań o których Pan prezes nie wie?...
Watycha ratuj Pan28.07.2015, 20:18
Śmiech na sali, niech ogarną całe funkcjonowanie MZK... Ten autobus to taki sam złom jak Autosany które na przystankach telepią się tak jakby miały się rozlecieć na części pierwsze?

Trasy linii pomieszali niemiłosiernie raz jedzie prosto, raz w lewo, raz do Rynku raz do końca... Mamy 4 strefy biletowe! Kilka rodzajów biletów ulgowych! W Krakowie strefy są 2 strefy i 2 rodzaje biletów - normalny i ulgowy! O cenach biletów okresowych nie wspomnę bo ich cena jest zaporowa. Otworzą linię na Marchwianą która raz pojedzie jedną trasą, raz drugą i tak pojedzie jak 12 czyli 6 razy na dzień i to od poniedziałku do piątku. Panie Watycha zrób Pan porządek w tym MZK bo jego funkcjonowanie to jest dramat, w Nowym Targu mogą robić szkolenia dla innych miast jak nie organizować komunikacji miejskiej.

PS. Panie Antos, czy dalej przerasta Pana otworzenie przystanku MZK przy dworcu na gotowej już zatoczce? Czy dalej za dużym wyzwaniem jest normalne ubranie kierowców i powiedzenie im, że należy zachowywać się kulturalnie?
nowotarzanin28.07.2015, 20:12
a dlaczego jezdzi na swiatłach przeciw mgielnych z tyłu?????
się pytam28.07.2015, 20:04
A Polskich nie ma???
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl