24.11.2015, 17:32 | czytano: 4651

Czy powstanie profesjonalna organizacja turystyczna promująca Nowy Targ i okoliczne gminy? Ruszyła dyskusja i już wielkie emocje

Fot. Robert Miśkowiec
Od Nowego Targu rozpoczęła się prezentacja pomysłu utworzenia organizacji turystycznej z prawdziwego zdarzenia, która promowałaby na dużą skalę atrakcje Nowego Targu i części gmin powiatu nowotarskiego. Dyskusja, jaka wywiązała się podczas spotkania w Urzędzie Miasta w Nowym Targu pokazała, że pomysł ma zwolenników i przeciwników. Mocny zarzut postawił radny Włodzimierz Zapiórkowski.
Pomysł prezentował przewodniczący Rady Miasta Janusz Tarnowski. - Indywidualne działania nie będą tak efektywne jak wspólne - przekonywał. Wstępnie wolę stworzenia subregionalnej organizacji turystycznej wyraziły miasto i gmina Nowy Targ, Powiat Nowotarski oraz gminy Szaflary, Czarny Dunajec i Łapsze Niżne. Organizacja miałaby usprawnić promowanie miasta i regionu, zajmować się promocją w internecie, tworzeniem programów lojalnościowych, udziałem w targach, stworzeniem wspólnej strony internetowej, powołaniem agencji Public Relations, stworzeniem centrum informacji turystycznej i pozyskiwaniem dotacji z Unii Europejskiej. Wstępnie szacuje się, że jej roczny koszt wyniósłby ok. pół miliona złotych. Koszty działalność takiej organizacji miałyby pokryć samorządy. Dla Nowego Targu byłby to koszt na poziomie ok. 130-150 tys. zł.
- Od czegoś trzeba zacząć, a początki zawsze są trudne - mówił Tarnowski. - Decyzja jeszcze nie zapadła. Zapadnie, jeśli taka będzie wola rady.

- Nie chodzi tu o promocję, jaką do tej pory prowadziły wszystkie samorządy - wyjaśniał burmistrz Grzegorz Watycha. - Chodzi o promocję turystyczną Nowego Targu, który do tej pory nie był uznawany za ośrodek turystyczny. My widzimy przyszłość tak, że chcemy zaistnieć w przemyśle turystycznym, jako miejsce, która jest bazą wypadową nie tylko w teorii.

Pierwszym pomysłem jest wspólna promocja ścieżki rowerowej z Nowego Targu na Słowację. To ogromna, jak podkreślano, atrakcja regionu Nowego Targu. - Ścieżka przebiega przez kilka gmin i dlatego wspólnie musimy zadbać o promocję tej atrakcji - wyjaśniał burmistrz.

O tym, jak mogłaby wyglądać działalność organizacji turystycznej, mówił Wojciech Argasiński, twórca Karty Tatrzańskiej. Podkreślał on, że potencjał turystyczny Nowego Targu jest zaniedbany i jest tu wiele do zrobienia. - Nowy Targ ma dużo miejsc, które mogliby turyści odwiedzić, tylko trzeba im to pokazać. Razem, promując się i działając wspólnie, będzie taniej i efektywniej - mówił.

Radny Gabriel Samolej mówił, że na razie jest za wcześnie na rozmowy o konkretach, bo radni dostali tylko ogólne informacje na ten temat. - I na pewno, panie przewodniczący, będzie wiele pytań - dodał.

- Czy jest sens powoływać nową organizację? Czy nie lepiej wzmocnić te, które już istnieją? Nie potrafimy wykorzystać tego co mamy, a chcemy tworzyć coś nowego - dziwił się radny Paweł Liszka.

Radni pytali też, który samorząd będzie liderem organizacji i będzie miał w niej największe wpływy. Tarnowski tłumaczył, że ważne będzie porozumienie i współdziałanie. - Nieraz próbowano robić wielkie przedsięwzięcia i one upadały, bo nagle jeden z uczestników wychodził z założenia, że jest pępkiem świata. Musimy wypracować takie relacje, żebyśmy umieli dojrzeć innych i jednocześnie bronić swoich spraw - mówił.
- Co my z tego będziemy mieli? Jako miasto - nic, bo nie mamy obiektów turystycznych, hoteli, domków - skwitował radny Włodzimierz Zapiórkowski. - A kto ma tam pracować? Pan Janusz Tarnowski, pan radny Michał Glonek. Wydaje mi się, że jedynym celem powstania tej organizacji jest to, żeby ci panowie mieli tam miejsca pracy. Najpierw trzeba uskutecznić to, co już jest - dodał.

- Miasto się na tym nie wzbogaci, ale wzbogacą się nasi mieszkańcy - stwierdził natomiast radny Jacenty Rajski. Jego zdaniem, dobra promocja spowoduje rozwój miasta, infrastruktury turystycznej i bazy noclegowej. - Patrzmy perspektywicznie - zaapelował.

Radny powiatowy Michał Glonek, który przysłuchiwał się dyskusji, powiedział tylko, że jest mu przykro, że w jego stronę poszły personalne wycieczki. Janusz Tarnowski nie usłyszał słów radnego Zapiórkowskiego, bo musiał wyjść.

Spotkanie zakończyła wymiana zdań między zwolennikami i przeciwnikami pomysłu.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Bolek27.11.2015, 16:31
Nowy Targ musi wyłożyć duże pieniądze by zmienić rzeczywistość, że jest to miasto przy drodze do Zakopanego czy Białki. Miasto się wyludnia czy Wy tego nie widzicie, pomyślcie jak można zatrzymać tutaj młodzież i po co. Przestańcie walczyć między sobą i zróbcie coś wspólnie. Chcę zaznaczyć, że nie jestem mieszkańcem Nowego Targu, żal mi Was.
oz27.11.2015, 10:13
Tarnowski wystawi koryto. Obrzydliwe.
Etetek26.11.2015, 21:27
Niech nowotarżanie sami złożą się na wspólną promocję bez wydziału promocji w urzędzie i innych tego typu tworów !!!
@ Oby żyło się lepiej26.11.2015, 20:20
ładnie piszesz i posiadasz wiedzę byłego naczelnika promocji
Tylko czemu nie ŚPISZ PO NOCACH
Ja tam na razie proponuję comiesięczne obligatoryjne spotkania
osób kompetentnych z zainteresowanych Gmin i Powiatów
zakończone protokołem z WNIOSKAMI I DECYZJAMI
będzie taniej
a jeśli współpraca będzie z efektami
to można zaryzykować powstanie
BIURA PROMOCJI PODHALA
z osób już to robiących.
I podłością jest personalne deprecjonowanie
kogokolwiek ja tam widzę potencjał
w Zapiórkowskim ,Glonku ,Tarnowskim
i każdym człowieku
A ci zazdrośnicy
z podłym charakterem to szkoleni wychowankowie
MF i EZ
kiedy to się zmieni w Nowym Targu
WTEDY BĘDZIE SUKCES
Kicia26.11.2015, 19:27
Zapiór na mera miasta!
tourist'1525.11.2015, 23:53
Do SSS: no to nie komentuj to będziesz potem w zimie na mrozie w tzw. trampkach chodził, bo władza tak wszystko podstępnie i w tajemnicy przez społeczeństwem wykręci i tak zamataczy że potem to jedynie nam pozostanie patrzeć w oszołomieniu poznawczym do czego oni są zdolni. Ci ludzie u władzy zrabowali społeczeństwu np. PKS i jeszcze mieli czelność nawzajem się chwalić że są dobrymi gospodarzami bo oszczędzają - niech policzą koszty braku turystów którzy mogli tu przyjechać, ale od znajomych którzy nadziali się tzw. busiarzy dowiedzieli się, że żeby dostać się do przystani w Kątach to trzeba zapłacić za 21 miejsc w busie bo dopiero wówczas busiarzowi się opłaci jechać. To bynajmniej nie dlatego ludzie piszą że mają za dużo wolnego czasu, ludzie piszą bo bez kontroli czwartej władzy jaką są media rządzący stają się nieobliczalni i zaczynają szkodzić społeczeństwu, czego przykładem są te żałosne debaty o cudach dla turystów, tylko że najpierw zlikwidowano komunikację państwową w powiecie (co dla turystyki oznacza mniej więcej tyle co strzelić sobie samobójczego gola).
malwa25.11.2015, 23:41
Ech,radny Zapiórkowski kiedyś miałeś drogie samochody ,jezdziłeś w Alpy na narty.Dzisiaj rzeczywistość inna kożuchy się nie sprzedają żyjesz z diety radnego ,startowałeś z list SLD i kto tu szuka pracy?
Przestroga dla panującej władzy25.11.2015, 23:30
Panowie trzymający jeszcze władzę, trochę samokontroli, za ośmiorniczki to już ze stołków pospadali, oj pospadali.......
głos z Nowego Targu25.11.2015, 23:26
To najlepsze rozwiązanie, stowarzyszenie Szaflar, Czarnego Dunajca i Łapsz bez Nowego Targu, jako alternatywa dla Białki, Bukowiny i Zakopanego.
Będziemy się z uwagą przyglądać !
oko25.11.2015, 20:07
Oby żyło się lepiej - brawo, nic dodać nic ująć, po prostu tanie miasto bezbłędnie zarządzane przez samych fachowców.
głos z Szaflar25.11.2015, 19:38
ale jesteście zawistni, nic się w Waszym mieście nie zmieni na lepsze bo jesteście ograniczeni.
Do tego nic nie rozumiecie. To samorządy wspólnie ustalą budżet tej wspólnej dla kilku gmin organizacji a nie nowy targ. To samorządy wspólnie zdecydują i wybiorą osoby do pracy a nie Pan Tarnowski czy Glonek jak sugerujecie. Piszecie bzdury, siejecie zamęt a organizacja i tak powstanie tylko bez Nowego Targu, bo nikt na siłe go tam nie zaprasza. I będzie Wam łyso buraki ze wsi.
SSS25.11.2015, 18:36
niektórzy to się nudz a w tym mieście, cały dzień komentują :)
zazdroszczę tego wolnego czasu
tourist'1525.11.2015, 18:09
Szanowny Panie "obsługujący turystów", ja nie piszę bzdur, tylko opisuję fakty, a te są bezlitośnie brutalne dla tzw. "władzy", która ma turystów za nic, a woli podlizywać się szukającym wszędzie oszczędności swoim zwierzchnikom na górze. Zamiast mnie besztać że krytykuję skandaliczne zlikwidowanie PKS, a więc państwowej komunikacji samochodowej, dzięki któremu to PKS-owi uczniowie szkół średnich mieli możność wykupienia biletów miesięcznych ze zniżką za około 50 złotych na trasie Szczawnica -Nowy Targ, radziłbym się Panu zapytać ile obecnie uczniowie płacą za miesięczny na busa, który jeździ trzy razy na dobę (dla przypomnienia, ceny pojedynczych biletów za przejazdy przez ostatnie dziesięć lat praktycznie stoją w miejscu, a dawny PKS wystawiał kolejny kurs średnio co 40 minut, o bezpieczeństwie i komforcie jazdy nie wspomnę).
NT drugim Trentino25.11.2015, 17:01
Z takim wyciągiem orczykowym jak Zadział czy Długa Polana myślę, że Nowy Targ spokojnie może być promowany jako drugie Trentino :D

Wydając 500 tys na promocję musi się udać! a nuż ktoś to łyknie ;)
zuza25.11.2015, 14:57
ups. Pomysł na stworzenie nowych stanowisk pracy. no wreszcie , przecież po wyborach już rok minął a tu paru kolegów czeka na spłacenie obietnic.
zróbcie coś konkretnego25.11.2015, 14:15
Trzeba się promować ale trzeba mieć też co... Wiem też że moża dobrze zapakowany shit dobrze sprzedać. Nowy Targ miasto stołeczne podhala powinno się wybić. Trzeba myśleć wizjoneryjnie. Jak się zrobi dobre inwestycje promować ich nie trzeba. Nie porównujmy się do badziewnej białki tylko np do Krynicy Zdrój...
!25.11.2015, 13:15
@ obserwator.
Domkina Buflaku czy jakió hotel to nie atrakcja. Atrakcja to DUŻE stacje narciarskie a nie 2 orczyki z PRLu. Atrakcja to termy, ciekawe miejsca.

Po 2 skoro Glonek chce promować swój wyciąg to niech to robi za swoje prywatne pieniądze a nie podatnika!

Zakopane już ma Biuro Promocji, Białka nie ma. I teraz zobaczcie co się lepiej promuje. Zakopane za pieniądze mieszkańców czy Białka za prywatne pieniądze przedsiębiorców.
baciok@25.11.2015, 13:07
Pytanie do obserwatora.
Czemu miasto ma doplacać do promocji prywatnych biznesów.Białcany sami sie zrzucajają na promocję a nie proszą Urząd w Bukowinie Tatrzańskiej.
Jak ktoś chce sie promować to niech wyłoży swoją kasę.
Włodarze miasta to niech najpierw zadbają o czystośc powietrza, bo niekiedy to można czuc się jak w komorze gazowej. Zadbjcie o nielegalne zrzuty ścieków( wszyscy wiedzą kto to robi, ale urzędnicy są ślepi).
Niech pan Burmistrz zabierze się za halę lodową bo rok mija a tu cisza w temacie.
Łatwo sie wydaje pieniądze ale nie swoje.
Obserwator25.11.2015, 11:48
Uważam, że to świetny pomysł taka lokalna organizacja turystyczna, która by promowała Nowy Targ i okoliczny region w szczególności z pasmem Gorców. Oczywiście przede wszystkim jednak, aby zatrudnieni w niej ludzie mieli wieloletnie doświadczenie w turystyce (szczególnie w sprzedaży usług turystycznych), marketingu i promocji. Jeśli chodzi o Białkę to chciałbym zauważyć, że to nie sama Białka się promuje ale głównie prywatne osoby, które są właścicielami stoków narciarskich i kompleksu Bania - to oni dają kasę na promocję. W Nowym Targu nie ma takich przedsiębiorstw turystycznych prywatnych, które mogłyby robić to tak jak w Białce. To nie samorząd promuje Białkę więc te porównania są nie do końca trafione. W Nowy Targu organizacje tego typu przydałaby się przede wszystkim, aby pokazać to co do tej pory jeszcze nie zostało odkryte, pokazać że warto tu przyjeżdża i co można zobaczyć. A przede wszystkim taka organizacja była by konieczna aby wspierać lokalnych przedsiębiorców w promocji ich usług turystycznych, czy w powstawaniu nowych usług turystycznych.
Pan Radny Zapiórkowski generalnie po swojej wypowiedzi powinien od razu podać się do dymisji i zrezygnować. Jak to nie mamy obiektów turystycznych np. na Buflaku powstały domki pod wynajem, jest Hotel Góralski Raj, jest właśnie ścieżka rowerowa, jest wyciąg na Zadziale i świetnie rozwija się wyciąg na Długiej Polanie, są trasy biegowe, są trasy piesze w tym na Turbacz i jest wiele wiele innych interesujących rzeczy które warto promować, choćby tradycyjne lody nowotarskie. Ale jak się jest w temacie niekompetentnym i zabiera się głos tylko po to aby negować pomysły innych nie mając w temacie żadnego doświadczenia (Pan Tarnowski przynajmniej był prezesem Polskich Tatr, a Pan Glonek jest po AWF'ie i obecnie rozwija wyciąg na Długiej Polanie), to lepiej się nie odzywać i słuchać innych, którzy bardziej się na tym znają. Takie właśnie osoby w naszym mieście pchają się do żłoba - a nic sobą nie reprezentują. Nie mają pomysłu na to miasta i we wszystkim widzą problemy pchając to miasto w kierunku stagnacji. Może więc dla niektórych pora już na emeryturę. Ja proponuję, aby utworzyć tą organizację i sprawić, aby region lepiej się rozwija - powstaną nowe produkty turystyczne i wszyscy na tym zyskamy. Świetny pomysł. Gratuluję pomysłodawcom.
har25.11.2015, 10:50
Stworzą w NT coś na wzór TARPIK w Zakopanem i znów nowy dyrektorek będzie się promował jak zięciulo byłego starosty tatrzańskiego, nie dajcie się nabić w butelkę
stan25.11.2015, 09:32
chętnie wyjechałbym z ,, pod klocka "na Turbacz kolejką gondolową i wrócił oglądając przepiękną okolicę z panoramą od Pienin przez Tatry kończąc na Babiej Górze -----nie narażając życia idąc pieszo na szlaku......taka propozycja dla turysty przebiła by wszystkie atrakcje przepiknego Podhala................
Marian Palluth25.11.2015, 08:58
Muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem idee powołania takowej instytucji. "Ponad" miastem i gminami mamy drugi stopień samorządu terytorialnego jakim jest starostwo, które posiada wydział promocji (w przypadku starostwa nowotarskiego jest to Biuro Rozwoju i Promocji). Mamy więc instytucję, która przynajmniej z nazwy ma promować nowatorszczyznę "na zewnątrz".
Pozdrawiam. Marian Palluth
imynt25.11.2015, 08:55
A Wydział Promocji w UM na czele z Panią Burmistrz to co? Czym się zajmują? Chyba nie promowaniem innego miasta.
Kruger25.11.2015, 08:39
Zapiórkowski ma rację ;
Tarnowski stracił posadę w Polskich Tatarach SA
Glonek stracił etat w biurze posła Guta.

Co ma Nowy Targ do zaoferowania ;
zanieczyszczone powietrze ( patrz mapa Pogodynka.pl )
targowicę jak z Rumuni
niestające zablokowane ulice
brak parkingów
2 wyciągi narciarskie ( tragiczne )
* lotnisko ( na którym nic się nie dzieje)
*lodowisko ( budynek do zburzenia )
Co z tego może przyciągnąć turystę ..........????????????
NIC
Przedsiębiorca25.11.2015, 08:19
co poniektórzy radni będą się przed wyborcami tłumaczyć jak zobaczą że organizacja w pozostałych samorządach ruszyła a Nowy Targ został w czarnej d. Przedsiębiorcy lokalni Was rozliczą wtedy.
brać nie dawać25.11.2015, 08:19
niech nowotarżanie złożą się na wspólną promocję jak to robi Białka !
nigdy tak się nie stanie - ponieważ ludzie tutaj są nauczeni tylko brania a nie dawania
Jak piękną atrakcję przygotowała gmina Ochotnica, gmina Nowy Targ to potrzeba czerpać wzorce i zagospodarować Gorce
obsługujący turystów25.11.2015, 08:15
turist'15 nie jesteś zadnym turystą tylko piszesz cały czas co zepsuł PiS gdy rządził w kraju - PKS Nowy Targ był spółką Skarbu Panstwa
Masz po sąsiedzku senatora JHamerskiego to w końcu odbudujcie dojazdy w ramach powiatu. Masz jedyną szansę. Jedynie JHamerski jest zdolny do zadłużania to może w koncu razem z Tobą coś pozytecznego zrobicie dla komunikacji. Macie swojego ministra ... wszystko możecie ! TO ZRÓBCIE i nie pisz bzdur od 2 miesięcy
Przedsiębiorca turystyczny25.11.2015, 07:53
tak czytam te wszystkie komentarze i nasuwa mi się jedno podsumowanie:
Z takimi zacofanymi radnymi nie mającymi zielonego pojęcia na temat nowoczesnej turystyki Nowy Targ zginie. Ma szansę poprzez współpracę z innymi wypłynąć i pokazać swój potencjał a jacyś prości radni bez podstawowej wiedzy na temat partnerstwa w turystyce torpedują pomysł.
MF25.11.2015, 06:56
Nie ma wiekszej atrakcji jak wypad na lotnisko na naty biegowe swieze powietrze widoki wspaniale a nie ponura Dluga Polana ludzie opamietajcie sietam trzeba promowac i `rozwijac lotnisko
Oby żyło się lepiej25.11.2015, 01:50
1. Najpierw promocją Nowego Targu miała się zajmować, w ramach oszczędności, Pani Wiceburmistrz J.Iskrzyńska-Steg (zatrudniona do promocji, także w ramach oszczędności, przez Burmistrza) kierując Wydziałem Kultury Sportu i Promocji UM. Nie wiem tylko czy chodziło o promocję Naszego Miasta czy naszego Miasta.

2. Potem, z uwagi na wysokie kwalifikacje i kompetencje (biorąc pod uwagę wymagania konkursowe, musi być doskonała w tym zakresie), zatrudnili Panią Put na stanowisko Naczelnika Wydziału Kultury Sportu i Promocji, i miała/ma kierować promocją.

3. Teraz Pan Tarnowski wraz z Panem Glonkiem, zapewne też w ramach oszczędności, chcą utworzyć do pomocy Pani Wiceburmistrz i Pani Naczelnik 'organizację', która ma wyręczyć obie te Panie (zatrudnione w ramach oszczędności) w ich ciężkiej pracy.
Faktycznie ta promocja NT, to musi być bardzo ciężkie i absorbujące zajęcie, skoro dwie kompetentne Panie (jedna promowaniem Burmistrza Watychy w kampanii wyborczej a druga z wysokimi kwalifikacjami), mając do pomocy kompetentnych pracowników Wydziału UM, nie mogą jej podołać. Ale jak zostaną odciążone od tej niewdzięcznej i ciężkiej pracy, to już się im nie będzie myliło, i będą mogły się w końcu zająć promowaniem Naszego Miasta (nasze Miasto będzie promować 'organizacja'), tudzież Burmistrza i siebie (właściwe podkreślić wężykiem).

Pytam zatem - Co taka firma może zrobić za 130-150 lub nawet 250 tys zł ?, bo nie sadzę, żeby się ich więcej uzbierało? To w sam raz na wynagrodzenia dla samego Zarządu (bo na innych to chyba braknie).
Ile osób zatrudni ta nowa organizacja, która ma promować nie tylko Nowy Targ ale także kilka innych gmin wokół oraz cały powiat ? A pozostałe gminy powiatu, które nie są chętne dołożyć się do projektu będą promowane czy nie będą ? Z pewnością będą, bo wchodzi powiat, a zatem będą promowane za darmo (dla tych gmin). Czy wówczas chętne obecnie gminy nie wycofają się licząc na promocję w ramach powiatu ? Bo po co płacić skoro można mieć za darmo. Zatem kasy może być mniej i wyjdzie na to, że Miasto, które ma najmniej do promowania, będzie finansować promocję powiatu i gmin. Super interes dla Nowego Targu. Znowu się chyba sprawdzi stare porzekadło 'na wieś po rozum do miasta po pieniądze'.

Nawiasem mówiąc taki projekt to dla gmin taki sam rarytas jak swego czasu PPK, bo za ułamek kosztów, które same musiałyby ponieść na promocję (tak jak uprzednio na kanalizację) w formie choćby tylko samych etatów, umywają ręce zrzucając problem i odpowiedzialność na inną 'organizację'.

Proponuję by Panowie Tarnowski i Glonek (może jeszcze kogoś sobie dokoptują) założyli własną firmę reklamową (co dla tak wspaniałych menadżerów nie powinno być trudne) i przekonają mieszkańców tego Miasta, że mają w zimie w Rynku, kryształowo czyste powietrze (co przy ich wiedzy i kompetencjach też nie powinno być dla nich trudne). Jeżeli uda się im taka kampania reklamowa, za ich własne pieniądze, to Miasto powinno podpisać z nimi umowę na 15 lat i dać im wielokrotność szacowanych przez nich obecnie kosztów. :)

@jedynie razem jak Białka to robi - chyba ci się nieco zdrzemnęło przez ostatni rok, bo Marek Fryźlewicz nie rządzi już tym miastem ponad rok. Ponadto, nie wiem czy dotarło to do ciebie ale Pan Zapiórkowski jest członkiem klubu radnych "Nasze Miasto", a zatem sprzeciwił się projektowi swoich kolegów klubowych (wg ciebie jest on pewnie ukrytym człowiekiem byłego Burmistrza).
Coś w tym klubie ostatnio mocno trzeszczy. Można chyba już zacząć obstawiać zakłady kiedy pęknie ten klub, bo o to że pęknie, przyjmowali zakłady już ponad pół roku temu.
Rothbard25.11.2015, 00:15
To nie domki zapewniają turystów, tylko turyści zapewniają domki.
Nelly24.11.2015, 23:15
Moje 3 grosze;) Nie wiem co w NT promować.No Niestety ;( Inwestycja w wyciągi ok. ale jeśli turysta będzie miał do wyboru Białkę wybierze Białkę. Termy już są, konkurencja jest już dość spora. Co my mamy a czego nie mają sąsiednie gminy ?? A no właśnie LODOWISKO i LOTNISKO :)
Turysta sobie jedzie na nartki, później na jakoś termę a do nas może i wpadłby na jakiś koncercik. Może to nie jest zbyt oryginalne, ale trzeba byłoby wymyślić coś czego nie mają sąsiednie gminy.
tourist'1524.11.2015, 23:00
Jestem turystą. Chętnie bym przyjechał do Nowego Targu, do Szczawnicy, itd., ale boję się, po prostu boję się, waszej koszmarnej sieci busowej, która po dorżnięciu przez władze waszego powiatu komunikacji publicznej o nazwie 'PKS Nowy Targ', stała się praktycznie monopolem i ta sieć busowa ten swój monopol bezwzględnie wykorzystuje, dręcząc potencjalnych turystów, o których to rzekomo strasznie zabiegacie, brakiem elementarnej wygody w tych busach. Zamiast bajać o ścieżkach rowerowych i innych Public relations / Science Fiction fantasmagoriach szanowni radni raczyliby może najpierw zająć się organizacją przedsprzedaży miejsc w busach dla turystów powyżej 190 cm wzrostu, bo oszczędności busiarzy sprawiły że turyści podróżujący busami na naszym terenie nie mogą usiąść w busie, tak mała jest odległość pomiędzy sąsiednimi miejscami. Jeśli chcecie, radni panowie, postawić ten przysłowiowy pierwszy krok na drodze do zjednania dla Nowego Targu turystów, to postarajcie się o w miarę komfortowe busy i autobusy (może najwyższy już czas by odbudować komunikację publiczną na terenie powiatu?), bo dzisiejszy turysta nie będzie do wąwozu Homole ani do przystani Kąty podróżował w busie okrakiem, żeby nie uszkodzić sobie stawu kolanowego, tak mało jest miejsca w obecnych busach (ale Wy dalej żyjcie na księżycu i dalej wiedźcie te swoje żałośnie czcze spory o fantasmagoriach SF/PR).
odemnie924.11.2015, 22:49
Pan Zapiórkowski ma rację.
Najpierw budowa bazy turystyczno - handlowej, by była podstawa do działania. Nowa Targowica może być pierwszym lepszym magnesem - całorocznym, niż ścieżka rowerowa sezonowo i marnie wykorzystana.
Noclegi to jest problem, ale czy przy zakopiance, w okolicach stacji BP nie ma terenu dla szybkiej budowy przyzwoitego i taniego hotelu ? Pięciu gwiazdek nie potrzeba.
Potrzebny plan strategiczny i biznes - plan, ale nie w wykonaniu
i z "doświadczeniem" Przewodniczącego Rady.
Można ogłosić konkurs na koncepcję takiego planu strategicznego, za z góry określoną kwotę. Przecież to takie proste.
Zaczynanie od podziału stołków dla dwóch panów, iluzoryczne dogadywania się z gminami, to pierwszy krok, by nic z tego nie było.
Białka > NT24.11.2015, 22:36
@ jedynie razem jak Białka to robi

Białka promowana jest przez PRYWATNYCH INWESTORÓW za PRYWATNE PIENIĄDZE. Tarnowski chce utworzenia nowej organizacji, nowych stołków ZA PAŃSTWOWE PIENIĄDZE. A jak wiadomo najgorzej wydawane są pieniądze nie swoje, na nie swoje cele. Białka ma co promować i robi to dobrze, bo inwestorzy liczą każdą złotówkę by wydawać jak najlepiej. Tarnowskiemu chodzi tylko o stołki bo sam z niego zleciał z Państwowej spółki. Miasto i gminy dookoła mają referaty promocji, są tam ludzie kompetentni i na bazie tego można coś stworzyć. Beż otwierania nowych tworów z prezesami, zarządami
Za ks. Twardowskim24.11.2015, 22:31
Błogosławieni,którzy potrafią śmiać się z własnej głupoty,albowiem będą mieć ubaw do końca życia.
dramat i tyle24.11.2015, 22:12
Szok, nlektorzy radni nigdy nie powinni nimi zostać. Po co tworzycie koalicje i startujące z wspólnych komitetów jak później na siebie s...e. Pan Radny Z. jest najlepszym przykładem tego, ta rada z takimi radnymi nic nie jest w stanie dobrego zrobić dla naszego miasta. Nie jesteście w stanie nawet w swoich ugrupowaniach konstruktywnie debetowac. Wy się po prostu nie szanujecie, to jak was mają szanować mieszkańcy. Może Pan Z przedstawi swój konkretny plan a nie tylko krytykuje. A przewodniczącemu pod rozwagę polecam wziąć prawnika i wytoczyć proces cywilny z art. 212 kodeksu karnego. Moim zdaniem sprawa do wygrania i skazany radny nie tylko będzie musiał przeprosić, zapłaci nawiązkę na jakiś cel publiczny, ale też straci mandat bo będzie karany. To może niektórych nauczy rozumu. Jeden radny już przepraszał na sesji.
rozbój w biały dzień24.11.2015, 22:06
@jedynie razem jak Białka to robi
Z Białki zostało tyle Białki co z Francji Francji....
Zdrowy rozsądek24.11.2015, 21:55
Najpierw stwórzmy te atrakcje turystyczne do promowania a pózniej powołujemy kosztowne twory ! Póki co korzystajmy z potencjału wydziałów promocji poszczególnych gmin. Tam sa naprawdę wartościowi ludzie.
un24.11.2015, 21:54
A co to, w UM nie ma Biura Promocji? Za co ci urzedasy kase biorą? Ktoś tu coś chce postawić na głowie. Panie Tarnowski - najpierw trzeba mieć co proponować
mieszkaniec24.11.2015, 21:52
@jedynie razem jak Białka to robi
marny człeku jedyne co potrafisz to obrażać anonimowo.
wspolna promocja to jedyna słuszna droga24.11.2015, 21:52
Promocja i to tylko wspólna całego subregion mam ogromny sens i przyniesie pozytywne efekty poprzez wzrost ruchu turystycznego co z kolei przełoży się na pieniądze dla mieszkańców a ostatecznie i dla samorządu -wiedzą o tym od dawna na całym świecie. Wspólna promocja samorządów z udziałem przedsiębiorców działa w Austrii, Niemczech czy Francji i przynosi dobre efekty. Powie wam to każdy specjalista od turystyki. Ale u nas tradycyjnie tylko krytyka a samemu brak pomysłu. A turyści dalej jadą do Białki bo nie wiedzą co to Gorce, Turbacz, Obłazowa , jak piękna jest Orawa czy Ochotnica.
opop24.11.2015, 21:51
Super tworca katastrofy Polskich Tatr ma nowy pomysł. Zenada.
Leming doskonały24.11.2015, 21:45
Niestety pomysł moze i ciekawy jednak wykonanie fatalne! Jak można proponować coś co naszemu miastu nic nie przyniesie poza kosztami w i tak dziurawym budżecie miasta. Czy ktoś moze odpowiedzieć na pytanie jak to możliwe ze Czorsztyn, Białka czy Bukowina nie chce zostac członkiem proponowanej organizacji ? Przecież to te gminy skorzystałyby na tym najwiecej. Jednak nie weszli w ten układ... Sadze ze nie bez przyczyny. Państwo radni miejcie głowy na karku
zszokowany24.11.2015, 21:44
Prawdę mówiąc, to o większym absurdzie już dawno nie słyszałem!
Czy Państwo robią sobie jakieś żarty z tymi kwotami pieniężnymi czy ja to jakoś źle zrozumiałem? Promowanie ścieżek rowerowych za takie pieniądze z budżetu miasta? Tego typu pomysły to będzie gwóźdź to trumny teraz uczciwie nam panującej władzy, a Pan Burmistrz Watycha niech lepiej zajmie się budową czegokolwiek, co dałoby się potem promować bo na ten moment z tym jest bardzo słabo, by nie powiedzieć TRAGICZNIE.

Absurdalne pomysły zrodziły się w głowach tych zwariowanych Panów, naprawdę...
Przedsiębiorca24.11.2015, 21:43
Pomysł super. Fajnie że samorządy się dogadały,
przykre, że część radnych tego nie rozumie, może my przedsiębiorcy wstrząśnijmy tymi darmozjadami, bo oni ciemnogród nas cofają w rozwoju zamiast wspierać takie inicjatywy.
Prezes szukający stołka24.11.2015, 21:27
Co w tym mieście jest do promowania dla turystów wyciąg Glonka?, zapraszam radnych na spacer dzisiaj wieczór, niech się nawdychają czadu i pyłów z komina to im przejdzie albo co gorsze pogorszy się. Pan Zapiórkowskiemu należą się brawa, jest lepszy niż ta zaspana opozycja, potrafi wypunktować kiedy trzeba.
mieszkaniec24.11.2015, 20:58
Zdecydowanie radny Zapiórkowski ma rację, ktoś zaplanował sobie biznes za samorządowe pieniądze. Cytat z dyskusji "Wojciech Argasiński, twórca Karty Tatrzańskiej podkreślił, że potencjał turystyczny Nowego Targu jest zaniedbany i jest tu wiele do zrobienia. - Nowy Targ ma dużo miejsc, które mogliby turyści odwiedzić, tylko trzeba im to pokazać. Razem, promując się i działając wspólnie, będzie taniej i efektywniej". Wypada się zgodzić z tym twierdzeniem, spytam tylko dlaczego musimy tworzyć do tego jakąś organizację, przecież zainteresowane samorządy mogą się dogadać i na bazie istniejących Wydziałów Promocji organizować wspólne działania promocyjne, na pewno będzie taniej i efektywniej no i nie trzeba będzie tworzyć stanowisk dla prezesa, zarządu itd. no ale wtedy misterny plan z utworzeniem sobie miejsca pracy legnie w gruzach.
jedynie razem jak Białka to robi24.11.2015, 20:45
czytając te wypociny zwolenników myślenia Marka S.Fryźlewicza
nie dziwię się ze od pobytu Seweryna Goszczyńskiego na Podhalu NOwy Targ do miasto zapyziałe i nie wykorzystanych szans (szczególnie za czasów nieudacznika MFryźlewicza)
dobrze ze nie chcecie promocji wspólnej bo Białka wkrótce wejdzie do Nowego Targu i będzie Nowy Targ przedmieściem Białki
Zapiórkowski jest dobry do startowania w wyborach z list Lewicy i niech tam zostanie na śmietniku historii
A jak Białka to robi ? Nie wiecie to po co piszecie bzdury
Tam cała miejscowość pracuje na promocję w przeciwieństwie do zapyziałego miasta przy drodze do Zakopanego
Lolek24.11.2015, 20:36
Po prostu tworzenie nowego koryta. Przykładem działania takich tworów jest Biuro Promocji Zakopanego. Tak jak ktoś wcześniej wspominał, Białka i Bukowina są znane w całym kraju nie dzięki jakimś biurom promocji tylko dzięki prywatnym inwestycjom w wyciągi, termy itd. Nie mają tam żadnej organizacji za publiczne pieniądze do promowania i biznes się kręci. U nas najpierw trzeba stworzyć atrakcje jak wyciągi, hala widowiskowo-sportowa z różnimy eventami i sportem. Trzeba narciarsko zagospodarować Gorce. Mamy przy zakopiance starą kotłownię, zburzyć ją i postawić termy. Takie rzeczy przyciągają turystów a nie biuro które promuje samo siebie.
Ceper -sympatyk Nowego Targu i Podhala24.11.2015, 20:36
Kochani Górale,

Albo zrozumiecie,że wygrywa mocniejszy -patrz Białka
albo węsząc w kazdym dzialniu prywatę i podstep dalej będziecie zaściankiem .Na ręce trzeba patrzeć -ale jak są puste....
Dawniej była Ameryka,kozuchy -teraz czas na turystyke Zrozumcie-w Waszym rejonie to jeden z niewielu pewnych kieunków.
Władysław24.11.2015, 20:23
Nowe korytko w planie dla swoich szykują.
Kiepski pomysł.
Zula24.11.2015, 20:16
a dlaczego glupi pomysl? najlepiej jest anonimowo skrytykowac, niz cos samemu zaproponaowac. Mysle ze Nowemu Targowi potzrebna jest dobra promocja, mamy tyle atutow trzeba je wykozystac profesjonalnie, a na turystyce wszyscy skozystamy.
NOWOTARSKI HXC24.11.2015, 20:15
Pamietajcie o tym ze nawet mala promocja mista zawsze przynosi dochod!!!!Nowy Targ coraz ladniej wygląda tylko turysta trzeba to pokazac...
Lol24.11.2015, 20:05
Lewicowy Radny Zapiórkowski sam sobie bije brawo
Andzia24.11.2015, 20:02
Zapiórkowski załosny jesteś
tolopes24.11.2015, 19:51
abc :) nic dodać nic ująć
znów "kompetentne" osoby na stołki? :)))))))
obserwator24.11.2015, 19:44
Tarnowski jako super fachura od wszystkich gałęzi gospodarki szuka pracy, Glonkowi też potrzebny dodatkowy grosz bo Długa polana to niewypał. Oj Panowie radni trochę samokontroli i samokrytyki.
Wicek24.11.2015, 19:30
Czy Nowy Targ jest wstanie się podnieść? Czy czad z kominów do reszty zatruł mieszkańcom rozum? Oto jest pytanie.
Skandal!24.11.2015, 19:27
A od czego jest Wydział Promocji w Urzędzie Miasta?! Dublowanie obowiązków na koszt podatnika????
obserwator z ramienia24.11.2015, 19:20
Będzie jak w Zakopanem, przekichają kasę i w pole, następny proszę! Najpierw obiecany wyciąg na Turbacz i uruchomienie ciepłowni pod Szaflarami. Wyborcy pamiętają.
viva24.11.2015, 19:09
Jak sądzę po fotografii to dyskutantów było wielu a ekspertów turystycznych jeszcze więcej. Można powiedzieć, że spotkanie miało dla Watychy
z Tarnowskim nawet charakter konsultacji społecznych.
rozbój w biały dzień24.11.2015, 19:05
Trzeba koniecznie promować Długą Polanę oraz Polane Sosny. Pada pytanie dlaczego ma się to odbywać za miejskie publiczne pieniądze. Czy panów radnych prowadzących tam własne interesy nie stać na promocją za swoje pieniążki???
łubudubu24.11.2015, 19:05
Ale mają tupet i gęby same frazesów. Tylko to już było. W zupełnie podobnej formie - Fundacja Rozwoju Jeziora Czorsztyńskiego, która
zagwarantowała słoik konfitur dla nielicznych aktywnych ekspertów od turystyki. Na szczęście radny Zapiórkowski odkrył ich szlachetne karty. Hahhaha jaki blamaż.
kljyh24.11.2015, 18:56
NO niestety u nas nie ma co promować ;( ok ścieżka rowerowa ale co dalej ???
Tyle się mówi o lodowisku a może trzeba byłoby coś myśleć żeby mieć jakoś arenę. To byłoby coś a tak ...
Więcej realizmu24.11.2015, 18:46
Zapiórkowski ma 100% racji! Białka jakoś nie potrzebuje dziwnych tworów by się promować. Taka organizacja tylko by przejadała pieniądze na ulotki, obsługę itp. A ścieżki rowerowe są rzadną atrakcją na dużą skalę. Na Podhale co roku przyjeżdża 3 mlm turystów - ilu z nich woli krupówki, baseny, wyciągi a ilu rowery? Nowy Targ już ma punkt informacji turystycznej i jaki jest z niego pożytek?

Nowy Targ ma potencjał ale... potrzeba stacji narciarskich, zaplecza, barów i knajpek w centrum, galerii handlowych czy ciekawych imprez sportowych które by dała porządna hala widowiskowo-sportowa.

Do tego musi być cały region dobrze skomunikowany. MZK burmistrz Watycha już dawno powinien ogarnąć tak samo jak lodowisko. Na Podhalu nie ma normalnej sieci transportu publicznego tylko szroty zwane busami w których jeździ się jak w wagonie bydlęcym tyle że z siedzeniami. Do tego straszący dworzeć kolejowy.

A teraz co ma Nowy Targ? Ruiny lodowiska które powinno przyciągać turystów, bangladesz na jarmarku, kilka kościołów i sklepy ze wszystkim i niczym z cenami z kosmonu na rynku.
pikus24.11.2015, 18:40
Radny Glonek szuka pracy? A Pan Tarnowski tez zdaje się bez pracy po zakończeniu dyrektorowania w Polskich Tatrach. Było by to śmieszne jakby nie było takie straszne ze się ludzie tak bezczelnie na samorządowej kasie chcą ustawić. Może niech sobie firmę sami otworzą taka promocyjna i jak będą dobrze działa to niech miasto coś dołoży - ale nie, prezesi dyrektorzy ns ciepltch posadkach i za nasza kase a pomysłu jak nie było tak nie ma.
baciok@24.11.2015, 18:23
Kasa misiu kasa. Kto za to zapłaci. My wszyscy. Ordynarny skok na kasę.
Popieram Pana radnego Zapiórkowskiego.
karo24.11.2015, 18:19
myślałem że radni miejscy są mądrzejsi- a pan zapiórkowski to potrafi tylko krytykować. Niech pan powie panie radny jaki pan ma pomysł na rozwój NT i Podhala bo jakoś na razie żadnego pan nie przedstawił. Radnemu Glonkowi to powinien pan podziękować że poświęca swój czas, że przygotował konkretny projekt, że jeździ po samorządach i zachęca je do udziału w tym wspaniałym przedsięwzięciu- bo to pana obowiązkiem jako radnego jest inspirowanie działań na rzecz rozwoju miasta.
A co do szukania pracy to zamiast wytkać innym to może by pan powiedział gdzie pan chodzi szukać pracy??? -przyganiał kocioł garnkowi.
Powstanie takiej organizacji to szansa na rozwój regionu , na działania promocyjne o jakich pana nawet nie marzył, ale trzeba mieć trochę szersze horyzonty.
Filip24.11.2015, 17:59
Popieram radnego Zapiórkowskiego, niektórzy szukają nowego stołka ...
Tola24.11.2015, 17:56
Brawo radny Zapiórkowski.
abc24.11.2015, 17:51
czyli jak?
znów "kompetentne" osoby na stołki?
a pomysły mamy jakieś, czy może burza mózgów wśród społeczności?
w nowym targu co chcecie zachwalać?
lodowisko, jarmark czy inne relikwie?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl