15.01.2016, 14:37 | czytano: 40101

Pogrzeb zamordowanego 25-latka (zdjęcia)

Fot. Michał Adamowski
NOWY TARG. W rodzinnym grobowcu na cmentarzu komunalnym pochowano dziś 25-letniego Michała Marka, zamordowanego w listopadzie ub. roku.
Msza św. pogrzebowa odprawiona została w kościółku św. Anny. 25-latka, którego zwłoki znaleziono w niedzielę przy ulicy Kokoszków boczna, żegnały tłumy. Byli wśród nich najbliżsi krewni, przyjaciele, koledzy zmarłego, koledzy z MMKS Podhale z którymi grał w hokeja oraz zwykli nowotarżanie, zszokowani tragedią, jaka się wydarzyła.
Podczas pogrzebu miała odbyć się manifestacja przeciwko przemocy, ale na prośbę rodziny zaniechano jej organizacji w dniu pochówku.

Zwłoki Michała Marka znaleziono w niedzielę zakopane w lasku przy ulicy Kokoszków boczna w Nowym Targu. Do jego zabójstwa przyznał się 23-letni Michał M.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Ania R.25.01.2016, 13:09
nie na temat ale draznica jest ta uwaga dotyczaca stroju dziewczyn Szczerze dopiero teraz zauwazylam ze takowe wogole sa bo wczesniej nie zwracalam uwagi na ludzi. Dziewczyny normalne niewyzywajace skromne wedlug mnie. Buty proste zwyczajne. Kogos chyba poniosla fantazja:/
Kaska20.01.2016, 22:09
A może jakieś dobre wspomnienie o Michale? Kłócić się tu o stroje i inne bzdury a nie to jest tu ważne. Okropna tragedia młody chłopak :( spoczywają w spokoju
Małgorzata20.01.2016, 19:54
Mój ostatni wpis: To nie jest normalne: Wczoraj moja 26-letnia kuzynka, nie wróciła z pracy jak zwykle ok.16, tylko o 21 i Jej mama zadzwoniła już do całej rodziny, bo się martwiła. Rozładowała się komórka, a znajomi wyciągnęli Ją na wycieczkę po pracy. 10 lat temu, mama panikowałaby tak jakby nie wróciła na noc, a 20 lat temu jakby następnego dnia nie zgłosiła się do pracy. Dawniej to byłoby normalne, że młodzi gdzieś zabalowali, a teraz boimy się o dorosłe dzieci jak się spózniają z pracy. Jak tak dalej pójdzie to za 10 lat będziemy odbierać dzieci z pracy, tak jak ze szkoły, żeby Ich nie zamordowali w drodze powrotnej. Coś się dzieje niedobrego i to nie ma co tłumaczyć zmianą pokoleń.
Jeszcze doszły mnie słuchy, że jedna Pani nauczycielka czyta te nasze wpisy i była rozmowa na lekcji wychowawczej i większość młodych ludzi też chciałaby czuć się bezpieczniej wychodząc ze znajomymi.
To nie chodzi o moralizowanie, ale wszyscy musimy robić coś, żeby było lepiej, a nie coraz gorzej.
Pani pedagog także dziękuję za podjęcie tematu, bo Michałowi już życia nie zwrócimy, ale trzeba chociaż próbować, żeby takich tragedii było jak najmniej.
Małgorzata20.01.2016, 17:26
Tedi, dziękuję ! Ja już kończę wpisy, zresztą to jest pierwsza sytuacja, gdy pisałam komentarze, nigdy tego wcześniej nie robiłam. Nie jestem dewotą, do kościoła też nie chodzę, ani taka stara nie jestem. Jestem spokojną osobą, która lubi dzieci i młodzież i dlatego zależy mi, aby mieli lepsze życie i abyśmy i my mniej się o Nich bali. Mogę być staroświecka, ale jeżeli chociażby jedną osobę uda się nam ostrzec przed braniem dopalaczy i nie zrobi czegoś złego to będzie nasz sukces Tedi i możemy być nawet starymi zgredami. Może także chociaż jeden rodzic zamiast dać dzieciakowi kasę i mieć spokój (przynajmniej spróbuje zainteresować Go tym co jest teraz może niemodne, ale wartościowe), to i tak ten świat będzie lepszy. Może i jestem naiwna i dawniej ludzi też zabijali, ale nie na taką skalę i nie tylko dlatego, że się naćpali. Kolega, kolegę raczej rzadko zabijał? Raczej władza człowieka zatłukła, a kolega szedł Go jeszcze bronić i przy okazji dostał pałą i to jest właśnie ta różnica pokoleń !
Tedi20.01.2016, 15:25
Ja się akurat zgadzam z Małgorzatą, wcale nie moralizuje tylko pisze spokojnie. Teraz pewnie, jak ktoś się odwołuje do wartości to jest staroświecki ! Młodzież nigdy nie była święta, były subkultury, ale mniej ćpali, bo mało kogo było na to stać, najwyżej pili. To prawda też się zabijali, a my o tym nie wiedzieliśmy, bo i programów w tv było mniej. Nie da się jednak ukryć, że i ta młodzież nawet jak zle robiła to przynajmniej wynikasło to z głupoty, a nie z tego, że się naćpała niewiadomo czego i głowy były zaburzone. Młodzili grali w piłkę, no bo co mieli robić, jak komputerów nie było, pomagali w domu rodzicom. To jest prawda, do czego my wszyscy dopuściliśmy i rodzice i dziadkowie, szkoła i media też !Rosną nam ludzie ze słabymi ciałami, bo nic nie robią fizycznie i z zaburzonymi głowami od dopalaczy !!!
To ja już wolę tych staroświeckich ludzi jak ma być taka nowoczesność!!!
I to też racja, dajmy ludziom 500zł na dziecko, będzie większę kieszonkowe i więcej dopalaczy kupią, będzie więcej zaburzonych!!!
To jest racja, lepiej stworzyć program, żeby pomóc tym dzieciom, które już są , a nie zachęcać ludzi, żeby mieli kolejne, tylko czy za te 500zł będą lepiej wychowane? Jeżeli tak, to ok. ale szczerze w to wątpię? Oby to nie przyniosło gorszego skutku od zamierzonego?
marcos20.01.2016, 09:22
@ Bolek

Oczywiście, że mało ludzi o tym wiedziało bo i skąd? O naszej tragedii rodzinnej nie pisali w prasie. Dziś wszystko lub prawie wszystko leci w Internet. Dostęp do informacji jest diametralnie inny niż 30 lat temu. Każde pokolenie ma swoje subkultury i grupy nieformalne przyciągające zbuntowaną młodzież. Niektórzy z tego wyrastają inni nie.
Bolek19.01.2016, 23:50
Do marcus. Dawniej nikt tego nie rozglaszal co sie dzialo, nikt nic nie wiedzial. A teraz jest jest rozglos i mozna sie dowiedziec z mediow. I ludzie chca sie czuc bezpieczni w miescie. A nie ze g***niarze gonia z nozem bo takie jest pokolenie. Wspolczuje...
marcos19.01.2016, 22:01
@Bolek et consortes

Mój ojciec zginął w 1986 r. jak szedł do roboty na drugą zmianę. Milicja nigdy nie znalazła sprawców. Oficjalnie był to mord rabunkowy. Moja matka miała 24 lata, ja półtora roku. Proponuje czytać moje komentarze ze zrozumieniem. Subkultury młodzieżowe istnieją od dziesięcioleci. Każde pokolenie ma swoje. Nie jest to żadne odkrycie.
KNT19.01.2016, 17:27
Do marcos wiesz no młodym sie było głupie rzeczy sie robiło, ale ja na sumieniu nikogo nie mam ... Wspolczuje toku myslenia...
Bolek19.01.2016, 16:56
Do Marcos. A masz dziecko? Bo ja sie o swoje boje. Ciekawe jak by tak zabili Twojego syna lub corke, dalej bys pisalal takie komentarze!? Swiety nie jestem, z nozem nie chodzilem i nie mam czlowieka na sumieniu. Nie wiem jak Ty.
marcos19.01.2016, 12:19
@Bolek

Każde pokolenie ma swoje subkultury. Byli bikiniarze, gitowcy, punki i skiny. W latach 90-tych był wysyp różnych młodzieżowych grup nieformalnych. Teraz widocznie modni są nożownicy.

Nie róbmy z siebie świętych. W nastoletnich latach i trochę po 20tce niejedno głupstwo się zrobiło. Każde pokolenie jest inne i tak właśnie ma być. Taka jest naturalna kolej rzeczy. Urawniłowka skończyła się na szczęście z komuną.
poinformujcie innych19.01.2016, 07:54
jeśli chętnie się dzielicie to podeślij na facebooka na stronę o poszukiwaniach ś.p. Michała
Do pada śnieg18.01.2016, 23:11
Ja też chętnie się dowiem kogo powinnam unikać.
Rodzina Andrzeja Krzysztofiaka18.01.2016, 21:30
Wyrażając głębokie wyrazy współczucia z powodu śmierci Michała, mamy nadzieję że utworzona przez nas strona dotycząca sprawy Andrzeja będzie pomocna w uzyskaniu sprawiedliwego wyroku dla mordercy Michała..

https://www.facebook/.../
Bolek18.01.2016, 18:56
Do marcos. Co Twoim zdaniem znaczy kazde pokolenie jest inne i tak ma byc? Bo kazdy w tym pokoleniu co jest tetaz to ma chodzic z nozem i za jakas pierdolke ma wbic komus noz w plecy!? Zastanow sie co piszesz. Bo te pokolenie co jest teraz to jakas kpina. Dajmy ze jwstem starszy od tego co zabil 4 lata i nie przypominam sobie jak bylem w jego wieku to zeby ktos z nozem chodzil. A to bylo ino 4 lata temu. Tylko doszly dopalacze i inne uzywki i to daje agresora.
Do pada snieg18.01.2016, 18:35
Odezwij się na maila a.podhale@op.pl
pada snieg18.01.2016, 18:02
Do Pan - a co sumienie zaczeło męczyc??? A może wzrok sąsiadow ludzi jest jakis taki inny tj zaczyna przeszkadzac a moze rodzina rece zalamuje widok matki placzacej po kątach boli ... Hmmm a gdyby to nie wyszło ??? Zyli by dalej jakby nigdy nic bawiac sie, smiejac, imprezujac a rodzina S.p Michala co ...co to za zycie wroci nie wroci??? Zyje nie zyje ????
marcos18.01.2016, 17:03
@Małgorzata

Daj sobie kobieto na luz i przestań moralizować. Jesteś już w wieku, gdzie co drugie słowo to "za moich czasów". Widoma oznaka starzenia. Zauważam to u moich kolegów, jak już przekroczyli 30-stke to brzuchy zapuszczają i pouczać zaczynają a sami już zapomnieli o swoich "wyczynach" z nieodległych lat. Masakra jakaś. Mentalni starcy. Każde pokolenie jest inne i tak ma być.
Pan18.01.2016, 16:44
Czytają czytają i kręcą powoli sznur dla siebie
KoleżkaMichała18.01.2016, 16:18
Do moderatora /.../

Od moderatora: proszę sprawdzić pocztę. M.
KoleżkaMichała18.01.2016, 16:01
Ciekawe kto tu kogo zastraszał..Moim zdaniem morderca chodzi sobie na wolności dalej,ten pajac się przyznał bo /.../ wie że będzie bezkarny..Dostanie parę miesięcy w jakimś ośrodku,prawie żeby przeczekać zimę,koledzy nienotowani,w tym morderca,pewnie po 2 lata w zawiasach i gra gitara,można znów robić imprezę u Justynki. Swoją drogą ciekawe kto te 3 ciosy zadał..Może kolega Mateusz który nie rozstaje się z nożem? A może Bartuś,wielki przyjaciel śp.Michała który jeśli wierzyć plotki chciał się zwalniać z pracy żeby uczestniczyć w poszukiwaniach? A może każdy po jednym żeby przyklepać sprawę i żeby nikt nie był pewny że to nie jego cios spowodował śmierć..?
Małgorzata18.01.2016, 15:42
Tak jak napisałam- ubiór to sprawa drugorzędna, ale nie dziwmy się, że ktoś może myśleć inaczej. Gdy zabraknie ludzi, którzy przestaną się dziwić otaczającym światem, to dopiero będzie koniec ludzkości. Teraz wszystko jest dopuszczalne ! Młodzi ludzie mogą nie mieć doświadczenia, a starsi nie mieć już siły nic zmieniać, ale to od nas ludzi w wieku: (30-65lat) zależy jakie będą nasze dzieci i wnuki i chyba te dwa pokolenia coś przeoczyły skoro jest aż tak dużo agresji w młodych ludziach!
Zamiast jezdzić za modnymi głupotami w wakacje: zabierzcie dzieci do cerkwi, niech zobaczą jak się ludzie ubierają do świątyni,jak zachowują,ile trwa nabożeństwo. Nie wymagajmy od naszej młodzieży, że założą chustki do kościoła, bo to nie nasze realnia, ale jak słyszę moich znajomych w wieku 30plus: Jedziemy do starych na obiad,a 10-letnie dziecko tego słucha, to nie dziwmy się, że o nas powie jeszcze gorzej. Jeszcze w latach 50-tych, gdy dorośli ludzie pisali do rodziców list zaczynali: Najdroższa Mamusiu, Najdroższy Tatusiu i nosili zdjęcie mamy na piersi, a dwa ostatnie pokolenia: Jaki przykład dajemy dzieciom?
Potem się dziwimy, że młodzież jedzie do Oświęcimia i robi tam głupie fotki, dawniej takich rzeczy nie trzeba było tłumaczyć: W takim miejscu stało się przerażonym, niektórzy nawet płakali. Mnie to przeraża, że młodzież nie ma już tej wrażliwości jaka była domeną młodych ludzi. Potem się słyszy: Synowa mnie nie szanuje, ale czy Ty kobito- szanujesz synową? To nasze pokolenie, ludzi w średnim wieku coś zgubiło po drodze, a teraz zbieramy owoce.
To jest bardzo smutne, że najbardziej cierpią na tym spokojni młodzi ludzie, bo my starsi jakoś sobie z tym poradzimy, ale wrażliwi ludzie w wieku (15-25 lat) nie radzą sobie w grupie agresywnych rówieśników.
Pewnie to jest straszne, że stracił życie chłopak, który był dobrze wychowany i teraz najlepiej byłoby powiesić całą ekipę i jeszcze wszyscy mieszkańcy powinni to oglądać, ale czy to załatwi sprawę agresji? Gdyby to było ostatnie morderstwo w naszym kraju, to byłabym-Za, ale tak raczej się nigdy nie stanie.
Obyśmy już nie musieli komentować kolejnej zbrodni, może zamiast programu 500zł na dziecko i dla bogatych też, rząd sfinansuje program dla młodzieży, aby zajęli się wartościowymi rzeczami, a nie braniem dopalaczy?
Szkoda młodego człowieka i nas wszystkich, że przyszło nam żyć w tak agresywnych czasach.
pada snieg18.01.2016, 15:39
Dokładnie Bolek gangserki sie im zachciało a teraz chowja glowy w piasek , ale wiecie co jesli to czytacie to zapamietajcie sobie, ze bardzo chetnie dzielimy sie informacjami kim jestescie z tymi ktorzy jeszcze nie wiedza !!! Nie mieliscie sumienia no coz ja tez nie mam mowic kazdemu kto zapyta o to kim byl morderca i przyd***sy
Bolek18.01.2016, 12:22
Cwaniaczki, które uczestniczyły w morderstwie pousuwały konta na fb a dwóch z nich pozmieniało sobie nazwisko dla "nierozpoznawalności". Zwykłe nowotarskie leszcze i tchórze. Każdy i tak wie o kogo chodzi. Nie mogę zrozumieć dlaczego od razu nie zawiadomili policji o tym co się stało tylko ukrywali to przez tak długi czas a na koniec wszystko wyśpiewał policji gość, który rzekomo ich zastraszał, łatwiej było pakować zwłoki do samochodu i później je zakopać ? Gdyby mieli sumienie od razu zawiadomiliby policję o tym co zrobił Michał M. Na bank wszyscy byli w to grubo zamieszani ale to już druga sprawa że trzeba być gamoniem żeby liczyć, że taka sprawa nigdy nie ujrzy światła dziennego. Znalazły się wielkie gangstery. Wierzę, że pamięć będzie dla nich najwiekszą karą za to co zrobili nie więzienie - PAMIĘĆ !!!
marcos18.01.2016, 11:19
@ola

Jak się ludzie nie mają czego uczepić, to nawet do stroju zgłoszą uwagi (głównie starsze kobiety zazdroszczące młodszym urody). Fajne, ładne dziewczyny. Mi się podobają.
kaja18.01.2016, 08:56
Może ktos z aktywnych pisarzy zadeklaruje sie i napisze do telewizji tvn Polsat albo tvp1 zeby zainteresować sprawa. Mysle ze wtedy prokuratura i sad bedzie pod większy nadzorem a mieszkańcy będą sposobniejsi. Ja osobiście podpisze sie pod takim wnioskiem i mysle ze bak udostępni sie np w kościele urzędzie miasta czy jakies kawiarni druk to sporo osób podpisze petycję z prośbą o zainteresowanie telewizji
ola17.01.2016, 22:27
ubrane sa normalnie widzicie gdzies cis golego? bez przesady najlepiej gdyby zalozyly mocherowe berety na glowe no nie ? przestancie pisac bzdury
agi17.01.2016, 22:25
CO wy tutaj wypisujecie w jakich czasach zyjecie dlaczego co wam nie pasuje w tych dziewczynach spodniczki smieszne normalnie sa ubrane nie macie innych zmartwien tematow.Nie sa wulgarnie ubrane o co wam biega.Nie odpowiedni ubior to ja widzialam u dziewczyn latem na weselu i to byly dzieci a wy szopke odstawiacie skonczyly sie wam wypisywanie kondolecje rodzinie to glupoty piszecie.
rozsądek17.01.2016, 22:20
wszyscy jesteśmy matkami, ojcami, siostrami, braćmi, powinniśmy razem wszyscy doprowadzić do tego żeby wgląd w Prokurature w Nowym Targu miała wgląd wyższa Prokuratura bo w tej chwili nasze rodziny są zagrożone tym, że sprawcy pomagający ukryć zwłoki makabrycznej zbrodni Michala Marek ,naprowadzający trop Policji celowo na coś innego, perfidnie kłamiąc , zacierając ślady morderstwa chodzą na wolności,nie wiadomo czym to jest spowodowane, być może są ładowani jak niektórzy mówią. tak nie może być bo są tak samo winni jak główny morderca który zabił Michała, oni mogą zrobić to samo z naszymi dziećmi, krewnymi, powinni siedzieć w areszcie tam gdzie jest ich miejsce.Trzeba aby tą sprawą zajęłą się inna niezależna prokuratura
Małgorzata17.01.2016, 21:03
Zgadzam się z niektórymi komentarzami, miałam takie same przemyślenia, ale niezręcznie było pisać. Niestety agresja nie bierze się powietrza, najczęściej zachowują się tak ludzie, którzy nie byli kochali przez rodziców, lub Ci którzy byli kochani głupio-rozpieszczeni i tacy od których rodzice nie wymagali, a prawda jest taka zdrowa miłość równa się zdrowe wymagania.
Druga sprawa ubiór na pogrzeb: gdyby wstali ludzie, którzy żyli w 19w. stwierdziliby, że wszyscy jesteśmy nieodpowiednio ubrani. Czasy się zmieniają, ale poczucie dobrego smaku nie powinno.
Rodzice tłumaczcie dzieciom takie rzeczy: to pasuje na wesele, a to na pogrzeb...
Gdy byłam młodą dziewczyną byłam w Rosji i poszłyśmy z koleżankami zwiedzać cerkwie: letnie spódnice do kostek, dekolty zakryte, tylko bluzeczki na ramiączkach, bo upał 36stopni. Nie zostałyśmy wpuszczone, bo miałyśmy odkryte ramiona (choć nie było w tym czasie nabożeństwa), poczułyśmy się jak ostatnie głupie i burak na twarzy. Na wsiach kobiety na ślub do cerkwi idą bardzo skromnie ubrane (przebierają się na wesele), a weselne fryzury zakładają nawet chustki.
Te młode, śliczne dziewczyny z pewnością nie zrobiły tego celowo i nikt Im pewnie tego przed pogrzebem nie tłumaczył, ale jak są mądre to wyciągną z tego wnioski na przyszłość.
Ja wyciągnęłam: Jeżeli idziesz zwiedzać miejsce, które jest związane z inną kulturą, religią wcześniej przeczytaj coś na ten temat, żeby potem nie czuć się jak ostatnia niemądra...
Chociaż to są sprawy drugorzędne ( młodzi ludzie mają prawo popełniać błędy i gafy, bo w ten sposób uczą się życia), jednak my pokolenie w średnim wieku musimy się zastanowić co zrobić, aby nie bać się dziecka puścić do szkoły i na urodziny do kolegi, żeby takich tragedii było coraz mniej, a nie coraz więcej !!!
syska17.01.2016, 14:23
ale te zdjęcia rodziny to sobie mogliscie odpuscic, jeszcze zblizone... Podhale schodzisz na dno ;/
@Matka17.01.2016, 10:55
Chociaż to nieodpowiednie miejsce na tego typu wpis, ale odpiszę krótko, że mnie też nie podobają sie te spódnice, a najbardziej szukanie wytłumaczenia. Istnieją uniwersalne zasady, do kościoła nie chodzimy w bikini, w poczcie sztandarowym również obowiązuje przepisowy strój. Od takich tłumaczeń się zaczyna- taka moda, to tylko detale. Młodzież kupuje dopalacze, a bo taka moda, młodzież chodzi z nożami, a bo taka moda. A później płacz i giną wspaniali i wartościowi młodzi ludzie.
góralka16.01.2016, 22:32
uwazam ze kazdy z nich jest winny morderstwa SP.Michała i wszyscy powinni dostac sankcje ale,wierze w P.prokurator dołozy napewno staran aby wszyscy poniesli kary ,ja wiem ze niema adekwatnej kary do tego co zrobili sama pochowałam syna i bardzo bardzo współczuje rodzinie.Kochani czas nie goji ran on je tylko zabliznia trzymajcie sie mocno,i wspierajcie nawzajem .Moje kondolencje z całego serca wam współczuje
Małgorzata16.01.2016, 21:15
Byłam na pogrzebie(nie znałam Michała), nie chodzę do kościoła i z reguły unikam pogrzebów obcych ludzi, ale to taka tragedia, że nie da się zachować obojętnie. W tym całym nieszczęściu rodzinę spotkało to szczęście, że ksiądz pożegnał zmarłego wyjątkowo spokojnie, nie było dużo słów i dokładania bólu rodzinie. Pochodzę z innego województwa i pogrzeby młodych ludzi z reguły były ciężkie do przeżycia dla ludzi w kościele, bo księża tworzyli taką atmosferę! Mój kolega w 2003r. umarł w męczarniach w wieku 19lat, bo znajomy z którym jechał był pod wpływem i miał wyrok w zawiasach i bał się zadzwonić po pogotowie i Jego rodzice też (liczyli że się poobijał i Mu przejdzie do rana). Rodzice zmarłego stracili wtedy drugiego syna, a ksiądz dał taki popis, że nawet kamyki pod kościołem płakały, obcy ludzie się zanosili od płaczu...
Mój kolega też był spokojnym, dobrym chłopakiem, tylko zbyt łatwowiernym i często poszedł za kolegami i Ich głupimi pomysłami.
Nie chodzę do kościoła, ale studiowałam na katolickiej uczelni i wiem, że jest duża grupa księży, którzy są bardzo mądrymi ludzmi, ale są też i tacy, którzy nie powinni być na tym miejscu.
Pamiętam dobrze jeden wykład, ksiądz powiedział: To nie jest chrześcijańska zasada, ale życiowa- Teściów, którzy Was lubią odwiedzajcie rzadko, a jeśli Was nie lubią nie odwiedzajcie nigdy.
Ja mam apel do młodzieży: Z rozsądnymi rówieśnikami imprezujcie rzadko, a z takimi, którzy biorą narkotyki- Nigdy !!!
Jeszcze raz życzę rodzinie wytrwałości.
I jeszcze raz napiszę-ksiądz wykazał się dużym taktem i mądrością życiową.
ala16.01.2016, 21:13
Jesli gdzies są jeszcze to polecam na profilu fb udostępnić"zdjęcia przyjaciół" M. Którzy byli tak pomocni zeby przestrzec innych z NT którzy jeszcze nie znają katów. Dla dobra mieszkańcow
yoshimitsu16.01.2016, 19:48
Przynajmniej jedna osoba z aresztowanych miala na profilu link z informacjami o poszukiwanym! Cala szostka jest winna smierci! Dlaczego zostali wypuszczeni? Bo sie wytlumaczyli? A jaka jest pewnosc ze morderstwo nie bylo zaplanowane? Ze reszta go nie trzymala jak M.M mordowal? Nie uwierze takim ludziom i jestem pewny, ze bylo inaczej niz zeznaja!!! Powinni dostac po 25 lat a rzekomy morderca dozywocie!!!
jjk16.01.2016, 19:34
0ołowa ludzi z tych co brali udzial usneli fb chyba :/
głos rozsądku16.01.2016, 19:24
Sądów nie interesują emocje rodzin ofiar ani komentarze w sieci. Wyroki nie mogą wypływać z poczucia zemsty. Niepotrzebnie się nakręcacie. Było w NT niejedno tragiczne zdarzenie i już dawno ludzie zapomnieli. Tak samo będzie i teraz. Stara prawda mówi ze ludzie pogadają i przestaną. Wrócą do swoich codziennych spraw. Tak było i jest. Od wymierzania sprawiedliwości są sądy a nie wy. Opanujcie się. Takim podgrzewaniem atmosfery możecie doprowadzić do kolejnej tragedii i kto wtedy będzie winny? Emocjonalnymi komentarzami nic nie zmienicie a sąd i tak wyda wyrok bez oglądania się na wasze opinie.
gysy16.01.2016, 19:11
To nie wina Prawa.To Konkretne Osoby stoją za tym Prawem.To są świnie które chcą żreć,i my tego nie zmienimy.wybory nic nie zmienią,przyjdą następne głodne świnie i będą żreć dalej.Gratulacie dla pana WIDEWSKIEGO ale jest Bug którego pan nie dostrzega i nie oszuka.Modlę się za was chłopaki
ja pamietam16.01.2016, 19:01
a pamietacie zabojstwo Stasia C. w 2000 roku pod Toporem? zamordowany, ciagniety za samochodem, brutalnie pobity, zmasakrowany...wtedy tez tylko jeden poszedl siedziec, dzis jest na wolnosci, a pozostali z bogatych rodzin chodza po ulicy do dzisiaj bez zadnej odpowiedzialnosci, ja pamietam, znam ich i nigdy im tego nie zapomne, Stasia znal caly Nowy Targ, uposledzony, nikomu nigdy nic nie zrovil, takie prawo mamy w NT
Przyjaciółka ofiary16.01.2016, 18:59
Justyna S , Sebastian G, Bartek B, Damian S i Mirosław F tak samo powinni skończyć w więzieniu!!!
kkkk16.01.2016, 18:27
niesamowite jaki ból musi jego rodzina przeżywać a tam prawdopodobnie jego brat młodszy leży wyrazy współczucia wielkie
KNT16.01.2016, 15:41
Do Matka - ich tozsamosc zna pol Nt i boja sie
kudlaty16.01.2016, 15:18
Choc moja opinia jest taka,że to m.m był zzastraszany przez całą piątkę a morderca jest ktoś inny, nie mozliwe że 5 osób by mu nie dało rady skoro był tak pijany że nie pamięta ! Zresztą jak by byli bez winy to następnego dnia zgłaszają sprawę i gościa od razu zamykają! Oby prawda szybko wyszła na jaw! Gościu ich zastrasza a później się przyznaje do zabójstwa a do zastraszania już nie? Zbyt dużo czasu mieli i maja gotowa wersje
kudlaty16.01.2016, 14:38
Na dzienniku polskim jssz szczegółowy opis tragedii.. Było ich 7 wszyscy widzieli jak morderca zadawał kolejne ciosy.
Matka16.01.2016, 13:37
Do kuma.....ten poczet nie byl z zadnej szkoly tylko z mmks podhale gdzie gral Michal....a co do stroju nie widze nic niestosownego w tym ...byly na czarno ..byly szarfy...biale rekawiczki....i sztandar....wiec co zlego w takim stoju....a ze spodnice krotkie ..teraz taka moda i to tylko detale
Matka16.01.2016, 13:32
Do KNT.....a jednak ....byli tam ludzie a zwlaszcza mlodziez ktora ich zna ....i byli ...nie na calym pogrzebie ale podobno na mszy i z zdala od ludzi ...tak slyszalam ....kilka osob tylko zna ich tozsamosc ...z najblizszego grona....rodzina byla zbyt pograzona w rozpaczy zeby patrzec kto jest na pogrzebie ale faktem jest ze nie powinni byc na wolnosci .
swojak16.01.2016, 13:09
Niech odpoczywa w pokoju Najstraszniejsza tragedia tego miasta strata dobrego chłopaczyny ból smutek :(
matka w zalobie po stracie syna16.01.2016, 11:54
BOZE tak zal, ale pamiec jest drozsza od slow . Wyrazy wspolczucia dla rodziny i wiele sil od BOGA. Stracic dziecko to najwieksze nieszczescie ktore moze spotkac rodzicow.
M.16.01.2016, 11:00
jaga2 wszystko należy wybaczać i nie nosić nienawiści w swoim sercu ale wybaczenie nie ma nic wspólnego z pobłażliwością. Więc trzeba wybaczyć temu mordercy a jednocześnie musi on ponieść odpowiednią karę za to czego się dopuścił.
janka16.01.2016, 10:52
Szkoda chłopaka...kondolencje dla rodziny
pamiętliwy16.01.2016, 10:07
@Leming doskonały - w tą sprawę o której piszesz umoczona jest ta sama pani prokurator. Tyle że tamten gość miał plecy.
Leming doskonały16.01.2016, 09:20
Z mojego punktu widzenia, Prokuratura jak i Sądy działają dla "dobra" budżetu państwa zasądzają (albo i nie) kary więzienia w dolnych granicach - a za dobre sprawowanie oskarżony (zabójca) wyjdzie za lat kilka - 7 do 10.
Wszak utrzymanie więźnia z karą dożywocia, to kuuupa szmalu - i o tą kasę idzie. Kilka lat temu został k.Castoramy zabity młody chłopak - mąż, ojciec, syn P. *** przez pijanego kierowcę. Był o tym program w "Uwadze" TVN - i co ??? Jaka kara była za śmierć tego człowieka ??? Czy sprawcy zasądzono karę więzienia !!! - ile lat ???, Czy sprawcy ODEBRANO PRAWO JAZDY !!! Oskarżenia prokuratorskie i wyroki orzekane przez sędziów są dla mnie nie pojęte :(
Dramat16.01.2016, 09:08
Ludzie powinni wyjsc na ulice I pokazac ze sa przeciwni temu co wyrabia sad, prokuratura. To skandal ze reszte tych bandziorow sa na wolnosci a tak samo brali udzial w morderstwie (byli tam, zacierali slady, zakopywali zwloki). Niech pokaza to w telewizji I wszedzie gdzie sie tylko da, bo to jedyna opcja zeby sie nie skonczylo jak z tym z zwyrodnialcem z Rabki. Z dozywocia na 15 lat a wyjdzie po 5 gora 6 latach. Ktos chyba zapomnial ze po drodze jest jeszcze 25 lat. Protest I jeszcze raz protest.
Jaga16.01.2016, 08:59
Do Swojak2. Śp. Michał to bratanek pana Staszka Marka. Jakub był jego synem.
NT16.01.2016, 08:56
do swojak: Michal byl bratankiem Staszka Marka, a jego tata to Piotr. Kuba byl najblizszym kuzynem Michala.
Normalna16.01.2016, 08:46
Do kuma Zenada to jest to ze ogladasz zdjecia z pogrzebu i nie patrzysz na trumne tylko na ludzi szukajac sensacji Załosne .
jaga216.01.2016, 07:38
Słuchałam i nie dowierzałam, ksiądz na kazaniu powiedział, -żeby sprawcy mordu odpowiedzieli za swoje czyny.Jednak nie wszystko należy wybaczać
Monika16.01.2016, 03:19
Spoczywaj w pokoju [*] :(
LOP/Broklyn.15.01.2016, 23:55
Ile kosztuje ludzkie zycie? Ktos wycenił na dozywocie.Odebranie zycia drugiemu czlowiekowi który mial nadzieje i plany na lepsze jutro kosztuje teraz symbolicznie 15 lat odsiadki! Przeprosiny płacz sprawcy,kasa,układy robi z tego około 7-8 lat odsiadki.Smutne to! Ludzie a własciwie takie prawo doprowadza do tego ze "psy" biegaja za zabójcami a prokurator działa schematycznie bo takie prawo. Wysoki Sądzie upokorzyłes ofiare ,rodzine i całe społeczenstwo puszczajac sprawców mordu na wolnosc .Rodzina ofiary powinna sie zabrac za tego zabijake i nie szczedzic sił i srodków aby go posadzić aby nie było jak z tym zabójcą z rynku! Jesli tu biega o kase to zbierajmy na tego" płatnego obronce" aby bronił praw człowieka zabitego a nie zabijaki. Ludzie kasa to nie wszystko ! Udowodnijmy ze prawo to nie tylko bajeczki.Życze rodzinie ZAMORDOWANEGO wytrwałosci i wsadzeniu bandziorów do pierdla na dlugie lata!
pola15.01.2016, 23:10
Niech spoczywa w pokoju.WIelkie wyrazy wspolczucia dla rodziny i bliskich MIchala .Jestem sama matka i to jest dopiero rozpacz jak rodzice zyja a dziecka nie ma juz na tym swiecie. Trzeba nie miec serca zeby komus noz wbic dla mnie sprawca jest morderca i nim pozostanie. Nie ma sprawiedliwosci na tym swiecie zeby za zabojstwo dostac 15 lat tak jak morderca Andrzeja ludzie co wy za wyroki dajecie jak mozecie za kogo sie uwazacie za lepszych bo jestescie sedziami jestescie dno.Za takie Wyroki bedzie coraz gorzej .
swojak215.01.2016, 23:01
Straszna tragedia. Nie wyobrażam sobie, co musieli przeżyć Jego Rodzice .
Wyrazy najgłębszego współczucia dla Całej Rodziny.
Jednocześnie proszę wybaczyć moje pytania, ale czy ś+p Michał to był syn Pana Staszka Marka oraz czy zmarły Michał był bratem czy też kuzynem Jakuba, który zginął w Alpach.
Będę wdzięczny za informację, bo tak się składa, że w dawnych latach pracując w Nowym Targu, przyjaźniłem się z p. Staszkiem Markiem, ale od tego czasu upłynęło już ponad 30 lat i nie miałem z Nim kontaktu
a po zdjęciach nie jestem na 100 procent pewien czy to On (chociaż myślę że tak), a tak bym go pragnął znów zobaczyć i pocieszyć w tych trudnych i bolesnych dniach .
Andżelika15.01.2016, 22:10
Oglądam te zdjecia i płacze.. Panie Boże jak trudno zrozumiec taką smierć, jak trudno pochować własne dziecko. Jestem matką i serce mi się kraje jak pomyślę jak jego bliscy cierpią. Niech Mu ziemia będzie lekką [*]
Mieszkaniec15.01.2016, 21:29
Dopoki prawo się nie zmieni , w dalszym ciagu tacy gnoje beda zabijali bo beda wiedzieli , że odsiedza trochę i wyda za dobre sprawowanie.To przykre.Powinny byc surowsze kary dla takich popaprancow.I wiezienia jak w Rosji , moze wtedy by sie zastanowili
wika15.01.2016, 21:00
Wieczny odpoczynek dla niego. Niech Pan przyjmie go z otwartymi ramionami w niebie. A najbliższym składam wyrazy współczucia i by nie braklo im siły.
zdruzgotana15.01.2016, 20:45
Wielkie wyrazy współczucia dla bliskich Michała [*]
Chwalebne Zmartwychwstanie racz mu dać Panie.
Wielka tragedia,że przez głupotę giną tak młodzi ludzie.
Morderca pozostanie mordercą i powinien ponieść karę. Jednak bardzo niepokoi mnie skąd taka agresja bierze się w tej młodzieży. Jakoś nie mam współczucia dla rodziny mordercy,bardziej jemu współczuje. ... Człowiek szczęśliwy i kochany przez bliskich nie zabija drugiego ot tak sobie. On nawet nie potrafił podać motywu zbrodni. Niestety ale jeden i drugi potrzebuje naszej modlitwy ????
Nazgul15.01.2016, 20:20
[*]
mieszkanka15.01.2016, 20:17
uw w tym samym wieku ale w roznych okolicznosciach... Kuba bo chcial ratowac kolezanke, a Michal... bo poszedl z tymi gnojkami i pewnie sie juz nie dowiemy dlaczego z nimi poszedl, czy mu zagrozili czy sam od siebie poszedl....
USZANUJMY15.01.2016, 20:09
Niech stanie się cisza: pokój Twojej duszy-nie krzyczmy nad mogiłą
mieszkanka15.01.2016, 20:02
uw w tym samym wieku ale w roznych okolicznosciach... Kuba bo chcial ratowac kolezanke, a Michal... bo poszedl z tymi gnojkami i pewnie sie juz nie dowiemy dlaczego z nimi poszedl, czy mu zagrozili czy sam od siebie poszedl....
Zszokowana15.01.2016, 19:33
Pokój jego duszy... [*]
smuuuutna:(15.01.2016, 19:22
Kochalam go a nigdy nie powiedzialam mu... Zegnaj.
KNT15.01.2016, 17:55
Do Matka - hmmm cos mi sie nie wydaje ja na ich miejscu bałabym się, że jak mnie lud dorwie to nogi z du**** polecą ...
olga15.01.2016, 17:54
tak luca ma racje mieszkam obok takiego lokalu co tam sie dzieje to glowa mala !!!
kierowca z N.Targu15.01.2016, 17:51
Popieram Andrzejx48 Teraz będzie budowana ,,zakopianka,, więc ten zwyrodnialec powinien dostać kulę do nogi,kilof i do roboty. Na plecach powinien mieć napis MORDERCA !
luca15.01.2016, 17:37
maszynki zrobiły swoje 24H na dob
Kuma15.01.2016, 17:35
Skorzystam z okazji chociaż to może niegodne ale jakże wyglądają te dziewczyny z pocztu sztandarowego- dlaczego szkoły nie określą obowiązującego stroju dla pocztu sztandarowego w tym długości spódnicy.Żenada!!
KNT 215.01.2016, 16:55
[*]
Witek Dąbrowski15.01.2016, 16:39
Jakub, kuzyn Michała jest bohaterem. Został przy rannej koleżance pod szczytem Mont Blanc i czekał razem z kolegą na pomoc, która ze względu na złe warunki pogodowe nie nadeszła. Cała trójka zmarła z wychłodzenia. To było w 2007 roku.

Pokój duszy Michałowi Jakubowi. [*]
Patryk15.01.2016, 16:37
Wiecie co, ale takie szczegółowe zdjęcia to mogliście sobie darować!!!!
UW15.01.2016, 16:34
Jakub i Michał zgineli w tym samym wieku :( :( :(
Andrzejx4815.01.2016, 16:22
dlaczego ma być dożywocie powinno sie tego zwyrodnialca zamknąć w kopalni lub kamieniołomie i tam niech pracuje jak w obozie na swoje utrzymanie nie zgadzam się z tym aby taki bandyta za moje pieniądze siedział w wygodnym więzieniu oglądał tv korzystał z siłowni zajęć kulturalnych to ma być kara kara na którą zasłużył wyrazy współczucia dla RODZINY spoczywaj w pokoju
KNT15.01.2016, 16:06
Wiem, wiem, że to nierealne itp... ale morderca i współwinni powinni iśc na ten pogrzeb stać i patrzyc na ból i cierpienie rodziny !!! Bo ja obca osoba siedze czytam patrze na nich i płaczę jak bóbr dlaczego tak sie stało ?! To chore.. swiat jest piekny tylko ludzie okrutni ...Boże miej ich w swojej opiece i każdą inna rodzinę, która cierpi przez jakiegos bydlaka !!!
~p15.01.2016, 16:02
[*] [*] [*] Spoczywaj w Pokoju :(
zoja15.01.2016, 15:53
Do Dawid Jakub był kuzynem Michała. Zginął w górach .,Alpach.Zamarzł. Wrócił się po koleżankę, która zaniemogła. Nie zostawił jej samej. Zginęli oboje. To bohater.
Matka15.01.2016, 15:47
Podobno ci co zoststali zwolnieni po przesluchaniu na okolicznosc tej zbrodni byli na ppgrzebie ....przynajmniej 2 z nich
KNT15.01.2016, 15:43
Do dawid - kuzynem
****15.01.2016, 15:37
niech spoczywa w pokoju
aaa15.01.2016, 15:32
Byłam na pogrzebie, nie mogłam patrzeć na ten straszny ból rodziny, to jest okropne, mam nadzieję, ze cała prawda się wyjaśni a morderca dostanie najsurowszy wyrok, a jeśli nie na ziemi to zostanie osądzony w niebie, a tam już nie będzie dla niego łaskawości!!
mieszkaniec15.01.2016, 15:26
Powinni przyprowadzic g**rzy na pogrzeb żeby zobaczyli co narobili zeby popaczyli w oczy rodziców
Obserwator15.01.2016, 15:16
nie dostanie dożywocia niestety....Stanie się tak jak z zabójcą Andrzeja... i obym się mylił
Gdańsk15.01.2016, 15:12
[*]
dawid15.01.2016, 15:10
A Kim był Jakub dla Michała?
nowy targ15.01.2016, 14:59
Wielka tragedia dla rodziny okrucieństwo wielkie .Brak słów
sys15.01.2016, 14:55
Niech spoczywa w pokoju. Nie dość że parę lat temu tragedia to i teraz znów ;( Spoczywaj w pokoju !
beata15.01.2016, 14:54
serce peka....najszczersze kondolencje dla całej rodziny.
asas15.01.2016, 14:54
Masakra!!! Brak słow! Serce się kroi na widok tego! Bardzo współczuje rodzinie. Mam nadzieje ze morderca dostanie dożywocie!!!!
...15.01.2016, 14:50
[*]
ra15.01.2016, 14:48
pokoj
tatry15.01.2016, 14:42
Pokój jego duszy...
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl