30.01.2016, 13:06 | czytano: 10627

Na Rynku w Nowym Targu odbędzie się protest przeciwko niskim karom dla morderców. "Nie będzie to cichy marsz"

Rodzina zamordowanego Andrzeja Krzysztofiaka z Nowego Targu poinformowała, że 13 lutego na Rynku w Nowym Targu odbędzie się protest przeciwko niskim karom dla morderców. To odpowiedź na łagodny wyrok, jaki dostał zabójca Dawid M. z Rabki-Zdroju.
Przypomnijmy, iż w połowie stycznia Sąd Apelacyjny w Krakowie niespodziewanie złagodził Dawidowi M. wyrok z dożywocia do 15 lat więzienia. Dzięki temu o wyjście z więzienia będzie mógł się ubiegać już za ok. 5 lat. Decyzja ta wywołała oburzenie społeczne. Zareagowała też rodzina zamordowanego, która ogłosiła walkę o sprawiedliwy wyrok dla zabójcy. Właśnie ogłosiła, że organizuje protest, który odbędzie się 13 lutego o godz. 15.00 na Rynku w Nowym Targu pod hasłem "Manifestacja w imię sprawiedliwości".
Na Facebook'u organizatorzy protestu napisali: "Nie będzie to cichy marsz - będzie to protest, gdzie wykrzyczymy swój sprzeciw i zażądamy surowych kar dla morderców. Nie dopuścimy do tego, abyśmy bali się wyjść na ulicę własnego miasta czy wsi, bo nie ma kary dla takich zwyrodnialców jak Dawid M. Sami widzieliście we wtorek jego "skruchę" i "przeprosiny", dzięki którym sąd złagodził wyrok. On nawet w więzieniu pluje nam w twarz swoją pychą i poczuciem bezkarności. Ale niech się dowie, że nie pozwolimy mu na to. Ani jemu, ani nikomu innemu, kto robi krzywdę naszym bliskim. 13 lutego o 15.00 na nowotarskim Rynku niech usłyszą nas wszyscy. Będzie telewizja ogólnopolska - zróbcie transparenty, niech nas także zobaczą. Pokażmy, że mamy coś do powiedzenia i nie będziemy się biernie przyglądać temu co się dzieje. Nie pozwolimy NIKOMU WIĘCEJ czuć się bezkarnym za tak straszliwe zbrodnie popełniane na najdroższych nam osobach! Widząc Wasze poparcie tutaj, nie mamy wątpliwości, że jesteście w stanie sprawić, że usłyszą nas w Krakowie, Warszawie i całym kraju. Przyjdźcie. Dla wszystkich, którzy zasługują na sprawiedliwość. Dla Andrzeja".

Andrzej Krzysztofiak zginął w andrzejki 2013 roku na Rynku w Nowym Targu. Podczas bójki morderca Dawid M. wbił mu nóż w głowę.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
do kaska10.02.2016, 10:10
Moze matka zamordowanego ma jeszcze podziekowac mordercy za zabicie jej dziecka i przeprosic co?lepiej pozwolic zeby taki typ chodzil wolno?puknij sie w glowe razem z pea.tu nie chodzi o zemste tylko o sprawiedliwosc.to nie byl nieszczesliwy wypadek tylko on mial zamiar kogos zabic!widac ze nie masz dzieci.szkoda ze masz zrozumienie dla mordercy ktory pozbawil czlowieka zycia i nie mial litosci dla swojej ofiary a dla cierpiacej matki ktora stracila dziecko i walczy by morderca nie zrobil krzywdy komus innemu to nie.
solidarni09.02.2016, 20:07
Będę z całą rodzimą ! Wszystko inne zostawiam... Tak , trzeba umieć się jednoczyć
Wyrocznia08.02.2016, 19:11
Popieram z jednym małym wyjątkiem - mordercy, którzy by zabijali złodziei i zdrajców z platformy i nowoczesnej, winni być wynagradzani, a nie karani.
SYLWIA02.02.2016, 23:16
matka michałka na fb pisze :
"Bardzo Przepraszam za moje wpisy na stronie ,ponieważ mogło by do tego nie dojść gdyby była Policja ,ochrona gdyby znalazł się ktoś kto by zauważył bójkę młodych Chłopaków"
NIE DOSZLO BY DO TEGO JAKBY TEN C*** NIE NOSIL NOZA NA IMPREZE
profesor01.02.2016, 17:51
kaska ty to juz wiecej lepiej nic nie pisz hahahahahaha tyle na twoj komentarz !!!!!! nie myl dziewczyno zemsty ze sprawiedliwoscia do cholery !!!!! gdyby mama Andrzeja chciala zemsty to zrobila by mordercy to co on zrobil Andzrzejowi !!!!! chodzi o sprawiedliwy wyrok !!!!!
A.01.02.2016, 17:21
do barbex:
wiesz, czasem pod anonimowym nickiem może być duży piesek który nie tylko szczeka, ale i coś robi ;) zgłoś się na marszu to coś powiesz do ludzi skoro jesteś bardziej elokwentny ;)
Nowotarżanin z wyboru01.02.2016, 17:19
Droga Kasiu idziesz w swoich rozważaniach zbyt daleko. Matka może szukać zemsty. Po tym co ją spotkało znajduję dla niej usprawiedliwienie. My jako społeczeństwo jednak powinniśmy kierować się okolicznościami i prawem a nie emocjami. Jak większość tutaj uważam że wyrok wydany po apelacji jest kpiną z tego co się faktycznie stało tamtego wieczoru. Nie zgadzam się jedynie z twierdzeniem by pozbawianie kogoś życia było dla niego karą i to w dodatku odstraszającą innych.
kaska01.02.2016, 10:46
PEA, JEDYNA ROZSADNA. Ubolewam nad waskotorowym mysleniem komentujacych. To spoleczenstwo jest ograniczone i msciwe jak jego partia. A z manifestowana wszem i wobec wiara nie ma nic wspolnego.
Matka zabitego szuka zemsty... czym sie rozni od mordercy? Ci, ktorzy chca najwyzszych kar - czy tez dla siebie tez by tak chcieli? Wierzcie mi, kazdy dostanie od zycia wlasciwa lekcje, tylko spokojnie, przyjdzie czas... Moze wlasnie te lekcje odberaja obie matki ...
now01.02.2016, 08:00
Trzeba koniecznie wesprzeć ten protest, należny ściągnąć media i rozdmuchać sprawę, tak nie możne być. To my mamy większość nie mordercy
Nowotarżanin z wyboru01.02.2016, 00:39
Szanowni państwo - ktoś kto się z życiem nie liczy nie ma raczej żadnych problemów z oczekiwaniem na wyrok, ani "kara" śmierci go od zamiaru zabójstwa nie odwiedzie. Nigdzie wprowadzenie "kary" śmierci nie wyeliminowało ani nie ograniczyło tego przejawu przestępczości. Stąd uważam argumenty za nietrafione. Nawet sformułowanie kara w przypadku zabijania przestępcy za dokonane czyny jest błędem. I nie jest tak, że "nie wiadomo co po śmierci". Po prostu nic i tyle.
nnnn31.01.2016, 23:14
Bardzo sie cieszę ze rodzina ma tyle sily do walki jestem z wami sercem i na marsz przyjdę mam 3 dzieci i tez chce je chronić ! Powodzenia
profesor31.01.2016, 22:17
pea piszesz ze twoja babcia zna rodzine no to idz z babcia niech cie przedstawi i powiedz im to prosto w oczy jesli masz odwage!!!! a nie wypisuj tu glupot anonimowo do choinki jasnej bo krew sie w czlowieku buzuje jak wypisujesz takie farmazony !!!!!
trudno31.01.2016, 21:57
Nowotarżanin z wyboru - kara śmierci ma "odstraszyć" kolejnych potencjalnych morderców. Kto ma zabić i tak zabije ,ale ten który myśli o zabójstwie mając za odstraszacz -15lat a pewną śmierć zastanowi się"10x" czy warto kogoś zabić.
baciok@31.01.2016, 21:42
Ktoś mądry kiedyś powiedział
,,Samosąd jest jedyną formą sprawiedliwości"
JKO31.01.2016, 20:57
Do Nowotarżanin z wyboru

Świadome oczekiwanie na wykonanie wyroku - to jest kara .
Potem - nie wiadomo.
Nowotarżanin z wyboru31.01.2016, 20:05
@JKO - nie zgodziłbym się na przywrócenie kary śmierci. Śmierć nie jest żadną karą. Po śmierci nie ma nic co byłoby dolegliwe dla sprawcy i sprawiało, że żałowałby swojego czynu.
JKO31.01.2016, 19:40
W obawie przed pomyłkami sądowymii ewentualnością pozbawienia życia ludzi niewinnych większość Polaków wypowiedziało się za zniesieniem kary śmierci.
W sytuacji , gdy sąd ma wydać wyrok na zwyrodnialca , który torturuje, gwałci, przetrzymuje kilka dni i wreszcie żywcem zakopuje swoją ofiarę i a rebours na gnojka , który w bójce użył noża i zabił swoją ofiarę - to ma w obu przypadkach wydać identyczny wyrok ???
Pomyślcie raczej nad przywróceniem kary śmierci , a nie wymagajcie od sądów , żeby działały niezgodnie z prawem .To nie sędziowie tworzą prawo , to nie sędziowie znieśli karę śmierci za zabójstwa.Prawo tworzą wasi przedstawiciele - parlamentarzyści.
P.s.
Jestem ojcem czwórki dzieci
Nie ma dla ojca większej grozy niż śmierć dziecka.
Jeśli chcemy zaspokoić swoje poczucie sprawiedliwości - przywróćmy karę śmierci . ale zgódźmy się też z tym , że jeśli nasze dziecko zabije kogoś w bójce -- to zawiśnie.
z za granicy31.01.2016, 17:47
mieszkam za granicą i nie będzie mnie, ale całym sobą przylazam sie do marszu.
Do Zacichy31.01.2016, 17:14
Odwrotnie - im więcej okrucieństwa, tym więcej marszów, ale GŁOŚNYCH.
Nowotarżanin z wyboru31.01.2016, 15:26
Od 25 lat do bezwzględnego dożywocia to powinno być minimum za zabójstwo kwalifikowane, a z takim mamy do czynienia gdy ktoś z zamiarem pozbawienia życia innej osoby zabiera ze sobą nóż. Oddać obywatelom dostęp do broni. Ktoś z taką przeszłością jak "nawrócony Dawidek" byłby tego prawa pozbawiony i nie wyciągnąłby kozika gdyby wiedział, że gdy podskoczy to czeka go strzelanina. Nikt by mu też prywatnie broni nie pożyczył bo byłby współsprawcą wszelkich popełnionych przez pożyczającego czynów i odpowiadaliby razem. Proste lekarstwo na bandytyzm.
Bolek31.01.2016, 14:48
Jasiek zaproponował by "...następny protest proponuję zrobić pod domem adwokata albo sędziny w Krakowie, taki kilku dniowy lub dłuższy, rotacyjny ludzie się mogą zmieniać codziennie kto może i ma czas, może wtedy zrozumieją co zrobili". Pomysł jest naprawdę dobry. Wyjazd do Krakowa i tam protest, ale wcześniej koniecznie powiadomić wszystkie stacje radiowe, telewizyjne i gazety. Na takie rzeczy nie może być społecznego przyzwolenia. Sądy i tak robią co chcą.
avo31.01.2016, 12:59
Moze dzieki takiemu protestowi ktos dokladniej przyjrzy sie sadowi w Krakowie bo jakim cudem orzeka wyrok nizszy niz byl przewidziany w saczu i jeszcze z mozliwoscia obnizenia na jeszcze nizsza kare.tu odpowiednie sluzby powinny sprawdzic czy nie doszlo do przestepstwa ze strony sadu.
aaa31.01.2016, 10:33
Protest ,tak kary za niskie. Dlaczego nie zamknięto pozostałych którzy brali udział w zamordowaniu Michała Marka. Bpję się chodzić koło młodych ludzi bo nie wiem czy któryś z nich to nie ten z Aleji Zamknąc , a morderca na dożywocie a pozostali po 15 lat.
zyg.31.01.2016, 10:21
Rodzice zmarłego Andrzeja muszą mieć silę aby walczyć, bo to był ich syn. Naszym obowiązkiem jest im pomóc, poprzez wzięcie udziału w marszu 13-02-2016. Pomimo prawomocnego wyroku przysługują dalsze czynności procesowo - odwoławcze tak w naszym kraju jak i poza. Widzę tu nagłaśnianie tej sprawy poprzez media, telewizję. Wielką role do wykazania praworządności ma pan minister sprawiedliwości, /a za chwilę prokurator generalny/. Należy zwrócić się do p. ministra z prośbą o wgląd i ewentualny nadzór przedmiotowego śledztwa, na okoliczność tak niskiego wyroku. Pozdrawiam i życzę wytrwałości. zn.
bobas31.01.2016, 10:16
śmierć za śmierć i tylko tyle
xxx31.01.2016, 08:54
odnośnie do wpisu na FB matki mordercy gdybyś nie poszedł z nożem to by się nic nie stało najwyżej skończyło by się na siniakach jak to przybujce jest ale ty poszedłem z zamiarem zabicia pokazania kto tu rządzi powołujesz się na 2paka dziciaku co ty myślisz że jesteś amerykańskim gangsterem nie przeżył byś tam nawet 10min na tamtej ulicy zdmuchli by cię jak kurz
gigi31.01.2016, 08:48
ło ale czerowono . A tak po za tym . P. Antoni jestesmy z Panem !!
Obserwator31.01.2016, 08:30
ps.do @pea powinnaś/ieneś zaszyć się i ze swojej norki nie wychodzić bo jeśli ktoś cie zobaczy to może pomylić z kamieniem...
Obserwator31.01.2016, 08:28
Zmiana wyroku jest policzkiem dla rodziny ofiary i innych też. Otwiera drzwi do orzekania w podobnych sprawach i ten nowotarski kazus prawny pozwoli innym by tacy bandyci jak ten z Rabki uniknął sprawiedliwości a u innych sprawi, że będą żądali kasacji swojego wyroku w podobnych sprawach. Obym się mylił
P.S.31.01.2016, 02:10
Jestem za tym protestem. Społeczeństwo ma prawo domagać się sprawiedliwych wyroków, bo w końcu po to państwo tworzy prawo by chronić obywateli a gdy obywatele nie czują się bezpieczni to powinni dawać temu wyraz poprzez takie właśnie akcje.

@pea - tu nie chodzi o to czy rodzinom ofiar coś to da. Dzieci im nie wróci, ale może w obliczu tragedii, których doświadczyli, taka akcja da im trochę otuchy, że nie są osamotnieni w walce o sprawiedliwość, że to co nie podoba się im, nie podoba się także innym ludziom, że nie chodzi tu o ich osobistą zemstę ale o powszechnie rozumianą ludzką sprawiedliwość (tę Boska każdy otrzyma na innym świecie).


Dziwisz się matce, po tak wielkiej stracie, cierpiącej i rozgoryczonej, która poświeciła kawał swojego życia by wychować dziecko, które miało być jej dumą i ostają starości .... i co jej z tego zostało? Cierpienie, łzy, zwyczajny ludzki ból i .... . A dodatkowo ma szanse, po takim wyroku, zobaczyć sprawcę tego wszystkiego za kilka lat na wolności, nadal młodego i uśmiechniętego. Czy to ma być dla niej sprawiedliwość ? Przebaczenie przyjdzie z czasem, bo do tego każdy musi dojrzeć, nabrać dystansu a i rany muszą się zabliźnić. Żeby to jednak nastąpiło potrzeba poczucia sprawiedliwości.
Nie pisz tutaj o zemście, nie przywołuj religii i Pisma Świętego, w kontekście wybaczenia i miłosierdzia.
Ale skoro chcesz i powołujesz się nie to przypomnij sobie lub poczytaj 5 warunków dobrej spowiedzi, które są warunkiem otrzymania rozgrzeszenia i wybaczenia grzechów przez Boga, nie przez księdza w konfesjonale, bo on nie wie czy spowiadający się wypełnił je należycie, ale przez Boga, któremu wyznajesz grzechy. Te same warunki powinny być wypełnione aby otrzymać wybaczenie od ludzi i one wszystkie są tak samo ważne. Nie można oddzielić żalu za popełnione przewinienia od pozostałych, i zawsze na końcu jest Zadośćuczynienie Panu Bogu i Bliźniemu.
Obecnie zaś bliscy ofiary, i nie tylko oni, mają poważne wątpliwości co do
wyrażonego przez sprawcę żalu - podejrzenie cwaniactwa by otrzymać niski wyrok,
postanowienia poprawy - jak uwierzyć w szczerość intencji poprawy, skoro trudno uwierzyć w szczerość żalu ?
szczerości "spowiedzi" - nie miał wyjścia i musiał się przyznawać, bo zbyt wielu wielu świadków go widziało.
Panu Bogu uczyni zadość nawróceniem i dalszym swoim życiem, On ma czas i osądzi go na końcu. Ale bliscy ofiary powinni odebrać zadośćuczynienie tu na ziemi, im zadość uczyni odsiedzenie sprawiedliwego wyroku.
A skoro do powyższych elementów rodzina ofiary, ma uzasadnione wątpliwości, to dlaczego @pea chcesz tym ludziom, którzy do końca swojego życia będą cierpieć, odebrać prawo do sprawiedliwości i zadośćuczynienia zgodnego z prawem. Skoro sąd uznał, że sprawca nie powinien dostać dożywocia, to dlaczego zmniejszył karę do lat 15 a nie 25 ?
e230.01.2016, 23:48
Jak czytam niektóre wpisy to rzygać mi się chce / przepraszam / ale jak możno takie tgłupoty wypisywać? Nie żyje człowiek, przed nim cale życie byl, a Wy sobie bleble ble??? Nie może być akceptacji takiego czynu- to morderstwo, to straszne morderstwo ?, naćpany, czy psychiczny fagas morduje z zimnąkrwią młodego człowieka, zadaje straszliwie niewyobrażalny bol rodzinie - i co my mamy to akceptować? , mamy go ochraniać?, wybielać - on nie miał litości!!!! Nie akceptujemy tak niskiego wyroku, to nieludzkie, antyspoleczne! Rozumiem rodzinę mordercy, ale ten morderca żyje! - a jego ofiara?, a jego rodzina co przeżywa? Czy chcielibyście być na miejscu matki,ojca zamordowanego???? Bo on został zamordowany!!!!!
ola30.01.2016, 23:47
wiecie co moi kochani nie odnoscie sie do komentarzy pea bo to i tak nic nie da ona albo on nie jest w ogole w temacie robmy swoje idzmy na demonstracje i walczmy o sprawiedliwosc a na glupie komentarze nie zwracajmy uwagi bo szkoda nerwow .Robmy wszystko aby pomoc rodzinie Andrzeja w walce z bezprawiem !
e230.01.2016, 23:35
Będę na marszu. Wzywam Was wszystkich! To może spotkać wasze dzieci, wasze wnuki! Nie myślcie tak głupio? czy coś to da? Na pewno nasz protest coś da!!! Pomyśliecie, to każdego znas może to spotkać, idziesz ulicą i naćpany gówniarz wbije ci nóż w plecy? I co będziesz obojętny? Może to zrobić Twojemu dziecku? - i co? dalej będziesz obojętny?
kodi30.01.2016, 22:14
Do pea:widocznie rodzina zamordowanego ma sile by walczyc o sprawiedliwosc.nie wazne ile osob przyjdzie na marsz wazne jest to by poruszyc tak wazna sprawe jaka jest morderstwo i niska kara za ten straszliwy czyn.trzymam kciuki za to by inny sad w koncu ukaral oprawce wyrokiem na jaki zasluzyl.
matka30.01.2016, 22:08
Matce nic innego nie pozostało jak walczyć o sprawiedliwy wyrok dla MORDERCY jej syna ,ma do tego prawo .Ja nie rozumiem dlaczego niektórzy są zdziwieni decyzją rodziny ,sama bym robiła wszystko aby winny odpowiedział za swoje czyny . Serce się kraje kiedy przechodząc koło grobu śp. Andrzeja ,zawsze widzę jego Rodziców .Została im tylko modlitwa i wiara, że w Polsce doczekamy się sprawiedliwych wyroków dla wszystkich bez względu na zasobność portfeli .
dziekuje30.01.2016, 21:34
Podziwiam Rodzine ofiary za sile jaka w sobie maja mimo tragedii jaka ich spotkala i dziekuje ze walcza by morderca poniosl zasluzona kare i by innej rodziny nie dotknela taka straszna tragedia.Dziekuje ze walczycie o sprawiedliwosc.przykre ze sad tak strasznie zawiodl i kolejny raz zadal Wam bol.
barbex30.01.2016, 21:27
Nie ma to jak się sadzic o czyjeś zdanie samemu narzucając swoje.
F*** logic!
A.
A kim ty jesteś żeby kogoś pouczać ? Robisz g***oburze, ciekawe czy ty walczysz o sprawiedliwość i przyjdziesz na ten marsz. te pieski co najwięcej szczekają są najmniej groźne. Nie umiesz się elokwentnie wypowiadać to nie wypowiadaj się wcale bo póki co to akurat na twoje komentarze patrzeć się nie da i rzygac się chce
do beti30.01.2016, 21:22
Tu nie chodzi o zemste tylko o sprawiedliwosc.niech morderca poniesie kare odpowiednia do czynu jakiego sie dopuscil.dusza tego mlodego czlowieka zazna spokoju dopiero jak jego oprawca odpowie za to co zrobil.
do pea30.01.2016, 21:13
Ty chyba nie wiesz co piszesz.najpierw krytykujesz matke ofiary ze nie potrafi wybaczac a nawet nie wiesz co czuje a jak sama zostalas skrytykowana to wielka obraza i kota ogonem odwracasz.nastepnym razem zastanow sie bo twoja krytyka mogla zabolec matke ofiary,bo ciebie chyba ruszyla krytyka w stosunku do twojej osoby.to nic milego prawda?skoro ta rodzina chce walczyc o sprawiedliwosc to niech to robia tym bardziej ze sa ku temu powody.dzieki takim ludziom jak rodzina ofiary byc moze ktos znowu nie straci kogos bliskiego.
A.30.01.2016, 20:59
ponownie do pea:
Zastanawiasz się czy rodzina Andrzeja ma siłę? Czy ty jesteś ślepa, że nie widzisz co się właśnie dzieje? Nie widzisz tego jak walczymy o sprawiedliwość? Nie widzisz, że siłę do tego dają ludzie, którzy stoją murem za słuszną sprawą? Za sprawiedliwością? Domyślasz się? G*** się domyślasz. Wygłaszasz swoje oglądy opierając się na tym, że twoja babcia zna rodzinę Andrzeja? Zamilcz już, bo aż mi słabo jak czytam twoje komentarze.
Zacichy30.01.2016, 20:24
Im więcej cichych marszy tym więcej okrucieństwa.Czy tylko mi się to wydaje?
Diana30.01.2016, 19:11
czytam te dziwne wpisy i nie rozumie dlaczego sie doczepiacie ze matka zabitego syna chce sprawiedliwosci,,,,,
tu nie chodzi ze dzieki wyzszej karze zwróci sie zycie czlowieka,,,tu chodzi o sprawiedliwosc,,,i nic tu nie ma religia,chodzi by dostac zapłate za to ze sie zabiło człowieka,,,i zyc z ta swiadomoscia bo zadna kara nie jest adenkwantna do utraty czyjegoś życia,,,
matce trzeba współczuc po stracie syna,,,a nie dokuczac jej ze chce sprawiedliwosci, na tej ziemi ,
bo zycie jej syna nie nalezało do zycia mordercy i nie miał zadnego prawa go mu zabierac,,,zycie jego nalezalo do Boga i tylko Bóg moze je odbierac,
miejscowa30.01.2016, 19:06
Do "jasiek"
Masz wielkie serce i słuszność. Ja nie mam tyle odwagi i wiek już nie ten. Ale może młodzi podejmą twój pomysł. Słusznie się należy rodzinom ofiar. Mam na myśli obydwie rodziny, które w ostatnim czasie przeżywały rodzinne tragedie. Rodzina zamordowanego młodzieńca z Zębu również. Dosyć bezkarności i kupowania niewinności za pieniądze dzianych rodziców.
jaga230.01.2016, 18:46
Sami państwo widzicie. Wyrok z takiej prowincji jak Nowy Sącz się nie liczy.Nie liczy się ciężka praca śledczych , sędziego. Pytam ... czym różni się Kraków od Sącza. Sąd sądowi wilkiem
Zdziwiony30.01.2016, 18:43
A może Znajdą go niedługo martwego w celi jak tego Oprawce cztero latka z Angli.
ola30.01.2016, 18:33
beti z twojego komentarza mozna jedynie wywnioskowac ze jestes jakas nawiedzona i to porzadnie !!!! ma byc sprawiedliwosc i koniec !!!! nie mieszajcie do tego wiary duszy pisma itd bo to niema z tym nic wspolnego koniec kropka !!!!!
matka30.01.2016, 18:33
takich zdazen nigdy się nie wybacza i nie zapomina jedyna sprawiedliwoscia jest wysoki wyrok tzw gnicie w wiezieniu i to nie jest zadośćuczynienie bo rozum podpowiada zycie za zycie
pea30.01.2016, 18:31
Nie rozumiecie.... chciałam napisać ze domyślam się co rodzina przeżywa i bardzo jej współczuję i zapewne sama chciałabym sprawiedliwości. Jednak chciałam podkreślić, ze tą rodzina tyle wycierpiala (moja babcia zna tą rodzinę) i nie wiem czy są gotowi i mają siłę psychiczna na kolejne walki o sprawiedliwość, gdzie W tym kraju sprawiedliwość i wymiar sprawiedliwości nie funkcjonuje jak należy. Czy są gotowi na ciągłe wywiady, możliwe spotkania w telewizji, opowiadanie setki razy co ich spotkało, jak się to wydarzyło itd? To nie będzie prosta sprawa. A wy nie pouczajcie mnie ani nie oceniajcie. Założę się ze wśród was jest osoba z setki, która widziała całe to zdarzenie ale nie zareagowała tylko kręciła filmik z bójki. Najwięcej piszecie przez kabel bo was nie widać, ale jak trzeba to was nie ma i pewnie skończy się na kilkunastu osobach w proteście. A tutaj tłum będzie mnie poucZać i krzyczeć ze trzeba działać! Bez hejtu. Pozdrawiam
straszne30.01.2016, 18:25
Do pea:ty to chyba nie masz zielonego pojecia o wierze.Bog za zlo karze a za dobro wynagradza. ta matka domaga sie SPRAWIEDLiWOSCI!morderca twoim zdaniem zasluguje na wybaczenie?moim zdaniem to chyba raczej na kare.Jest takie jedno bardzo wazne przykazanie:nie zabijaj!krytykujesz matke ktora cierpi mimo ze nic zlego nie zrobila a bronisz morderce ktory zabil i nie czuje sie winny.stajesz w obronie nieodpowiedniej osoby.
n.targ30.01.2016, 18:01
a czemu nie pod sejm to przecież sejm tworzy prawo tam należy żądać zmiany prawa kara śmierci dla zabójcy wystąpić z unii ,wrócić do korzeni zamknąć granice i żyć według własnych reguł . Jeszcze raz sejm tworzy prawo, sędzia go stosuje zrozumcie to tak jak policjant nakłada mandat według prawa uchwalonego przez sejm.Proponuję jednak protest w Warszawie.
wiwa30.01.2016, 17:58
Pea jak ta matka ma wybaczyc mordercy zbrodnie ktorej dokonal na jej dziecku kiedy nawet za ten czyn nie poniesie sprawiedliwej kary.Bog wybacza ale zly czlowiek ponosi kare(nie czeka na niego niebo a pieklo).Wiedz ze nie matka ofiary ma grzech a morderca.co do ciebie to mam watpliwosci zebys byla osoba wierzaca.oczerniasz nieodpowiedniego czlowieka.
Pip30.01.2016, 17:38
nowy targ to skorumpowane miasto pelne oszustow !!! Chlopak z nozem atakujacy drugiego to nic innego jak wielka ( c.***) ktora nie umie sie bic Trzeba zrobic prawdziwa demonstracje !! no ale niestety jak masz pieniadze to nie podlegasz zadnej karze !!!
do pea30.01.2016, 17:37
Byc moze ta matka chce uchronic inna rodzine przed taka tragedia jaka ja spotkala.ma prawo miec zal.nie tak latwo sie wybacza gdy ktos morduje z zimna krwia bliska ci osobe.najpierw na wybaczenie trzeba zasluzyc a morderca jeszcze mial czelnosc sie odwolac od wyroku. Jak matka ma wybaczyc kiedy przestepca nie okazal skruchy za swoj czyn?Jaka masz pewnosc ze morderca za jakis czas znowu kogos nie zabije?pamietaj tu ofiara jest mlody czlowiek i jego rodzina a nie morderca.tak tylko zachowuje sie prawdziwa kochajaca matka ktora tylko pragnie sprawiedliwosci dla swojego dziecka.Co do wiary:Bog do nieba tez nie zabiera mordercow tylko otwiera wrota do piekla.
to chucpa a nie prawo30.01.2016, 17:13
TO NIESPRAWIEDLIWOSC A POPROSTU ZASLUGA PAPUGI CZYLI ADWOKATA !!! sAD RACZEJ TO NIESAD I mam nadzieje ze kara tego lotra spotka !!!! moze kiedys trafi na swojego i wroci z nozem z w glowie a jesli kogos znowu zabije to mysle ze wtedy sedzia powinien zawisnac
mimi30.01.2016, 17:08
Niestety decyzja sadu zostaly ukarane niewinne osoby:zamordowany oraz jego rodzina a prawdziwy przestepca:morderca zostal prawde mowiac uniewinniony takim wyrokiem.przykre.ktos kto ma ze soba noz wstrzyna bojke i zadaje kilka ciosow nie moze byc ukarany tak niskim wyrokiem.totalna znieczulica ze strony sadu wzgledem ofiary a niesamowita litosc dla mordercy.wyrok powinien byc sprawiedliwy tym bardziej ze to nie byl nieszczesliwy wypadek i tu zostal zamordowany niewinny mlody czlowiek.mam nadzieje ze Rodzina ofiary doprowadzi do sprawiedliwosci swoja determinacja bo niestety sad w krakowie zawiodl.
fan politycznej propagandy30.01.2016, 16:44
rozumiem, że gdyby ktoś z waszych rodzin został brutalnie zamordowany, to jesteście za tym, żeby dostał tylko 15 lat za to morderstwo i wyszedł po połowie kary???
wnioskuje tak po niektórych komentarzach.
ale tak to jest, panuje ogólna znieczulica i póki mnie to nie dotyczy, nie interesuje mnie to...

TU CHODZI O TO, ŻE PRAWO W POLSCE TO JEDNA WIELKA PORAŻKA!!!
O TO CHODZI W TEJ MANIFESTACJI!!!!!!
A.30.01.2016, 16:36
do beti:
Odpowiedziałam już pei, odpowiem i tobie. Ty nie rozumiesz podstawowej rzeczy, o co my walczymy w tym momencie, więc ci to wytłumaczę, bo przez ten fanatyzm to nic do was obu nie dociera. O to, żebyście mogły wyjść z domu bez strachu, że jakiś zwyrodnialec wbije wam nóż w głowę, bo będzie czuł się totalnie bezkarny. Jeżeli byłoby więcej ludzi takich jak ty i pea to wiesz co byśmy teraz robili? Siedzieli bezczynnie i płakali jaka to jest niesprawiedliwość na świecie. A my będziemy walczyć. Ze wszystkich sił i wszelkimi sposobami. Żeby ochronić takich tchórzy jak wy, które nie zrobią nic tylko ślepo będą rzucać jakimiś fanatycznymi hasłami. Powtórzę to co odpowiedziałam pei: gdybyście kiedykolwiek się znalazły w takiej sytuacji to nie dałybyście rady. Żadna z was.
Tadzik30.01.2016, 16:21
"do pea" - czy dążenie do sprawiedliwego wyroku a nie wyroku "załatwionego" i ustawionego jest nienawiścią i zemstą? Przecież tu nie chodzi o przywrócenie życia Andrzejowi a o sprawiedliwość. W Nowym Targu huczało, że jak sprawa trafi do Krakowa to Widacki wszystkich załatwi. Dlaczego ten bandyta nie wypowiedział przeprosin a je odczytał z kartki bo napisał je mecenas by nie pomylił się przypadkiem i nie powiedział coś o odwrotnym sensie. Trwajcie w sprawiedliwości nie w przebaczaniu mordercy. a Pismo Święte pokazałoby jak jest przestrzegane, gdyby nie było spowiedzi a wówczas ilu przyjęłoby komunię.
MAK30.01.2016, 16:20
Do pea

Nie rozumiem jak można zadawać takie głupie pytania " czy im to coś da"? I to głupie powoływanie się na religię ja pomimo że jestem osobom wierzącą to uważa że czegoś takiego wybaczyć nie można. Jak ty w ogóle możesz się dziwić tej matce?
Mam nadzieję, że takiego typu komentarze nie zniechęcą rodziny do dalszego działania. To się musi udać.
do pea30.01.2016, 16:12
pea
Nie oceniaj ludzi, obyś Ty nigdy tego nie doświadczyła. Nie znam tej rodziny, a wybaczenie być może przychodzi z czasem. Jak nie wiesz i nie rozumiesz różnych rzeczy to lepiej powstrzymaj się od komentarza.
Wojtek30.01.2016, 16:08
do pea. Nie masz racji. Przeczytaj dokładnie Facebook. Należy morderców bezwzględnie więżić, bo na wolnośći napadnie znowu na innych. Jest też Boży zakaz:NIE zabijaj.pea-nie atakuj bolejącej matki i rodziny. Nie manipuluj Jej wiarą.
Wstrząśnięty30.01.2016, 16:04
@do pea
rozumiem że popierasz by morderca wyszedł za pięć lat. Wypuszczą go i ciebie jeszcze zabije? pomyśl najpierw a potem wygłaszaj swoje zdanie...
Do pea30.01.2016, 16:03
Do pea;Daj spokój jego mamie. Może kiedyś Twoje dziecko zostanie zamordowane to zobaczymy czy taki same mądrości będziesz głosić.Nie komentuj durnie jak nie masz nic sensownego do napisania.
znajomy30.01.2016, 15:40
Niech się media zainteresuja sprawą i sprawą naszego kolegi Michla Marka! Karać zwyrodnialcow całą piątkę na 5 lat przynajmniej!! Reszta dożywocie a nie adwokat i zielone papiery, co to za władze mamy do roboty Panowie.
kibic30.01.2016, 15:29
Zgadzam sie z Toba "pea"... calkowita racja.
Komuna30.01.2016, 15:27
Skandalicznie niski wyrok daje prawo matce walczyć w ten sposób o dobre imię jej syna.Wiara,wiara w to ,że PiS zrobi porządek napawa mnie nadzieją ,że doczekam się tego by przestępców karano zgodnie z wagą popełnionej zbrodni.DOŚĆ !!!!!!!!!!!
XXX30.01.2016, 15:16
do pea.
Nie mieszaj w to Boga. Gdzie był kiedy mordowano te dzieci????
Sama nigdy nie wybaczyłabym mordercy swojego dziecka.
A protest popieram całym sercem. Nie tylko przeciw niskim karom za zadaną śmierć, ale wobec bezkarności i zamykania oczu na psychopatów, którzy niszczą z uśmiechem swoich podwładnych i za to nie spotyka ich żadna kara.
Bezkarność, pseudo sprawiedliwość i ciche "zabijanie" - tego spodziewamy się każdego dnia. Nie tak powinno być w Polsce demokratycznej.
...30.01.2016, 15:14
do pea
nie tobie jest sie wypowiadac o wierze i wybaczeniu rodziny Andrzeja.
ta rodzina w najbrutalniejszy sposob stracila kogos bliskiego
matka stracila dziecko
nie da sie tak poprostu zapomniec, wybaczyc! wiedzac ze taki ktos jak Dawid m. wyjdzie za pare lat i moze powtorzyc swoj czyn
ozon30.01.2016, 15:13
To prawda że siedzą kolejne dwie osoby z bandy ?
Nowotarżanin30.01.2016, 15:09
Życia Andrzejowi ten protest nie zwróci, niemniej należałoby sięgnąć wzrokiem nieco dalej. Polskie prawo jest tak chore, że należałoby je wręcz nazwać bezprawiem, morderców zaś kodeks traktuje wyjątkowo łagodnie (co nie jest standardem tylko w Polsce, ale niestety w większości krajów szeroko pojętego zachodu, ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej).
Osoby podpierające swój sprzeciw wobec wprowadzenia kary śmierci Pismem Świętym tak naprawdę nigdy porządnie Pisma Świętego nie czytały. A mówi ono jasno, kiedy najwyższy wymiar kary jest uzasadniony i wręcz wskazany.
Prawo w tym względzie powinno być dużo prostsze i nieuchronne, jak większość praw fizyki. Jeśli zrobisz o jeden krok za dużo i zawiśniesz nad przepaścią, prawo przyciągania będzie nieubłagane. Każdy zna to prawo, dlatego nie stawia nigdy tego ostatniego kroku. Tak powinna działać kara śmierci: świadomosć tego prawa będzie stwarzać opory przed popełnieniem zbrodni.
Jednak w wypadku, gdy za morderstwo można wyjść po 7,5 roku...
kok30.01.2016, 15:04
Życia Andrzeja nie przywróci ale nie da nadziei innym zwyrodnialcom którzy brutalnie kogoś zamordowali.
Nie można pozwolić na to by za Zabójstwo człowieka dostać mniejszą karę jak za inne 100 razy mniejsze przestępstwa.
Nie można pozwolić by inni g***rze myśleli że i tak im g*** zrobią i można bezkarnie mordować innych niewinnych ludzi !
Matka30.01.2016, 14:59
Słychać głosy aby dac spokój aby się pogodzić ale jako matka wiem że wybaczenie może i z czasem a przyzwolenie na taką kare za morderstwo to kpina nie wyobrażam sobie żeby za 5 lat wyszedł i śmiał się w twarz wszystkim zrobi to samo bo pieniądz i adwokat znowu zrobi z niego nawroconego ! Wstyd sędziowie !
mieszkaniec Rabki30.01.2016, 14:57
pea ; obyś nigdy nie był na ich miejscu.Jestem mieszkańcem Rabki i wiem na co stać Dawida i uważam iż zasądzona kara jest rażąco niska.
Zubermistrz30.01.2016, 14:57
@pea
spokój będzie jak morderca będzie w więzieniu tyle ile powinien a nie za wbicie człowiekowi noża w głowę wyjdzie po 7 latach bo ma adwokata znanego na całą Polskę.
Jak ma wybaczyć matka, komuś kto nie żałuje i śmieje jej się w twarz?
Rzuć okiem co on wypisuje na fb on i jego matka to zrozumiesz.
M.M.30.01.2016, 14:51
Ten protest nie ma na celu przywrócenie spokoju rodzinie zmarłego. Chodzi o to, żeby swoją postawą wyrazić sprzeciw niskiemu i łagodnemu orzecznictwu sądowemu za ciężkie przestępstwa. Oczywiście, cierpienie cierpieniu nie równe, są przestępstwa ze szczególnym okrucieństwem, dręczeniem ofiar itp. za to powinna być kara dożywotniego więzienia, ale za morderstwo z premedytacją, tak jak w tym przypadku, co najmniej 25 lat! Ten wyrok może być precedensowy, bo sąd w następnym podobnym przypadku również potraktuje przestępcę łagodniej, bo ten przeprosił i nawróci się nagle na Boga. Niech się zatem modli, za siebie i ofiarę do końca swych dni, ale w więzieniu. Czy to jest sprawiedliwe, że ktoś kogoś zamorduje, zgwałci, okradnie lub oszkaluje jego dobre imię, a potem powie przepraszam i to wszystko? A gdzie funkcja wychowawcza kary? To ma być przestrogą dla innych, o podobnych zapędach, żeby może zawrócili ze złej drogi, zanim kogoś skrzywdzą!
ola30.01.2016, 14:50
pea wez sie zastanow co piszesz tu nie chodzi tylko o zemste czy to co jest napisane w pismie sw ble ble ble nic nie zwroci zycia Andrzejowi tu chodzi rowniez o nas mordercy przestepcy itd maja w tej chwili wieksze prawa jak my wez poczytaj troche ile dostal facet ktory bronil swojej rodziny podczas napadu i wiele innych histori moglabym tu wymieniac !!! morderca Andrzeja nie przejmowal sie co napisane w przykazaniu !!!! a panstwa Krzysztofiakow prosze aby sie takimi komentarzami nie przejmowali to co panstwo robicie jest rowniez dla nas wiec dziekuje wam za to !!!!!!!
beti30.01.2016, 14:49
a czy rodzina Krzysztofiaka nie wie że jak się to przeciąga to dusza ich syna i brata nie może zaznać spokoju... Dajcie mu odpoczywać w Panu! Zemsta nie jest dla niego dobra!
A.30.01.2016, 14:47
do pea:
Po pierwsze, skoro wspominasz o Piśmie Świętym:
"Ktokolwiek zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią. (..) Ktokolwiek skaleczy bliźniego, będzie ukarany w taki sposób, w jaki zawinił. (..) Złamanie za złamanie, oko za oko, ząb za ząb. W jaki sposób ktoś okaleczył bliźniego, w taki sposób będzie okaleczony." Kpł 24, 17-20
Po drugie - właśnie przez takich ludzi jak ty, mamy to co się dzieje - przez tchórzy, którzy wsadzają głowę w piasek i "wolą mieć spokój". Dajesz przyzwolenie na zabijanie. Szkoda mi cię bardzo, bo takim zachowaniem pokazujesz, że gdybyś kiedykolwiek znalazła się w sytuacji kiedy musiałabyś o coś walczyć to byś odpuściła. Mówisz, że rozumiesz rodzinę - nic nie rozumiesz. Na szczęście jest ogromna masa ludzi, którzy nie są tacy jak ty i będą walczyć. O swoich bliskich i o to, żeby nie bać się żyć we własnym mieście. A ty siedź w domu, miej spokój i skoro opierasz się na wierze i Piśmie Świętym to módl się, żebyś nigdy nie miała takiej sytuacji - bo nie dałabyś rady.
jasiek30.01.2016, 14:41
następny protest proponuję zrobić pod domem adwokata albo sędziny w Krakowie, taki kilku dniowy lub dłuższy, rotacyjny ludzie się mogą zmieniać codziennie kto może i ma czas, może wtedy zrozumieją co zrobili
xxx30.01.2016, 14:40
Do Pea czy ty widzisz co piszesz napisz do tego mordercy co zabił i się nawrócił bo go oswicilo bo jak trwoga to do boga jak by nie był palantem to sam by prosił o sprawiedliwy wyrok a nie brał znanego adwokata żeby się wybronic i śmiać się prosto w twarz jaki to sprytny powinna być śmierć za śmierć zwłaszcza dla takich pseudo kozaków chowajocych się za mamy spódnica
elka30.01.2016, 14:38
@pea
masz pea problem i duże szcżęście że nie jesteś na ich miejscu więc nie pisz głupot że wolałabyś to albo tamto i nie życzę ci żebyś była na ich miejscu, rodzina i wszyscy którzy chcą niech protestują to ich święte prawo, jest to głównie protest w sprawie Andrzeja, ale także przeciwko takim wyrokom dla innych przyszłych morderców
katoliczka30.01.2016, 14:31
Bądźmy wyrozumiali dla najbliższych ofiar. Zastanówmy się czy wolno ich pouczać?
tom30.01.2016, 14:09
sami zabijacie innych albo grozicie komus a wychodzicie na ulice walczyc o cos lepszego....nie mowie o wszystkich ale tak jest ze strach gdzies przejsc zeby ktos nie zaczepil wieczorem albo z kolezakami jak jest ktos
pea30.01.2016, 13:38
Z jednej strony rozumiem rodzinę, bo sama zapewne bym była rozgoryczona, ale czy to coś im da? Czy to im zwróci życie Andrzeja? Matka która mówi że nigdy nie wybaczy mordercy, a jest wierząca i religijna i aż kipi od niej nienawiść i chęć zemsty? To wbrew temu co jest napisane w piśmie Świętym. Ja na ich miejscu wolałabym już spokój od tej sprawy i mieć to za sobą (sprawy sądowe itp)
fan politycznej propagandy30.01.2016, 13:15
zwróćcie uwagę podczas tego protestu czy nie będzie na nim czasem MORDERCÓW śp. Michała! bo byli na tyle bezczelni, że na pogrzebie się dwóch pojawiło.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl