05.03.2016, 12:47 | czytano: 4123

Wizja nowej dyrektor

- Zakopanemu potrzebna jest silna kampania, dbanie o promocję wydarzeń i podkreślanie indywidualizmu, innowacyjności, tradycji i dziedzictwa - uważa nowa dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher.
W piątek na konferencji prasowej burmistrz Leszek Dorula i wiceburmistrz Agnieszka Nowak-Gąsienica przedstawili dziennikarzom nowo wybraną dyrektor ZCK. Ta zaś przedstawiła swoją wizję funkcjonowania placówki.
- Jest to dla mnie szczególny moment. Po trzynastu latach odchodzę z Muzeum Narodowego w Krakowie. Oprócz promocji, komunikacji, tworzenia produktów kulturalnych, zajmowałam się także pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych i budowaniem relacji z biznesem. Mam nadzieję, że to wszystko będę mogła przenieść na grunt Zakopanego – wyjaśniała dyrektor Beata Majcher.

- Zakopane jest dla mnie miastem, które ma własną markę. Jest miastem aktywnym, miastem ludzi szanujących wartości, ale także otwartych na zmiany. Dlatego chcę być tutaj. Taki właśnie przekaz powinien dotrzeć do jak najszerszej grupy turystów, mieszkańców innych miast. Zakopanemu potrzebna jest silna kampania, dbanie o promocję wydarzeń i podkreślanie indywidualizmu, innowacyjności, tradycji i dziedzictwa. Jak to robimy? Korzystamy ze wsparcia regionalnych instytucji i mieszkańców, a także fachowców i staramy się nie wydawać wielkich pieniędzy. Zakopane ma tak silną markę, że znajdą się korporacje, które pomogą nam organizować duże wydarzenia, jakich tutaj jeszcze nie było – tak przedstawiała swoją wizję działań nowa dyrektor, przed którą pierwsze wyzwanie - opracowanie regulaminu i planu działań Zakopiańskiego Centrum Kultury.

Beata Majcher jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, ukończyła studia dzienne na Wydziale Radia i Telewizji z tytułem magistra. Jest także absolwentką studiów podyplomowych z prawa autorskiego na Uniwersytecie Jagiellońskim i Francuskiego Instytutu Zarządzania. Od maja 2003 roku do lutego 2016 była zatrudniona w Muzeum Narodowym w Krakowie, pełniła funkcję pełnomocnika dyrektora ds. komunikacji marketingowej i kierownika Zespołu Relacji Zewnętrznych, będąc odpowiedzialną m.in. za kampanie promocyjną projektu „Nowe Sukiennice”, który otrzymał kilka nagród międzynarodowych za promocję zadania z obszaru kultury.

Ma doświadczenie w kontaktach z podmiotami zewnętrznymi, wiedzę z zakresu sponsoringu, współpracy z mediami i organizacji projektów. Związana jest z Zakopanem, choć zbieżność nazwisk z byłym burmistrzem jest przypadkowa. Zna instytucje kultury naszego miasta, jego historię i tradycję. Jest laureatką prestiżowych nagród i odznaczeń, m.in. Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Zasłużony dla Kultury Polskiej Gloria Artis i Medalu Prezydenta RP Andrzeja Dudy za zasługi dla kultury polskiej.

Źródło: Urząd Miasta Zakopane
Może Cię zainteresować
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl