16.06.2016, 12:10 | czytano: 3186

Dziewięć firm i konsorcjów chce budować obwodnicę Waksmund - Ostrowsko - Łopuszna

W Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Krakowie otwarto oferty od firm zainteresowanych budową obwodnicy Waksmund - Ostrowsko - Łopuszna. Najtaniej chce to zrobić przedsiębiorstwo Energopol z Krakowa - za 24 mln zł. Najwyższą ofertę przedstawiło konsorcjum Godrom / Limdrog - 37 mln zł.
Jedną z tańszych ofert złożyła też firma z Nowego Targu - Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe zaoferowało, że wybuduje obwodnicę za niespełna 29 mln zł. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie zdecydował jeszcze, której z firm zleci zaprojektowanie i wykonanie obwodnicy.
Wszystkie firmy gwarantują zakończenie budowy do końca września 2019 r.

Obwodnica ma się rozpoczynać w Nowym Targu, w rejonie lotniska, a kończyć w Harklowej. Koncepcja przewiduje 3 warianty jej przebiegu. Warianty poprowadzone są po nowym śladzie, czyli nowa droga nigdzie nie będzie łączyć się z obecną drogą wojewódzką - i biegną po południowej stronie Waksmunda, Ostrowska i Łopusznej. Trasy prowadzą przeważnie z dala od domów - warianty poprowadzono głównie przez pola i łąki z ominięciem terenów leśnych i terenów zabudowy. Zaproponowane warianty mają długość od 6,8 do 7,5 km.

Wariant preferowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, gminę Nowy Targ i pozytywnie zaopiniowany przez miasto Nowy Targ, to wariant najbardziej oddalony na południe od istniejącej zabudowy miejscowości Waksmund , Ostrowsko i Łopuszna, a jednocześnie najtańszy. Pozwala na rozwój terenów mieszkaniowych gminy w powiązaniu z istniejącą zabudową. Wariant poprowadzony jest bliżej rejonu lotniska. Po odejściu od drogi krajowej nr 49 ślad wariantu biegnie w kierunku północy, a następnie skręca w kierunku wschodnim. Wariant częściowo przebiega przez tereny o wysokich walorach krajobrazowych, w pobliżu punktu widokowego w miejscowości Ostrowsko (rejon Gronkowa) i obszary cenne pod względem przyrodniczym omijający od południa obszar leśny Czerwonka i Księży Bór, a od północy obszar leśny Brzezie. Tak jak każdy z wariantów, rozpoczyna się w rejonie lotniska w Nowym Targu, a kończy w Harklowej.

r/
zobacz także
komentarze
Mieszczka16.06.2016, 15:07
I w tym przetargu powinno być wybrane nie tylko najtańsze ale i miejscowe przedsiębiorstwo czyli PPD-M . Przedsiębiorstwo zarobi i miejscowi pracownicy co należą pod nasz U S należą i tu podatek zostawią . A nie obcym oddawać robotę.
ja16.06.2016, 12:27
teraz zacznie się żę na mojej " ojcowiźnie" nie będziecie budować , odwołania , protesty , sądy itp , ukończenie pewnie nie wcześniej niż 2059 r październik .
Zobacz pełną wersję podhale24.pl