31.05.2017, 13:54 | czytano: 7023

Wolnościowe Podhale w obronie "Plamy": "Uważamy zachowanie Radnych za niewłaściwe"

Stowarzyszenie Wolnościowe Podhale wystąpiło w obronie pubu Plama. W przesłanym nam oświadczeniu protestują przeciwko "dyskredytowaniu przedsiębiorców" oraz kreowaniu "krzywdzącego obrazu mieszkańców Nowego Targu jako nieodpowiedzialnej i nieświadomej konsekwencji swoich czynów bezmyślnej masy".
Przypomnijmy, radni podczas posiedzenia komisji zajmującej się "porządkiem publicznym" ostro skrytykowali "Plamę", wysunięto oskarżenie, że w lokalu mogą pojawiać się narkotyki, dopalacze, że dochodzi do "zachowań patologicznych".
Podczas sesji, przed wszystkimi radnymi wystąpił właściciel lokalu odpierają zarzuty i broniąc dobrego imienia zarówno swoich klientów, jak i swojego. Oskarżający radni nie wycofali się ze swoich słów. Padło stwierdzenie, że lokal winien stracić koncesję na sprzedaż alkoholu, a nawet słowa o zamknięciu pubu.

Oto treść oświadczenia Wolnościowego Podhala:

Szanowni Państwo,
w ostatnich dniach dzięki publikacjom prasowym do szerokiego grona odbiorców dotarły - naszym zdaniem - bardzo niepokojące wypowiedzi, które padły podczas posiedzenia miejskiej Komisji Mieszkaniowej, Opieki Społecznej, Zdrowia i Porządku Publicznego. Dwójka nowotarskich radnych – Pani Korwin i Pan Samolej, bez zaprezentowania twardych dowodów, podjęła próbę zniszczenia marki jednego z umiejscowionych w pobliżu Rynku lokali - Pubu Plama.

Jako organizacja broniąca podstawowych wolności obywatelskich, w tym bardzo istotnej i bliskiej nam swobody działalności gospodarczej, chcemy wyrazić swoje oburzenie i podać powody, dla których uważamy powyższe zachowanie Radnych za niewłaściwe.

Decydowanie za konsumentów o miejscach oraz zasadach prowadzenia handlu najwyraźniej nie wyczerpuje ambicji przedstawicieli nowotarskiej Rady Miasta, którzy od teraz zamierzają również decydować za mieszkańców, w których lokalach wolno im spędzać czas.

Jesteśmy zdecydowanie przeciwni podejmowaniu przez władze miasta kroków mających na celu dyskredytowanie jakichkolwiek przedsiębiorców, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, jeżeli tylko działają oni zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Co więcej, zupełnie abstrakcyjnym oraz niespotykanym pomysłem jest przerzucanie odpowiedzialności na przedsiębiorcę za rzekome ekscesy spowodowane przez jego klientów po opuszczeniu lokalu. Czy właściciel odpowiada za to, co dzieje się poza jego lokalem? Pytanie wydaje się być czysto retoryczne.

Ponadto, wypowiedzi Radnych kreują krzywdzący obraz mieszkańców Nowego Targu jako nieodpowiedzialnej i nieświadomej konsekwencji swoich czynów bezmyślnej masy, która bez nadzoru ze strony samorządu czy też organów państwa, nie jest w stanie spędzać swojego wolnego czasu w sposób nie stanowiący zagrożenia dla nich samych oraz innych osób z ich otoczenia.

Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo ignorowany jest wysiłek ludzi, którzy chcą w naszym mieście tworzyć miejsca wyjątkowe. Miasto to nie tylko ulice, budynki i sklepy, lecz też miejsca takie, jak „Plama” - tworzące klimat i sprawiające, że chce się tutaj mieszkać. Być może Radni tego nie rozumieją. Wydarzenia kulturalne odbywające się w tym lokalu, np. koncerty jazzowe, są dla nich nieinteresujące i niezrozumiałe. Gusta są jednak różne i prosimy o zrozumienie tego, że dla wielu osób, głównie młodych - ale nie tylko! - likwidacja takich miejsc będzie kolejnym argumentem za tym, aby Nowy Targ opuścić lub do Nowego Targu nigdy nie wrócić.

Miasto Nowy Targ to względnie spora instytucja samorządowa. Corocznie debatuje się i podejmuje decyzje, na co przeznaczyć ok. 100 mln złotych pochodzących m.in z podatków. Wydatkowanie tych środków wymaga pewnego doświadczenia i odpowiedzialności za trud codziennej pracy podatników. Słynni już w tej sprawie radni najwidoczniej znaleźli „ważniejszy” temat i bardziej godny swojego zainteresowania. A może po prostu chodzi o zwrócenie uwagi na siebie, w sytuacji braku konkretów do zaoferowania wyborcom i silnego poparcia wewnątrz politycznego półświatka?

W oparciu o przytoczone fakty i opinie, w imieniu własnym, jak i całej społeczności osób zwracającej się do nas z prośbą o nagłośnienie tej sprawy, liczymy na chwilę refleksji wyżej wymienionych Radnych i ich potencjalnych stronników. Refleksji, która przyniesie koniec wysiłków podejmowanych w celu usunięcia z kulturalnej mapy Nowego Targu tego miejsca.

Z wyrazami szacunku - Wolnościowe Podhale

opr.s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
7202.06.2017, 13:55
Pani Aneta Knap ma tam lokal i jest Plama.Uważam , że powinni sie dogadać i zatrudnić wspólnie ochroniarza portiera, ktory będzie pilnował porządku.
bywalec Plamy02.06.2017, 01:43
Do absurd. Z tego co wiem pozostali uzytkownicy tej kamienicy nic nie mają przeciwko Plamie. Jedynie Pani Larysa,która otworzyła konkurencję i o to chodzi w tym całym zamieszanu, Plama to pub z charakterem, dobrą muzą i klimatem. Przed Plamą tez tam były lokale z piwem, muzyką ,grano w brydża i nikomu ni e przeszkadzało to. Plama była wczesniej. Lokale Larysy sa od niedawna. Gabrys nie daj się
M02.06.2017, 01:09
Czy absurd to pani Aneta???
politykier01.06.2017, 08:24
Wolnościowe Podhale się promuje na Plamie i aferze. Nie przeginajcie
cc01.06.2017, 08:17
do @Policmajster tak powinno się na zniszczenia reagować i wzywać policje a to właśnie o to chodzi że właściciel plamy tego nie robi ! skłamał także w wywiadzie w Tygodniku Podhalańskim że żadnych incydentów w kamienicy nie było a w rzeczywistości jest tego sporo na policji. To jest sedno problemu. Nikt nie chce zamknąć plamy tylko sąsiedzi chcą konsekwencji jego zachowania.
wzorowy anon01.06.2017, 07:44
@ absurd
Anetko, spokojnie.
do Miśka31.05.2017, 22:43
@Misiek - sparafrazuję: "zastanawiam się kogo obchodzi twoje zdanie, ale skoro już musiałeś napisać swój komentarz, to radziłbym zweryfikować twoje podejście wolności, które de facto rozumiem jako rozumiem jako kneblowanie ust członkom stowarzyszenia, czyli samym mieszkańcom."

Nie pojmujesz jaki jesteś pusty i śmieszny w tych swoich pouczaniach? zabraniasz ludziom się wypowiadać, a sam smażysz te swoje długie i nudne posty. Ktoś ci powiedział, że jak wetkniesz w tekst kilka mądrych obco brzmiących sformułowań to się nie wyda, że nic nie masz do powiedzenia? Okłamał cię. Pustak zawsze pustakiem zostanie i nie schowa swoje pustactwa za łaciną :)
Policmajster31.05.2017, 22:40
Misiek, skoro zabierasz głos, to jesteś jednym z tych którzy tekst przeczytali, bo poczuli się tematem i zdaniem WP zainteresowani. Ja w pełni ich popieram, jeden z niewielu lokali który w tym mieście został, a wszyscy nie mogą brać odpowiedzialności za wybryki wybranych idiotów. Na takich należy wzywać policję.
Maniek31.05.2017, 22:37
Za likwidacja strazy miejskiej w referendum zaglosowalo prawie 40% mieszkancow z tego poparlo to ponad 70%. oni tylko doprowadzili do glosowania, a zadecydowali mieszkancy. to ty jestes antyspoleczny piszac o przywroceniu strazy wbrew woli ludzi, ktorzy widzieli ich reakcje i prace wielokrotnie
florek31.05.2017, 22:29
straszak, chyba Cie pogielo. roboty szukasz, ze takie bzdety wypisujesz?
absurd31.05.2017, 21:19
.... niewłaściwe jest uprzykrzanie życia sąsiadom !
do Wolnościowe Podhale bronicie Plamy a co z innymi firmami w tej kamienicy które płacą podatki i chcą funkcjonować ??? one nie szkodzą Plamie a jej działalność oraz klienci innym TAK, może wreszcie właściciel puby zacznie przestrzegać przepisy ? w regulaminie koncesji alkoholowej jest wyraźnie napisane że ma obowiązek reagować na zniszczenia mienia osób pod wpływem alkoholu a także za zakłócanie porządku a takie tam maja miejsce ! Sytuacja jaka jest tylko i wyłącznie jego winą, gdyby dbał o lokal oraz jego jakość nie było by tematu. Po co monitoring, po co ochrona skoro brak jest jakiejkolwiek reakcji.
to jest absurd lokować pub w miejscu gdzie na jednym korytarzu są inne firmy logiczny jest zgrzyt , tam nie powinna być wydana koncesja bez zgody pozostałych właścicieli kamienicy.
Nic miłego przychodzić do pracy na zwymiotowany korytarz czy smród papierosów, których nie wolno palić w nie przystosowanych do tego celu miejscach.
Największym przekrętem jest to że pub plama funkcjonuje bez ŁAZIENKI SOCJALNEJ co na to sanepid ? i to jest bardzo ważna informacja, którą dziennikarze powinni sprawdzić....więc na podsumowanie jeszcze raz podkreślę przepisy, przepisy, przepisy a pretensje tylko do siebie
Misiek31.05.2017, 20:57
Centrum miasta zaprasza wolnościowe Podhale w każdy dzień każdego weekendu do sprzątania odchodów i wymiocin bywalców lokalnych klubów, barów, dyskotek, itp. oraz likwidacji skutków uprawianego przez nich wandalizmu i nie tylko. Zastanawiam się kogo obchodzi wasze zdanie, ale skoro już musieliście wydać swoje oświadczenie, to radziłbym zweryfikować wasze pojęcie wolności, które de facto rozumiem jako kneblowanie ust radnym (reprezentantom mieszkańców), czyli samym mieszkańcom. Wasza antyspołeczna postawa doprowadziła już do rozwiązania staży miejskiej, której dzisiaj brakuje w wielu sytuacjach. Uważam że taki destrukcyjny wpływ na społeczność lokalną dyskwalifikuje was jako osoby których opinia może mieć jakiekolwiek znaczenie.
BM31.05.2017, 19:58
popieram wypowiedź Wolnościowego Podhala. Radni robią halo chyba na zamówienie konkurencji.
enc31.05.2017, 19:54
Wolnosciowe Podhale to jedyna alternatywa na nastepne samorzadowe
straszak31.05.2017, 19:26
Przywrócić Straż miejską i zlikwidować wolnosciowe podhale zalecenia dotyczące przyszych wyborów.
Garboc31.05.2017, 19:23
Pani Korwin i Pan Samolej powinniście się wstydzić!!! Obrażacie mieszkańców Miasta. Właściciel Plamy powinien iść do sądu przeciw tym państwu. I coś mi się zdaje ze to wasza ostatnia kadencja. Sami wywołaliście tą"g..no burzę" i sami będziecie musieli posprzątać jeżeli macie chociaż za grosz odwagi cywilnej to się nie pogrążajcie jeszcze bardziej. Najlepsze jest to ze ludzie pamiętają wybryki pana Samoleja w Dudku czy Jadze lol hahahaha żenada, buractwo nigdy nie wychodzi z człowieka i dajcie takim władzę w ręce. Czekam z niecierpliwością na finał
YT31.05.2017, 17:18
Ja mam propozycję. Może by tak nagrywać radnych i burmistrzów i publikować ich zachowania na YT. Zajmijmy się nimi w końcu My młodzi. Dość już komuny i kolesiostwa!!
Popis31.05.2017, 16:15
Wybory sie zbnliżają ? Młodzieńcy zaczynają szumieć
ja31.05.2017, 15:07
KOP Komitet Obrony Plamy
b31.05.2017, 14:54
Kto stoi za wolnościowym podhalem, czy nie potrafi podpisać się z imienia i nazwiska ???, chcę dokładnie wiedzieć kto doprowadził do likwidacji straży miejskiej i przez to przyczynił się do częściowego bezprawia w mieście.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl