16.02.2018, 21:41 | czytano: 4351

Znowu opóźnienie w wyborze wykonawcy nowej zakopianki do Nowego Targu

O kolejne dwa tygodnie, na 2 marca, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie przesunęła termin składania ofert na budowę nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. To już czwarty raz, gdy oddala się w czasie wybór wykonawcy tej ważnej dla Podhala inwestycji.
Pierwotnie oferty miały być przyjmowane do 18 grudnia 2017 roku, potem termin przesunięto na 16 stycznia, następnie na 31 stycznia, potem ogłoszono, że firmy zainteresowane budową nowego odcinka zakopianki mają czas na składanie swoich ofert do 20 lutego, a w ostatnich dniach termin przesunięto na 2 marca.
Poprzednim razem, gdy o to pytaliśmy, Iwona Mikrut-Purchla z GDDKiA w Krakowie tłumaczyła, że problemem jest masowa liczba zapytań do przetargu od firm zainteresowanych budową, na które dyrekcja musi, zgodnie z przepisami, odpowiedzieć. - Od momentu ogłoszenia przetargu do dzisiaj wpłynęło do Oddziału GDDKiA w Krakowie 806 pytań od potencjalnych wykonawców. Na każde z tych pytań trzeba zgodnie z przepisami udzielić odpowiedzi i to są przyczyny zmian terminu składania ofert - wyjaśnia. - Zgodnie z przepisami wykonawcy mają prawo do zadawania pytań związanych z przetargiem. Najczęściej zadawane pytania dotyczą warunków geologicznych: związane z nimi posadowienie obiektów inżynierskich, lokalizację podpór, metody rozpoznawania i monitorowania osuwisk, odwodnienia. Wykonawcy zadają także bardzo szczegółowe pytania dotyczące parametrów obiektów czy definicji np. przyczółka ramowego - mówiła.

Przypomnimy, iż przetarg na budowę DK 47 Rdzawka – Nowy Targ w formule "Projektuj i Buduj" został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). W ramach zadania zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowę infrastruktury technicznej.

Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Jo18.02.2018, 11:44
No dokładnie Loko, taka tania sensacja, widocznie nie ma nic ciekawszego do pisania o tym.
Ola18.02.2018, 11:36
Znowu "sensacja" z niczego. Toż chyba lepiej, jak wykonawcy najpierw się dobrze zorientują i dowiedzą szczegółów, niż żeby potem roboty miały się przeciągać, bo tam coś nagle wyszło. Albo nie daj Boże zrobią bez należytego przygotowania i trzeba będzie poprawiać, dopłacając grube miliony. Tyle lat ludzie czekali na tą zakopianke, to teraz nawet jak sie kilka miesięcy odwlecze, to nie róbcie z tego jakiejś tragedii. Najważniejsze, że to już planują, przygotowują i niedlugo ruszą roboty. No ale Polak - malkontent, to zawsze powód do narzekania sie znajdzie... Dajcie se siana z tym kwękaniem, bo to nudne juz sie zrobiło :-)
Loko17.02.2018, 17:12
Robicie tania sensacje a ludzie w to wierza. Dla przetargow na tak duza investycje to jest standard. Otwarcie bedzie w maju. Po otwarciu minie kolejne pol roku na weryfikacje ofert i wykonawcy. Potem ponad rok na projektowanie i z pol roku na uzyskanie ZRID. Tak wiec pierwsza lopata bedzie wbita w wakacje 2020 roku a oddanie do uzytku kolo 2024. Przetarg na obecnie budowana s7 trwal 1.5 roku
Tępy Toporek17.02.2018, 16:54
@ pniok nieźle to podsumował, brawo !
ok17.02.2018, 15:18
Prędzej Watycha wybuduje lotnisko , bo będzie chciał wygrać wybory .
pniok17.02.2018, 13:58
No popatrz, popatrz - a ja już od pół wieku słyszę że to przez upór chytrych i tępych góroli nie ma nowej zakopianki. Nigdzie ani słowa o urzędniczej mafii pilnującej tylko swoich kieszeni i niekompetentnych " fachowcach " - potrzebujących co najmniej dekady na przygotowanie dokumentacji dla budowy 15- to kilometrowego odcinka drogi. Szkoda słów i nerwów.
baciok@17.02.2018, 12:48
Jak mawiał dobry Wojak Szwejk
,,Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było".
Damy radę.
qwerty17.02.2018, 10:02
może część przyszłych wykonawców pyta czy krawężniki moga być w odcieniu sino-koperkowy -brąz , znając życie termin składania ofert przeciągnie się bliżej 2019r :)
Do Pani Iwony z GDDKIA17.02.2018, 00:02
Pani Iwono i co ? Trzeba było wyrzucać Pana PP ze stanowiska ? On to by odpowiedział na te 800 pytań jednym mailem w mig ! A wykonawcę wybrałby w ciągu 1 godziny . Z góralami i goralkami zwłaszcza dogadałby się bez problemu ( liczy się urok osobisty ) i już w czerwcu droga byłaby gotowa jak się patrzy ! I podwykonawcy nie wynosili by piasku z budowy w kieszeniach !A wy 100 lat gadać będziecie i korespondować i nic nie będzie . Bo brak Wam talentu i takiego polotu i finezji w rozdzielaniu zadań
Wujek16.02.2018, 23:13
No to po herbacie
rowerzysta16.02.2018, 22:53
Bardzo dobrze,komu potrzebna ekspresówka do Nowego Targu,są drogi alternatywne.
baciok@16.02.2018, 22:29
A co z mostkiem w Biolym Dunajcu?. Może by mi Pan Wójt Biołego Dunajca odpowiedzioł.
kierowca z N.Targu16.02.2018, 22:26
To powoli robi się już NUDNE. Czy terminy ukończenia budowy też będą tak odwlekane ???
paatyki16.02.2018, 22:00
im gorzej przygotowana dokumentacja tym więcej pytań
kierowca z N.Targu16.02.2018, 21:59
To powoli robi się już NUDNE. Czy terminy ukończenia budowy też będą tak odwlekane ???
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl