01.04.2018, 15:43 | czytano: 12640

Zobacz postęp prac przy budowie "Węzła Skomielna" (zdjęcia i film)

Trwają prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka-Zdrój. GDDKiA opublikowała krótki film prezentujący plac budowy na odcinku Skomielna Biała – Chabówka, gdzie powstaje węzeł drogowy z tunelem.
W podsumowaniu prac z dni 19 - 25 marca br. czytamy:
W ramach robót mostowych wykonano następujące prace:
- na obiekcie 18 zlokalizowanym na węźle Skomielna zabetonowano kolejne segment ustroju niosącego wykonywanego metodą nasuwania podłużnego. Na łącznicach 18C i 18D zabetonowano głowica podpór w osi 11.
- na obiekcie 21 zlokalizowanym w Skomielnej Białej zabetonowano pierwszy etap (płyta dolna oraz środniki) ustroju nośnego wykonywanego na rusztowaniach stacjonarnych - segment A7.
- na obiekcie 22 zlokalizowanym w Rabce-Zdrój zabetonowano segment filarów w osi 3L oraz głowicę filara w osi 3P.

Trwają prace nad budową stanowiska do wykonywania ustroju nośnego. Trwa także montaż zbrojenia dwuprzęsłowego ustroju nośnego o konstrukcji belkowej, zabetonowano skrzydła przyczółka w osi 1.
W ubiegłym tygodniu roboty mostowe były prowadzone na 7 z 17 obiektów.



W ramach robót drogowych wykonano wykopy w gruntach nieskalistych i w gruntach skalistych, na trasie głównej S7 w Skawie; na drodze krajowej Dk 47 i Zaborni, na drodze krajowej Dk7 odcinku nr 4 położonych w Skawie. Nasypy realizowano w miejscowościach Rabce Zdrój i Skawie w ciągu głównym trasy S7. Jako wzmocnienie podłoża trasy S7 wbudowywano geosiatkę w Skomielnej Białej i Rabce Zdrój, geowłókninę w Rabce Zdrój oraz zasypkę z kruszywa w Skomielnej Białej. Gwoździe gruntowe wykonywano na skarpach w Skomielnej Białej i Skawie.

opr.s/ zdj. GDDKiA
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Stars z grapy03.04.2018, 14:42
Jo ino patrze czy stawiawiaja bramki na pieniedze
50,2 % PIS02.04.2018, 22:40
A wszystko to zasługa PIS!
TGX 18.50002.04.2018, 12:40
@Realbud
Ciekawe...Od przełeczy Brenner w stronę Bolzano,też jest inny klimat...?Policz o ile jestes w stanie,ile tam jest estakad i ile ciężarówek na dobę tam przejeżdża.Abstrakcja dla ciebie.
Realbud02.04.2018, 10:18
TGX 18 500 piszesz o Italii , ze tam betony się ,,nie sypia" , ale tam jest zupełnie inny klimat. Zobacz co u nas robi po każdym sezonie zima. Praktycznie każda droga wymaga lepienia powstałych dziur.... a te lepienia to prowizorka bo za rok jest jeszcze gorzej . itd. itd. Te ,,piękne " betony za 30 , 40 lat trzeba będzie burzyć . Bo remontować nie będzie sie opłacało.
jasnowidz z podstawami02.04.2018, 08:07
Wygląda to fatalnie , a wszystkie budowle betonowe wykonywane zimą i w pośpiechu to jest pierwszy czynnik by się toi szybko w okresie letnim po kilku latach rozsypało w mak . jeżeli jest jeszcze pośpiech , bo terminy gonią , to na 100 % nie zostaną dotrzymane warunki techniczne / dojrzewanie betonu , osiąganie wytrzymałości , przemarzanie i wodoszczelność/ i po zabawie . Albo masło , albo smalec, albo olej? Potem się wszystko sypie .Za kilka lat kapitalny remont i znowu kłopoty z przejazdem .
Loko02.04.2018, 05:16
hjhj
Ale bzdety z tym tunelem piszesz. Ten tunel jest bardzo drogi bo ma niepotrzebna rezerwe pod trzeci pas. Beda wiec dwa pasa i dwa pasy awaryjne po jednym z kazdej strony.
szyderca02.04.2018, 00:50
@wasyl
Owszem,będą światła na wjazdach do tunelu i to na 10000000000000%!!!
wasyl01.04.2018, 22:45
@hjhj18:23 "Szerokie pasy a tunel cienki..."

Przed tunelem będą światła, przeniosą te z Białego Dunajca gdy tam tymczasowy most postawią :D
TGX 18.50001.04.2018, 21:50
@Mostowy
Jakoś na Italii nie sypia się obiekty budowane przez Salinii,lata temu na A1 Panoramica.W Polsce jeszcze nikt nikomu nie dogodził...
@hjhj
Kiepską masz wyobraźnie.W tunelu ma być pas awaryjny...
asdr01.04.2018, 20:59
nawet jak będzie opóźnienie o 5 lat to i tak dobrze że coś się dzieje , do nowego targu pewnie będzie gotowa za 10 lat .
fred01.04.2018, 20:33
Szerokie pasy dlatego żeby było gdzie bramki postawić,ale będą turyści płacić.
...01.04.2018, 19:46
Mostowy szklaną kulę na święta dostałeś?
hjhj01.04.2018, 18:23
Szerokie pasy a tunel cienki...
Loko01.04.2018, 18:07
Szkoda ze maja z ponad polroczne opoznienie. Ten odcinek mial byc otwierany 1 sierpnia tego roku ale oczywiscie Salinii nie wybudowalo nic na czas w naszym kraju.
Mostowy01.04.2018, 18:06
Kiedyś to się zacznie sypać jak nowe mosty w Krościenku.Minęło kilka lat i jak ktoś zauważył pojawiły się już pierwsze pęknięcia , szczeliny przez które do zbrojeni dostaje się woda ,powoli zacznie się korozja i za 10 lat remont!!
Taki mamy teraz system budowlany.Skarżyć nie będzie kogo bo firma budująca most już nie istnieje. Stary poprzedni most przetrwał od 1934 do 2010 !
STAŚ01.04.2018, 16:26
Coś się dzieje.
Słowo, kluczowe, coś.
Fifi01.04.2018, 16:15
Wygląda to nieźle
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl