12.05.2018, 18:00 | czytano: 20533

Kowaniec chce się odłączyć od Nowego Targu i zostać wsią

To nie żart. W piątek do Urzędu Miasta w Nowym Targu wpłynęło oficjalne pismo w tej sprawie.
Pod pismem podpisała się jedna osoba, która przekonuje, że wypowiada się w imieniu społeczności tej dzielnicy miasta.
Argumenty zwolenników odłączenia Kowańca do Nowego Targu są rzeczowe. Przekonują oni, że Kowaniec i sąsiednie ulice posiadają infrastrukturę, która pozwoli być im samodzielną wsią. Kowaniec posiada własną parafię, Ochotniczą Straż Pożarną, szkołę podstawową, średnią i przedszkole. "Ta część miasta od zawsze kojarzy się z zielenią, spokojem, rekreacją, sportem i przede wszystkim szlakiem prowadzącym w Gorce. Jej mieszkańcy tworzą zżytą, wyodrębnioną społeczność, natomiast przyjezdni ze względu na sam wygląd tej części miasta jej jej swoistą autonomię, zastanawiają się czy oby nadal jest to miasto Nowy Targ, czy już jakaś wieś?" - przekonują autorzy pisma i zapewniają, że w rozmowach mieszkańcy Kowańca popierają pomysł przekształcenia dzielnicy w wieś.

Nowo powstała wieś liczyłaby niecałe 5 tys. mieszkańców, czyli byłaby uznana za obszar wiejski. To z kolei pozwoliłoby Kowańcowi korzystać z korzystnych programów unijnych i rozwijać się szybciej niż obecnie.

Osoba podpisana pod listem deklaruje, że jest gotowa zebrać podpisy pod wnioskiem o konsultacje społeczne w tej sprawie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Prócz samych konsultacji, inicjatorzy wnioskują również o ewentualne przeprowadzenie badań ankietowych i poinformowanie o całej inicjatywie Rady Miasta Nowego Targu.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
prew17.05.2018, 15:28
W Prewentorium proponuję Urząd Gminy
patriota17.05.2018, 09:07
@ szymek:
Jaki straszak dla władzy? Ośmieszyliście się i ten blamaż będzie Was jeszze przez długie lata drogo kosztował w sensie zrujnowanej reputacji w oczach reszty Nowego Targu.
gaździanin15.05.2018, 22:57
Marfiana Żąda lotniska i dostępu do Morza ???? UWOLNIĆ KOWANIEC !!!!
mrr15.05.2018, 12:38
Ciekawe co na to burmistrz ...? Czy on, aby nie z Kowańca?
mata14.05.2018, 23:25
Podobna sytuacje mielismy kilka lat temu w Rabce. Dzielnica Slone chciala sie odlaczyc od Zdroju i Miasta. Argumentacje byly rowniez podobne: wieksze mozliwosci korzystania z roznego rodzaju programow i dofinansowan, odmienny charakter, itd. Ostatecznie pomysl upadl, gdyz nie uzyskal wystarczajacego poparcia wsrod mieszkancow dzielnicy.
Szymek14.05.2018, 23:04
Dla mieszkańców Kowańca z tej inicjatywy będą same korzyści nawet jeśli nic z tego nie wyjdzie i pozostanie to w firmie straszaka dla władzy, już teraz słyszałem ze jest większe zainteresowanie doinwestowaniem ze strony radnych. Na Długiej Polanie już dawno powinien być chodnik, parking po renowacji nie mówiąc już o wyciągach o których w kampanii wszyscy kandydaci na burmistrza mówili.... Brawo Paweł!! nie przejmuj się krytyką. Kowaniec plus Gorce powinny być siła napędową dla miasta ale przez wieloletnie zaniedbania władzy wszystko śpi.... Albo władza zacznie myśleć i zrobimy z Kowańca drugą Białke albo nich się ludzie nie dziwią że mieszkańcy się irytują jak widzą jak okoliczne wsie idą w siłę a u nas wszystko zostawione samemu sobie.....
Anonimowy14.05.2018, 21:43
A gdzie jest obiecany wyciąg o którym mówił Pan burmistrz przed wyborami?
Wieśniaczka z Kowanca14.05.2018, 21:17
Ale jaja. kto to wymyślił ? Padłam ...:-)
z Kowańca14.05.2018, 20:07
A Kowaniec to nie korzysta na tym, że jest częścią Nowego Targu? Jarmarki ściągające tłumy, piękny rynek, chętnie odwiedzany przez turystów, wspaniałe lotnisko, Bór na Czerwonem, trasy rowerowe i można by tak dalej i dalej.
Zdecydowana większość mieszkańców Kowańca będzie przeciwna temu poronionemu pomysłowi, bo urok Miasta tkwi w jego różnorodności.
KAN14.05.2018, 18:54
...o nie jeszcze do tego Kokoszkowa nie mieszajcie...do "Kowaniec to brzmi dumnie" rozumiem ze to ty zgłosiłeś ten beznadziejny pomysł...ja nie widzę żadnych zalet póki co i przestań głupoty pisać
bolo14.05.2018, 17:53
Ja bym kurna przyłaczył - jak juz do Chicago
Kowaniec to brzmi dumnie14.05.2018, 16:29
Miasto też by na tym skorzystało, przecież żeby wjechać na Kowaniec trzeba jechać przez Nowy Targ, a napływ turysty równa się z tym że zarobią wszystkie knajpy i sklepy w całym Mieście
Kowaniec to brzmi dumnie14.05.2018, 16:25
Taka zmiana pozwoliłaby promować się jako miejscowość turystyczna pokroju Obidowej, odkładając mieszczaństwo na bok jest szansa na od zawsze wyczekiwaną zmianę :-)
Na Kowańcu jest ogromny potencjał, całkiem marnowany, od zawsze wszyscy dojeżdżając do (obecnego) ronda czuli, że dalej zaczyna się coś innego
Wszyscy od Kokoszkowa po Gazdy powinni popierać ten pomysł i pracować nad stworzeniem jeszcze większego klimatu turystycznego i finalnie czerpać z tego korzyści
jo14.05.2018, 15:31
KOWEXIT się szykuje? :)))
Wyrocznia14.05.2018, 14:59
Cała reszta Nowego Targu chce się odłączyć od Kowańca i zostać wsią(skoro jak pisze autor listu bycie wsią to same korzyści).
n14.05.2018, 13:23
od dawna sa wsia zeby sie o tym przekonac wystarczy na kowancu postawic samochod idac na turbacz
jolka14.05.2018, 13:16
pewnie na wies po rozum do miasta po piniadze
optymista14.05.2018, 12:55
Łapy precz od Kowańca - żadna wieś !!!
szaleństwo14.05.2018, 10:18
Nie dla tego wniosku i dla tech wielkich myślicieli którzy to wymyślili!! jestem mieszkańcem i póki co to o tych fanaberiach dowiedziałam się z tego artykułu ale jak większość po przeczytaniu stwierdzam że komuś chyba się chyba w główce poprzewracało!! Nie i jeszcze raz NIE!! A za badania ankietowe ten Pan również zapłaci?? Mam nadzieję że tak bo ja nie wyrażam zgody jako mieszkaniec Nowego Targu na wydawanie moich pieniędzy na takie głupoty i absurdy!!
miszkanka K14.05.2018, 10:01
Ja również pierwsze słyszę o tym chorym pomyśle...proponuje temu który to wymyślił przeprowadzić się gdzieś na wieś a Kowaniec zostawić w spokoju i będzie wszytko jak należy!! Bardziej kretyńskiego pomysłu to już chyba nie było! Nie i jeszcze raz nie dla tego pomysłu!!!
kowańcanka14.05.2018, 09:00
Bzdury!!!!!kto niby to popiera?!!!!nic o tym nie wiem i moi sąsiedzi też!a mieszkamy na Kowańcu
jaga214.05.2018, 07:52
To podmiejski by już nie jeździł ?
sas13.05.2018, 22:52
Jeśli chcą się odłączyć to niech wpierw oddadzą kasę do władz miasta, dzięki której mają tą całą infrastrukturę i resztę wymienianych rzeczy! A także kasę z budżetu obywatelskiego, która pomogła w rozwoju tej części MIASTA! Ciekawe czy bez tych inwestycji też mieliby takie zapędy?
KO WIEŚ NIEC13.05.2018, 21:00
Chce wywołać wielką presję
Przez procesje mieć secesje
Jakiś jeden Konfederat ?
Rokosz robi przez referat
Rezolucja-Rewolucja
Sołtys -nowa instytucja
W nowej wiosce nowy duch
Wójtem nowym J. S....duch
Będą chałupy, będą pola,
I obory , będzie rola
Pleban i agroturystyka
Koło gospodyń ,wiejska muzyka
I Ochotnicza Straż Pożarna
Ta Kowańcańska - sielska i śwarna
Nie (z)agituje nas partia własna
Hasłem młodzieży -
Ze Wsi do Miasta
Bo przecież rozumie
To każdy Grześ
MIASTO TO KASA
A ROZUM WIEŚ

LECZ JEDEN TU PROBLEM MAMY
KOWAŃCANY - CHŁOPY ?
CZY KOWAŃCANY ?
JUŻ NIE PANY ?
134gl13.05.2018, 20:54
2018 powstanie na kowancu
z Szałarskiej13.05.2018, 20:13
Będzie można po odłączeniu, ma Kowańcu kury,świnie,krowy,króliki ,ryby trzymać,hodować? Jak ta to jestem za.Też się chcę odłączyć.
CitiZen13.05.2018, 18:25
>Osoba Podpisana< tajne przez poufne ?
tubylec13.05.2018, 18:11
Całkowicie mam rację, a nie tylko po części. Każda wioska jest inna, ale żadna inna wioska w Gminie Nowy Targ nie jest tak odmienna od innych jak byłby Kowaniec, w żadnej innej wiosce nie ma takiej zagęszczenia doktorów, profesorów, wolnych zawodów, itd. jak na Kowańcu. Reszta miasta na tym nie straci ale raczej zyska, bo i tak będzie Kowańcowi pewne rzeczy, np. dotyczące gospodarowania szpitalem czy uczelnią, dyktować, a mieszkańcy Kowańca będą odcięci od możliwości wpływania na te decyzje, raczej będą debatować o wiejskich sprawach, typu dotacja do nawozów tudzież paliwo do traktorów.
zzzz13.05.2018, 17:40
aco na to damy z kowanca
www13.05.2018, 17:06
Wolna Wioska Kowaniec...ci się Kokoszków i Szpitalna z Kowańcem popier...ł.
Kłowańcon13.05.2018, 16:41
Granica na rondzie, Kokoszków do Kowańca
Kowaniec13.05.2018, 14:08
Mieszkańcy kowanca niby to popierają ? Jakoś mieszkam tu dość długo i bardzo dobrze z wszystkimi i nikt o tym nic nie wie ani nie chce wiedzieć!
Dexter13.05.2018, 13:01
pismo w imieniu ''ponoć' mieszkańców zgłosił Pan Paweł Kolasa z osiedla Gazdów. Ile tych osób jest? jest przynajmniej z 10 mieszkańców co go popierają?? bo jak referendum będzie negatywne to proszę tego Pana kosztami obciążyć żeby następnym razem się zastanowił jak coś napisze
Wolna Wioska Kowaniec13.05.2018, 12:41
@tubylec

No tak po czesci masz racje, lecz kazda wies jest inna i inne ma potrzeby. Wydaje mi sie jednak ze dla Nas to lepsze rozwiazanie.
No coz reszta miasta na tym straci.
Rów!13.05.2018, 12:00
@Lesion A co cipedzieli? :)
kowaniec 3813.05.2018, 11:35
pomysłodawcę zapraszam do psychiatry nie wstydze sie podac adresu a tak poza tym szkoda mi go chyba bedzie zwolennikiem dobrej zmiany hahahaha
tubylec13.05.2018, 11:33
@ Mieszczanin:
Nie tyle jest to słaby żart co raczej gigantyczny blamaż, za sprawą którego ktoś niesamowicie zrujnował pozycję i możliwości negocjacyjne na przyszłość dla tej części Miasta. Pytanie tylko czy zrobił to ktoś świadomie czy z głupoty i braku wyobraźni.

@ Wolna Wioska Kowaniec:
Na terenie Kowańca jest Szpital i wyższa uczelnia - wszystko to dobrze, ale niech nawet jeszcze byście mieli, powiedzmy, skarbówkę i sąd na swoim terenie, to i tak pozostali mieszkańcy Gminy Nowy Targ, w której skład niechybnie weszlibyście, przegłosowaliby Was we wszystkim, dosłownie we wszystkim! Żeby Ci unaocznić problem: inteligencki z Kowańca mają po prostu zupełnie inne horyzonty myślowe, zamiary i przede wszystkim interesy aniżeli zwykli ludzie z Dębna, Długopola, Dursztyna, Gronkowa, Harklowej, Klikuszowej, Knurowa, Krauszowa, Krempach, Lasku, Ludźmierza, Łopusznej, Morawczyny, Nowej Białej, Obidowej, Ostrowska, Pyzówki, Rogoźnika, Szlembarku, Trutego i Waksmunda. Wy zgłosicie wniosek na budowę wyciągu na Kowańcu, a oni zgłoszą wniosek o dofinansowanie nawozów albo przykanalików odwadniających pole. I to oni zawsze będą w zdecydowanej większości. I tak przy każdym dosłownie głosowaniu. Nikt tam nawet nie będzie rozumiał Waszego toku rozumowania. Chcąc coś zyskać, być może wywrzeć presję w celu zrobienia sobie dobrze, mieszkańcy Kowańca, którzy tu niniejszym w większości opowiedzieli się jednak za secesją (brak dementi), sami sobie wyrządzili olbrzymią szkodę public relations, ponieważ ten casus z niniejszym wnioskiem o secesję będzie w przyszłości non stop niesamowitym argumentem i będzie jak bumerang powracał w czasie obrad Rady Miasta za każdym razem gdy Kowaniec będzie chciał coś więcej niż się mu należy.
FAN NOCY13.05.2018, 11:07
Osiedle Sikorskiego tez nie chce być czescia Nowego Targu!!!!Już odbyly się rozmowy z rzadem Izraela o utwozeniu specjalnych stref ekonomicznych.To niż zart!!!!Pierwsi azylanci z Izraela już maja się pojawić pod koniec roku.Budowa domow już rusza...
obiektwyny13.05.2018, 10:39
mieszczanin jeszcze po wojnie teren od ronda ( skrzyżowanie do Kokoszkowa ) wzwyż z wszystkimi odnogami był wsią. Potem te tereny zostały wcielone do miasta. Bodajże około roku 1960. . Niwa też była wsią jednak już wczesniej zostala wcielona do miasta.
obiektwyny13.05.2018, 10:36
Można śie śmiać, ale bycie "wsią" to same pozytywy. Podatki małe, mnóstwo dotacji i dofinansowań. Znajomy przeniósł firmę na wieś i świetnie prosperuje :)
do cy...13.05.2018, 10:14
chyba tego wnioskodawcę po...., niech zacznie tylko chodzić za podpisami ***
St@sek13.05.2018, 09:32
Chwila, chwila......To chcecie być odrębną wsią, czy Gminą? Na to drugie nie ma szans, a na to pierwsze tak. Jedynie co się zmieni to nazwa, będzie sołtys ale nadal będziecie podlegać pod Miasto Nowy Targ..... Jeżeli chcieliście skorzystać ze środków europejskich to trzeba było tą zmianę zrobić w 2007 roku, teraz już większość rozdana.
oko13.05.2018, 09:30
"Kocie oko" stworzy swoje księstwo ???
Mieszczanin13.05.2018, 09:22
Słaby żart. Kowaniec był, jest i będzie częścią Miasta, tak, jak jest nią Bór, Bloki, Podmieścisko czy Stare Miasto. Każda część ma swój niepowtarzalny charakter, a niepowtarzalny klimat Nowego Targu tworzą wspólnie, właśnie dzięki tej różnorodności.
Tadeusz13.05.2018, 09:22
Przepraszam bardzo A do jakiej gminy chce należeć wieś o nazwie Kowaniec? Przecież to jest podstawowe zagadnienie.
Nowotarski13.05.2018, 09:22
Wocha tam całe życie buła ziemniakami zaczną handlować krowy przez drogę prowadzić a i tak co dziwnie do miasta będą jezdić z jajkami handlować
Ze Wsi13.05.2018, 09:01
@ Wolna Wioska Kowaniec- Tablice rejestracyjne to teraz pewnie będą WWK dla mieszkańców wioski: ) Domyślam się nawet kto będzie Sołtysem tej wioski: ) Argumenty przemawiające za utworzeniem "wioski " wyssane są z d....Teraz przy każdym kościele trzeba zrobić wioskę? A OSP Nowy Targ jest tylko jedno w Mieście więc zróbmy Miasto na kowancu. Z pętli autobusowej zrobimy rynek a Urząd Miasta w prewentorium: ) Serio to jakiś "myśliciel "coś wymyślił ale nie pomyślał o mieszkańcach kowanca! Tyle razy mówi się że na tej ulicy robi się wyścigi samochodami i bite są rekordy prędkości i nikt z tym nic nie robi. Warto pomyśleć o bezpieczeństwie ludzi a później myśleć o swoim korycie!
miescon13.05.2018, 09:01
Cwaniaki. Z budżetu miejskiego 70 % reszta powiat wybudowano im nowe drogi,chodniki dwa mostki, wykonano kanalizację wyremontowano szkoły i OSP Wpompowano tam co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych a wpływy z tamtejszych podatków nędzne, bo tylko od domów mieszkalnych. Z taką inicjatywą mogli wystąpić dwadzieścia lat temu i sobie robić w swojej wsi wszystkie inwestycje.
Kraina mlekiem i miodem płynąca13.05.2018, 08:49
Kowaniec chce zostać wsią WTF...?
OSP13.05.2018, 08:07
Gdy rozum śpi budzą się demony!
starszy sikawkowy13.05.2018, 07:52
Taka głupotę to mógł wymyślić tylko jedna znana wszystkim osoba.
Rodowity Mieszkaniec13.05.2018, 07:48
Proponuje, zeby wszyscy ***, którzy osiedlili sie na Kowancu i okolicznych osiedlach wrócili na swoje wioski, i pozwolili żyć spokojnie rodowitym mieszkańcom ulicy Kowaniec. Przy okazji moga ze sobą zabrać "szacownego" pomysłodawce!
Icek z Polnej13.05.2018, 06:32
co ten ktoś brał że mu tak dekiel zryło - ktoś wie ??
harnaś miastowy13.05.2018, 05:58
Czy macie już kandydata na Sołtysa?Bo mam dla Was propozycję!Rysiek Petru właśnie odszedł z Nowoczesnej!Fachowiec z niego przedni no i mieli byście mieli śmiesznie!
Lasion13.05.2018, 05:08
Do P.
Nie pedzieli ci przodkowie ze w półkosku z prosiętami do miasta przyjechali. Cosik mi od ciebie naciom smerdzi.
Roni13.05.2018, 00:47
Cały ten Nowy Targ to jedna wielka wieś, po kiego robić kolejną mniejszą wokół?
Wolna Wioska Kowaniec13.05.2018, 00:15
Pomyslodawca zapomnial dodac ze wyzsza szkola i szpital tez do Nas nalezy !
Jedrek13.05.2018, 00:09
Pewnie! Jutro ks Ch. niech krzyknie na sumie o referendum i hej
Miescon13.05.2018, 00:07
Ale pier.....cie. zaraz będą dotacje większe..... Jedynie co w takim przypadku to będzie można pozyskać kasę z PROWu i tyle ś temacie. Przecież to nie OSP Kowaniec tylko OSP Nowy Targ jest.....
tubylec13.05.2018, 00:02
Problem w tym że ten pomysł jest całkowicie realizowalny, lecz działałby na szkodę mieszkańców Kowańca, ponieważ jego mieszkańcy są obecnie bardzo wpływowi i nagle wiele wpływów mogliby utracić gdyby zdecydowali stać się maleńką wioseczką odciętą od miasta. Swoją drogą jest to bardzo ciekawe zjawisko socjologiczne próby odseparowania się
nowotarskich elit zamieszkujących Kowaniec od czegoś co zapewne w ich wewnętrznym jargonie funkcjonuje jako miejski motłoch (a oni to oczywiście 'pany' z Kowańca) - wstyd!

@lucynka:
Ten pomysł niekoniecznie można traktować li tylko jako żarcik. Wystarczy zebrać podpisy wśród licznej inteligencji i biznesmenów na Kowańcu, przeprowadzić referendum i rozbuchane apetyty wielu wpływowych mieszkańców Kowańca na władzę w mieście skończą się, bo Kowaniec stanie się osobną jednostką administracyjną z sołtysem i wójtem, a w mieście będą takimi samymi gośćmi jak mieszkańcy np. Łopusznej czy Ostrowska. Prawdopodobnie weszliby w skład Gminy Nowotarskiej, gdzie zostaliby zdominowani przez inne wiejskie gminy o zupełnie innej strukturze o charakterze rolniczym, przez których 'wiejski pakiet większościowy' nigdy nie udałoby się im przebić podczas jakichkolwiek wyborów lokalnych. Wielcy notable, wolne zawody, lekarze, prawnicy, itd. z Kowańca przegrywaliby każde głosowanie na tematy rolnicze, a tylko z takimi wówczas mieliby do czynienia.
kowańcanin12.05.2018, 23:21
A ja jestę za będziemy mieli mniejsze podatki a zwłaszcza ci którzy prowadzą działalność gospodarczą a na sołtysa Pawła Kolase
Gościówa12.05.2018, 23:21
Wojtaszek już szkołę w Kluszkowcach wybudował to wyciąg w NT na Kowańcu też wybuduje on to na pewno potrafi nic tylko głosować na niego.
matedusz torawa12.05.2018, 23:06
Według mnie należy przeprowadzić aneksje Nowego Targu i przyłączyć go do Kowańca. Koniec tyrani nowotarżan. KOWANIEC BĘDZIE NIEPODLEGŁY ALBO WIĘCEJ!!!!! NASZE GRANICE BĘDĄ SIĘGAĆ OD LUDŹMIERZA AŻ DO WAKSUMNDA!!!!! NIEPODLEGŁOŚĆ DLA KOWAŃCA!!!!!1
mer Waksmunda12.05.2018, 22:37
Tak napeawdę Kowaniec będzie dzielnicą Waksmunda.O to w tym chodzi.
Kicaj12.05.2018, 22:17
Kowaniec odłączyć otworzyć stację narciarską. Były pracodawca Waldemara W. niech dalej zaczadza miasto kominem na Ceramicznej. Dość kolesiostwu.
Gaja12.05.2018, 22:02
Ja też myślałam, że Watycha wzioł Wojtaszka prezesa Rusin Ski żeby budować wyciąg narciarski. Od początku kadencji o wyciągu cichosza. O co chodzi. Coś jest na rzeczy z blokowaniem Nowego Targu na stację narciarska. Konkurencja? Cztery lata w plecy.
Kokoszków12.05.2018, 22:02
Wróble ćwierkają, ze kolejny marsz wolności ma iść Kowancem ????????????
Gorc12.05.2018, 21:59
Śmiechu warte, ale to trio rządzące naszym miastem to najgorsze rozdanie od rewolucji, stąd głupi pomysł ucieczki.
Rolnik małorolny:)12.05.2018, 21:57
....dokładnie wieś to stan umysłu...co to za brednie o rolnictwie na Kowancu i większych dotacjach z UE....widział tu ktoś jakaś krowę.... :p...pewnie kilku baranów by sie znalazło :)
Lucynka12.05.2018, 21:46
Takie żarciki tez są potrzebne. Przynajmniej potrafią rozbawic. Lekkie,przyjemne i zabawne.
Miastowy z Kowanca12.05.2018, 21:40
Strefa miejska kończy się koło ekonomika....dalej to wieś....????????????
bywalec12.05.2018, 21:40
Kto jest autorem tytułu tej informacji, przecież sam tytuł jest niepoprawny, Czy to jest nazwisko wnioskodawcy? A może ten wniosek ma datę 1 kwietnia? Bywam tam, ale pierwszy raz słyszę, to na pewno żartowniś jakiś.
Miastowy z Kowanca12.05.2018, 21:36
Strefa miejska kończy się koło ekonomika....dalej to wieś....????????????
tubylec12.05.2018, 21:35
Ptaszki po Nowym Targu od ładnych paru już lat ćwierkały, że jakby na Kowańcu rzucić w górę kamień to sto na sto spadłby na jakiegoś wielkiego-małego nowotarskiego polityka - tak wielkie jest nasycenie ludzi żądnych władzy w tej części miasta. Podejrzewam że 99 procent komentarzy przeciwnych temu pomysłowi również pochodzi od mieszkańców Kowańca (ej, narobiłoby się wakatów po urzędach w mieście jakby Kowaniec oddzielił się od Nowego Targu).
knt12.05.2018, 21:33
Mieszkańcy ulicy Kowaniec należący do Parafii św. Katarzyny nic nie wiedzą, a nawet przypuszczają, że ten anonimowy wnioskodawca ma jakiś problem.
Wsiowa12.05.2018, 21:32
Dołączyć Kokoszków, Gorczańską i Willową bedzie wielka wieś
Opon12.05.2018, 21:15
Sołtysem będzie Joanna. Na reelekcję szans nie ma bo Grześ jak wygra to jej nie zatrudni. Sołtys Joanna IS. Jedyna szansa dla Kowańca.
ppf12.05.2018, 21:10
Jednym z argumentów jest kasa z PROW-u to może całe miasto przekształci się w wieś ?
besala12.05.2018, 21:07
Nie dziwie się! Jeżeli burmistrzem i jego zastępczynią są osoby nijakie, niedorastające do pełnionych funkcji to zdecydowanie lepiej oddać władzę sołtysowi.
Mieszkanka kowanca12.05.2018, 20:59
Mieszkam na kowanca i na pewno się pod tym nie podpisze. Także niech wnioskodawca nie będzie taki pewny tych swoich podpisów :)
zastępca Jaśka12.05.2018, 20:34
A z tego co słyszałem to Sołtysem ma być sam panujący Jan Łapsa, wygląd już ma a i posture też nie byle jaką.
baciok@12.05.2018, 20:30
No to se podyskutujemy??
Darek12.05.2018, 20:29
do Baciok
ale chlopie bredzisz
burak12.05.2018, 20:14
Będziecie dopłacać za dowóz pizzy,katering .Na terenie miasta za free.Na Kowaniec wieś.
Obiektywny12.05.2018, 20:07
Wprowadzić im wizy do Nowego Targu
Obserwator12.05.2018, 20:03
...i bardzo dobrze bo wieś tam była i jest od zawsze. Baba z wozu koniom lżej
kolega12.05.2018, 19:50
Dołączyć Kokoszków! Mieszkańcy też będą za tym.
Mieszkaniec z Kowańca12.05.2018, 19:47
A kto to zgłosił i chyba w swoim imieniu bo jestem z Kowańca i pierwsze słyszę o takim pomyśle.
Baciok12.05.2018, 19:44
Szansą dla rozwoju Kowańca są wyciągi narciarskie. Watycha obiecał wyciąg lecz szybko o nim zapomniał. Wcisnął kit o nowym lodowisku. Zastępca coś mi się wydaje został podesłany przez lobby narciarskie w tym celu żeby nie było nart w NT. Popieram pomysł rewolucji kowańcańskiej! Kowaniec = rozwój narciarstwa i turystyki. Nowy Targ = wstążki na drzewie.
Nowo Tarzan12.05.2018, 19:38
Wnioskodawca pewnie chce zostać wójtem buhaha. Nie muszą zostać wsią. Wieś to stan umysłu.
Porażony12.05.2018, 19:37
No takiego idiotyzmu to się nigdy nie spodziewałem. A do th. Jak się odłączą i zostaną wsią to smogu też nie będzie?
Zbyszek12.05.2018, 19:36
jestem mieszkańcem Zielonej , czy w przypadku odłączenia się Kowańca będę mogł założyć u siebie sklep bezcłowy ????
prawda12.05.2018, 19:33
Przed wyborami obiecywali teraz o nas zapomnieli , pieprz** takie miasto.
Katonczyk12.05.2018, 19:33
Kowaniec kojarzy się ze spokojem ???
paul12.05.2018, 19:32
Były by znacznie większe dotacje dla rolnictwa, obszary wiejskie mają dwukrotnie większe dotacje, i mogło by być częścią gminy Nowy Targ, no trzeba by jeszcze zapewnić transport publiczny
Baciok12.05.2018, 19:32
Tym sposobe szybciej szybciej podciagna gaz od szkoly w kierunku kosciola miasto sie nie spieszy a chca miec czyste powietrze...
Fumfel fumfla12.05.2018, 19:27
mefedron zrył komuś dekiel
wmw12.05.2018, 19:21
A niech odchodzą, zawsze na nich nowotarżanie mówili "lasianie", byli jacyś tacy inni.Mieli wielkie ego i nic poza tym.
Miescan12.05.2018, 19:21
kto na Sołtysa wsi?
wyborca12.05.2018, 19:20
chciałbym poznać tego autora :)
Lukasz12.05.2018, 19:20
No to Nowy Targ będzie miastem czy malutkim miasteczkiem
z Kowańca12.05.2018, 19:19
ktoś ma poczucie humoru
Eleven12.05.2018, 19:17
Styl życia... hahahahahahahhaha miescon dowaliles do pieca jak somsiod gumiokiem :D
abc12.05.2018, 19:17
miasto się przykurczy, a już wsią zalatuje.
Kowaniec zielony teren, piękny i gdyby to rozwijać to była by brama w Gorce.
unia jakby sypła groszem to można na rozwój postawić.
kilka pomysłów jest, a UM kasy nie da bo ....... nie ma?
Miasto kości ołów12.05.2018, 19:14
Mają rację bo Nowy Targ został największą dziurą na Podhalu bez atrakcji i turystów
kowaniec CITY12.05.2018, 19:13
A ja nie chce, kto się mnie zapytał o zdanie???
Miasto kości ołów12.05.2018, 19:12
Mają rację bo Nowy Targ został największą dziurą na Podhalu bez atrakcji i turystów
xD12.05.2018, 19:10
@th
To chyba wy z Kowańca dajecie miastu smog paląc byle czym w swoich domach a to że jesteście wyżej od całego miasta to cały ten syf z waszych kominów zlatuje na dół.
baciok@12.05.2018, 19:06
Śmiały i ambitny pomysl tak by to skomentował.
p12.05.2018, 19:05
Jak już proklamują niepodległość, to przed wjazdem na Kowaniec będziemy się starać o wizy :D
Lda12.05.2018, 18:59
Podoba mi sie ta idea. To najladniejsza czesc miasta, z ktorej jeszcze nie wycieli wszystkich drzew.
miescon12.05.2018, 18:52
Jestem za odłączeniem się Kowańca,Należy się jak psu buda... Kowaniec nigdy nie był częścią miasta i niech w papierach też już nie będzie.Tam jest inny klimat i styl życia i uszanujmy to!
w doobach sie poprzewracało12.05.2018, 18:47
Ha ha! Niektórzy to za wiele czasu wolnego mają i się chyba nudzą :-D
p12.05.2018, 18:44
Wsią byli, są i będą ;p
loża_szyderców12.05.2018, 18:43
Niniejszym ogłaszam powstanie Ruchu Wyzwolenia Kowańca. Już mamy pierwsze wyrazy poparcia od Ruchu Autonomii Śląska.
turysta12.05.2018, 18:34
Jest o czym dumać, na nowotarskim bruku
miejscowy12.05.2018, 18:26
Wielkie Cesarstwo Kowańca nadciąga. Podzielą się na księstwa: Zadział, Robów i inne ;) no takich jaj jeszcze nikt nie widział...
ze srodka12.05.2018, 18:25
bloki tez sugeruję odłączyć...
olsen12.05.2018, 18:22
No to się zaczyna będziemy chodzić na Turbacz przez Waksmund,Klikuszową albo Ochotnicę, bo podstawią szlabany .A tak poza tym to proszę podać Nazwisko wnioskodawcy mam nadzieję że to nie Pan Łapsa .
nuo12.05.2018, 18:19
W sumie co sie dziwic, też nie chciałbym być w zależnym od budżetu miasta. Które potrafi wydać ok 800 tys złotych na kawiarenki.
th12.05.2018, 18:17
jeste za !!! i nie tylko ja,popieram ten wniosek, bo patrząc z naszej perspektywy miasto nic nam nie oferuje poza smogiem.Zielona brama n.targu jest totalnie zamknieta przez burmisrza,wiec robmy cos!! dzięki pomysłodawcy którego będę popierał
REFLEKSJA12.05.2018, 18:15
Lepiej, może, nie kombinować.
Unia przestanie dawać, i co, czym, Kowaniec, będzie ?!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl