12.07.2018, 20:18 | czytano: 7594

Policjanci protestują

Policjanci z komend powiatowych w Nowym Targu i Zakopanem przyłączyli się do Ogólnopolskiego Protestu NSZZ Policjantów. Na budynkach komend zawisły flagi i banery informujące o akcji. Policjanci deklarują, że w ramach protestu za drobne przewinienia będą częściej pouczać, a rzadziej wypisywać mandaty.
- Protest nie koliduje z naszymi obowiązkami. Pracujemy normalnie, mieszkańcy mogą czuć się bezpiecznie, bo nasza akcja protestacyjna nie będzie miała żadnego wpływu na nasze obowiązki - zapewnia w rozmowie z Podhale24.pl jeden z policjantów z Nowego Targu.


Czego domagają się policjanci? Oto ich postulaty:

1. Przyznanie dodatkowych środków na motywacyjny wzrost uposażeń w roku bieżącym, do kwoty 650 zł w przeliczeniu na jednego funkcjonariusza
2. Podjęcie prac legislacyjnych mających na celu przywrócenie systemu emerytalnego funkcjonariuszy, który obowiązywał do 31 grudnia 2012 r.
3. Odmrożenie waloryzacji uposażeń funkcjonariuszy, o której mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej
4. Wprowadzenie pełnej odpłatności za czas służby przekraczający normy określone dla poszczególnych formacji mundurowych - nadgodziny i służby w dni ustawowo wolne od pracy
5. Zrównanie statusu funkcjonariuszy przyjętych po raz pierwszy do służby po 1 stycznia 1999 r. ze statusem funkcjonariuszy przyjętych przed tą datą, w zakresie art. 15a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy
6. Przywrócenie pełnego uposażenia za czas absencji chorobowej w służbie nieprzekraczający 30 dni w roku.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Wyrocznia17.07.2018, 13:45
Jak czytam to co pisze Police i Waldi, to ja już bym wolał staruszków w Policji, niezbyt sprawnych fizycznie, byleby byli sprawni umysłowo i z logiką nie byli na bakier. Ja jako jeden z pracodawców jestem gotowy podwyższyć policjantom pensję, o ile będą rzetelnie wykonywali swoją pracę, a przede wszystkim będą chronić interesu Polaków, a nie interesów rządzących.
...16.07.2018, 11:06
Może jeszcze 40 dziewic zażądają ? Bu ha ha ha...
do Police16.07.2018, 09:19
przenieś się do Szwajcarii ,Monako czy Emiratów Arabskich tam nie biorą ani złotówki od uposażenia. Gdzie indzie to tylko śmierć i podatki jak powiedział Beniamin .
Police15.07.2018, 14:56
ciekawa teoria z tym twoim pojmowaniem systemu podatkowego ,,do Police". Ok jak nie będę musiał płacić podatku od uposażenia to nie chcę podwyżki :). Państwo utrzymuje się z podatków, wydatki ponoszone przez państwo idą z podatków, więc każdy musi i powinien płacić podatki, nie ważne czy to budżetówka czy prywatny przedsiębiorca jak i pracownik. Nie znam kraju w którym by nie trzeba było płacić podatku, może Ty znasz?
do Police15.07.2018, 09:14
Źle sobie policzyłeś od kiedy podatek z podatku jest podatkiem ?
Prawda jest taka że cała budżetówka ma pobierany podatek z pieniędzy
które pochodzą z podatku .To matematyczny zabieg .Nie wiem po co .
Może żebyś mógł o tym napisać ?
Zgadzam się z większością wpisów Policjant swoja posturą ma wzbudzać respekt ! Policjant ma zarabiać podwójną krajową ! Policjant (w którego zainwestowało państwo) powinien przepracować przynajmniej 25 lat !
Policja powinna stale (nie tylko w czasie strajku) BARDZIEJ POUCZAĆ CHRONIĆ I POMAGAĆ niż karać mandatami.
W tym kontekście jak dla mnie możecie taki protest prowadzić wiecznie.
Police15.07.2018, 02:13
Jako policjant płacę podatki, 500 plus mi się nie należy na każde dziecko bo obliczają mi wynagrodzenie z pit-a. Mój sąsiad ma firmę, dwa nowe auta i bierze 500 plus na każde dziecko bo mimo dużego przychodu wykazuje mały dochód. Ja mam kredyt na dom na 30 lat on ma 30 ar działkę, którą niedawno kupił. Więc nie płaczcie, ale płaccie uczciwie podatki jak my policjanci, strażacy,wojskowi i inni mundurowi, a dopiero później mówcie, że jesteście naszymi pracodawcami. Szkoda, że nie mogę was zabrać na służbę na sobotnią noc, ciekawe czy wtedy dalej byście mówili jak to mamy dobrze.
mundurowy14.07.2018, 21:57
Postulaty płacowe rozumiem jak najbardziej. Czy to policjant czy strażak zarabiają śmiesznie mało. Skoro rząd rozdaje na prawo i lewo to niech da też służbom. Nie zgodzę się z postulatami obniżenia wieku emerytalnego i 100 % chorobowego bo to już przesada. Znam wielu policjantów i strażaków którzy bez problemu przepracowali 25 lat. Poza tym przyjęci od 2013 pracują na nowych zasadach i na takie się godzili podejmując pracę.
Co do tych co to pracują na budowach i płacą na nas podatki to przecież połowa budowlańców nie płaci żadnych podatków albo tylko od połowy pensji i jeszcze zasiłki od państwa pobiera. Mundurówka płaci podatki od każdej złotówki
Wyrocznia14.07.2018, 12:44
Tubylec trochę zgwałciłeś logikę. Nikt nie chce staruszków, czy to w Policji, czy na budowie. Po skończeniu pracy w Policji, policjant może iść pracować np. w sklepie. Skończenie pracy w Policji nie zmusza go do pójścia na emeryturę. Zgadzam się po części z tym, że reprezentując nasz kraj zasługują na wyższe wynagrodzenie, ale ja jako pracodawca nie jestem z nich zadowolony i nie mam ochoty zwiększać im wynagrodzenia. Jak się pracuje w Policji ludzie wiedzą, a przynajmniej ci co mają wiedzieć to wiedzą. Niech się zaczną bardziej starać to i zostaną docenieni. Żeby nie było - to tyczy się większości Polaków, we wszystkich branżach. Bo to co rodacy odwalają w pracy przechodzi wszelkie granice. Pracowałem z wieloma ludźmi i znaczna większość kombinuje tylko jak zarobić, a się nie urobić, w miarę możliwości oszukać i kombinować.
Kaszkaj14.07.2018, 10:31
Nie lamentujcie tyle.Podwyzka dla policji bedzie bo Pis nie glupi.Czy wszystkie postulaty beda spelnione to juz inna sprawa.Pis nie pojdzie na otwarta wojne z policja bo na tym tylko straci ale na pewno nie da wszystkiego.Zbyt duze wplywy maja z mandatow, nie zaryzykuja rozszerzenia akcji protestacyjnej bo plany protestacyjne policji nie koncza sie na pouczaniach...kolejne protesty beda odczuwalne juz dla wszystkich niestety.Plotki sa rozne a wyobrazmy sobie sytuacje ze 100% stanu policji idzie w listopadzie na l4...Ich jest okolo 100tysiecy, byc musza a chetnych coraz mniej do sluzby dlatego wiedza co robia i dobrze.Kazdy powinien walczyc o swoje i niech to robi.Mi sie znudzilo i temu podatki place w usa (i nie zycze wam takiej policji jak tu bo byscie stekali i plakali jak dzieci).Pozdrawiam
tubylec13.07.2018, 22:48
Niestety, jakkolwiek wielu pragnęłoby aby porządku pilnowali i przestępców ścigali niedołężni staruszkowie, logika nakazuje aby pozostawić możliwość przejścia na emeryturę policjantom, bo w ten sposób będą się tworzyły nowe miejsca pracy dla młodych. Jest jeszcze jeden argument za policjantami: oni reprezentują Rzeczpospolitą Polską, to są funkcjonariusze państwowi, oni muszą porządnie zarabiać stabilność i gwarancje stabilności prawa pracy. Zmieniać warunki zatrudnienia to na raczej budowie, ale nie w policji.
Jyndrek13.07.2018, 21:52
W związku z tym mam tylko jedno zasadnicze pytanie, jeśli jest tak żle to czemu na jedno miejsce do policji jest kilkunastu chętnych i poco się tam pchają? A co się tyczy tych którzy tam już pracują, no cóż cytując "klasyka" "zawsze można wziąć kredyt i zmienić pracę"
Wyrocznia13.07.2018, 19:12
"Bo co bo jeden z drugim płaca podatki, założę się że część to piszących połowę swojego,,życia zawodowego" była zarejestrowana na bezrobociu, a o podatkach to słyszeli jak zwrot na dzieci dostawali." - Każdy kupując w sklepie płaci podatek, tego nie da się uniknąć. Podatek vat to około 50% wpływów podatkowych.
do ApaczNt13.07.2018, 18:48
Tak, mój kuzyn dorabia na budowie, ma zgodę swojego szefa. Czemu nie zrezygnuje? bo mówi, że mimo wszystko lubi to co robi, ale chce zarabiać godnie, a musi dorabiać na dniu wolnym od służby. Do pracy jeździ po 30 km w jedną stronę, próbował się przenieść bliżej domu, ale bezskutecznie. Co do mojej emerytury i mojej umowy, pracuje w dużej firmie i na umowie mam niewiele mniej niż dostaję na rękę, reszta to płatne za nadgodziny. Może nie mam 13-ki jak mój kuzyn, ale mam święty spokój bo nie użeram się z debilami w pracy, nikt mnie nie wyzywa na interwencji i nie szarpie się z ćpunami. Widzicie, że stawki u prywaciarzy poszły w górę, ogłoszeń o robotę jest masa, czemu policjanci mają nie walczyć o podwyżki? Bo co bo jeden z drugim płaca podatki, założę się że część to piszących połowę swojego,,życia zawodowego" była zarejestrowana na bezrobociu, a o podatkach to słyszeli jak zwrot na dzieci dostawali. Co do 15 lat i emerytury no to rzeczywiście trochę mało, ale nie wiem nie pracowałem w Policji to nie wiem, jak byłem w wojsku w zasadniczej służbie po 15 latach to mało, który z trepów odchodził po 15 latach.
Były policjant13.07.2018, 18:06
@Amożepopięciu "Kończ waść,wstydu oszczędz" No prawda co napisałeś ale czemu nie dopisałęś że że zarabiają dwu krotnie od reszty obywateli.Np w Niemczech średnio 6400 euro na miesiąc...
Dejvx13.07.2018, 15:19
@112/997

Każdy wie na jakie zarobki się decyduje. Nikt nikogo na siłe nie trzyma.
..13.07.2018, 13:16
Emerytura po 15 latach służby? Wstydu nie mają,czy jakaś inna przypadłość?
Do ja13.07.2018, 13:04
Zacznij płacić uczciwie podatki to wtedy możemy porozmawiać na ten temat ....
112/99713.07.2018, 12:05
Dla wylewających, przepraszam piszących komentarze. Fajnie by było pisać o czym wiemy lub się na tym znamy. Jeżeli już tak piszecie w jakim wieku odchodzą na emeryturę Policjanci w poszczególnych krajach UE to np.Policjant Niemiecki z 9-cio letnim stażem i więcej średnio zarabia 4115 euro . Po ukończonym szkoleniu które trwa 3 lata 2500 euro . Polski Policjant na kursie podstawowym trwającym 6 - miesięcy zarabia 1600 zł. po przyjściu do służby ok 2500 zł i od stycznia 2012 roku służy w Policji 25 lat do 55 roku życia, musi spełnić dwa kryteria czyli 25 lat służby i 55 lat życia by odejść na emeryturę. W Polskim Państwie obowiązuje demokracja i każdy może walczyć o swoje prawa nawet Policjant, który wybrał swój zawód jak każdy inny obywatel który mógł to zrobić, więc nie wiem skąd tyle jadu. Jeżeli czujesz się TY piszący komentarze pokrzywdzonym przez los, to walcz o swoje prawa a nie obwiniaj innych że próbują walczyć o swoje.
K.13.07.2018, 11:49
wśród komentujących same puste głowy. to NIE JEST taka sama praca jak każda inna. :-)
ja13.07.2018, 11:02
może jeszcze 15 tki i 16 tki oraz deputat węglowy by chcieli .
Zbulwersowany13.07.2018, 09:56
Jakie 15 lat? Niech pracuja do 67 roku ja wszyscy a jak im nie pasuje to nich zmienia prace! Z jakiej racji maja miec emeryture wczesniej ode mnie? Piszesz ze zarabiasz wiecej od kuzyna ale ty bedziesz robil do usranej smierci na jego emeryture bo on sobie jej nigdy nie wypracuje a bedzie i tak mial dwa razy wieksza od ciebie bo ubezpieczony jestes pewnie jak wiekszosc od najnizszej krajowej. Ja tez sie nie zgadzam zeby moje podatki szly na darmozjadow ktorym nie chce sie robic!
Wyrocznia13.07.2018, 09:55
Skoro tak źle policjantom to dlaczego nie zmienią pracy? W budowlance ciągle brakuje rąk do pracy. Widać, że to całe ich gadanie o trudach pracy w Policji jest naciągane. Skoro by tak było to już dawno by odeszli z Policji i zajęli się czymś innym. Skoro inni potrafią zmieniać miejsce zatrudnienia po kilka razy rocznie to co stoi na przeszkodzie policjantom? Co ich tak trzyma w swojej pracy? Nie mówcie, że to powołanie bo pęknę ze śmiechu.
kr...13.07.2018, 09:47
Czym się różni balkon od policjanta?
- balkon utrzyma trzyosobową rodzinę.
Waldi13.07.2018, 09:46
Do "Wyrocznia". Podatki płacą wszyscy, policjanci też płacą podatki i utrzymują m. inn. siebie. Wszyscy łożymy na funkcjonowanie Państwa i utrzymujemy nauczycieli, policjantów, administrację, posłów, rząd, służbę zdrowia itd. itp.
Służba w Policji to ciężki kawałek chleba i ogromna odpowiedzialność za marne pieniądze. Uważam, że płace w budżetówce powinny być godne i wystarczające na utrzymanie.
rolnik13.07.2018, 09:37
35 letni emeryt styrany wypisywaniem mandatów a ja będę za*** do 65 jeszcze więcej policji dobra zmiana
do 65 na jego emeryture
dobra rada i od dziada13.07.2018, 09:20
Wymieniać tą jeszcze socjalistyczną kadrę oficerską i równać uprawnienia , odbierać przywileje , bo za dobrze się powodzi . jak Rudy był u władzy ,zmieniał przepisy tom towarzysze milicjanci siedzieli cicho i pałowali górników. Jakoś nikt nie odważył się protestować , a teraz towarzysze milicjanci wychodzą z norek i wojować chcą z Brudzińskim? Stop panowie , albo wyjeżdżać za granicę na Białoruś , albo dalej na wschód .Zawsze jest wyjście z sytuacji .Oj tracą poparcie społeczne w oczach , stracą .
kierowca13.07.2018, 09:18
Cyt."Policjanci deklarują, że w ramach protestu za drobne przewinienia będą częściej pouczać, a rzadziej wypisywać mandaty".
Oto Polska,tylko karać...Za komuny było lepiej,nie zawsze mandat się dostawało.Dziś mają śmieszne dresiki i rżną wielkich panów na drodze.W porównaniu do tych na zachodzie są żenujący,że nie wspomnę o guru krawężnikach.
obserwer13.07.2018, 09:12
Mało im tego ,że podatnicy płacą za nich ZUS , i że mają inne przywileje? Rozbestwione kasty , a ta kolejna
baciok@13.07.2018, 08:59
Dorzucę swoje 3 grosze.
1. Szanuję Policjantów bo to ciężki kawałek chleba.
2. Niestety przykażdej zmianie władzy następuje przegięcie, Policja zamiast stać się apolityczna zostaje zbrojnym ramieniem danej partii.
3. Nabór do Policji????, jak obywatel ma się bać jak przyi nterwencjach widzi panią i pana postury Wody Alena.
4.Patologią jest że Policjanci używający broni w sposób zasadny, goniący bandytow uciekających w samochodach są ciągani po sądach przez wszelakiego obrońców wolności.
Uciekasz przed Policją możesz zginąć.
Pozdrawiam Policjantów.
Alf13.07.2018, 08:43
Tylko ze policjanci nie maja takich postulatow jak te przedstawione przez Pana redaktora...
mkw13.07.2018, 08:19
Od kiedy to mundurowi strajkują, o przywilejach nie piszą tylko emerytura po 15 latach , ja tez tak chce i później mając emeryturę będę sobie pracować dalej.
wyzysk przez drugiego13.07.2018, 07:30
ja pracuje w ośrodku za 2000 lub i mniej za kasę - ciężko harując , dźwigając osoby chore kosztem zdrowia i tak tam straciłam zdrowie. Gdzie tu jest sprawiedliwość.
fred13.07.2018, 06:20
Ale za co im płacimy za spanie w pracy,za pobicie bezdomnego do roboty idz na budowę darmozjady i nie roby za 15 lat chcą emeryturę pracuj do 65 lat a potem protestuj wszystko masz panstwowe zawsze za pieniądze obywateli sie poruszasz po świecie.
Amożepopięciu12.07.2018, 23:11
Austria
Najtrudniej uprawnienia emerytalne jest nabyć w Austrii. Na emeryturę można przejść bowiem dopiero po ukończeniu 65 lat. Ponadto konieczne jest opłacanie składek na ubezpieczenie przez przynajmniej 240 miesięcy, czyli przez 20 lat.

Niemcy
40 lat pracy
Niemiecki policjant, co do zasady, nabywa prawo do pełnej emerytury (73,5% ostatniego uposażenia bez dodatków) najszybciej w wieku 60 - 65 lat

Francja
Prawa emerytalne policjanci nabywają z chwilą wypracowania określonej liczby lat i osiągnięcia określonego wieku. Mogą oni przejść na emeryturę, na własną prośbę, po spełnieniu dwóch warunków. 25 lat pracy (z wyjątkiem posterunkowych i podoficerów dla których minimalny czas służby to 15 lat) i znajdowanie się w wieku 5 lat poniżej granicy wieku określonej dla danego stopnia w korpusie.

Hiszpania
Funkcjonariusze Korpusu Policji Krajowej przechodzą na obowiązkową emeryturę w wieku 65 lat. Istnieją liczne przepisy umożliwiające skorzystanie z emerytury pomostowej.

Holandia
W Holandii nie istnieją szczególne uregulowania emerytalne dla funkcjonariuszy Policji. W zasadzie każdy obywatel po osiągnięciu wieku 65 lat może przejść na emeryturę.

Słowenia
Wcześniejsza emerytura słoweńskiego policjanta jest możliwa, gdy mężczyzna ma 30 lat stażu emerytalnego, a kobieta 25. Jednak co najmniej 15 lat trzeba przepracować w policji.

Czechy
30 lat służby

Wielka Brytania
35 lat służby

Rumunia
20-25 lat służby
yoyo12.07.2018, 23:02
sami sobbie wybrali ten zawod wiec sami sa sobie winni
@do apacznt12.07.2018, 22:44
Głównie chodziło mi o emerytury, według mnie to przesada, która nie powinna mieć miejsca w żadnym zawodzie. Na budowie dużo zależy od firmy czy się urobisz czy nie, a o pracy w policji to Ci nie powiem bo nie wiem,jedni gadają tak inni inaczej.
M12.07.2018, 22:43
Koniec z przywilejami dla kogokolwiek . Koniec komuny !
Władysław.12.07.2018, 22:26
Jeżeli nie pasuje praca w policji to zrezygnować. i szukać innego zajęcia.
A propo policji to chyba już dawno strajkują bo trudno ich spotkać na drodze by rzeczywiście kontrolowali pojazdy i kierowców. Na drogach na Podhalu panuje całkowite olewanie przepisów ruchu drogowego i większość kierowców nie stosuje się do znaków ograniczenia prędkości.
Monika bez Stanika12.07.2018, 22:15
to kuzyn Policjant u ciebie robi na budowie w dni wolne ?
Byly12.07.2018, 22:14
Przecież policjanci taz płaca podatki na nasze dzieci .nauczyciele to taz budżetówka i maja wolnego ile? Policjant nie ma czasu dla rodziny bo pracuje w święta i weekendy ma nadgodziny i nocki za ktore nie jest płacone a kazdy klijent moze go nagrywać i moze pisac komentarze . Jestem po 26 latach służby w policji nie mam juz zdrowia moja psychika jest dziurawa jak sito i nie stać mnie na wakacje w ciepłych krajach . Pozdrawiam wyrocznie .......
Radek12.07.2018, 22:12
Tak powinno być , powinni protestować bo smiesznie malo zarabiają
pracownik12.07.2018, 21:58
I tak nic z nich to zwolnic najlepiej by było jak się robić nie chce
qwerty12.07.2018, 21:44
jescze trochę i będą jak górnicy dostawać 14, 15 , 16 tki , dwu tygodniowe wczasy na malediwach , deputat węglowy , znizki na nowe samochody no i oczywiście emerytura po 5 latach służby około 3500 na rękę . Rozumiem że powinni zarabiać więcej niż robol na budowie ale te wszystkie przywileje to troche za dużo . Ja wkładam do ZUS 4 zł i po 65 latach będę miał 1 zł , policjanci , górnicy i reszta uprzywilejowanych wkłada 1 zł a otrzyma po 25 latach 4 zł to troche nie normalne .
112.07.2018, 21:43
@do ApaczNt

To dlaczego Twój kuzyn nie zmieni pracy ?
do ApaczNt12.07.2018, 21:23
Zdziwiłbyś się bo wielu policjantów, aby związać koniec z końcem właśnie dorabia na budowie. Także nie strasz, nie strasz.... Ja pracując na budowie zarabiam o 1500 złotych miesięcznie więcej niż mój kuzyn policjant z 10 letnim stażem. A i ja w obecnych czasach mam każdy weekend wolny, a on co najmniej dwa w pracy.
Anty Bolek12.07.2018, 20:57
Jak Tusk wprowadzał ustawę to był spokój.
Były policjant12.07.2018, 20:54
Ot i cała opowieść... Dlatego nie zostałem w policji i od 2010 zajmuję się czym innym...Brawo dla kolegów! Policja to ciężki kawał chleba... Robota w prewncji to już kosmos(naciąganie sie z kibolami,ćpunami i innymi odmieńcami) Do tego musisz wyrobić "normę"mandaty.O te 15 czy 25 lat to chodzi o zmianę za PO i od tego się zaczeło. Kto ma pagon ten wie o co chodzi...
Ggg12.07.2018, 20:53
Rozumiem ze wreszcie beda z ich wynagrodzen pobierac STANDARDOWE stawki na chorobowe emerytarlne itd?
P...stołek12.07.2018, 20:47
Czekam jak jeszcze zacznie protestować biurokracja po urzędach. Już mam dla was dobrą radę, zwolnijcie się sami bo takich przerostów zatrudnienia jak wśród was nie ma nigdzie.
ApaczNt12.07.2018, 20:43
Emerytura po 15latach służby... Może jeszcze prawo do ładnej kochanki albo darmowych wakacji. Jak im się nie podoba to zapraszam na budowę
Wyrocznia12.07.2018, 20:38
Ja jako płacący podatki i utrzymujący Policję, inaczej mówiąc jestem jednym z ich pracodawców, nie zgadzam się na stawiane warunki.
112.07.2018, 20:20
Czy nie tak to powinno wygladac na co dzien ? Że częściej pouczenia aniżeli mandaty?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl