04.08.2018, 19:46 | czytano: 6479

Jeden tunel ma już 100 metrów. Drążenie drugiego wciąż się nie rozpoczęło

Na najnowszych zdjęciach z budowy tunelu pod górą Luboń Mały widać postępy w budowie lewej nitki tunelu od strony Skomielnej Białej. Ma ona już sto metrów długości.
Co niepokoi, to fakt, że nadal nie zaczęło się drążenie drugiej dziury. Miało się zacząć rok temu. Na placu budowy nowej drogi ekspresowej S7 powtarzane są informacje, że ziemia w tym miejscu się osuwa, dlatego prace w tym miejscu na razie nie są prowadzone. Kiedy się rozpoczną? Nie wiadomo.


r/
zobacz także
komentarze
pon ze wsi06.08.2018, 00:21
@dama z nowego
Panciu z miasta,masz drogi alternatywne żeby dojechać do wsi.Jak dla mnie nie musza budować tego odcinka,wszedzie i tak dojadę.
rowerzysta05.08.2018, 23:24
@alan
W porównaniu z Włochami,szału nie ma.
mk05.08.2018, 21:57
@paul, zgadzam sie z Tobą , że inwestycje kolejowe, zwłaszcza w naszym regionie, to może być wybawienie od problemu korków na drogach i smogu. W np. Anglii, czy we Włoszech jest łatwo przemieszczać się pociągami i nie są one drogie. A podróż na pewno przyjemniejsza, jak tłuc się samochodem, czy autobusem. W Polsce też kolej się rozwija i modernizuje, ale to tak dosyć pomału idzie... Jednak kierunek zmian jest dobry.
maxi kaz05.08.2018, 21:51
Ale w sumie to co oni mają zrobić wg was, jeśli ziemia się osuwa i budowa byłaby niebezpieczna? Mają budować mimo to? Bo termin? Ludziom to się tak wydaje, że to tak ot, pyk pyk i taki tunel sie bezproblemowo buduje, bułka z maslem po prostu. A niestety to tak prosto łatwo nie zawsze jest, takie budowy czasem napotykają na naturalne ograniczenia i przeszkody, a wtedy trzeba projekt zmieniać, i kombinować nowe rozwiązania. I naturalne wtedy też, że pojawia się opóźnienie. Ja to myśle tak, że przydałoby sie nam troszkę więcej cierpliwości. Bo nie od razu Rzym zbudowano, jak to sie mówi... Po co sie tym spinać, że nie idzie tak szybko, jakbyśmy chcieli. Grunt, zeby skończyli w sensownym czasie, niekoniecznie tym zaplanowanym, i żeby było to zbudowane solidnie i bezpiecznie. Bo pewno by sie dało skończyc to nawet i za miesiąc, tylko za chwile by sie zawaliło, i byłaby tragedia. To ja już wole niech robią ile potrzebują, ale solidnie. Mam nadzieje, ze wkrótce znajdą jakis sposób na to osuwanie sie ziemi i jakoś tam obejdą ten problem.
paul05.08.2018, 19:51
A kiedy powstanie linia kolejowa Podłęże-Pikiełko, i skróci czas dojazdu koleją do Zakopanego, a nie tylko ciągłe inwestycje drogowe, smog co raz większy, aut na 100tyś mieszkańców więcej niż na zachodzie, a do tego korki.
alan05.08.2018, 15:26
nigdy nie dogonicie Chorwacji, tam jest dużo tuneli
kierowca z N.Targu05.08.2018, 14:57
Obeznay pisze szczerą prawdę, problem z drążeniem jest od Skomielnej,od Naprawy naprawdę zasuwają z robotą i trzeba ich pochwalić !!!
Obeznany05.08.2018, 12:44
Artykuł wprowadza w błąd, bo od północy wydrążono już po około 800 m w obu nitkach, problem z osuwiskiem jest od strony południowej gdzie wydrążono tylko 100 m w jednej nitce. Smarycznie więc jest już prawie połowa drążenia.
Bacioki05.08.2018, 12:22
Zaraz, zaraz, dobrze czytam? 100 metrów????? Czy zgubiło się jedno zero na końcu???????????????? Ku
...a to jakieś jaja?
Monika bez Stanika05.08.2018, 10:02
100 m
to gdzie to tam jescze do 2900 m Kilkanascie lat to zajmie :(
kierowca z N.Targu05.08.2018, 09:05
To już wiadomo czemu minister Adamczyk ostatnio tam nie przyjeżdża z ,,gospodarską,, wizytą. Ciekawe co będzie na mokradłach na Grelu ,koło torów w Nowym Targu i w kombinackim lesie brrrr...
górnik05.08.2018, 08:53
Fachowcy od siedmiu boleści.Najpierw przejedźcie się na zachód czy płd,sprawdźcie ile czasu i gdzie drąży się tunele,potem dopiero wypowiadajcie się.Najlepiej będzie jak przestaniecie klepać koparami...
Obiektywny05.08.2018, 07:58
"Przetarg" i wszystko jasne
takitam.05.08.2018, 07:45
a moze majzle im sie stepily i cza by podbrusic, albo wiecej majzlowych zatrudnic - bedzie szybciej...
Roman z Miasta05.08.2018, 07:18
Ta firma to jakiś niewypał. Minister Adanczyk chyba pójdzie się paść. Coś tu nie zatrybiło? Ślimacze tempo tych robót położy całą inwestycje . Droga dojdzie do portalu tunelu i koniec . moim zdaniem przyjęta metoda drążenia tunelu nie odpowiada warunkom geologicznym . jak to jest ,że Włosi , Szwajcarzy , Austriacy i Chińczycy u siebie drążą tunele błyskawicznie , bo tam takiej długości tunel/2300 mb/ drąży się około 2 lata Boję się tego głośno powiedzieć , ale ten wykonawca nie zarobi na chleb ze smalcem i w konsekwencji zejdzie z budowy . Coś się na tym znam , co nieco
Loko05.08.2018, 03:30
Tunele od strony polnocnej maja ponad 800 metrow.

@geolog realista

Wlasnie twoi koledzy spie... pomiary i teraz na wszystkich odcinkach sa problemy. Najwieksze sa na poludniowym portalu tunelu i byly na obiekcie 22 i stad Salini dostalo pretekst do przedluzenia kontraktu o rok.
p.04.08.2018, 21:58
Postępy Jakie? Przecież w takim tempie z 50lat im zajmie!
geolog realista04.08.2018, 21:16
Ale jaja... Czy nie było ekspertyz geologicznych? Jak ogłaszano przetarg - na wyczucie? A co zrobią z ,,dziurami " z drugiej strony jak od Skomielnej nie da rady kopać ? Może wykorzystają jako muzeum geologiczne !
dama z nowego04.08.2018, 21:14
100 metrów w dwa lata ,tempo zaje---te.W takim tempie dwa kilometry będą gotowe za 40 lat.
bob budowniczy04.08.2018, 21:02
jak by to było robione za granica było by już przewiercone a tak kicha.....
Szkoda słów04.08.2018, 20:42
Drugi tunel miał się zacząć rok temu ?!!! Hehe w normalmym kraju to już by im dawno podziękowali z poważnymi odsetkami za termin.I nie ma tłumaczenia,przy dzisiejszej technologi "ziemia sie nagle osuwa"No ale w Poland wszelakie dziadostwo przejdzie......jest mi tylko wstyd za panów nadzorujących ze za kasę ..........echhhh
abc04.08.2018, 20:35
normalność - polski poślizg!!!
Loko04.08.2018, 20:12
Po prostu boja sie zeby czesc gory im nie zjechala (obecna zakopianka po niej idzie).
Zobacz pełną wersję podhale24.pl