07.10.2018, 13:11 | czytano: 10234

Porządki w rejonie nowotarskiego placu targowego. Burmistrz stracił cierpliwość

zdj. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. Ustawienie straganów w chodniku oraz obudowanie słupów oświetlenia ulicznego straganami w ciągu ul. Targowej na części działek należących do Miasta - spowodowało kilka dni temu reakcję Urzędu Miasta. Burmistrz nakazał usunięcie straganów, przypominając, że ten teren to miał być pas zieleni i nie był objęty umową dzierżawy - ani pod budowę parkingów, ani tym bardziej pod stargany.
Stragany zaczęły się pojawiać w różnych miejscach, także na zjazdach. Jeden ze straganów postawiony został tak, że latarnia uliczna "wyrastała mu z dachu.

- Nieprawdą jest, że teraz próbujemy tam kogoś przesuwać, czy przestawiać. Próbujemy zadbać o to, żeby pas drogowy był wolny od handlu, żeby nie było tego, co mieliśmy na ulicy św. Doroty czy na Sikorskiego w starej lokalizacji targowicy. Pilnujemy porządku - mówi Grzegorz Watycha.

Burmistrz wskazuje, że dodatkowo woda opadowa z rynien skierowana została bezpośrednio na chodnik co stanowi zagrożenie dla pieszych. W piśmie do spółki Nowa Targowica napisał, iż jeśli w ciągu 7 dni sytuacja nie ostanie naprawiona - proceder zgłoszony zostanie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego "celem wszczęcia postępowania i rozbiórki straganów", a także do prokuratury w zawiązku z popełnieniem przestępstwa polegającego na naruszeniu własności Miasta Gminy Nowy Targ.

Handlujący w tym miejscu i przedstawiciele spółki Nowa Targowica stawiają zarzut, że "teraz, nagle burmistrz ich przesuwa".

- Po prawej stronie - jadąc od strony budynku Policji, miały być zgodnie z umową i koncepcją - parkingi. W momencie jak spółka zaczęła tam stawiać stragany zaraz przy chodniku w pasie drogowym, który nie był wydzierżawiony - zaczęło się dziać. Chodziło mi o to, żeby odsunąć je. Już nie mówiąc o tym, że tam miały być parkingi a jest handel. Ale chodzi o to, żeby nie było wchodzenia ze straganem na chodnik. W dachu straganu były latarnie. Teraz zostały trochę cofnięte. Robimy nową ulicę z całym systemem i kanalizacją deszczową nie po to, żeby wodę wypuszczać na chodnik. Były ze strony spółki zapewnienia, tego rodzaje przedsięwzięć nie będzie. Trzymajmy się ustaleń, a ustalenia były takie, że pas drogowy będzie drożny, będzie zapewniał przejazd i przejście pieszych, żeby piesi nie musieli wychodzić na jezdnię omijając jakieś skrzyneczki - argumentuje Grzegorz Watycha.
Po piśmie do spółki, w którym burmistrz wzywa Nową Targowicę do " wyegzekwowania od właścicieli straganów zaprzestania naruszania własności Gminy Miasta Nowy Targ będącej pasem drogowym przy ul. Targowej", spółka odpisała, że "prosi przedstawiciela zarządcy drogi o szybki kontakt telefoniczny z prezesem spółki celem "okazania granic pasa drogowego".

I Miasto rzeczywiście szybko zareagowało: powiadomiło spółkę o "wszczęciu postępowania w sprawie samowolnego zajęcia pasa drogowego poprzez ustawienie straganów na chodniku i obudowanie słupów oświetlenia ulicznego straganami".

s/ zdj. w galerii Szymon Pyzowski
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
przyzwyczajenie druga natura10.10.2018, 00:58
Tęsknią chyba niektórzy za starym bangladeszem...
LudzikNT09.10.2018, 12:35
@LudzikUSA, najkorzystniejszym? Watycha? Z pewnością najkorzystniejszym dla niego samego. Co do Michalskiej, to się zgadzam. Liszka ma wiedzę nt. zarządzania instytucją i doswiadczenie samorządowe.
czarny baran08.10.2018, 23:32
Złych masz Grzegorzu doradców ale ich już nie zmieniaj bo się nie opłaca.No z deszczu pod rynnę,to się nazywa szczęście; wróć;koooniec szczęścia.
Waldi08.10.2018, 19:05
Tylko Pan Watycha,chodzilem na sesje i ogladam regularnie w kablowce,jestem osoba ze wsi ale jak patrze na reszte towarzystwa to az brzuch sciska. Jedyny madry kandydat to Grzegorz Watycha i proponuje rade do wymiany. Wtedy bedzie normalnie w Nowym Targu.
Zycze powodzenia
LudzikUSA08.10.2018, 16:24
najkorzystniejszym rozwiazaniem dla dbra naszego miasta jest ponowny wybor na Burmistrza Pana Watyche . p.Liszka to multi twarzowiec ktory dla miasta nic nie zrobil nie robi i nie zrobi/najslabszy z aktualnych kandydatow/ zas p. Michalska brak jakiegokolwiek doswiadczenia w pracy jako samorzadowiec zanim osiagnie jakis doswiadczenie uplynie nie jedna kadencja a co bedzie z miastem wiadomo gleba i dlugi na wiele lat.
Fred08.10.2018, 11:08
Rynna z powrotem do starostwa, Wstążka do celników. Ludzie chcieli zmian, ale nie takich! Dobra zmiana nadchodzi.
Kacper08.10.2018, 09:59
Czy burmistrz nie powinien zając się czyms konkretnym a nie rynnami na targowicy w miescie wszystkie rynny wychodzą na ulicę teraz na targowicy nie ma co szukac zal miastu ze oddalo "kure znoszącą zlote jaja " panu Ch to teraz sie na nich msci .Starego burmistrza niech sie trzepia ze oddał takie miliony ,ktore miato mogło miec z targowicy a on podpisałumowe na 30 lat za smieszne pieniadze tovsie nadaje tylko do CBS.A burmistrz niech dla miast a tworzy a nie szarpie sie ze spółką ktora jest nie do ruszenia bo nas mieszkancow to nie dotyczy my chcemy np kosze do segregacji szkła plastiku kosze na śmieci, parkingu porzadnego ,halę lodową, toalety w miescie a na targowicy to juz wlasciciele sami poradza My chcemy widziec robotę burmistrza w rynku
Handlarz08.10.2018, 08:19
Brawo panie burmistrzu jak to jest spółka kasuje i się dziwi bo na pewno ktoś tych ludzi tam ustawił dobrać się im do czterech liter co to ma być prawdziwy włodarz a do ByQ gorszy to może być ino ten co startuje na burmistrza pan w okularach obejżyj sobie sesję jakoś dziwnie murem stoi za panami Biznesmenami handlujemy koło płotu i jak raz byliśmy na sesji to nam szczena opadła rada powinna być za nami ludźmi nam pomóc płacimy podatki targowe z naszych pieniędzy jesteście utrzymywani a tu co jak patrzy się na plakaty wyborcze na tych samych radnych pytanie się nasuwa po co po co na tych samych głosować przecież to już jest brak pomysłu w praktyce nazywają to wypaleniem zawodowym a wtedy następuje zmiana władzy nie mówię tego do burmistrza ale do radnych mój głos oddam na Pana Watyche ale na radnych stawiam na młodzież z pomysłem wystarczy być raz na sesji to później człowiek widzi.
Krzyś08.10.2018, 07:03
Grzegorz Watycha na stanowisku burmistrza to pomyłka. Ten człowiek robi wszystko żeby prowokowac konflikty i tarcia społeczne. Szczuje jednych na drugich zamiast mediować.
Jeden08.10.2018, 00:56
Do KfokA.
Ty myslisz wogole co piszesz? Myslisz ze taka babcie z jajkami stac na taka bude drewniana za 8tys..??? Lepiej sie nie wypowiadaj. Popieram Pana Watyche. Porzadek ma byc! I co jeszcze dodam te miejsca sa najdrozsze do wynajecia.
Mieszkaniec N. Targu07.10.2018, 22:23
Popieram w 100% działanie pana burmistrza G.Watychy, jest dokładny plan zagospodarowania Nowej Targowicy i widać jak prezesi spółki N. Targowicy nie dostosowali się do tego planu. Pazerność na kasę panów prezesów nie ma końca i trzeba skończyć z tą samowolą. Dobrze że miasto N.T. ma takiego burmistrza który respektuje prawo, nie jest przekupny i nie wiąże się w żadne układy. Poza tym pan burmistrz jest bardzo przyjazny dla mieszkańców i nie jest obojętny w sprawach trudnych na ludzką krzywdę. Jest bardzo dobrym gospodarzem, dba o interesy miasta czego dowodem jest zmniejszenie zadłużenia Nowego Targu.
Brawo panie burmistrzu, życzę powodzenia i wygrania nadchodzących wyborów.
spm07.10.2018, 21:25
masz rację ByQ pisząc "w głowie się nie mieści jaki bajzel zapanował w naszym, grajdołku". Tylko ten bajzel to nam funduje Nowa Targowica. I nie mieszaj w to babć z koperkiem, bo to panowie biznesmeni wsadzili tam stragany i posłali ludzi żeby handlowali. Babcie same z siebie tam nie poszły. To nie babcie na tym zarabiają.

Wyciąganie teraz z lamentem "biednych staruszek" to głupie i podłe. Ale powodzenia - może głupi ludzie kupią ten kłamliwy argument.
kfokA07.10.2018, 21:25
Fanfary dla burmistrza - da ostro popalić tym starowinkom, co to osmielają się dorabiac kilka groszy do głodowej emerytury. Do tego woda im kapie z jajek i stwarzają niebezpieczeństwo dla pieszych ! Cudowny, stanowczy i praworzadny człowiek z tego naszego burmistrza.
Ale chwila - co z umowa na dzierżawę działki dla G ? To dla "wyższego" dobra zamiata pod stolik.
ByQ07.10.2018, 21:15
Gorszego gospodarza jak Watycha to miasto nie miało i pewnie nie będzie mieć. Marnotrawione pieniądze, zwady o duperele a teraz to nękanie babć handlujących koperkiem - w głowie się nie mieści jaki bajzel zapanował w naszym, grajdołku.
Małgosia07.10.2018, 21:13
Za Watychy miasto zyskało: 2 vice po 150 tysięcy rocznie sztuka
2 budy pokryte brezentem na rynku (1 mln)
1 "muzeum" za 3 mln
A ten zamiast coś faktycznie zrobić martwi się rynnami jakich w mieście pełno... Ręce opadają
adam07.10.2018, 21:10
Brawo burmistrz. Porządek powinien być bo to ładne i zadbane miejsce. Poza tym ciekawa sprawa, czy spółka zaczęła robić wałki na tym terenie? Pas drogowy, zieleniec - tak było w umowie. Mało wam miejsca na placu do handlowania?
zx07.10.2018, 21:10
No to Grzes czyni reformę srogą, gdy poza urzędem jest już jedną nogą.
Lili07.10.2018, 20:51
Jeszcze może porządek na pierwszej alejce w której też handlu miało nie być i należy do miasta i jest warta więcej niż miasto zbiera z opłaty targowej z całego jarmarku
teklaa07.10.2018, 20:46
Watycha chyba jest zbyt zestresowany i majaczy. Facet dobrze wie że wybory będą jego pożegnaniem ze stołkiem i próbuje chwytać się rynny
besala07.10.2018, 20:43
Nie należy zapominać, że chaos z jarmarkami w Nowym Targu rozpoczął się wraz z kadencją burmistrza Watychy, który przez wiele miesięcy współdziałał ze spółką Nowa Targowica i szykanował handlowców z Ludźmierskiej. Od pewnego czasu, chyba w wyniku zakulisowych rozgrywek, burmistrz Watycha stał się wrogiem Nowej Targowicy. Czy chodzi o pieniądze, o posady czy tylko o polityczne ambicje nie wiadomo, ale z pewnością nie chodzi w tym cały bajzlu z handlem o dobro handlowców i mieszkańców Miasta. Świadczy o tym systematyczne manipulowanie stawkami opłaty handlowej, które są zależne od aktualnych sojuszy czy też interesów Grzegorza Watychy i jego otoczenia. Warto przypomnieć o skandalicznym zróżnicowaniu stawek na początku kadencji, warto pamiętać o wyrównywaniu tych stawek, lub ich podnoszeniu wybranym targowiskom! I zawsze te decyzje była tłumaczone dobrem mieszkańców NT. W tym galimatiasie to chyba jednak zawsze chodziło o dobro GW!
wasyl07.10.2018, 20:29
A jaki problem z pieszym na drodze? Przecie tam "strefa zamieszkania" więc pieszy może poruszać się całą szerokością jezdni, o czy niestety nie wiedzą kierowcy.
gość07.10.2018, 20:13
Do Michał. To nie chodź w czasie deszczu!
jaga207.10.2018, 20:06
Jeszcze trochę a będzie tak jak na starej targowicy . Ciasnota
rrr07.10.2018, 19:57
Parasolki z których woda spływa na nowotarskie chodniki też są ogromnym zagrożeniem :D
Karolinka D07.10.2018, 19:53
Zdumiewa mnie przesadna troska Watychy o te miejskie latarnie - zdecydowanie nalezy je owstążkować - to uchroni je przed nadmierną eksploatacją ze strony groźnych przekupek !
FRED07.10.2018, 19:48
A może GW ustosunkuje się do podejrzanej sprawy z działką, która od miasta *** dzierżawi ojciec z jednego z radnych ? Chetnie posłuchamy co ma do powiedzenia na ten temat.
Michal07.10.2018, 19:45
do dk
bardzo słusznie zauważyłeś nadwodnią ale co powiesz na ogrodową i róg długiej tam handluje się na ulicy , tak bezpośrednio na jezdni Zdaje się że ktoś widzi tylko to co chce Za bardzo kocha za bardzo szanuje..
Turystka07.10.2018, 19:40
Tak mi brakowało dywanów na parkingu, ale już są.Wjazd też zniknął.Wszyscy handlujący narzekają, ale nikt nie zmienił pracy? Utarg w sklepie nie wystarcza, trzeba jeszcze kram wystawić na targowisku? Kolejne pokolenia narzekają, ale nadal handlują.
zajzajer307.10.2018, 19:38
Słusznie Panie burmistrzu! idąc za ciosem i Pańskim tokiem rozumowania proponuje jeszcze, aby w planie kolejnej sesji rady miasta umieścić punkt "Zakaz opadów deszczu na terenie miasta Nowy Targ" po przegłosowaniu będzie spokój z tymi paskudnymi rynnami, piesi będą bezpieczni a okolica mlekiem i miodem spłynie
ZenekJ07.10.2018, 19:24
Zatem pod koniec swojej pierwszej i miejmy nadzieję ostatniej kadencji GW zapracował sobie na pseudonim - "Rynna" fajnie się komponuje z ksywką vice "wstążką" Mentalność typowego urzędasa...
somsiadka07.10.2018, 19:19
Oj Panie Watycha, nie wkłada się głowy z deszczu pod rynne :P Cała akcja to jawna kompromitacja Pana i Pana nieszczęsnych podwładnych. Jak tak dalej pójdzie będziesz Pan pomstował jak to klienci na jarmarku swoimi podeszwami ścierają chodniki
konfederat07.10.2018, 19:13
A może tak nasz umiłowany burmistrz zrobiłby porządek z umową najmu działki dla Pana G ? Generalnie od tego nalezałoby zacząć, nie wspominając o budach na rynku pokrytych mazutem i nadzieją że dach nie przecieknie ;)
alik07.10.2018, 19:01
Czyli burmistrz i urzędasy muszą zapłacić kare za zgodę na użytkowanie targowicy niezgodnie z projektem. Ale tak to jest w tym urzędzie od lat. 95 % tych urzędasów do wymiany. Może za 4 lata będzie taka szansa?.
Kuma07.10.2018, 19:00
Justin ty sie nie ciesz,że jeszcze 2 tygodnie. Watycha wygra w cuglach bo co porzadek chce utrzymać ? Jak wielcy handlarze to niech przestrzegają prawa, a oni by chcieli za darmo i jeszcze fakena pokazać Miastu. Won do Szaflar.
ederlezi07.10.2018, 18:58
@checkmate
Szkoda że tu się nie da emotikonek wstawiać. Za Twój komentarz dostał(a)byś wielkie "super"
s2207.10.2018, 18:56
Brawo Panie Grzegorzu! Teraz "władza" zacznie gnębić babcie stojące na chodnikach z odrobiną porzeczek, jajek czy grzybów.
sąsiad i ja07.10.2018, 18:53
Zgadzamy się. Taka dziadownia już była na starej targowicy.
despetnick07.10.2018, 18:47
Smutne że osoba wybrana przez mieszkanców robi wszystko żeby mieszkancom zrobic na złość i zaszkodzić. Zamiast wspierac targowice i handlujących w czasach gdy rynek zdominowały supermarkety Grzegorz W. robi wszystko aby im dokuczyć. Najsmutniejsze w tym wszystkim jest "postrzeganie selektywne" burmistrza - rynna w dowolnym miejscu w Mieście mu nie rpzeszkadza za to na ul Targowej to wielki "problem" Mam nadzieję, ze w nadchodzących wyborach mieszkancy jasno i dobitnie pokążą Grzegorzowi W. że prowadzenie personalnych wojenek było blędem.
Rzecznik nowotarskich chodników07.10.2018, 18:40
Panie burmistrzu! W całym mieście na moich klientów leje się woda z rynien. Nie zauważył Pan że większość z nich w centrum miasta jest skierowana właśnie na chodniki? I tam nie stwarza to zagrożenia?
kłaczek07.10.2018, 18:37
Jeszcze troche a GW będzie chciał śnieg na targowicy inwentaryzować. Wybiło szambo z najmem terenu dla ojca jednego z radnych a ten się deszczówką zajmuje XD
checkmate07.10.2018, 18:30
hahaha Watycha naprawdę baaardzo się stara żeby przegrać te wybory.
To co wyprawia z tymi rynnami etc to już szczyt żenady. Może powinien wysłac tam Vice żeby owe rynny udekorowała gustownymi wstążeczkami ?
tadek Z.07.10.2018, 18:26
G.W. nie wstyd Panu ? Sądziłem że masz Pan resztki przyzwoitości i nie będziesz Pan gnebił Bogu ducha winnych sprzedawców jabłek czy marchewki...
1907.10.2018, 18:19
Grzesiu stara się "zabłysnąć" przed wyborami, ciekawe czemu nie ustosunkuje się do podejrzanej dzierżawy z ojcem jednego z radnych ?
xxX07.10.2018, 18:15
Watycha zasługuje na jedno - odejście w niepamięć jako najbardziej nieudolny burmistrz w historii NT. W centrum Miasta mamy syf kiłe i mogiłe, ul Długa jest tak dziurawa, że cięzko nia przejechać a on zajmuje się staruszkami z odrobina pietruszki na placu targowym.
Jantek07.10.2018, 18:12
Kiedy handlowołem na stary h śmieciach, to jedna taka duzo baba jak nastała,to z dnia na dzienkozała mi wy*** no to jej udowodniłem ze sie straśnie pomylyła,wio do Miasta i swoje racje,Kiel?s to Miasta uzytkuje moje a nie płaci I wysło ze dostołem zniske,ale godali ze bedzie nowo targowica I sie kłopoty skońca ,nie handlujem jus bedzie 20 roków i problemysom jesce wiekse,dlocego ? moj wniosek taki , ludzie pazerni jesce wiecej, a wladza powiem tak nie tylko pazerno ale I głupio? dlocego ? roz ze daje sie wodzić za nos a jest pazerno na kase jesce wiecej
jaco07.10.2018, 17:59
bardzo dobrze,gnac to cale towazysto,na co komu ten bangladesz
Nowotarzanin07.10.2018, 17:17
Bardzo dobrze !!!
to hytre krakusy sie tak wpychajo na droge
rok07.10.2018, 17:15
miejsca na handel jest w jasna cholere, ale "straganiarze" z warzywami i slodyczami zaczeli przeginac, wchodza na chodniki i na przejazdy do parkingu, w niektorych miejscach dwie osoby nie moga sie minac na chodniku, jesli teraz nikt nie zareaguje , bedzie to samo co na berekach
Nie chodzący na kiermasy szarak07.10.2018, 17:14
Garbbaty ma racje ,
jak już tak chcą wpychać te swoje super towary to powinni stanąc w jurgowie na granicy !!! i w chyżnym na granicy i w Lipnicy na granicy zatrzymywać skovakuw otwierać im bagażniki i wkladać im do bagażnika towary i niech *** nie korkują tu miasta w Jablonce też .
REFLEKSJA07.10.2018, 17:05
Czytam, już jakiś czas, o targowicy, i o tym co się wyprawia, w tej materii.
Zastanawiam się kto tu ma rację, bo o to tylko chodzi, tak ?
Zastanawiam się, kiedy ten konflikt zostanie rozwiązany ?!!
Angelika bez zbiornika07.10.2018, 17:03
Bardzo dobrze !!!
W jablonce burmistrz to samo powinien zrobić Stragany na hodniku a slovacy na drodze

Krzejachać kura nie idzie bo ONI SĄ PANY SZOSY
anka g.07.10.2018, 16:44
2,5 roku handlu warzywami przy Targowej - nikt nic nie mówił. Teraz, gdy Watycha przegrał w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym sprawę z handlującymi o podwyżkę opłaty targowej, to się wkurzył i zaczyna się mścić. Takie działanie nosi znamiona zwykłego odwetu. Wkurzył się jeszcze bardziej na jarmark z którym od roku toczy wojnę, to trzeba ludzi gnębić. A przy okazji gnębi też mieszkańców miasta, zwłaszcza starszych. Oni przyjeżdżają tu autobusem, kupią zaraz obok przystanku kilka jabłek i pomidorków u znajomych sprzedawców, i za chwilę autobusem wracają do domu. A jak się przeniesie stragany dalej na plac, to trzeba będzie szukać, chodzić w śniegu czy deszczu, pewnie i spóźniać się na kolejne autobusy, których wiele tu nie jeździ. Gratulacje panie burmistrzu, już pomijając, że ma pan ludzi w d..., to sam robi pan sobie krzywdę przed wyborami. Po takich akcjach, gdybym była seniorką, w życiu bym na pana nie zagłosowała.
Michal07.10.2018, 16:26
Proponuje wszystkim zainteresowanym zobaczyć jak sprawa rynien wygląda w całym mieści a w szczególności w rynku...a bardziej konkretnie , kawiarenkach na placu,które Watycha wybudował ?.kawiarenki nawet rynien nie mają a woda leci na głowy przechodniów bezpośrednio z dachu ha ha ha !!!
BK07.10.2018, 16:19
bardzo dobrze, dasz palec to Ci rękę zabiorą
Kupiec07.10.2018, 16:18
Dobry gospodarz dba o dobro miasta.
Dziękujemy Panie Burmistrzu !
Bozena07.10.2018, 16:18
porządek musi być, a dla Pana CH i H liczy się tylko kasa
Dk07.10.2018, 16:16
Brawo, że ktoś pilnuje porządku !!! Kiedy zostanie "ucywilizowany" jarmark na ul. Nadwodniej?
Przejście na wały jest blokowane co czwartek. Czy handel żywymi zwierzętami w centrum miasta w 2018 roku w jakiś sposób reklamuje miasto?
PiterQ07.10.2018, 15:29
To jest typowy dialog obecnych władz miasta z przedsiębiorcami. "pokażcie, pomóżcie" - "już wam inspektor pokaże!".
handlara07.10.2018, 15:00
Popieram burmistrza w 100% ach.Chcial pan burmistrz aby jarmak byl wizytowka N.Targu wiec staral sie wspolpracowac z Nowa Targowica ale oni(H i Ch)jak sie dorwali do wladzy jarmarcznej to zapomnieli o jakichkolwiek zasadach.Mam nadzieje ze pan Watycha bedzie konsekwetny i jarmak wkoncu bedzie przyjazny dla kupcow jak i kupujacych...Wszyscy mamy juz dosc tych cwaniackich spojrzen i zachowan panow H iCh.My kupcy chcemy tylko godnie handlowac i utrzymac nasze rodziny a przy okazji kontynuowac tradycje handlowe w N.T...
johnrambo07.10.2018, 14:54
Ci ludzie mają fawele we krwi i nic ich nie mieni, łącznie z właścicielami spółki. Są to słowa nie bez pokrycia, kto wie ten wiem jakie są zasady ich postępowania.
qwerty07.10.2018, 14:13
robi sie to co było przez 20 lat na starej targowicy czyli bangladesz zaczyna wypełzać poza granice targowiska .
ozo07.10.2018, 14:07
Nie długo pieszy po drogach będą chodzić bo miejsca nie będzie.
8.907.10.2018, 13:49
Koniecznie potrzebna jest Straż Miejska by i tam pilnowali porządku i ludzi uczyli rozumu.
Justin07.10.2018, 13:48
Szkoda że Watycha sam postawił samowolę budowlana z własnym nazwiskiem. Ej cały Grześ. Jeszcze dwa tygodnie i baj baj
obiektwyny07.10.2018, 13:35
Po Pan H. Traktuje Targowice jak własny folwark, wszystkich "strasząc " krzykiem. To tak nie może być, ale tak to jest jak władczość uderza do łowy jak sodówka. A potem ten Pan obraca kota ogonem
Garbaty07.10.2018, 13:30
No żeby się pchać z handlem na chodnik to już jest szczyt bezczelności no wstyd handlarze.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl