08.11.2018, 11:58 | czytano: 7938

Podhale: blisko połowa policjantów na L4. W Nowym Targu nie działa izba zatrzymań

Arch. KPP Nowy Targ
Rośnie liczba policjantów, którzy w związku z ogólnopolskim protestem wzięli zwolnienia lekarskie i nie przyszli do pracy. W Nowym Targu i Zakopanem w pracy nie ma ok. 40% funkcjonariuszy. Pojawiają się pierwsze problemy. Wydłuża się czas oczekiwania na przyjazd policjantów do interwencji, wypadków drogowych, stłuczek czy interwencji domowych.
W związku z brakiem obsady została np. zamknięta izba zatrzymań w Nowym Targu. Pijani kierowcy do wytrzeźwienia, zatrzymani za kradzież czy podejrzani o różnego rodzaju przestępstwa, przewożeni są do Zakopanego, Myślenic czy nawet Krakowa i tam przez 24 lub 48 godzin oczekują na postawienie zarzutów.
Oficerowie dyżurni, którzy przyjmują zgłoszenia, gdy dzwonimy na policję z prośbą o interwencję, mają polecenie filtrować zgłoszenia. W praktyce oznacza to, że wysyłają patrole tylko tam, gdzie jest to konieczne. Raczej nie ma co liczyć na policję w przypadku sporów sąsiedzkich czy nieprawidłowo zaparkowanych samochodów. A w przypadku drobnych zdarzeń np. stłuczek na parkingu, na radiowóz trzeba będzie długo poczekać. - Generalnie należy liczyć się z tym, że czas przybycia jest dłuższy niż zwykle - mówi mł. insp. Sebastian Gleń, rzecznik małopolskiej policji.

Na półkę zostały odłożone sprawy administracyjne czy procesowe, bo policjanci pracujący za biurkami, zostali wysłani w teren. Funkcjonariusze wrócą do nich, gdy sytuacja się uspokoi.

O co chodzi w proteście? Policjanci walczą m.in. o lepsze zarobki, przywrócenie dawnych uprawnień emerytalnych, które pozwalały odejść ze służby po 15 latach pracy, czy waloryzację pensji. Protestują również przeciwko pogarszającej się sytuacji.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Janek21.11.2018, 21:00
Policja powinna byc zmilitaryzowana bez mozliwosci jakis strajkow.Mundury buty,czpki i inne akcesoria za darmo.Nie ma zadnego przymusu pracy w policji,mozna poracowac przy budowie drog i mostow-niezle placą!!!panowie policjanci czekamy na was!!!
Rangers10.11.2018, 08:18
Odnotować trza co to za " połowa" no i uwzględniać przy premiowaniu,pieszych nocnych patroli, czyszczeniu krawężników
Emil09.11.2018, 10:23
Nalezy sie nam jak psu buda
ORMO09.11.2018, 10:22
@MO
Porozumienie podpisane czyli cudownie ozdrowieli.Mundurowi to najwieksza banda oszustów i symulantów,wyłudzaczy pieniędzy z budżetu państwa.Nic tylko brać przykład i chorować na potęgę,kichnięcie też się kwalifikuje na L4...
echhh09.11.2018, 10:15
Do MO

Ten "sukces" będzie kosztem podatników...

Tak dajmy każdemu po 10 tys i chleb bedzie kosztował 50zl. Znasz w ogole wydatki państwa Polskiego i jego przychodzy?
jaś09.11.2018, 10:05
Ale było też dużo takich co nie poszło na L4 bo kasa kasa jest najważniejsza.A nie solidarność z kolegami.
koza09.11.2018, 10:03
Rząd Pis-u obiecywał ZNIESIENIE PRZYWILEJÓW po czym podpisuje ustawę która umożliwia emerytury po25 latach/dlaczego?/ W innych krajach policjant musi przepracować 40 lat / jedynie na Białorusi maja tak dobrze jak u nas teraz/ zrzucając na barki podatnika 45 letnich emerytów.Sumując: Za lewe zwolnienia nagroda w postaci podwyżek? A Podatnika je.......bo nie ma się jak obronić. Bu ha ha ha ha. Ja tylko przypominam ze w tym kraju ludzie po 30 latach pracy zarabiają 1500 zł.i wszyscy o tym wiedza nikogo to nie razi i nikt ich nie pyta jak wiążą koniec z końcem.
przedsiębiorca09.11.2018, 09:51
W normalnej firmie dostaliby wypowiedzenia i dziękuje! Ja jako przedsiębiorca co rok dostaje podwyżki podatków i ZUS!!! i co? przestane płacić zus i będzie strajk? Będą kary na mnie nakładać i bede musiał płacić jeszcze wiecej! A policja nigdy nie była dobrze opłacana ale oni tam poszli bez pomysłu na życie i teraz strajk bo mało zarabiają. Trzeba sie zwolnić i iść tam gdzie Ci dadzą więcej a nie paraliżować kraj!!!
leming doskonały09.11.2018, 09:41
do : do leming doskonały

"to po co w takim razie przechodzą co pół roku testy sprawnościowe." - nie co pół roku a raz na rok - ćwiczenia, testy są dostosowane do wieku
byly pisowiec09.11.2018, 06:36
piszacy obywatele moga tyle ze rozlicza rzadzacych na wyborach... 25 lat porozumienie to kpina z narodu czyli 45 letni emeryt
Podatnik09.11.2018, 03:44
MO , nie każdy walczy o swoje ino urzędasy, których 90 procent jest niepotrzebnych. Kasta urzędasów sie panoszy po Polsce i dlatego tak mamy jak mamy.i tak jak piszesz pozostało nam tylko pisać,arogancja i zenada,tfu, i dlatego urzedas milicjant nigdy nie będzie miał szacunku.po trzykroć tfu.
Robin Hood09.11.2018, 01:22
Powinno sie zabrać politykom, a dać policjantom! Politycy robią 5 razy mniej od przeciętnego policjanta, a zarabiają 5 razy tyle. Do tego często ich działalność polega na szkodzeniu. Gdzie tu jakaś sprawiedliwość na tym świecie?
MO08.11.2018, 23:53
No i porozumienie podpisane! Brawo związki, brawo ministrze!!
A Wy tu piszący obywatele.... no cóż -tyle mozecie, czyli pisać po necie i jak komuś z tym lżej to nie widze problemu i pisać dalej ;-)
Zus nie moze kontrolowac policji, a jak sie czlowiek źle czuje to idzie do lekarza i tyle w temacie. Każdy walczy o swoje - górnicy, pielegniarki, nauczyciele, policjanci. Polska przecież kraj bogaty - ogromne kwoty z Vat itp. do budżetu wplywaja więc Państwo powinno dac wszystkim. ;-) Zdrowia !
nie ślepy08.11.2018, 20:44
@ obiektwyny: PO pierwsze naucz się pisać po polsku, nadajesz ze wschodu, czy zachodu!? To twoja Hania "warszawska" razem ze swoim następcą chce wywołać zadymę! Nic nie POtraficie tylko jątrzyć, donosić do UE i robić swoje przekręty! Ale już wam się to kończy POmału!
AD201808.11.2018, 20:12
To wygląda na kolejną kastę. Zwolnień lekarskich policjantów nie może kontrolować ZUS bo podlegają oni pod Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA. ZER oczywiście tego nie robi bo i po co. Takich wielkich przywilejów jak policjanci nie ma żadna grupa zawodowa: wcześniejsze emerytury+możliwość nieograniczonego dorabiania na emeryturze, trzynastka, mundurówka, świadczenia socjalne i wiele innych. "Na emerytury MSWiA zrzucają się wszyscy podatnicy bezpośrednio w podatkach. Inaczej jest w ZUS, gdzie kwoty emerytur są uzależnione od sumy wpłaconych składek, które wpłaciła dana osoba, podzielonej przez jej oczekiwaną dalszą długość życia"
mili08.11.2018, 19:47
tak na L4 powinni leżeć w łóżeczko a nie wozić się samochodami zwolnić
Qwerty08.11.2018, 19:38
Zawsze można zmienić pracę, jak jest tak źle, czy ktoś kogoś trzyma na siłę?
pan mgr.08.11.2018, 19:37
Szacun dla policji z duzych miast, bo tam musza sie zmierzyc z grozna przestepczoscia , podhale to jedne wielkie wczasy ,czasami tylko za nic obywatelom sie dowali ,by zylo sie lepiej.
do Były_nt08.11.2018, 19:16
@K ma rację... po co badania i testy lekarskie... Chcesz strajkować to strajkuj ale nie na L-4. To kosztem ZUS na który wszyscy płacimy, to kosztem... Kosztem pokazania innym, że się ma prawo w d++++
1) ZUS nie może kontrolować l4 w służbach mundurowych, to skontrolować "chory system" z "horymi lekarzami" - umysłowo, a może zastraszonymi ???
2) każdy ma prawo czuć się przemęczony i niezdolny do pracy - to na urlop. A jak robota nie pasuje to droga wolna a nie L-4 .
Kiedy w moim kraju wreszcie będzie prawo i sprawiedliwość a nie idiotyczny przepis dla nierobów pt. "idę na L-4", bez względu czy to będzie policjant, sędzia, robotnik czy polityk...
Wzywam władze aby zrobiły POrządek z tym komunistycznym zwyczajem" L-4" i z tymi którzy je wydają..POwinni siedzieć, a jako karę dodatkową obłożyć zakazem używania długopisu na okres lat 3!
Nie przeczę, że Policjant ma więcej zarabiać, ale za pracę, nie za symulacje...
Dość tego!08.11.2018, 19:13
@Ja

Sami wybrali sobie ten zawód i obowiązki jakie wykonują wobec społeczeństwa, jeśli ktoś nie wyrabiaj psychicznie to znaczy że to nie praca dla niego. Wiedzieli jakie są zarobki a mimo to poszli do policji.

Wszyscy podatnicy płacą na te ich L4!
Leszek08.11.2018, 18:49
A niech przechodzą nawet po 10-ciu latach. ale emerytura z tego co uskładał ze składek. 100 zł, może 150.
Alibaba08.11.2018, 18:35
W całej Polsce panuje psia grypa ZUZ powinien ich wzywać na komisję jak zwykłych pracowników kto wypisuje te zwolnienia ?
MY08.11.2018, 18:02
Walczcie o swoje. Jak bandziory wkroczą na ulicę to może ta ciemnota ludzka się obudzi. OBY nie za późno>>>>Jak stracą kogoś najbliższego z rodziny to docenią..
Ja08.11.2018, 17:56
Ciemnota ludzka nie zna granic. Nikt nie doceni policji dopóki sam nie znajdzie się w sytuacji.....potrzebie. Policjanci narażają własne życie w służbie dla nas. Pracujący w wydziale dochodzeniowym, kryminalnym muszą się zmierzyć z ciężkimi przestępcami : pedofilami, mordercami itd. To wszystko odbija się na ich zdrowiu psychicznym i fizycznym. Najbliżsi to wiedzą. Te żałosne pensje ...to żenada. Niech nikt nie zazdrości im tych emerytur..Za chwilę jak wkroczy bezprawie na ulicę
to docenimy policję..
Abstynencja08.11.2018, 17:48
@XXX, to sobie kup zgrzewke do domu, i tam sobie pij.
miejscowa08.11.2018, 17:15
Popieram strajk policjantów! Niejednokrotnie ryzykują życie i zdrowie na interwencjach, pracują nocami a zarabiają gorzej niż kasjer w biedronce. Każdy kto wyzywa ich od psów a później dzwoni na 112 bo stłuczka nie powinien się wypowiadać
do leming doskonały08.11.2018, 17:08
to po co w takim razie przechodzą co pół roku testy sprawnościowe. Po to żeby nam mydlić oczy że są sprawni i dawać nam złudne poczucie bezpieczeństwa?
Weterynarz08.11.2018, 17:04
Trzeba ich zaszczepić bo to może być wścieklizna
zastępca08.11.2018, 17:03
Pozabierać dodatki.
Stan08.11.2018, 17:02
Uważam,że nie wolno im zapłacić za te zwolnienia, co drugiego na chybił trafił wywalić, a reszta jak chce to się może sama zwolnić i na budowę. Tu jest brak ludzi do pracy. Nie jest nigdzie napisane, że policjant to ktoś lepszy od murarza. Murarz przynajmniej coś umie. Nie można tego tolerować, to nie jest zwykła praca, ale służba.
Bulwar08.11.2018, 16:55
Apel..
Wszyscy milicjanci macie iść na L4, przynajmniej jest spokój na ulicy, można środków wypić, zakurzyć w spokoju, wcale nam nie jesteście potrzebni damy se radę, i na czerwonym świetle spokojnie można iść. To na zdrowie siup.
ena b08.11.2018, 16:55
nie wiem czemu zawod policjanta uznano za jakis mega grozny. A taksowkarz nie jest grozny? nie dosc ze moze w kazdej minucie zginac w trasie to moze go pasazer zaatakowac. Kolejny jegho stres to czy mu klient zaplaci czy ucieknie:P takich zawodow jest mln. Kazda praca to stres. A emerytura po 15 latach to zart. Ciekawe jaka krzywda dzieje sie Panu siedzacemu za biurkiem i spisujacemu zeznania!
leming doskonały08.11.2018, 16:44
do : Anna
"a czemu sobie nie wyobrażasz policjanta po 50r.ż w pracy."

a temu, że podczas interwencji np. z 20 - 40 latkiem - użyciem środków bezpośredniego przymusu - 50 latek nie ma najmniejszych szans (z małymi wyjątkami)
budowlaniec08.11.2018, 16:27
Jak mi ZUS przyjdzie na kontrole chorobowego, to psem posczuje
garcia08.11.2018, 15:48
ehhhh czytając niektóre komentarze odnoszę wrażenie, że żyję w społeczeństwie w którym część jest na poziomie intelektualnym ameby... zero wiedzy, zero obiektywizmu i głoszenie swoich poglądów na zasadzie ,,nie znam się, więc się wypowiem"
TJ08.11.2018, 15:47
Rozumiem i popieram żądania płacowe, ale z tymi emeryturami to mocna przesada! W głowie się nie mieści że gość 35 lat jest emerytem, a ja do 65 roku życia mam zasuwać na jego emeryturę którą będzie pobierał przez np. kolejne 35 lat. Gdyby nie konieczność utrzymywania takich pasożytów wszyscy moglibyśmy przechodzić na emerytury znacznie wcześniej.
Anna08.11.2018, 15:27
do doskonały leming:
a czemu sobie nie wyobrażasz policjanta po 50r.ż w pracy.
taki sam człowiek jak każdy inny,
dlaczego pielęgniarka, krawcowa, sprzątaczka... ma robić do 60rż..

Wszystko okey, ale nie poprę przejścia po 15 latach pracy na emeryturę!!!!!
do zygf08.11.2018, 14:51
Czego nie rozumiesz? Twój ukochany PIS doprowadził do spirali podwyżek i końca nie widać.
pierdzistolek08.11.2018, 14:34
Ta,może po 10-ciu latach na emeryturkę a potem dorabianie.Nieroby z ITD te chcą przywilejów służb mundurowych za nic nierobienie.Przecież po 60-tym roku życia,ich umysły nie będą w pełni sprawne,podobnie ze sprawnością psychiczną ale kierowca zestawu 40-to tonowego jak najbardziej moze orać do osiągnięcia wieku emerytalnego...Trzeba naprawdę mieć w głowie jak.........w głowie.
Zachowuję spokój.08.11.2018, 14:30
Zanim wrócą - sprawdzić czy można ich dopuścić do pracy. W przypadku wątpliwości - poszukać zdrowszych na ich miejsce. 6 stów podwyżki w przyszłym roku, emerytura od 45 lat i 100% płatne zwolnienia. Nadal mało?
mar08.11.2018, 14:05
kto ich tam trzyma niech zie zwolnianą
gazdaIV08.11.2018, 13:59
proponuję zmienić pracę, wziąć kredyt otworzyć biznes albo wyjechać za granicę, proste ? !!?wielu tak zrobiło i żyją pięknie furami jeżdżą i nie dziadują, to widać.
obiektwyny08.11.2018, 13:57
dobra zmiana? Zaraz 11 Listopada i wojna domowa ? Tego chcemy ? PiS skłoca Polaków i traktuje ich jak robole
k08.11.2018, 13:46
Przecież oni tam zaliczają testy sprawnościowe+ badania okresowe co pół roku. Skoro teraz maja zwolnienia to albo ta komisja która ich weryfikuje jest lipna albo obecna niezdolność do pracy. Albo ta grupa zawodowa ma jakieś predyspozycje psychiczne i fizyczne do pełnienia służby w policji albo nie ma. To w takim razie po co te testy psychologiczne i zawracanie du........jak finalnie potrafią odstawić jatkę i wypiąć cztery litery na cale morale które ponoć ma ich wyróżniać od reszty i stanowić niezbędny element który predysponuje ich do tej pracy.
Strazak sam08.11.2018, 13:37
na drogach spokoj na ulicach tez ludzie bardziej zyczliwi ,nie widac psiarni kazdy usmiechniety , tych co obecnie sa CHORZY "" dyscyplinarnie ze sluzby i mamy swiety spokoj
mieszkaniec nt08.11.2018, 13:36
I tak te lenie ściemniają w pracy. Pozwalniać jak się nie podoba i do normalnej pracy niech idą to zobaczą jak wygląda prawdziwe życie. Ja sobie jako obywatel nie życzę żeby ich aż tylu było i to z moich podatków. Odejdzie się bez tych biednych schorowanych i wiecznie zmęczonych ściemniaczy.
zygf08.11.2018, 13:33
Nie rozumiem jednego, rząd PO zabrał przywileje, nie rozmawiał z policjantami nie dawał rewaloryzacji pensji. Przyszedł PIS dał podwyżki stara się rewaloryzować pensje, zapowiada podwyżki.
Co wtedy robią Policjanci?
Buntują się, a cieniasy bały się Tuska, a teraz podpuszczeni przez polityków opozycji protestują. Nic nie ugrają, a inni spiją za nich śmietankę. Można by taki protest zrobić na Sylwestra, najwyżej nie odbyło by się kilka koncertów, ale na Boga w 100 lecie niepodległości. Odwołają marsze i będzie na rząd oraz policję. Rząd obali się wróci PO i zobaczycie panowie Policjanci podwyżki jak świnia niebo. Będziecie z łezką w oku wspominać podwyżki za PIS-u.
Swoją drogą postulaty Policjantów są słuszne, pracownicy cywilni za bardzo przejmować nie będą sytuacją policjantów. Pamiętajcie o tym protestujący.
Czy na tym proteście wygrają Policjanci czy politycy?
Były_nt08.11.2018, 13:22
1) ZUS nie może kontrolować l4 w służbach mundurowych 2) każdy ma prawo czuć się przemęczony i niezdolny do pracy 3) każdy kto krzyczy, że to nieroby niech spróbuje tego kawałka chleba 4) służby nie mogą inaczej strajkować więc im się nie dziwię
fan politycznej propagandy08.11.2018, 12:49
pollicjant w prewencji zarabia 2200zł... dramat!!! w ogóle zarobki w Polsce to dramat!
Polska jest krajem stworzonym dla polityków i ich rodzin, im nigdy nie brakuje pieniędzy, nigdy nie brakuje na nagrody!!!

Bardzo dobrze że potrafią się zorganizować i strajkować!

tylko my zwykli ludzie jesteśmy pi****i!!!!

potrafimy tylko komentować anonimowo na internecie, lajkować nowe wirtualne wydarzenia, a oni dalej robią i mają nas jak chcą!!!!
mis08.11.2018, 12:48
nieroby 15lat szlak trafia człowieka biedaki stres mają
leming doskonały08.11.2018, 12:46
Różnica między pracownikami cywilnymi a służbami mundurowymi (Policja, Straż Pożarna, Straż Graniczna) jest taka, że cywil - urzędnik, z wybiciem godziny 15 lub ustalonej do której ma pracować, pakuje manatki i idzie do domu - rodziny. Osoby PEŁNIĄCE SŁUŻBĘ w w/w jednostkach nigdy nie wiedzą, kiedy i o której godzinie wrócą ze służby do domu. Niejednokrotnie służba trwa 2 - 3 DOBY Z RZĘDU i nie ma za to ekstra dodatkowych pieniędzy. Funkcjonariusz Policji, Straży Pożarnej, Straży Granicznej - nawet jak jest na wolnym w domu, to jest NA SŁUŻBIE i w każdej chwili może być zadysponowany przez przełożonego do służby.
Józek08.11.2018, 12:46
Jeśli to prawda co słyszałem w radiu i TV , że walczą o płatne nadgodziny, walczą z robieniem statystyk na siłę, z nepotyzmem , o podwyżki , coroczną rewaloryzację pensji to ich popieram. Ale 15 lat do emerytury nigdy nie poprę. A jeśli przez wydłużony czas przyjazdu patrolu do np. napadu komuś stanie się krzywda to kto odpowie ? Minister ? Premier? Nie Policjanci, moralnie odpowiecie Wy wszyscy , od posterunkowego do Komendanta. Jeśli Komendanci nie umieją walczyć o lepsze warunki służby dla swoich podwładnych to może czas na ich emeryturę.
oskar5108.11.2018, 12:43
Ogłosić epidemie , wezwać sanepid, zamknąć komendę i wszystko dokładnie odkazić !!!! Jak tacy chorowici policjanci mogą ochraniać społeczeństwo, chyba że po otrzymaniu podwyżki i nowego sprzętu nabiorą sił !!!!
yoko08.11.2018, 12:34
Czy oni zdają sobie sprawę jakie są konsekwencje z przechodzenia na emeryturę po 15 latach dla gospodarki i podatnika ?

Zaraz sie pojawi odpowiedz ze oni mają ciężką,stresującą niebezpieczną prace...np bramkarz w klubie nocnym też ma taką jest wiele takich zawodów.

A jeśli im tak źle to zawsze można się przekwalifikować do innego fachu albo wyjechać za granice etc...
leming doskonały08.11.2018, 12:29
Dobry policjant (biorący udział w różnego rodzaju zdarzeniach) to młody, silny i "głupi" policjant - policjant, który do zdarzeń jedzie na "bombach" jak szalony, jest w centrum zdarzeń, bo jakżeby inaczej - ja jestem Pan Władza i mnie mają słuchać wszyscy, ale taki policjant często gęsto dostaje po głowie. Policjant ze stażem służby 25 - 30 lat, to Policjant, który nabył doświadczenie zawodowe i życiowe - taki policjant nie śpieszy się do zdarzeń, bo a nuż dojedzie do zdarzenia, które nie będzie już wymagało Jego interwencji. Nigdy nie stawia się w centrum zdarzenia, bo swoje zdrowie ceni - raczej interweniuje "z boku" - dlatego Policjanci biorący udział w różnych zdarzeniach powinni obligatoryjnie przechodzić w stan spoczynku po max 25 latach służby, w szczególnych przypadkach po 30 - czyli w wieku maks 45 - 50 lat życia. Nie wyobrażam sobie udziału w interwencjach - zdarzeniach policjantów starszych niż 50 lat. To samo dotyczy pozostałych służb mundurowych - Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Służby Więziennej.
ciekawy08.11.2018, 12:29
kto wypisuje im te tzw. L4?
Pogranicznik08.11.2018, 12:26
TRZYMAMY LINIĘ!!!!! W STRAŻY GRANICZNEJ i Pożarnej też dotarł wirus zielony i czerwonkoki!!
ja08.11.2018, 12:20
to pewnie " psia grypa " ale jest na to sposób , takiego chorego z np krakowa wziąć na badania do szczecina tak na około tydzień a tego ze szczecina do krakowa i zaraz bedzie fala cudownych ozdrowień . Zus może wysłać na komisję lekarską w całej polsce .
Olaf08.11.2018, 12:13
ZUS ie kurna. Do roboty!!!!!
XXX08.11.2018, 12:05
A stówke jak sie piwo pije za kioskiem po całym dniu roboty to nie sa chorzy wypisać tylko na to czychają
m........a08.11.2018, 12:00
Powinno się przyjrzeć lekarzom ktorzy te zwolnienia wypisują
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl