31.12.2018, 23:18 | czytano: 3933

GDDKiA podsumowuje rok 2018. Co zrobiono na Podhalu?

zdj. GDDKiA
- To był ważny rok dla rozwoju sieci dróg krajowych w Małopolsce. Ukończono i oddano do użytkowania 12 mostów, w tym na DK47 dwa w Białym Dunajcu i trzeci również w Białym Dunajcu na rzece Biały Dunajec udostępniono kierowcom 22 grudnia 2018 r. - przypomina Iwona Mikrut z GDDKiA. Ale to nie wszystko.
Trwała budowa wyczekiwanej przez kierowców drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdrój i dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 od Rabki do Chabówka, która rozpoczęła się 2016 r. Pierwszy wiadukt na budowanej drodze ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój, odcinku III Skomielna Biała – Rabka Zdrój, węźle Zabornia został oddany do użytkowania kierowcom 9.08.2018 r. Jest to wiadukt w ciągu DK7, w kierunku na Chyżne, przebiegający nad budowaną drogą dwujezdniową do Chabówki, gdzie łączy się z istniejącą dwujezdniową DK47 do Rdzawki. 11 października 2018 r. nastąpiło przełożenie ruchu ze starej „Zakopianki” na jedną jezdnię S7, od Zbójeckiej Góry do Chabówki. Ruch odbywa się po jednej jezdni w dwóch kierunkach. Wydrążono 2 km 77 m tunelu pod Małym Luboniem, przy czym nitka prawa tunelu wydrążona jest na długości 1 km 163 m, a nitka lewa 914 m. W sumie wydrążyć trzeba 4 km 120 m do końca 2020 r. i zakończyć inwestycję do marca 2021 r.

19 września 2018 r. podpisana została umowa na realizację dwujezdniowej drogi pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj”, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Powstaną też drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt). Na fazę projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID przewiduje się 23 miesiące, a na fazę realizacji robót 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 01 grudnia do 31 marca). Rozpoczęcie robót przewidywane jest na 08.2020r., a zakończenie w 10.2023r. Projektowanie już trwa.


W 2018 r. wybudowano 15 km chodników wzdłuż dróg krajowych, w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

opr.s/
komentarze
tadek02.01.2019, 17:39
Boże z deszczu pod rynne! te dwa ronda są niewygodne dla tirów i wiekszych aut! nie wiem kto je projektował te niżej zaborni ale DRAMAT . wszystkie krawężniki pokruszone bo naczepy sie nie mieszczą... po co tyle ziemi na środku jest !!! zero myślenia. i w polsce mamy jak mamy
DaviD01.01.2019, 11:55
Fajnie, że coś się dzieje ;)
pepe01.01.2019, 09:06
co za bzdury ktos pisze jak oddali som dwa pasy na Krakow ja nie widze
pepe01.01.2019, 08:56
oj macie sie czym chwalic a dojechac tam to katastrofa
Loko01.01.2019, 01:42
Moze pani Mikrutowa zamiast sie chwalic co ono to nie robia, by w koncu podala kiedy oddane zostana do uzytku dwa odcinki S7, ktore mialy byc oddane w tym roku. Przy takim tempie jak ma IDS to w tym roku moga takze sie nie wyrobic z odcinkiem pierwszym.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl