04.03.2019, 20:53 | czytano: 7110

Była radna punktuje obecne władze Miasta (zdjęcia z sesji Rady Miasta)

zdj. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. - Jest mi wstyd za radnych, szczególnie tych od burmistrza Watychy, którzy niedawno składali przysięgę, że będą działać mając na względzie dobro gminy i mieszkańców - mówiła na poniedziałkowej sesji Bogusława Korwin.
Jej kilkunastominutowe wystąpienie dotyczyło budżetu Miasta, a konkretnie decydowania o tym, na co wydawane są publiczne środki.
- Nie mogę przejść obojętnie nad tym, że nie wyraziliście zgody i nie znaleźliście pieniędzy w 166-milionowym budżecie na wydatki związane z ochroną powietrza - ani w budżecie, ani w Wieloletniej Prognozie Finansowej - widząc ogrom problemów zwiazanych ze smogiem, dziwię się radnym. Mamy w Polsce kilkakrotnie zaniżony próg alertu smogowego. Gdyby przyjąć normy obowiązujące we Francji, w Nowym Targu alarm smogowy trwałby 60 dni /.../ Nowy Targ najgorzej w Polsce wypada w tym rankingu - mówiła nowotarżanka.

Powołała się na dane dotyczące zachorowań na nowotwory. Jak mówiła - powiat nowotarski ma jeden z największych wskaźników zachorowań na raka, których jest ponad 20 procent więcej, niż w innych regionach kraju.

Mówiąc o radnych, którzy podczas grudniowej (w 2018 roku - przyp. red.) sesji nie zagłosowali za przesunięciem dodatkowych środków na dofinansowanie do wymiany pieców, Bogusława Korwin stwierdziła, że "nie wyobraża sobie, by ci radni brali udział w wydarzeniach dotyczących wspierania osób zbierających pieniądze na walkę z chorobą spowodowaną zanieczyszczonym powietrzem". - Byłaby to hipokryzja z ich strony, że niby wspierają, ale tak na prawdę nie robią nic. Czy jako radni będą się przyznać przed samym sobą, że pośrednio się przyczynili do tych chorób? - pytała retorycznie.

- Nasuwa mi się hasło dla tych radnych: "Tu i teraz - smog był, jest i będzie". Nawet widzę twarz osoby, która mogłaby tę kampanię reprezentować - ciągnęła Bogusława Korwin, nawiązują tu zarówno to hasła w kampanii Grzegorza Watychy "Tu i teraz", jak i do wypowiedzi radnej Danuty Sokół, która podczas grudniowej dyskusji nad budżetem miasta powiedziała: "Jestem za poprawą powietrza, ale smog w Nowym Targu był, jest i będzie. Bo jesteśmy w takim położeniu, jesteśmy w kotlinie. Żeby coś zmienić, trzeba by wymienić wszystkie piece w okolicy, bo to czym palą sąsiednie wioski przychodzi tutaj".

- Na walkę ze smogiem pieniędzy nie ma, ale jest 87,5 tysiąca zł na dodatkowy monitoring w Urzędzie Miasta, czyli na dodatkowe kamey. Wiem, że wraca do telewizji program Big Brother i to jest popularne, ale nie kosztem mieszkańców - skwitowała.
Jak dodała "jeszcze będąc radną korespondowała z firmami, które zajmują się produkcją dronów i otrzymała od firmy z Bydgoszczy ofertę przeprowadzenia w Nowym Targu monitoringu z powietrza". Obiecała, że przekaże władzom Miasta te propozycję, by można było rozważyć, czy z niej nie skorzystać.

Była radna nie ograniczyła się tylko do smogu. Mówiła o szerzącej się w Nowym Targu narkomanii, o tym, że Nowy Targ w swoich działaniach na rzecz walki z narkomanią "zatrzymał się na poziomie XIX wieku", bowiem na profilaktykę i pomoc bezpośrednio skierowaną do osób uzależnionych przeznacza się niecałe pół proc. budżetu, że "burmistrz nie dba o dzieci i młodzież uzależnioną od narkotyków", że ogólnie władze nie dbają o mieszkańców miasta (tu za przykład posłużyła "ostatnia zima, która ludzi starszych unieruchomiła w domach, bo nie mogli bezpiecznie poruszać się po chodnikach", a "teraz na ulicach mamy wszechobecny brud czego przykładem jest osiedle Suskiego", że Ośrodek Pomocy Społecznej nie zadbał o uruchomienie noclegowni, czy po prostu ogrzewanego miejsca dla osób bezdomnych, że Miastu nie udało sie rozwiązać problemu bezdomności zwierząt i "mimo poparcia jaki zyskał wśród ościennych gmin jej (pani Korwin) pomysł na utworzenie międzygminnego schroniska dla zwierząt - nie zrobiono w tej sprawie nic".

Na koniec swojego wystąpienia Bogusława Korwin wróciła do kwestii uzależnień. - Nie dba się o dzieci i młodzież, ofiary dilerów narkotykowych swobodnie działających w naszym mieście. Dla kogo są te władze miasta? - zakończyła dramatycznym pytaniem.

not. SPalka
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
krokodyl07.03.2019, 21:24
I co, zabolało? Bo powiedziała prawdę?
do GGG07.03.2019, 17:21
a mnie zastanawia co Łapsa robi na sesjach? Odnośnie burzenia.
przyjaciel06.03.2019, 22:03
Dobrze ze kolezanka przypomniala tzw debate. Ja to sie dziwie ze pani Korwin w ogole zdecydowala sia zadac jakiekolwiek pytania w tej chorej debacie. Pamietam ze na zadanie pytania byla 1 minuta! i jak tu sie zmiescic w czasie gdy chce sie zadac iles pytan, a tak w przypadku pani Korwin moglo byc. Mnie to by wszystkie kartki z reki wypadly z nerwow. Ale co lepsze to burmistrz chyba tez odpowiadal tylko minute. Zanim cokolwiek powiedzial to czas mijal. Ot i to byla wlasnie debata na miare tych wyborow.
pustak06.03.2019, 21:12
@ Koleżanka:
To daje do myślenia, owszem, ale bynajmniej nie to co Pani tutaj usiłuje sugerować. Po prostu totalny brak kultury, jeśli się buczy gdy ktoś chce zabrać głos. Zachowanie poniżej wszelkiej krytyki.
Odwrócę też trochę sytuację i powiem że to nie ona, ale jej oponenci nie mają kontrargumentów w sporze z nią i to dlatego buczą.
pytajnik06.03.2019, 20:40
Koleżanko może masz i rację. Ale fakt był taki że jak ktoś chciał zadać może więcej pytań i stąd może te kartki to nie miał w tej dziwnej debacie na to szans. Sam chciałem o coś spytać, ale już mi nie było niestety dane. A buczenie, no cóż, świadczy tylko o ludziach.
Koleżanka06.03.2019, 18:33
Pani Bogusia ma dużo racji i jej głos jest potrzebny, ale wybrała złą metodę. Jakoś nie umie spokojnie i nie "aferowo" zabrać głosu nawet w ważnej sprawie. Poza tym nie segreguje spraw na ważne i mniej ważne. Zauważyłam już w trakcie kampanii wyborczej, na zebraniu z wszystkimi kandydatami na burmistrza gdy chciała zabrać głos przekładając nerwowo kilkoma kartkami gdzie miała spisane (chyba różne problemy ? ), że obecni na sali zaczęci buczeć natychmiast jak się odezwała. Patrzyłam po sali i buczeli prawie wszyscy zwolennicy różnych kandydatów jak i nie zaangażowani politycznie mieszkańcy. To daje do myślenia. Niech Pani Korwin zmieni metody i optykę. Nikt nie lubi niepotrzebnych swarów i sensacji.
ktm06.03.2019, 09:54
Nie zastanawia was że pani Korwin chce się coś robić za DARMO w przeciwieństwie do niektórych radnych którzy przecież pobierają diety? Może by tak im obniżyć?
pułapki umysłu06.03.2019, 08:35
A tak z innej beczki.
Czy konfliktu nie rozwiąże
walka w kisielu dla emocji ?
A dla merytorycznych rozstrzygnięć
powołanie Rady Fachowców .
@pustak06.03.2019, 08:32
Niestety masz rację .Każda demokracja z tych powodów zmienia się w władzę absolutną . Apotem znowu jest rewolucja która wyłania następnego satrapę.
Jaga05.03.2019, 21:39
No cóż trudno pani Korwin racji nie przyznać bo ją ma. Nie znam tej pani osobiście, więc nie próbuję tu kadzić, czasami jej wystąpienia były dla mnie dość zaskakujące. Ale tym razem ma rację. Ja sama odnoszę wrażenie, że obecne władze miasta są mało prężne,jakieś takie zachowawcze,wiele spraw odbieram jako działania zastępcze aby pokazać że coś działamy, a jednocześnie aby omijać to co najistotniejsze. A problemów w mieście jest sporo. Kiedyś przed laty próbowano poruszyć temat izby wytrzeźwień - nie dało się. W mieście ciągle brak jest ośrodka pobytu dziennego dla osób starszych i dementnie( alzheimer, parkinson ) chorych - nie da się.Bo nikt nie myśli o opiekunach tych osób, którzy muszą mieć wsparcie i czasami kilka godzin odpoczynku dla siebie. A Zakopane coś takiego ma. Żadne kluby seniora tego nie załatwią bo one są dla osób jeszcze dość sprawnych W Nowym Targu noclegownia powinna powstać - ale nie da się. Narkomania szerzy się zastraszająco -nic się nie robi i nic nie mówi.
pustak05.03.2019, 19:17
@ CBR:
Cierpliwości, zbliżamy się do takiego momentu że coraz trudniej będzie znaleźć i kandydata na burmistrza i na radnego. Już dziś poważni, spełnieni życiowo ludzie nie chcą kandydować - po co ma im ktoś liczyć pieniądze na kontach w banku, zadawać niemiłe pytania, rozliczać ze wszystkiego, rozpisywać się o życiu prywatnym?
Nic nie widzę, nic nie słyszę, nic nie robię05.03.2019, 16:05
do Danka
Na Suskiego dilerzy stoją od rana na osiedlu i Policji to najwyraźniej nie interesuje.
Żyj kolorowo05.03.2019, 16:00
Jak to: "co pani Steg zrobiła?"??? Wstążki na drzewach powiesiła, żeby było ładnie!
troglodyta05.03.2019, 15:29
Lepiej być mądrym wśród głupich ?
Czy głupim wśród mądrych ?
kibol05.03.2019, 15:12
Bogusia !! rules
Danka05.03.2019, 14:42
Nie oceniam tej pani jako dobrej radnej. Jej wystąpienia były aroganckie i mało merytoryczne. Czemu mają służyć te zaczepli i uszczypliwości?
I jeszcze jedno - ma pani Korwin ciekawą wiedzę na temat bezkarności dilerów narkotyków w Nowym Targu. Policja się tym nie zainteresuje?
do mieszkaniec05.03.2019, 14:21
równie dobrze możesz poprosić o wyszczególnienie zasług Steg. jakoś nikt o nie nie pyta a ciekawość mnie zżera.
wyborca05.03.2019, 14:15
do mieszkaniec
Gdybyś chociaż trochę interesował się tym co się działo i dzieje w mieście tobyś wiedział co pani Korwin przez kadencję zrobiła. Gdzieś mam nawet jej ulotkę wyborczą gdzie pokazała swoje sukcesy. I uwierz mi są one niemałe jak tylko na 4 lata. No ale ty żyjesz tylko aferami. A fe!
CBR05.03.2019, 13:01
Haha widze ze p.Korwin nie moze sie pogodzic z tym ze mieszkancy jej nie zaufali. Teraz trzeba jakos zaistniec - wrzucic temat bedacy na czasie, /.../ I nawet glos ze miala szanse zostac burmistrzem sie pojawil...no tak - na radna braklo ale na burmistrza to juz kazdy by za Pania Korwin poszedl! W ciemno! Zycie niestety to nie internet...brutalnie weryfikuje mrzonki o karierze politycznej

Ostrożnie z oskarżeniami. Moderator.
pss05.03.2019, 12:35
Piękną laurkę ktoś wystawił Pani Radnej Agacie Michalskiej pisząc, że Pani Korwin miała większe od niej szanse w ostatnich wyborach. Upsss !!! jajecznica !!!
widziane z bliska i daleka05.03.2019, 11:40
Ja natomiast tą Panią popieram, miała wiele dobrych pomysłów, ale że była w opozycji to siłą rzeczy nie miała przebicia i jej projekty były odrzucane przez towarzystwo wzajemnej adoracji-czytaj większość w radzie.
Podobnie jest z Mikołajskim (projekt dofinansowania do wymiany pieców dobry). Ale jednak nie bo nie, i tłumaczy się jedna z drugim, że smog był jest i będzie. Ta rada to totalne dno.
Pani Korwin niech Pani nie odpuszcza i punktuje ich równo, może wyborcy zrozumieją jakiego dokonali wyboru.
Dla przykładu, co taki burmistrz Wojtaszek wnosi dla miasta, po pracy jedzie do domu i tyle go widzimy w Mieście, a gdyby tak przeszedł się na spacer po centrum to zobaczyłby brud po ulicach i może wówczas zrozumiał że już czas uruchomić to auto do sprzątania ulic.
mieszkaniec05.03.2019, 11:33
Już to kilkakrotnie pisałem: proszę o wyszczególnienie i opisanie jakichkolwiek działań pani K., które zakończyły się konkretnym efektem dla mieszkańców NT. Oczywiście pomijamy sexafery, afery hazardowe na basenie oraz prywatne ataki na osoby. Pani K. najwyraźniej nie zna zasady obosieczności miecza, którym wojowała i który "ściął jej głowę w Radzie Miasta". Niestety kolejni radni są Jej dokładną kopią: tupią, sapią i krzyczą a efektów nie widać.
gal anonim05.03.2019, 11:27
ej kobity ale sie przepychacie
dając radochę gawiedzi
do A05.03.2019, 10:17
Pani Korwin mogla startować na burmistrza. Miała na pewno większe szanse od Agaty. A przy dobrze przeprowadzonej kampanii również od Watychy. Po mieście nic innego nie było słychać jak użalanie nad wyborem kandydatów a raczej brakiem wyboru. Ja bym tej pani nie lekceważył bo jak zechce to tak jaja powybiera w tym gniazdku wzajemnej miłości że w końcu zobaczymy jajecznice na tacy podaną. Ma kobieta rację. A szanowni radni jak zwykle spolegliwi i bezradni coraz bardziej./ o ile to wogóle możliwe/
k05.03.2019, 09:28
Wielka szkoda ze nie ma pani Korwin w Radzie. To była jedyna osoba która zadawała niewygodne pytania i dbała o zwykłego mieszkańca miasta.
Małpa05.03.2019, 09:23
wszystkim którzy piszą, że radna Korwin nie została ponownie wybrana przypominam, że zdobyła znacznie więcej głosów (ponad 25%) niż niektóre *** co zajmują się tym, żeby mieć podobne sukienki, siedzą w radzie i głosują jak im burmistrz każe
dron05.03.2019, 09:23
Z tego co kojarzę to pani Korwin składała interpelacje w sprawie smogu. Nie musiała a jako radna korespondowała z zakładami produkującymi drony i dlatego korespondencję otrzymaną w tej sprawie przekazała przewodniczącemu RM na sesji. Dla ciekawskich do obejrzenia sesja nie żywo.
besala05.03.2019, 09:10
Gratuluję Pani Korwin konsekwencji i determinacji w upominaniu się o rozwiązywanie problemów dla mieszkańców Nowego Targu najważniejszych! Szkoda, że nie jest już Pani radną, ale to przede wszystkim zasługa wyborców, którzy nie potrafią odróżnić autentycznych samorządowców od małych, lokalnych karierowiczów. Proponuję rozważnie powołania stowarzyszenie, którego celem byłoby stałe monitorowanie pracy zarówno burmistrza i jego zastępców oraz całej Rady Miasta.
Miastowy05.03.2019, 08:53
"Dla kogo są te władze miasta?"

Ja myślę, że jak Pani otworzy galerię zdjęć z Balu u Burmistrza na ulubionym portalu, to znajdzie Pani odpowiedź dla kogo :D :D :D :D
tak tak05.03.2019, 08:28
COZ P KORWIN nie bala sie mowic o trudnych sprawach i szkoda ze nie ma jej w radzie a wybrani sa ludzie nienadajacy sie do rady slizgaja na kazdej esji nic nie wnoszac ! wstyd ! Licze ze w nastepnej kadencji wybiora pania !
Burok05.03.2019, 08:21
Szanowna Pani , byla Pani radną i się skonczylo . Naród czyli wyborcy nie dostrzegli Pani wielkości i nie zostala Pani powtornie wybrana , więc pora zacząć pisać pamiętniki .
Z05.03.2019, 08:14
Miała szansę. Jakie powietrze było za jej kadencji? Megalomania i populizm
spostrzegawczy05.03.2019, 07:59
Sesja rady miasta jest dla wszystkich mieszkańców. Jest nawet taki punkt wystąpienia mieszkańców zapisanych do głosu. Nikt nie zabrania tym którzy uważają że burmistrz Watycha jest najlepszym w dziejach miasta iść i to powiedzieć. Jak ktoś zauważa coś innego to tym bardziej powinien zabrać głos. Ma do tego nie tylko prawo ale i obowiązek.
Oczy szeroko zamknięte05.03.2019, 07:15
Kto nie wiedział, ten się dowiedział. Dzięki tej Pani. O przekrętach, układach, niegospodarności. Większości poprzedniej rady nie znałem, bo po prostu nic nie robili. Masakra, na co idą NASZE pieniądze i jakie to są kwoty. Brak myślenia, kompetencji, zaangażowania, uczciwości i odpowiedzialności za obywateli.
hokeista05.03.2019, 06:45
Dlaczego Pani nic nie zrobila zeby byly dotacje do ogrzewania gazem i olejem opalowym mysle ze obecna wladza to zrobi....
Obserwator05.03.2019, 06:42
Pani Korwin niech się zajmie swoją ***
Obiektywny05.03.2019, 06:42
Jeśli chodzi o raka to niestety potwierdzam. Proszę odwiedzić oddziały onkologiczne w Krakowie i Nowym Sączu rzucić pytanie kto z Nowego Targu lub okolic i zdziwicie się jak wielu znajomych tak jest w trakcie leczenia lub przed... z czystego powietrza? zdrowej wody?
Brawo p. Korwin05.03.2019, 06:29
Abstrahując od tego czy pani Korwin jest czy nie jest radną, bardzo cieszy mnie że są ludzie zainteresowani polityką miasta i sprowadzają władze bujające w obłokach choć trochę na ziemię. Nic, co powiedziała nie jest przekładaniem. Nowy Targ - choć w nim mieszkam - to miasto potwornie zaniedbane i brudne. Są przecież ulice w centrum na których śnieg był wywożony - tam już powinno być po wstępnym sprzątaniu - ciagle psie kupy, śmieci, brud i nie ma komu się tym zająć. Powietrze nowotarskie każdy zna, szkoda gadać. To co dzieje się z parkowaniem to jest dramat - przecisnąć się dostawczakiem przez Kościelną, Szkolną, Sokoła, generalnie w centrum poza strefą - to jest koszmar. Znaki zakazu zatrzymywania są chyba na ozdobę. Co rusz taki znak, a za nim sznur zaparkowanych aut, za to stara targowica pusta, strefa, płatne parkingi - są miejsca. No o co tu chodzi? Czy pan Watycha postanowił stworzyć atrakcję turystyczna zmieniając Nowy Targ na jakiś Bombaj? Skandaliczna nieporadność władz, a jeśli prawdą jest że 87 tys. pójdzie na monitoring UM, to już jest draństwo, bo tam gdzie byłby potrzebny go nie ma, drona badającego dym z kominów też nie ma. Prorytety tych władz są wprost z kosmosu!
wyborca myslący05.03.2019, 06:09
Dobry tytuł-"Była radna punktuje obecne władze Miasta'hahaha:)I sama została wypunktowana przez wyborców!Ta kobieta tak ma-punktuje,krytykuje pieni się i prowokuje a to jak widzimy niczym nie skutkuje:)
eklerek05.03.2019, 05:19
Pani "była radna"to taki typ pieniacza który krzyczy,krytykuje i nic z tego nie wynika!Czy ma na koncie jakieś sukcesy jak była radną?Tylko krytyka,pokrzykiwanie i zero sukcesów!To też została właściwie oceniona przy urnie wyborczej!Może niech się Pani zastanowi czy warto być pieniaczem?
Sasiadka04.03.2019, 22:47
Wyborcy już pani podziękowali za występy na Radach Miasta. Był czas, nie wykazała się szanowna pani. Trzeba wiedzieć kiedy że sceny zejść... Pani za cholerę zejść nie chce ????
Miastowy04.03.2019, 22:26
Czemu ktoś kto nie jest radnym zabiera głos na Podhalu do pracy a nie udzielać wywiadów bo to nie aleja gwiazd albo na rynek gołębie pomóc karmić no ale pozdrawiam Panią zawsze był dobry ubaw na sesji jak oglądałem albo czytałem na Podhalu.
Proletariat04.03.2019, 22:18
Pewnie i tak nic nie zrobią, ale niech choć usłyszą.
Powołanie04.03.2019, 22:16
Trudno w pojedynkę przebić się przez mur układów, sitwę tych, co mają gdzieś mieszkańców, nasze zdrowie i poczucie bezpieczeństwa. Pani Korwin zawsze była autentycznym głosem społeczeństwa, odważnie mówiącym o jego problemach i potrzebach, zwłaszcza tych, którzy w "trosce" władzy są pominięci. Wzór dla tych, którzy mogliby pożytecznie działać na rzecz obywateli, a są tylko bezmyślnymi klakierami dbającymi o własne interesy.
zygf04.03.2019, 21:58
Specjalistka od wszystkiego, ale radną nie została hahahahahaha
Nieznajoma04.03.2019, 21:56
Uwielbiam Panią. Jest Pani jedna z najbardziej myślących osób w Nowym Targu. Bardzo żałuję że nie ma Pani w radzie. To wielka strata dla miasta. Jest Pani wielka. Dziękuję za wszystko.
Niezwykle słaby burmistrz - fatalnie rządzone mias04.03.2019, 21:47
Burmistrz Watycha, to jest typowy urzędnik,bez wizji,który jeszcze bardziej niż Fryźlewicz zaprzepaści rozwój tego maista. Szkoda, że nie mamy szans na takich samorządowców wielkiego kalibru, jacy są w Poznaniu, Wrocławiu, czy Łodzi. Szkoda tylko tego miasta i zdrowia mieszkańców. Człowiek, który ma ogormną rodzinę, nie dba o ich zdrowie i życie...nie mieści mi się to w głowie...
A04.03.2019, 21:43
Brawo konkretnje i na temat !
Gienek04.03.2019, 21:27
idealnie by się Pani Korwin nadawała do roli czarnych charakterów
aż mnie ciarki przechodzą
GGG04.03.2019, 21:23
Jak była radną to dlaczego nie walczyła o czyste powietrze, jakoś nie pamiętam jej wniosków. Obudziła się tu i teraz ???
pustak04.03.2019, 21:21
Co ta pani, i wszyscy inni, zrobili w tym kierunku żeby do Nowego Targu (wraz z całym powiatem) dostarczano lepszego gatunku węgiel? To jest pierwsze, podstawowe pytanie. Taka będzie jakość powietrza jakiej jakości jest nam tu na Podhale dostarczany węgiel.
kko04.03.2019, 21:15
Pani radna a zastanawia się Pani czemu nie została Pani wybrana na następną kadencję?? Proszę się nad tym zastanowić a odpowiedź sama się nasunie. Pani co przez lata bycia radną zrobiła dla walki ze smogiem???
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl