Na trasie Kraków - Zakopane podstawiony został w ten weekend luksusowy pociąg elektryczny Impuls2. Skład jeździ w rozkładzie jako "Kasprowy".
Ten pojazd to Impuls drugiej generacji, który powstał w sądeckich zakładach Newag. To pojazd trójczłonowy. Jest dłuższy o ponad pół metra od członów w Impulsach pierwszej generacji. Mimo wydłużenia członów - ograniczono ich wagę. Zmieniła się też konstrukcja kabiny oraz wygląd czoła pojazdu, dzięki czemu maszynista ma jeszcze lepszą widoczność. W pociągu są miejsce dla wózków inwalidzkich oraz rowerów. Maksymalna prędkość podróżna składu to 120 km na godz., chociaż podczas prób osiągał 150 km na godz. W środku jest klimatyzacja, przy wejściu kurtyny powietrzne - pozwalające i latem, i zimą na komfortowe wsiadanie i opuszczanie pociągu.
Pociąg wyposażony został w silniki asynchroniczne na prąd zmienny, które pozwalają na płynną, czyli wygodniejszą jazdę, a podczas hamowania - energia jest oddawana do sieci.
s/ zdj. Tomasz Krzyściak