21.02.2020, 17:57 | czytano: 6200

Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wracają ekipy budowlane

zdj. Michał Adamowski
Od poniedziałku pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżać będą do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka - Szaflary oraz Chabówka - Zakopane. Na odcinku Szaflary - Zakopane kursować będą pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Na linii Chabówka – Zakopane wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry - na święta, wakacje, ferie zimowe. 24 lutego budowlańcy wracają do prac na torach kolejowej „zakopianki”.
- Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa - Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe. Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto - wylicza Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP.

Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.

opr.s/
zobacz także
komentarze
Antygona23.02.2020, 10:25
Większe zainteresowanie byłoby gdyby mieszkańcy mogli korzystać z dojazdów pociągami do pracy albo do lekarza czy załatwiania różnych spraw. Niestety mieszkańcy się nie liczą tylko przjezdni, przykre. Pozostają nam tylko busy reprezentujące standardy trzeciego świata, bez dawania biletów, zatłoczone, brudne i niebezpieczne. Jeszcze kierowca rozmawiający podczas jazdy przez telefon komórkowy.
kolejorz22.02.2020, 21:40
A co z garażami postawionymi w odległości 2-3 metry od torów w Sieniawie ?
Kolyjorz22.02.2020, 12:40
Podobno na odcinku od Nowego Targu do Zakopanego będzie budowany dodatkowy drugi tor kolejowy. Bo tylko takie rozwiązanie umożliwi puszczenie na trasę Nowy Targ Zakopane większej liczby pociągów.
MF22.02.2020, 06:44
Co z wiaduktem na kolejowej????
zapobiegliwy22.02.2020, 02:43
Ciekawe kiedy w końcu ktoś się zainteresuje tą skarpą koło stacji paliw BP Raba Wyżna. Teren przy torach obsuwa się (o przyczynę polecam zapytać własiciela stacji - on powinien wiedzieć) . Za niedługo dojdzie tam do tragedii jak się całkiem obsuną tory - a gdzieś 20 metrów od torów są zakopane ogromne zbiorniki z gazem w ziemi... reszty się już sami domyślcie. Oby tam do tragedi kiedyś nie doszło i nie zrobiło z połowy raby wyżnej krateru w ziemi, bo co przejezdzam to obsuwają się z tej skarpy kamienie lub leży ich mnóstwo już na ziemi...
Roni21.02.2020, 23:54
"wylicza Piotr Hamarnik z biura prasowego PLK."
Czyżby jednak PKL wracał pod skrzydła PKP???
z tąd21.02.2020, 23:34
No i git.Nowa,,zakopianka,, ,nowe tory do N.Targu.Cieszy.Dalej koniec świata,sama nazwa, Zakopane.
Wierna pkr21.02.2020, 20:58
@Wojtek, bardzo dobrze, że były stare jednostki - nowe nie dalyby rady z mrozami i roztopami. Na czas tych remontów mogę Ci zagwarantować już teraz stare jednostki. #orientpodhale.
edi21.02.2020, 20:39
To dobrze - może wreszcie usuną wyrwy w brzegach po obu stronach mostu kolejowego w Nowym Targu
nowy targ21.02.2020, 19:20
no i super...tak trzymac...
kazek wynalazek21.02.2020, 19:03
kiedy w końcu uruchomione bedą swiatła w szaflarach , bo obiecanki cacanki a mieszkańcom radosć
Wojtek21.02.2020, 18:48
Oby z Szaflar do Zakopanego kursował nowy tabor,a nie przestarzałe składy jak ostatnio.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl