07.03.2020, 11:58 | czytano: 7566

Wójt Szaflar nie odpuszcza tematu budowy spalarni odpadów. Chce przekonać mieszkańców, że warto

Arch. Podhale24.pl
Wójt gminy Szaflary Rafał Szkaradziński nie zamierza odstąpić od planów budowy elektrociepłowni utylizującej odpady komunalne. Chce jednak wyjaśnić mieszkańcom, w jaki sposób ma funkcjonować obiekt, w którym utylizowane mają być śmieci.
Przypomnijmy, że projekt podjęcia przez radnych gminy uchwały intencyjnej w tej sprawie wzbudził wśród mieszkańców ogromne kontrowersje. Ostatecznie, pod ich naciskiem, została wycofana. Padały argumenty o spadku wartości działek, o ogromnej liczbie ciężarówek, które pojawią się na gminnych drogach, o zniszczeniu turystycznego charakteru gminy, o smrodzie itp. Mimo zapewnień i prób rozwiania obaw, nie dali się przekonać.
Teraz wójt Szkaradziński zapowiada szerokie konsultacje z mieszkańcami, podczas których ma zostać przedstawiony dokładnie proces technologiczny elektrociepłowni utylizującej odpady komunalne.

Włodarz nie wyklucza nawet zorganizowania referendum w sprawie spalarni, w której - jak przypomina - dzięki spalaniu powstać miałaby być również energia i wytwarzane ciepło.

- Od problemu utylizacji odpadów nie uciekniemy. Nie możemy ich wywozić w nieskończoność poza teren gminy i tkwić z tym problemem – twierdzi wójt. – Musimy wreszcie zastanowić się, jak go rozwiązać w najbliższych latach. Transport odpadów kosztuje, a gmina podobnie, jak inne z naszego terenu, rokrocznie musi do śmieci dopłacać. Ceny odbioru odpadów idą w górę. Po ostatnich wystąpieniach mieszkańców, którzy są przeciwnikami powstania nowej instalacji chcemy do wszystkich dotrzeć z rzetelnymi i opartymi na faktach informacjami.

Wójt przytacza przykłady innych tego typu obiektów, które funkcjonują w centrach wielu miast Europy, jak chociażby Wiedeń. Trudno mu opanować irytację zarzutami, które padają z ust przeciwników budowy obiektu, że przyczyni się on do upadku turystyki w szaflarzańskiej gminy.

- Ten zarzut jest już dla mnie całkowicie absurdalny - kontynuuje wójt.- Byłbym już całkowicie wariatem podejmując na stanowisku wójta działania, które miałaby wpływ na rozwój turystyki w tej gminie. Cała moja rodzina żyje z turystyki. Znam tę branżę i ostatnią decyzją podjętą przeze mnie byłaby ta szkodząca turystyce.
Wójt chce, aby w najbliższych miesiącach została przygotowana prezentacja. Będzie ona przedstawiana na spotkaniach z mieszkańcami w poszczególnych sołectwach. Według Szkaradzińskiego, spór o spalarnię ma swoje polityczne podłoże. Głównymi przeciwnikami jej powstania są osoby, które startowały w ostatnich wyborach z przeciwnego obozu.

Spotkania z mieszkańcami rozpocząć się mają, gdy tylko przygotowana zostanie przez pracowników gminy i fachowców prezentacja, która pogłębi wiedzę mieszkańców.

js/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
paranoja10.03.2020, 22:31
Dopóki w Radzie Nadzorczej Gaspolu - dostawcy medium grzewczego -GAZU będzie szef MPECU nic nie będzie normalne. I tak od wielu LAT
dla srebrników "obala się mity" i dyskredytuje postęp w jedynym słusznym celu .
Wyrocznia10.03.2020, 19:02
Do qwerty123 - To, że spalarnia zatrudnia mniej ludzi jest akurat na plus. Jeśli uważasz inaczej, to może przestańmy używać maszyn, kilofy w dłonie, albo jeszcze prymitywniejsze narzędzia i do roboty! Wszakże wydajność będzie słabsza, ale za to można zatrudnić więcej ludzi do pracy.
Energetyk09.03.2020, 22:21
Do, i co dalej?.....niestety czasy obrony magisterki już dawno mam za soba które wspominam z łezką w oku, no ale wystarczy prywaty. Już kilkadziesiąt lat zajmuję się praktycznie ochroną środowiska w tym gospodarką odpadami. Niestety w Twoim komentarzy jedynie tekst ... i co dalej? jest coś wart. Mamy nadwyżkę ponad 4 milionów ton frakcji palnej odpadów ( wartość opałowa grubo ponad 15 MJ/ kg), i co dalej ? czy z tworzyw sztucznych będziemy wytwarzać kompost i uprawiać ekologiczną marchewkę, nawet licealista czy student pierwszego roku widzi, że coś tutaj śmierdzi, na tym poprzestanę by nie wpisywać się w rytuał bicia piany
i co dalej?09.03.2020, 18:25
Do energetyka ...może chcesz obronić magistra albo doktorat na tej sławetnej Nowotarskiej Uczelni pisząc takie bzdury.Mają rację Mieszkańcy Szaflar,że bronią się przed tak chorymi pomysłami tych jakże ,,Mądrych inaczej....Wójtów,którzy uważają,że im wszystko wolno.O co tu chodzi ?
Rura09.03.2020, 16:20
Argumenty? Hejt? Wydaje mi się, że nie o to chodzi. W tym sporze zasadniczą kwestią jest zaufanie, a raczej jego brak. I żadne akcje informacyjne czy propagandowe już nie pomogą.
zimny prysznic09.03.2020, 15:11
Działania Pan Wójta - są działaniami na SZKODĘ mieszkańców Szaflar - myślę, że zbliża się ta chwila, by pomyśleć o zorganizowaniu referendum za odwołaniem Pana Wójta z zajmowanego stanowiska.
energetyk09.03.2020, 14:26
Okazuje się, ze w Szaflarach co drugi mieszkaniec to ekspert klasy światowej w tematyce spalarni odpadów. Można by się pokusić na zorganizowanie międzynarodowej konferencji, gdzie złote myślami płynące z poniższych komentarzy wstrząsnęłyby światowym środowiskiem naukowym. Ale tak na poważnie manipulacja niektórych nie zna granic dla przykładu w USA podstawowym modelem gospodarki odpadami to wysypiska śmieci i to nie dlatego, że to najlepsza metoda, ale dla tego, że najtańsza. Podobnie do ochrony środowiska podchodzą Indie czy Chiny. Niestety biznes, nie zawsze idzie, w parze z aspektami ochrony środowiska. Europa w tym Polska lansuje model zrównoważonego rozwoju, niestety nie zawsze to się udaje, niekiedy lobbing czy różnej maści oszołomy biorą górę nad rozsądnie myślącymi.

Lokalna elektrociepłownia zasilana paliwami z odpadów oraz z osadów ściekowych (RDF) idealnie wpisuje się w ten model. Gospodarka w obiegu zamkniętym musi stać na dwóch mocnych nogach na recyklingu i energetycznym wykorzystaniu odpadów, eliminując prawie całkowicie wysypiska odpadów (maksymalna ilość składowanych odpadów nie powinna przekraczać 3%). Nasi eksperci manipulują przekazując nieprawdę w swoich komentarzach, koszty termicznego wykorzystania odpadów, w rachunku łączonym są najkorzystniejszą finansowo metodą zagospodarowania odpadów. Recykling w tym selektywna zbiórka jest dużo droższą metodą, ale biorąc aspekty ochrony środowiska ze wszech miar wskazaną. Odpady palne, na które nie ma zapotrzebowania przez rynek recyklingu, powinny być wykorzystane energetycznie. Spaliny emitowane przez ZTPO, są wielokrotnie czystsze niż te emitowane przez indywidualne kotłownie w tym te najwyższej klasy na ekogroszek. Dzięki nowoczesnej elektrociepłowni wyeliminujemy całkowicie smog pochodzący z produkcji ciepła, ograniczymy zapotrzebowanie na paliwa kopalne, czym wpisujemy się w OZE. Cały proces gospodarki odpadam, może być prowadzony przy całkowitym wyeliminowaniu nieprzyjemnych odorów, wyeliminowaniu składowanych odpadów, wyeliminowaniu smogu, ustabilizowaniu ceny za odpady na rozsądnym poziomie. Musimy sobie zdawać sprawę, że zagospodarowanie odpadów będzie coraz droższe, eliminujemy składowiska odpadów ( i słusznie), przy dalszym wzroście ilości wytwarzanych odpadów, musimy odpady poddać odzyskowi materiałowemu (recyklingowi) oraz odzyskowi energetycznemu, lepszej metody puki co niema, możemy żyć w paranoicznym świecie "perpetuum mobile", gdzie odpady prawie w 100% w nieskończoność będziemy poddawać recyklingowi. Obecnie realny nasz poziom recyklingu to 20%, podobne szacunki są Niemczech czy Austrii, po odjęciu odpadów szmuglowanych niby to do recyklingu do Chin do Afryki Czy do Polski. Państwa Skandynawskie w 70% wykorzystują energetycznie odpady. Japonia, może dla nas trochę daleki kraj, co na czasy obecne już staje się nieaktualne ma najbardziej rozwinięty model gospodarki w obiegu zamkniętym, gdzie energetyczne wykorzystanie odpadów jest jedną z podstawowych metod. Japończycy opanowali do perfekcji metody zagospodarowania odpadów, gdzie Państwa Europy Zachodniej czerpały wzorce, "śmieszno i straszno" brzmią złote myśli naszych ekspertów. Popieram w 100% budowę lokalnej elektrociepłowni na paliwa z odpadów i osadów ściekowych na Podhalu, czy to w Szaflarach czy w Nowym Targu, gdzie lokalizacja wydaje się być bardziej trafiona.
wątpię09.03.2020, 08:33
sierszcz !!!też się Łapszański doradca znalazł samorządowiec ?? Boże się pożal.Niech buduje pewnie ale w Kacwinie na pewno Radni będą głosować za to jest pewne .Ale od zapory w Niedzicy, Panowie wara !!!!!!!
Buduj A Woloj09.03.2020, 00:01
Jeden ciort czy będę płacić za śmieci tyle co teraz czy więcej z roku na rok bez SPALARNI czy tyle samo z tym dziadostwem za sąsiada. Bo NIKT ani wojcina ani reszta jego świty nie da gwarancji że będziemy płacić że spalarnia połowę tego co płacimy albo wcale. Przykłady Krakowa gdzie płacą coś koło 30 zł i nie ma zmiłuj a spalarnia stoi. To jak za tą samą kasę mam wdychać to wszystko ze SPALARNI to niech idą z tym w *** Bo nie dość że żadna oszczędność dla ludzi ani wygoda to nas i nasze dzieci będzie truć. A druga kwestia jak by to było takie czyste jak wójt mówi i same zyski były to by się każda gmina o to biła a jakoś wszyscy umuwaja ręce i nikt tego nie chce u siebie.
Ja08.03.2020, 22:03
Pan Wójt spalony jak i ta spalania śmieci.
sierszcz08.03.2020, 17:08
słucha jamroza wielkiego guru co wszystko wie niech se zrobi na zaporze spalarnie a nam wciska w szaflarach a ten nasz slucha oj maja poukladane
Ktoś08.03.2020, 12:15
Do makumba. Jaką jesteś *** osobą to nie sposób tego opisać. Żreć śmieci??? Hahahahha. Weź poczytaj troszke jak wg ustawy i planu gospodarki śmieciami wygląda hierarchia gospodarki odpadami. Dowiedz się co to jest recygling, selektywne segregowanie. A jak jesteś za to oddaj swój teren dom pod taką inwestycje lub postaw se za płotem a zobaczymy za 20 lat jak będziesz miał zdrowa zdrowy wdychając te wszystkie eco furany i inne góoowna. Władza ma w dduuupppiiee mieszkańcą. Ale to dobrze że to pokazują jacy są naprawdę bo przyjdą wybory i drogiemu Państwu podziękujemy. Niech sobie jeszcze porządzą i dalej nas maja w tym w d.... Zostało 3 i pół roku. A niech Pan Włodarz nie mysli ze mieszkańcy są tak tępi i głupi jak on sam myśli o nas. Niestety mamy głowę i wiemy co to znaczy rozum i racjonalne myślenie. P. S. Gmina ma niecałe 20 mln długu a chce biznes robic hahahah. Polowe na inwestycje dałoby Państwo a reszta??? Bujda na resorach że to by budowały samorządy z jakich pieniędzy??? Hahahah z kredytów???? Czy któryś Wójt odważy się postawić na szali przyszłość swojej gminy żeby wejść w taki biznes??? Szaflary mogą stracić teren i go stracą jak będzie miała taka inwestycja miejsce. Żal na to wszystko patrzeć.
Jo08.03.2020, 11:12
Do makumba jak chcesz żreć śmieci to żrej. Tym co sa za spalarnia to proponuje zeby podali inna lokalizacje najlepiej gdzies u siebie. Zobaczymy czy wszyscy beda tak zadowoleni z tego pomyslu. To jest problem calego Podhala a nie tylko Szaflar. Szaflary maja jeden problem a jest to gazda ktory nie patrzy na to co jego wyborcy chca a czego nie chca. Ja sie nie dziwie ze ludzie nie chca tego u siebie. Fanow spalarni zapraszam do podawania miejsca gdzie mozna by im bylo spalarnie zrobic
kalkulator08.03.2020, 08:34
Żeby spalarnia mogła funkcjonować, musi mieć co spalać - mieć odpady. Powiaty - Tatrzański i Nowotarski nie zapewnią ich wystarczającą ilość - i zacznie się zwózka odpadów - setki tirów miesięcznie - ze Słowacji i Sądecczyzny - to tak na dobry początek i zacznie się problem co zrobić z hałdą popiołów, żużli i pyłów, które halny rozwieje na całe Podhale.
baciok@08.03.2020, 07:10
Totalny odlot z tą spalarnia.
Śledzacy sprawę08.03.2020, 01:00
Ale wójt nie mówi o tym żeby to ... spalić ,to trza dostarczyć ogień ,czyli ciepło, to gaz ,który kosztuje krocie,a to ciepło ?uzyskane? ze spalenia ..., to dziesiata część ciepła użytego do spalenia ,plus smród / żadne ...nie pachnie/ ,popioły i inne /.../
do malkontetntów08.03.2020, 00:02
No to komu podrzucilibyście to kukułcze jajo ?
makumba08.03.2020, 00:00
Po tym hejcie na wójta pozostaje jedno : żreć własne śmieci.
Śmieciorz07.03.2020, 23:23
Co to znaczy ? "Wójt chce, aby w najbliższych miesiącach została przygotowana prezentacja. Będzie ona przedstawiana na spotkaniach z mieszkańcami w poszczególnych sołectwach."
Czy to należy zrozumieć , że mieszkańcy na przykład miejscowości Skrzypne zadecydują, że spalarnia odpadów ma powstać w Szaflarach. To lepiej może niech mieszkańcy Skrzypnego zadecydują, żeby spalarnia odpadów powstała w Skrzypnem. Na pewno ich do tego pomysłu przekona ich Pani Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Szaflary ze Skrzypnego, która wierzy w każde słowo Wójta Szkaradzińskiego i oddała by za to wszytko. Można to było posłuchać na ostatniej Sesji rady Gminy Szaflary. Nie wiem, gdzie pracuje na co dzień. Słyszałem, że podobno pracuje w szkole. Mam nadzieję, że nie jako nauczycielka, bo bardzo słabo czyta.
Rze....07.03.2020, 23:03
Nie można być spokojnym o to co robi Rafał. Jeśli mówią, że nie mogli przewidzieć, że woda w wodociągu gminnym, nowym, z wodą głębinową, przebadana wcześniej kilka razy, teraz nie nadaje się do picia, nawet mając stacje uzdatniania (patrz TP24 artykuł), to jak cokolwiek może gwarantować przy tak skomplikowanej inwestycji jak spalarnia śmieci... Jeśli będzie awaria lub zła obsługa (błąd ludzki lub niedbalstwo), zmiana mikroklimatu wokół spalarni (np. podniesienie średniej temperatury), spadek wartości nieruchomości, jeśli za chwilę będzie za dużo spalarni i dochodowość spadnie lub będzie strata (budowa zajmie 5-6 lat, Unia wprowadzi podatek od spalarni), jeśli....jest wiele niewiadomych. To powiedzą nam, że nie mogli wszystkiego przewidzieć, bo było zbyt wiele czynników i niewiadomych...A 5 lat temu...co mówił o śmieciach? Nic? Nie widzieli co się dzieje? Bo niektórzy widzieli...
Wiedzący07.03.2020, 22:42
Na mój gust to geotermia nie wypaliła, cza ją dogrzać a posadka prezesa spalarni to łakomy konsek, no i ciepłe posadki dla świty Wojtowej, bo w samorzadzie wypłatki płone... Nie darmo tam siedzą...
smog07.03.2020, 22:38
Po co jakaś spalarnia śmieci w okolicach Szaflar, ekologiczna z filtrami spełniające wszystkie normy jak w każdym gospodarstwie jest przydomowa.
Marta07.03.2020, 21:17
Pan Szkaradzinski jest spalony w Szaflarach ,widać jaki jest poziom jego kultury,nie słucha nikogo,uparty ,egoista .Jak można pomimo tylu argumentów Szaflarzan dalej drążyć temat ???? No przecież trzeba być człowiekiem ,tego się już nie da czytać naprawdę
alik07.03.2020, 20:00
Należy wrócić do tematu elektro-ciepłowni w Nowym Targu gdzie wykorzystując: gaz, wody termalne i śmieci przy zastosowaniu odpowiednich filtrów zrealizujemy lokalny/Podhala/ problem śmieci.
zxcx07.03.2020, 19:54
Bardzo prosze o wszystkich slepych zwolenników Pana wójta o obejrzenie filmu dokumentalnego BBC o dixynach i innych toxynach które wydzielaja spalarnie. "Trashed" Rece opadaja ze społeczeństwo jest tak niedoinformowane
Swok07.03.2020, 19:20
Do klusk
Biercie se tego wojta i tom spalarnie razem ze wszystkimi korzysciami!!!! Ino nie beccie jak sie zacnie robic z tego smrod!!!!!
STAŚ07.03.2020, 19:00
Idzie, i pójdzie hyr o wójcie !!!

Tak, to jest celowo robione, aby się pokazać ! Może taki sposób, wójta na życie ?!!
Ktoś07.03.2020, 17:18
Do Do sw?j ty chyba się z choinki urwałeś, urwałaś. Nie masz pojęcia jak wygląda gospodarka odpadami. 50% w tym roku wszystkie gminy musza przekazać na recykling a jak ktoś pisze ze sa góry smieci i to zniknie dzięki spalarni bo się to spali to jest idiota. Radziłbym poczytać co można spalac w spalarni i co to jest paliwo Rdf do takiej spalarni. Wójt w duuupie ma mieszkańców nie liczy się kapletnie z ich zdaniem brnie w ten pomysł bez znaczenia że mieszkańcy tego nie chcą. Może ma jakieś aspiracje większe lub coś w tym stylu to już niech leci na wiejska a swoje idiotyczne pomysły spakuje do teczki i schowa do szuflady gleboko. Na koniec Polska odchodzi od spalania węgla ale beda powstawac spalarnie smieci brawo brawo gorsze gooowno ale to przecież dla Wójta elektrocieplownia. Dramat
Szuszu07.03.2020, 17:11
Wójt ma świetnych doradców, nie ma co. Póki ich nie słuchał to mądrze żądził. Pogonić ten mołoch z gminy i to jak najszybciej!
klusk07.03.2020, 16:34
jeden z niewielu włodarzy, który racjonalnie podchodzi do problemu.Wielkie korzyści,które czerpią gminy posiadajace takie instalacje, mogą być udziałem gminy Szaflary. I wójt to wie.
abc07.03.2020, 16:31
no i zaorali jak i wójta, tak i jego "genialny" pomysł - AMEN!!!
wiesniak07.03.2020, 16:16
myslolek ze to tyn clowiek madry kampanije mu robiylek szkoda pisanio
qwerty12307.03.2020, 15:46
Wójt i jego ekspert mówią takie brednie że jak to slysze to jestem powaznie zmartwiony... USA całkowicie sie ze spalarni wycofała.. Unia nakazuje recykling i zrezygnowała z dotacji spalarnii..
spalarnie sa najgorszym możliwym pomysłem usuwania smieci.. oraz szkodza srodowisku i ludziom w okolicy. ;/// /
Np raport z Holandii:
"W 2013 r. badania ToxicoWatch wykazały wysoką koncentrację dioksan i furanów w nabiale w otoczeniu spalarni w promieniu 2 km
50% jaj zawierało dioksyny i furany powyżej norm, zaś w otoczeniu spalarni 100% było skażone"
9 powodów na nie:
1. Spalanie odpadów jest ? odpadotwórcze
2. Odpady nie są efektywnym paliwem
3. Spalanie odpadów nie jest odnawialnym źródłem energii
4. Spalanie odpadów wytwarza toksyczne emisje
5. Spalanie odpadów przyczynia się do zmian klimatu
6. Spalanie są finansowym obciążeniem
7. Spalanie odpadów tworzy mniej miejsc pracy niż recykling
8. Spalanie odpadów nie mieści się w zrównoważonej gospodarce
9. Zamiast spalania świat przechodzi do gospodarki zero-dpadowej
Wnioski dla Polski:
STANOWISKO MINISTERSTWA ŚRODOWISKA
Instalacje do termicznego przetwarzania odpadów
nie będą zaliczanego poziomów recyklingu
i rozwijanie ich jest absolutnie niecelowe,
ponieważ nie zagwarantuje to gminie realizacji obowiązków w zakresie recyklingu, który w 2035 r.
ma osiągnąć 65 %.
źródło:
Konferencja naukowo ? społeczna
Wpływ jakości środowiska na zdrowie mieszkańców
Gdańsk, 28.11. 2019 r.
Dr inż. Bogdan Sedler
Prof. dr hab. inż. Jerzy Mizeraczyk
brak orientacji??07.03.2020, 15:34
jako to opcjo S PO-KO czy PIS
Heheszek07.03.2020, 15:21
@do swój jeżeli mamy budować spalarnię na podstawie tego ile w innych miejscowościach mają śmieci po gościach to proponuję zrobić spalarnie w Zakopanem. Tam chyba jest najwięcej gości??? Rówień Krupowa może??? Jak to Wójt mówi to taka atrakcja, że ludzie będą przyjeżdżać i ja zwiedzać więc prosto z Krupóweczek na Rówień i atrakcja gotowa!!!!!
Referendum07.03.2020, 15:19
Zastanówcie się kto najbardziej skorzysta na spalarni? Otóż nie mieszkańcy a firmy śmieciowe. I wszystko jasne!
jo07.03.2020, 15:12
Jak postawi spalarnire koło pensjonatu pod tatrami to jestek za
KolegaGumczasa07.03.2020, 14:54
Nie jestem z Gminy Szaflary, ale oglądałem sesję...... skoro takie są zarzuty chybione to dlaczego nikt nie potrafił udzielić rzetelnych odpowiedzi na pytania Dziadkowca?? Zaorał Was koncertowo na tym spotkaniu. Spalarnia, sortownia i składowiska......Ile za śmieci płacą w Krakowie, gdzie jest spalarnia?? Czemu Pan tego nie powie?? Taaa w Wiedniu w centrum miasta jest......proszę se wpisać w google maps i zobaczyć gdzie centrum, a gdzie spalarnia - 3,5 km od centrum miasta. Ale to szczegół, jak i więcej o których nie mówicie!!!!
Do sw?j07.03.2020, 14:30
Do sw?j może i jest 260 tys ludzi ale stałych a turystów ilu przyjedżdza i ile śmieci zostawiają ? Wystarczy przejechać w dzień wywozu śmieci przez np Murdzasichle lub inne miejscowości i zobaczyć góry śmieci
obserwator07.03.2020, 14:17
To niech wójt wyliczy i pokaże jakie to korzyści i zobaczycie! Szaflary to miejscowość turystyczna a Szkaradziński próbuje zrobić teren przemysłowy. Zobaczymy czy Szaflarzanie chcą mieć śmietnik czy być miejscowością turystyczną
Jan07.03.2020, 14:16
Tam gdzie on to chce wybudować jest to skandal. Niech u siebie pod domem robi. Myślałem, że to mądry człowiek, ale się pomyliłem.
yama07.03.2020, 13:44
Brawo Panie wujcie będzie Pan bohaterem jeśli dojdzie do skutku budowa spalarni gmina będzie czerpać milionowe korzyści na tej inwestycji a pieniądze zostaną wykorzystane na kolejne inwestycje ! Zniknie problem śmieci i smogu bo spalarnia wytworzy ciepło bądź będzie inaczej energia wykorzystana ! Najlepszy teren pod tą inwestycję blisko granic nowego targu blisko koleji i dróg szybkiego ruchu ! Nowoczesne spalarnie są ekologiczne i dla naszego regionu bardzo potrzebne inaczej utoniemy w śmieciowej górze
kwi,kwi07.03.2020, 13:44
@.,.,.,,,.,"ludzie którzy robili lata" - to im się należy nietykalność? Znam takich. Ślizgali się całe lata w pracy, przy okazji kręcili lody (bo wiadomo z urzędniczej pensji ciężko wyżyć) i chcą dalej ale nie mogą.Szkoda, że u mnie nie ma tak w pracy bo stara gwardia ma się dobrze w udawaniu pracy.
Obserwator07.03.2020, 13:31
Drogi Wójcie, jak bardzo trzeba być ograniczonym człowiekiem aby dalej drążyć ten utopijny pomysł, albo Pan nie wie, albo ukrywa fakt że spalarnia korzyści nie przyniesie! Referendum? Tak, ale w sprawie odwołania Pana z urzędu!
Działa Pan wbrew woli mieszkańców, realizując wątpliwe inwestycje. Proszę wymienić przynajmniej dwie które się Panu udały?
Anna07.03.2020, 13:24
a po sąsiedzku powstaje teren rekreacyjny i baseny termalne!
Smieciarz07.03.2020, 13:10
Wszyscy mieszkańcy którzy protestowali byli kandydatami w wyborach bo coś tu chyba nie rozumiem?
totalne dziadostwo07.03.2020, 12:58
niech sie wybudujek na swoim
swój07.03.2020, 12:57
Ja ino jednego nie rozumiem ekonomicznie jest nie opłacalne ponieważ wszędzie gdzie są spalarnie w Polsce i Europie w okręgu 30 km jest parę milinów ludzi (powiat tatrzański i nowotarski jest ok 260 tyś ludzi) i jeszcze wizerunkowo zniszczyć nasz region sami turyści się negatywnie wypowiadają
SZAFLARZANKA07.03.2020, 12:32
POPIERAM Pana wójta,brawo Rafał,a wy mieszkańcy wysłuchajcie wszystkich argumentów za i przeciw,na spokojnie,a nie jak barany,jeden za drugim...
.,.,.,,,.,07.03.2020, 12:14
/.../ jak może kogokolwiek przekonać jak nawet z gminy ludzie którzy robili lata przez Pana wójta uciekają... dramat
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl