24.06.2020, 11:50 | czytano: 4492

Do Zakopanego pociągiem od 26 czerwca

Arch. Podhale24.pl
Wracają pociągi na modernizowaną linię Chabówka - Zakopane. Nowe perony w Lasku i Nowym Targu, wraz z wcześniej przebudowanymi, ułatwią dostęp do kolei. Pociągi pojadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami.
Od 26 czerwca na trasie Kraków - Zakopane będą bezpośrednie wakacyjne połączenia dalekobieżne min. z Gdyni, Gdańska i z Warszawy oraz kursy regionalne. Prace na jednotorowej linii Chabówka – Zakopane oraz między Skawiną a Suchą Beskidzką zaplanowano tak, by podróże pociągiem były możliwe latem i zimą.
Nowymi torami będziemy podróżować ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej oraz między Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z nowych peronów w Lasku i w Nowym Targu. Letnie podróże kolejową zakopianką ułatwi również dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, który od grudnia zwiększył mieszkańcom dostęp do kolei.

Podczas letnich wyjazdów na Podhale podróżni skorzystają także z efektów wcześniejszych prac. Do dyspozycji są wygodne stacje i przystanki: Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów. Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów oraz aut, zapewnia blisko 60 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych między Skawiną a Suchą Beskidzką.

Po wakacjach prace będą kontynuowane na linii Chabówka-Zakopane. Rozpocznie się także realizacja trzeciego odcinka między Suchą Beskidzką a Chabówką.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę z wykonawcą na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Po fazie projektowej, w drugiej połowie roku ruszą roboty budowlane. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r.

Źródło: PKP PLK, oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Cyc Malina25.06.2020, 08:19
@Pracownik, zbyt dużo wymagasz, goście od ustalania odjazdów żyją chyba w jakiejś alternatywnej rzeczywistości. To samo jest w Nowym Targu z komunikacja miejską, przykład ludzie na kombinacie kończą pracę o 15 i do niedawna autobus MZK odjeżdżał z przystanku przy firmie WOJAS o godzinie 15:07 (pełen luz ludzie kończą o 15 i się wyrabiają na 15:07) i teraz HIT mądra głowa od ustalania godzin odjazdów w swej wspaniałej logice ubzdurał sobie coś i sruuuu autobus od 22-06-2020 godzina odjazdu 14:51 (tak widnieje na rozkładzie na przystanku) komu ten autobus z tym odjazdem z tego przystanku ma służyć? Puki co odjeżdża normalnie lub później bo jest to spowodowane korkami które się tworzą w mieście, ale jak się odkorkuje to będzie lipa.
Pracownik24.06.2020, 19:28
Apeluje drugi raz.
Prosimy aby odjazdy były dostosowane do ludzi pracujących w Zakopanem. Nie do turystow, którym jest wszystko jedno czy dojada 10 czy 15 min później. Ludzie pracują od pełnych godzin! To nie jest takie trudne do zrozumienia. Dziękuję
pasażer24.06.2020, 12:22
Pociągi powinny być za darmo dla pasażerów na trasie Kraków-Zakopane - skoro już złożyliśmy się na ten miliard, a sprzedaż biletów garstce podróżnych, którzy mimo wszystko ciągle trwają, generuje większe koszty niż wpływy z tych biletów (koszt kas, drukowania biletów, koszt liczenia i zagospodarowywania pieniędzy oraz dodatkowe etaty dla konduktorów i kasowych) to postuluję, aby w ramach oszczędności zupełnie zrezygnować z biletów i opłat. Powstałe oszczędności można przeznaczyć na dalszy remont torów i automaty z żelkami w wagonach. Kto wie, może dzięki temu zmniejszy się problem zakorkowanej Zakopianki i przepełnionych parkingów.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl