11.07.2020, 09:00 | czytano: 2364

Gminne archiwum na posterunku

Gmina Poronin znalazła miejsce na swoje archiwum. Stare dokumenty będą przechowywane w pomieszczeniach po dawnym posterunku policji przy ul. Gut-Stapińskiej. Z problemem archiwizacji papierów poroniański samorząd borykał się od dawna. Było ich coraz więcej, a miejsca w budynku urzędu coraz mniej.
Anita Żegleń, wójt Poronina, postanowiła dogadać się więc z Komendantem Powiatowym Policji w Zakopanem i wynająć od niego pomieszczenia w budynku po dawnym komisariacie w Poroninie, zlikwidowanym kilka lat temu.
Komendant powiatowy insp. Piotr Dziekanowski za zgodą Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie przystał na propozycję urzędników z Poronina. Urząd i policja podpisali porozumienie. Zgodnie z nim czynsz będzie wynosił tyle, co podatek od nieruchomości, jak płaci do gminnej kasy komenda.

- Te pomieszczenia nadają się doskonale na archiwum - mówi Anita Żegleń. Obecnie stoją one niezagospodarowane. – Okna w obiekcie są zakratowane, co gwarantuje bezpieczeństwo i co najważniejsze nie ma w nich wilgoci. Lokale wymagają jedynie niewielkiego remontu. Planujemy je pomalować i naprawić podłogę. Wykonają to pracownicy naszego zakładu komunalnego, co też zmniejszy koszty.

Gmina rozpoczęła już częściowo przenoszenie dokumentów, które zgodnie prawem musi przechować w zależności od ich znaczenia i roli, co najmniej kilka lat.

Wójt Żegleń zapewnia mieszkańców, którzy wynajmują w budynku mieszkania, że nadal będą mogli tam pozostać. Umowa dotyczy jedynie nieużytkowanej części.

Józef Słowik
Może Cię zainteresować
zobacz także
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl