31.08.2020, 12:00 | czytano: 3887

234 miliony euro na przebudowę linii kolejowej do Zakopanego

Arch. Podhale24.pl
Taką kwotę przyznała Polsce Komisja Europejska na przebudowę linii Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
- Dzięki tej unijnej inwestycji chcemy zachęcić pasażerów, aby zostawiali samochody w domu i korzystali w zamian z bezpiecznych, niezawodnych i wygodnych pociągów - oświadczyła komunikacie unijna komisarz ds. spójności i reform Elisa Ferreira, cytowana przez PAP.
Roboty już trwają, a przyznane pieniądze pozwolą zabezpieczyć jej finansowanie. Od 10 września, po wakacyjnej przerwie, kontynuowane będą prace na linii do Zakopanego, m.in. od Chabówki do Zakopanego. Rozpoczną się też prace na linii z Suchej Beskidzkiej do Chabówki.

Na odcinkach Kraków – Zakopane oraz Sucha Beskidzka – Szaflary za pociągi PKP Intercity i POLREGIO będą kursować autobusy.

oprac. r/
komentarze
Mieszkaniec04.09.2020, 14:29
Tak remont szkoda że mieszkańców nie informuje się o tym że likwuduje się im przejazd kolejowy kategorii A w Sieniawie na rzecz alternatywnego dojazdu. Który może wydłużyć dojazd do domu pomijając interwencjie straży pogotowia. W tym kraju podejmuje sie decyzje bez wiedzy zainteresowanych.
BOLEK Z GDAŃSKA02.09.2020, 21:50
Tak wszystko ładnie pieknie cacy cacy tylko że z wielką pąpą dworzec w Nowym Targu otwarty a nie funkcjonuje winda kasy zamknięte ktoś turystów robi w banbo
Jasne01.09.2020, 19:03
Szybsza trasa Kraków Zakopane to trasa Podłęże - Piekiełko, nowe proste podwójne torowisko. To to jest porostu okresowy remont starych torów by nie zostały zamknięte.

Co samochodów to w kilka lat niemal nikogo nie będzie na nie stać. W Sejmiku już są projekty obszarów do których nie wjedzie samochód starszy niż 6 lat z uwagi na normy spalania, gdy obecna średnia wieku "samochodu" w Polsce sięgnęła 20 lat.
plandemia01.09.2020, 13:16
kolejny ogromny kredyt zadluzajacy moj kraj , w jakim oprocentowaniu? jak piszecie piszcie choc troche prawdy ,chyba ze jeszcze ktos wierzy w prezenty :D
lubiękolej31.08.2020, 17:09
Pieniądze słabo zagospodarowane. Potrzebujemy szybkiej kolei Kraków -Zakopane, to fakt. Kolej w obecnym śladzie, przez Suchą Beskidzką, po jednym torze, nigdy taka nie będzie - zbyt kręta, żeby rozwinąć duże prędkości. Jedynie budowa nowej, dwutorowej linii Podłęże -Piekiełko, i drugiej pary torów dalej, ma szansę na powodzenie. W przeciwnym wypadku pociągi będą nadal jeździć puste.
Dociekliwy31.08.2020, 15:23
Fakty są takie.
Każdy chciałby co innego, 3 pasy w jednym kierunku, najlepiej na wyjeździe z Zakopca, droga do Chyżnego, ja chciałbym pod Turbacz.
A za te pieniądze nie da się starych torów "wyprostować".
NONSENS
Radzio31.08.2020, 14:46
Wyrzucanie pieniędzy w błoto , poco to komu mało który podchalanczyk jeździ dziś pociągiem , każdy dziś ma auto
Kilka aut pod haupami
Lepiej by zainwestowali w drogę dwupasmowa chyzne nowy targ bo ta stara droga wola o pomstę , dziura na dziurze aruch wielki auto za autem autem pogania .
Drogi budować hodniki ronda światła a nie kolejkę dla ceprów .
zły31.08.2020, 13:36
Po co?Wystarczy po starym torze drezyna dla paru osób. Miejscowi autkami do pracy jeżdżą.Pańcie 30 km/h się ciągną,korek, bo w B.Dunajcu zawsze ,,suszą,, . ,,Zakopianką,, teraz się ,,śmiga,, z Krakowa do Zakopanego i z 3.5 godz., po sezonie nawet w 2 godz.. Wygoda wygrywa z ekologią ,ekonomią.
88831.08.2020, 12:55
Ale po co???To nie chodzi o Tatry i Zakopane tylko o to by w korku postać,najlepiej cały dzień.To jest atrakcja!
p.31.08.2020, 12:15
I co! za taką kwotę nie dało się normalnego przejazdu nad ludźmierską zrobić? Pojedzie pociąg za pociągiem a kotki od Waksmundu po Czarny Dunajec będą.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl