06.10.2020, 09:50 | czytano: 31300

W kościele na Równi Szaflarskiej nie ma koronawirusa - ogłosił proboszcz

Arch. Podhale24.pl
NOWY TARG. Ksiądz Jan Karlak, proboszcz parafii św. Jana Pawła II na Równi Szaflarskiej, poinformował wiernych, że podczas mszy świętych w kościele nie muszą zakładać maseczek. Wszystkie dzięki nowoczesnej instalacji do zabijania wirusów uruchomionej w świątyni.
W minionym tygodniu w kościele została zamontowana instalacja systemu do sanityzacji powietrza i pomieszczeń. Nowoczesna technologia, oparta m.in. na promieniowaniu UV-C i utlenianiu tlenkiem tytanu, w wyniku którego powstaje nadtlenek wodoru, oraz na ozonowaniu powietrza, usuwa bakterie, wirusy (grypa, covid 19), pleśnie, alergeny oraz nieprzyjemne zapachy. Neutralizuje do 99,9% bakterii, wirusów i grzybów i - jak zapewnia producent i jak zapewnił parafian proboszcz - system zabezpiecza przed zakażeniami pomiędzy ludźmi.
- Dlatego proszę się nie martwić, bo w tym momencie nikt w naszym kościele nie może się zarazić ani grypą, ani COVID-em, ani bakterią, ani żadnym wirusem - poinformował wiernych w niedzielę podczas mszy św. ks. Jan Karlak, dodając, że są to technologie kosmiczne, opracowane przez NASA, stosowane m.in. w najnowszych samolotach Boeinga.

Montaż systemu, opartego na zastosowaniu lamp i wykorzystaniu mechanicznej wentylacji, trwała cztery miesiące. - Dlatego można w naszym kościele uczestniczyć w liturgii bez maseczki - mówił, podkreślają, że w tej sprawie obowiązuje dowolność. - Proszę się nie martwić, że można się zarazić, bo nie można.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
xyz18.10.2020, 16:00
śmiechu warte :DDD
Xyz16.10.2020, 12:24
J23
Nawet komentować tego nie warto, co piszesz.
Mam dla Ciebie dobrą nowinę.
Możesz chodzić bez maseczki, bo przecież nie ma wirusa, ale i bez czapeczki, bo przecież Ci mózg nie zamarznie. NIE MA CO
modlący się w domu10.10.2020, 22:59
Marek , modlić się możesz w domu ale wtedy nie dasz nic na tace , modląc się w ,,bezpiecznym ,, kościele dasz na tace i zwrot kosztów za ,,chińszczyznę,,.
Ja10.10.2020, 21:40
Naukowcy sobie nie poradzili a parafia tak , Extra . Bujdy smiechu nawet nie warte.
PolPol09.10.2020, 23:38
proponował bym aby sprawę najpierw skierować do sanepidu o potwierdzenie tej informacji a jeżeli to jest kłamstwo księdza podać do sądu o narażanie umyślne życia
J2309.10.2020, 20:26
Jedyny ksiądz Proboszcz który mówi tak jak jest ,
wirus to ściema totalna.
Wii09.10.2020, 08:49
Się księdzu odkleiło :D
Zuza09.10.2020, 08:09
Do "trafne myślenie" Jak najbardziej masz rację. Chodzi o kasę do koszyka.
Konkurencja08.10.2020, 22:11
Podhale znów cofnęło się do Średniowiecza.Ciekawe kiedy i kto zachoruje w tym kościele jako pierwszy ...Czy wtedy Karlak pójdzie siedzieć?
górol z kowańca08.10.2020, 22:06
ToNASA kasa poszła na chińskie wynalazki ????
trafne myślenie ?08.10.2020, 20:15
Wszyscy mieszkańcy miasta powinni tylko do tego kościoła chodzić na msze święte i to bez masek . Tace będzie zbierało nie dwóch ministrantów , a 22 ministrantów i to nie na tacę, tylko do koszyczków . To jest to o co chodzi plebanowi z Szaflarskiej , a inne parafie to co tam , może ich nie być wg. proboszcza z Szaflarskiej .Trafne myślenie ?
noe08.10.2020, 16:16
do XXX
Owszem, plebana już wtedy nie będzie bo ...
"Zaprawdę powiadam Ci że piekło czaszkami księży jest wybrukowane"
xxx08.10.2020, 14:11
? Jak bowiem za tych dni przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali aż do tego dnia, w którym Noe wszedł do arki; I nie spostrzegli się, aż przyszedł potop i zabrał wszystkich? Nadchodzą straszne czasy, kto rozumie o czym piszę niech sie przygotowuje bo czasu już nie ma?.jutro możesz potrzebować księdza ale już go nie będzie, arka odpłynie. Cierpliwość Boga się wyczerpała.
Rozważny08.10.2020, 12:02
Ks. Karlak wystawił się na pośmiewisko i krytykę epidemiologów. Czy tak dobrze zna wirusa, że wie ze 100% pewnością, że nikt się w kościele nie może zakazić u nich? Czy jest w stanie wziąć za to odpowiedzialność? Chyba chce przebić ks. Guza w swoich pseudo poglądach.
ja08.10.2020, 10:09
Tylko czekać na lawinę pozwów sądowych i wypłate odszkodowań od księciunia za to że się ludzie zarazili w kościele .
aaaaaaaaaa08.10.2020, 09:24
tak sie tylko zastanawiam....gdzie Wy wszyscy mógzi macie.....zero logicznego myslenia.
Dworski08.10.2020, 08:58
To technologia nie Wasa tylko NASA i nie mylić, że z NASA. Potrafi pewno szybko wysyłać prosto do Bozi zarażonych i o to w tym chodzi..
??08.10.2020, 08:05
Przeczytałem uważnie artykuł i nie znalazłem ani jednego słowa o modlitwie w intencji tego urządzenia oraz wiernych z niego korzystających. Czy ono zostało poświęcone? Nigdzie nie napisano, że Pan czuwa nad wiernymi wdychającymi powietrze w Kościele. Ostrożnie...
Tadek07.10.2020, 23:47
Parafianie i inni komentatorzy o " wspaniałej instalacji chroniącej w kościele już "sanktuarium" od zarażenia COVID-em ......?
Tylko Ci co nie wiedzą jak "trudno przeżyć leczenie COVID-em" niech idą na Mszę bez masek .....!!!!!!

Autorem kolejnej "epidemii COVID vel Nowy Targ " będzie słynny już ksiądz z technologią z NASA ( dzisiaj widziałem to urządzenie ..... 2 chłodnice m-ki Hitachi od klimatyzacji i kilka przewodów + urządzenie do ozonowania powietrza / szkodliwe dla ludzi podczas działania /) .

Wierni z okolic Równi Szaflarskiej już dawno przekroczyli wiek 50+ i tylko czekać na "rozwój wypadków i przypadków z COVID-em".
do naiwnych07.10.2020, 22:41
Ludzie wystarczy trochę poszukać na stronie rmf24 jest wypowiedź właściciela firmy który zacytuje : Ksiądz się trochę zagalopował - mówi jednak Piotr Czech, którego firma z Trzebini montowała urządzenia w kościele i wystawiła certyfikat. Jak podkreśla, urządzenia te rzeczywiście dezaktywują patogeny, ale nie natychmiast. Nie można więc zrezygnować z maseczek czy dezynfekcji rąk.
ona07.10.2020, 21:14
@Z1
w żadnym z kościołów, w których Komunia św. udzielana jest na rękę nie spotkałam się z przymusem, ta forma jest zalecana, ale dawany jest też wybór dla tych co chcą przyjąć w sposób przyjęty w Polsce, czyli do ust. Natomiast w parafii, której proboszczuje ksiądz Karlak, Ci którzy z różnych względów chcą przyjąć Komunię św, na rękę takiej możliwości (z zachowaniem zasad sanitarnych) się nie daje, a sam proboszcz niestety o takiej formie przyjęcia Ciała Chrystusa wypowiadał się lekceważąco.
Niestety proboszcz nie uznaje odmienności zdania, jego zawsze musi być na wierzchu, brakiem szacunku dla innych, swoją postawą przeczy nauce Kościoła, w którym jest kapłanem.
Jakby ksiądz Karlak i niektórzy przeciwnicy maseczek spojrzeliby dalej niż koniec własnego nosa, to może zrozumieliby, że dla wielu wirus jest zagrożeniem, dla innych sama kwarantanna może mocno zakłócić a nawet sparaliżować życie zawodowe czy rodzinne. Kto w przypadku choroby czy kwarantanny zajmie się osobami starszymi, samotnymi?
Burok07.10.2020, 19:54
Teraz tylko czekać jak ksiądz do kościoła powsadza piętrowe lóżka i za drobną oplata będzie udzielał azylu , tym wierzącym , w moc instalacji odkażającej . Ja się pytam czy na plebanii ksiądz posiada instalację chroniącą przed szatanem i innymi demonami bo te chyba opętaly księdza
Z107.10.2020, 18:57
Jestem ciekawa czy ci, którzy tak krytykują ks.Karlaka to w ogóle chodzą do tego kościoła. A że są katolikami to już w ogóle trudno w to uwierzyć czytając jadowite komentarze.
Jeśli Wam zależy i macie wątpliwości powiedzcie to w 4 oczy Księdzu zamuast oczerniać za plecami bo tak jest najłatwiej.
Ks. Karlak to jeden z niewielu, który nie zamknął się na ludzi w okresie pandemii i za tu Mu dziękuję. I nie jestem zmuszana w tym kościele, by Komunię Świętą przyjmować na rękę. Skoro Komunia Święta to Pan Bóg to czego się boicie. Myślcie.
Niektórzy życie oddawali za wiarę a nie tylko zdrowie
W marketach pełno ludzi i jakoś nikt o sklepach nie mówi, że są zagrożeniem tylko cały czas na Kościół ataki.
W maseczkach Wam źle a jak ktoś inne rozwiązanie znajdzie to też nie źle. Myślicie
:D07.10.2020, 16:38
@ znany lekarz

Brzmisz jak ksiądz albo nim jesteś :D
Fałszywa Pandemia07.10.2020, 15:00
Do Ja tylko przejazdem :

No to zabawmy się: To według ciebie przy jakim stężeniu ( czego w czym) woda utleniona przestaje być wodą utlenioną?
I bez sofistyki uprzejmie proszę - perhydrol ,itp., to nazwy handlowe nie chemiczne.
antykleryk07.10.2020, 14:55
czyste powietrze? raczej czysta głupota... W całej Polsce o was głośno.
Zrozumiałbym jeszcze gdyby to jakieś dziecko dało się nabrać, ale ksiądz...
Zresztą nie tylko ksiądz. Jak widać, za jego przykładem innym też rozum odebrało. Ktokolwiek z tych naiwnych sprawdził co o tym mówią specjaliści?
TwardyGóral07.10.2020, 13:46
W tym kościele i proboszczu jest zło I nic wiecej
Ja tylko przejazdem07.10.2020, 13:07
@FAŁSZYWA PANDEMIA
obawiam się, że nie masz racji w swoim radykalny poglądzie
WODA UTLENIONA to ok 3% roztwór nadtlenku wodoru w wodzie.
30% roztwór nazywany jest perhydrolem i uwielbiany przez "tlenione" blondynki:)
Zatem należy uznać, że w tym zakresie CHEMIK miła rację - nadtlenek wodoru to substancja czynna w wodzie utlenionej
Fałszywa Pandemia07.10.2020, 12:49
Do Chemika "... Przecież nadtlenek wodoru to substancja czynna w wodzie utlenionej!"

Ludzie ! Nadtlenek wodoru i woda utleniona to jest to samo!!!!!

Boże : jakie matoły teraz uczą i się uczą.
Swój07.10.2020, 11:11
Przestańcie atakować proboszcza Karlaka. Toż wyraźnie pedzioł, że to nasa technologia. Nie hamerykańsko, ale nasa góralsko, Polsko, prosto z Jaworzna. A że jest kosmicznej jakości, to dziennikarz dorobił NASA.
Hmm07.10.2020, 09:43
Nie jest stosowany ten system w innych placówkach , szkołach, sklepach dlatego iż Kościół Jana Pawła II jest kościołem pasywnym wybudowanym w specjalnej technologii systemu wentylacji. To jest jedyny kościół w Polsce wybudowany tą nowoczesną i ekologiczną technologią.
Balonik07.10.2020, 09:42
Nie jest stosowany ten system w innych placówkach , szkołach, sklepach dlatego iż Kościół Jana Pawła II jest kościołem pasywnym wybudowanym w specjalnej technologii systemu wentylacji. To jest jedyny kościół w Polsce wybudowany tą nowoczesną i ekologiczną technologią.
pb07.10.2020, 08:36
W dobrej wierze pewnie to powiedział, ale nie ma szans, żeby tymi technikami zniszczyć wirusy w kropelkach kaszlu/kichnięć. Typowa lampa UV potrzebuje kilka godzin na zabicie 90% bakterii i wirusów. I ta lampa na pewno nie może być włączona w czasie nabożeństwa dla zdrowia wiernych. Ozonowane powietrze jest natomiast wokół kropelki, a nie w niej.
JegoEminencja07.10.2020, 06:44
Jak to mawiał klasyk...,, ciemny lud to kupi "...
Ja tylko przejazdem07.10.2020, 00:05
Czy Piotr Czech to jednocześnie Znany Lekarz?:):)
Systemu, o ktorych mówi pan Znany Piotr Lekarz Czech żadna z w/w przez niego placówek nie odważyła się uznać za W PEŁNI ZAPOBIEGAJĄCY ZAKAŻENIU COVID (jak zresztą w pełni zapobiegajacy jakiemukolwiek zakażeniu)
To poważna róznica? Nie sądzi Pan
Andrzej06.10.2020, 23:05
Znakomity majstersztyk. ja np: też w sklepie mówię ,że maskę mam w bezbarwnym antywirusowym sprayu. Tak trzeba tą samą bronią co nam wciskają od miesięcy o strasznej pandemii.
bolo06.10.2020, 22:57
System może oczyszcza powietrze w 99,9%, ale pozostało 0,1%. Dane te poniosły księżulka UŁAŃSKĄ FANMTAZJĄ . Gdy wydychane powietrze od osoby trafi do filtrów to zdąży zarazić kilkanaście osób. A tym kościele BRAK jest indywidualnych WYCIĄGÓW POWIERZA !!!
znany lekarz06.10.2020, 22:09
Szanowni Państwo, technologia fotokatalizy (promieniowanie UV-C) i utleniania tlenkiem tytanu (Tio2) przy udziale wilgotności powietrza powyżej 20% powoduje powstanie nadtlenku wodoru (H2O2), który w niewielkim stężeniu ma bardzo dobre właściwości dezynfekcyjne i została opracowana przez NASA i zastosowana na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) w celu zabezpieczenia astronautów przed infekcjami i chorobami. Nadtlenek wodoru krąży w pomieszczeniu wraz z powietrzem i dezaktywuje wirusy, bakterie i grzyby, co potwierdzają badania naukowe. Systemy takie zostały zastosowane w wielu instytucjach w USA min. NASA i w Pentagonie. W Polsce z takiego systemu korzysta wiele placówek min. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, Warszawski Wojskowy Instytut Medyczny, Świętokrzyskie Centrum Onkologii, Siedlecki Ośrodek Onkologii, Wielkopolskie Centrum Zdrowia Dziecka w Poznaniu oraz Małopolski Szpital Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły, Hotel Arłamów, Przedszkole nr 139 w Krakowie, Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej i wiele bloków operacyjnych w różnych szpitalach. Bardzo proszę nie piętnować wypowiedzi ks. Proboszcza, ponieważ znając życie mało kto z Państwa słyszał wypowiedź ks. Proboszcza, a niektóre komentarze świadczą o kompletnym braku wiedzy w tym temacie oraz braku kultury.
Piotr Czech06.10.2020, 21:35
Szanowni Państwo,
technologia fotokatalizy (promieniowanie UV-C) i utleniania tlenkiem tytanu (Tio2) przy udziale wilgotnosci powietrza powyzej 20% powoduje powstanie nadtlenku wodoru (H2O2), który w niewielkim stężeniu ma bardzo dobre właściwosci dezynfekcyjne i została oprawoana przez NASA i zastosowana na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) w celu zabezpieczenia astronautów przed infekcjami i chrobami. Nadtlenek wodowu krąży w pomieszczeniu wraz z powietrzem i dezaktywuje wirusy, bakyerie i grzyby, co potwierdzaja badania naukowe. Systemy takie zostały zastosowane w wielu instytucjach w USA min. NASA i w Pentagonie. W Polsce z takiego systemu korzysta wiele placówek min. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, Warszawski Wojskowy Instytut Medyczny, Świętokrzyskie Centrum Onkologii, Siedlecki Ośrodek Onkologii, Wielkopolskie Centrum Zdrowia Dziecka w Poznaniu oraz Małopolski Szpital Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły, Hotel Arłamów, Przedszkole nr 139 w Krakowie, Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej i wiele bloków operacyjnych w różnych szpitalach. Bardzo proszę nie piętnować wypowiedzi ks. Proboszcza, ponieważ znając życie nikt z Panstwa nie slyszał wypowiedzi ks. Proboszacza, a niektóre komentaże świadczą o kompletnym braku wiedzy w tym temacie oraz braku kultury.
Wektor06.10.2020, 20:33
Dlaczego lewactwo jest tak poirytowane ???:).
Chemik06.10.2020, 20:10
Witam,
Przecież nadtlenek wodoru to substancja czynna w wodzie utlenionej! A jak wiadomo nie powinno się jej pić spożywać. Cytat z sieci : "Czym jeszcze może się skończyć wypicie wody utlenionej? Nadtlenek wodoru może wywołać drgawki, duszności, udar mózgu, zator tętnicy płucnej, zawał serca i objawy psychiczne. Jedyną szansą dla pacjentów, którzy spożyli wysokostężony nadtlenek, było szybkie wdrożenie tlenowej terapii hiperbarycznej. ? Woda utleniona powinna być stosowana wyłącznie zewnętrznie. To żrąca ciecz, nie wolno jej pić. I ? tak, jak w przypadku innych trucizn i substancji niebezpiecznych ? zalecamy przechowywać ją w oryginalnym opakowaniu, z dala od dzieci, aby obniżyć zmniejsza ryzyko przypadkowego połknięcia ? podsumowuje dr Hatten."

Wątpliwe jest więc iż mniejsze stężenie wdychane nie spowoduje negatywnych skutków dla zdrowia. Nadtlenek wodoru w większych stężeniach ma drażniący ostry zapach. Oraz wątpliwa jest szybka wymiana (oczyszczanie ) powietrza w całym kościele. Może upłynąć wiele godzin zanim powietrze zostanie całkowicie odkażone.
Wektor06.10.2020, 20:06
Taki Ksiądz to SKARB. I nie jest to ironia. Popieram mądrych ludzi.
Życzę wszystkiego dobrego.
Fg06.10.2020, 17:52
Nikt nie ma obowiązku dawać na tace chcecie to dajecie nie to nie
Mieszkaniec06.10.2020, 17:20
W Białym Domu urzadzen z Nasa brak ale u kś Karlaka sa.
pp06.10.2020, 17:04
mysle ze ksiadz karlak sprowadza zagrozenie na swoicch wiernych! Tylko pytam czy z braku wiedzy czy glupoty! Nie ma technologi na to co opowiada proboszcz!
antycovidian06.10.2020, 16:52
@Ja tylko przejazdem
Wystawili "Certyfikat"??? - wystawili :) tzn, że "mają uprawnienia" w tej "specjalizacji" ;)
efekt może być odwrotny...06.10.2020, 16:41
Takimi dziwnymi pomysłami odpycha od kościoła ludzi rozsądnych.
alik06.10.2020, 16:03
Skoro technologia NASA działa lepiej niż boska opatrzność, to może czas zmienić adresata modłów
licznik wejść06.10.2020, 15:32
@xxx

zero przecinek zero :):):)
mm06.10.2020, 15:18
A jaki jest koszt tej całej nowatorskiej instalacji? i kto za to zapłaci?
Boeing06.10.2020, 15:10
Szkoda tylko, że w samolotach Boeinga o tym patencie nie niewiedzą i każą nosić maski.
Ja tylko przejazdem06.10.2020, 15:08
@antycovidian
...bo nie mogę uwierzyć, że mógłbyś firmę Alfa Went Piotr Czech, Trzebinia, z e-mailem alfawent@gmail.com uznać za organizację certyfikującą :)
Ksiądz jest WIELKI !!!!06.10.2020, 15:03
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie :)
TRAFIŁA KOSA NA KAMIEŃ06.10.2020, 15:02
Brawo dla księdza Karlaka
To najlepsze zagranie jakie można rozegrać !!!
Ja tylko przejazdem06.10.2020, 15:00
@antycovidian
to mnie zagiąłeś mnie- poproszę, jako dowód ostateczny, nazwę instytucji certyfikującej, bo mimo twoich podpowiedzi, nie udało mi się jej zlokalizować...
Antypis06.10.2020, 14:41
Jeszcze jeden podobny numer i będziemy lepsi niz Krasnik ,cala Polska będzie sie z nas smiała
Ateista06.10.2020, 14:37
Tym przebił nawet radnych z Kraśnika, a swoją drogą ciekawe czemu tak cudownego urządzenia nie ma w szpitalach czy przychodniach.
Ale tak szczerze...ciekawe06.10.2020, 14:24
Co bedzie jak kolęda bedzie zabroniona?
Z miniaturką urzadzenia bedą chodzic po domach?
Coraz mniej na tacy i po kolędzie tez nie przybędzie?
Ciekawe dlaczego dla księdza jest ważne ilu ludzi będzie ?
też Mirek06.10.2020, 14:15
Brawo i podziękowanie dla księdza Proboszcza za pomysł i zwłaszcza zaangażowanie nie tylko w tej sprawie . Bóg zapłać .
Wasz06.10.2020, 14:10
Ok.!! wierzę w to cudotwórcze wynalezisko,pójdę do kościoła ,ale pod warunkiem że na ofiarę nie dam bo dysponuję kartą płatniczą.
ABC06.10.2020, 14:10
Naiwność księdza Karlaka mnie przeraża! A mówiło się dawniej że księża wyksztalceni
@Mirek06.10.2020, 14:09
Zmień parafie najlepij na taką gdzię proboszczuję Sowa lemański albo inny POstępowy nowoczesny pan ,,ksiondz''
Da06.10.2020, 14:08
Brawo Panie proboszczu,tacy powinni być księża i bronić kościoła i komunia powinna być podawana normalnie bo jest to ciało Pana Jezusa a nie do ręki bez szacunku,brać przykład z tego księdza powinni inni księża a nie tylko kasa i kasa,komu wy służycie zastanówcie się inni księża z innych parafii,Jan Paweł 2 by sobie nie pozwolił na takie coś żeby wierni byli karani za to że uczestniczą w nabożeństwie.
xxx06.10.2020, 14:05
Za chwile sie przekonamy ile bedzie merytorycznych odpowiedzi do mojego komentarza a ile innego typu :)
al06.10.2020, 14:02
czyli brak kasy i na tacę trzeba wrzucić więcej :):) parodia .
Mająca nadzieję06.10.2020, 14:02
Ksiądz Karlak jest bardzo przedsiębiorczym duszpasterzem i to mu się ceni. Ale może nie trzeba uzurpować sobie prawa do bycia autorytetem w każdej kwestii? Wystarczyło tylko poinformować parafian o tej nowej instalacji jako dodatkowym zabezpieczeniu. Też należę do tej parafii i widzę jak ludzie zachowują się w kościele, jeśli chodzi o covid. A przecież nasze, katolików credo, to kochaj bliźniego swego jak siebie samego. Dlaczego więc katoliku nie możesz dla swego bliźniego założyć maseczki? Nie ważne czy wierzysz w jej działanie, nikomu nie jest w niej wygodnie. A jeśli Tobie przeszkadza w modlitwie, to marny z Ciebie KATOLIK
xxx06.10.2020, 13:40
Genialne posunięcie !!! Ks. Karlak walczy dokładnie ta samą bronią jaką udeża w nas to całe szaleństwo covidowe. Absurdem uderza w absurd. I bardzo dobrze.Ten wirus jest pretekstem do dewastacji kazdej strefy naszego życia wliczając w to Kościół lub nawet przede wszystkim Kosciół. Ta spirala ludzkiej miłosci do pieniadza powoduje, ze niektórzy spośród tych którzy powinni nas chronić i leczyć zwłaszcza postawieni u szczytu tej piramidy, nabijają sobie kiesę a jednocześnie nakręcają statystyki zachorowań. Sami kręcimy na siebie ten bicz. Machina ruszyła i nie bedzie szans aby ja zatrzymać. A wirus...no cóż...jak będzie trzeba trzodę bardziej docisnąć lub skarcić niepokornych to pojawi się nowy dużo groźniejszy. Jaki to problem w dzisiejszych czasach?
A06.10.2020, 13:33
Dla mnie jest to najlepszy ksiądz jakiego spotkałem i dajcie sobie już spokój z tymi komentarzami (żenada). Może w końcu ludzie zaczną chodzić do kościoła i przestaną się bać tej (wielkiej) zarazy +++ :)
antycovidian06.10.2020, 13:20
@Ja tylko przejazdem
hahahaha :

"Konia z rzędem temu, kto znajdzie dane INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCEJ ten wspaniały system, albo znajdzie chociaż nazwę firmy, która to zamontowała..."

Trzymam za słowo ;)

Znalazłem na stronie parafii - strony ani szczegółowej nazwy firmy nie podaję, bo może być to uznane za kryptoreklamę a i admin może nie puścić. Jesteś mistrzem serfowania w necie, więc dla Ciebie to mały pikuś, zwłaszcza, że wiesz gdzie szukać :)
obiektywny06.10.2020, 13:20
Nie rozumiem krzykaczy antycovidowych którzy narzekają na ten system. Przecież wg was nie ma żadnej pandemii żadnego wirusa to o co się czepiacie?
ZochazKrakowa06.10.2020, 13:18
"Pobobożność jest ważna, ale rozumu nie zastąpi" - powiedział kiedyś prof. Józef Tischner. Jakże prawdziwe - zwłaszcza teraz...
falco06.10.2020, 13:07
My i tak wierzymy w Covid-a.
Mirek06.10.2020, 12:30
Kiedy zmienia tego proboszcza.,?
Wers06.10.2020, 12:14
Drugi Morawiecki się znalazł. Pandemia jest w odwrocie :-D
asterix06.10.2020, 12:08
Ale wstyd na całą Polskę
Andrzej06.10.2020, 12:05
Czy dłuższy pobyt w tak sterylnych warunkach i pod działaniem tych wszystkich nowoczesnych technologi (promieniowanie UV-C, utlenianie tlenkiem tytanu, ozonowanie powietrza, zabijanie bakterii i wirusów) nie szkodzi ludziom? Czy ks. Jan Karolak i inni przebywający dłużej w kościele czują się dobrze?
karaluch06.10.2020, 11:59
Jesli do tej pory wierni byli w maseczkach i nikt się nie zaraził to może to jest dobra praktyka i nie powinno się jej zmieniać. Pytanie czemu Karlakowi zależy na tym aby ludzie nie mieli ubranych maseczek? Dobrze że jest głośnik na zewnątrz kościoła i nie muszę wchodzić do środka i przekonać się na własnej skórze czy się zarażę czy też nie.
Mająca nadzieję06.10.2020, 11:52
A co na to Sanepid i inne autorytety. Może jakaś opinia by się przydała? Zajmą jakieś stanowisko? Tak dla rozwiania wątpliwości...
lhotse06.10.2020, 11:46
pic na wodę! na tacy było za mało kasy to trzeba ludzi jakoś do kościoła ściągnąć ! Ja się pytam gdzie jest Sanepid ? mam nadzieje że zrobią porządek z tym katobiznesmenem
Mająca nadzieję06.10.2020, 11:45
A co na to Sanepid i inne autorytety. Może jakaś opinia by się przydała? Zajmą jakieś stanowisko? Tak dla rozwiania wątpliwości...
A.06.10.2020, 11:39
Skoro takie cuda dzieją się w Nowym Targu to proszę ogłosicie to na cały świat. Posiadanie takiego urządzenia które zabija wszelkie wirusy i bakterie to prawdziwy cud. A tyle istnień ludzkich poszło na marne....Żenada, a mówią ze księża to wykształcona grupa. Czy na studiach uczą takich bzdur??
ensim06.10.2020, 11:39
Przecież to ściema. Nad drzwiami są te urządzenia zamontowane. Jaką będą mieć wydajność wymiany powietrza (i zabicia wirusów) 1000 m3/h? Czyli jak ktoś kichnie na kogoś to za 10h powietrze się wymieni. Karlak wciska ludziom kit, zeby do kosciola chodzili i na tace dawali
To tylko ja06.10.2020, 11:35
Jaki wstyd i obciach na całą Polskę na cały świat... proboszcz to się chyba premierem z lipca inspiruje....
Karol06.10.2020, 11:27
Oj niedobrze, niedobrze. Czy to znaczy, że wirus już się święconej wody nic a nic nie boi?
ucztasięwezyscy06.10.2020, 11:23
Nie tylko Polska się śmieje, ale cała Europa. Co się nie robi aby być na pierwszych stronach gazet i zagłuszyć negatywne newsy na swój temat . Uczcie się wszyscy od proboszcza jana
antycovidian06.10.2020, 11:21
Kto by to pomyślał, że firma Pana Piotr Czech z Trzebini dysponuje technologią NASA i wystawia nawet certyfikat o "neutralizacji 99,9 % bakterii, wirusów i grzybów. System zabezpiecza przed zakażeniami pomiędzy ludźmi" (patrz strona internetowa parafii) Musi to być baaaardzo wpływowa i bogata firma. PARAFIANIE (wygooglaj definicję) jednak w to "uwierzą" tak jak wierzą, że maseczki w czymś pomagają.
Przecież BÓG uzdrawia06.10.2020, 11:14
@Anty Bolek
Widać, że nie wierzysz w Boga :)
Ja tylko przejazdem06.10.2020, 11:08
Po przejściowym napadzie śmiechu spowodowanym wyjątkową pychą księdza proboszcza, postanowiłem poszukać, kto daje takie certyfikaty - ale ni huhu...
Konia z rzędem temu, kto znajdzie dane INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCEJ ten wspaniały system, albo znajdzie chociaż nazwę firmy, która to zamontowała...
Wygląda więc na to, że to gruuuuba ściema księdza proboszcza i firmy, która nawet nie chce się podpisać pod "certyfikatem"
Pytanie do wiernych06.10.2020, 11:08
Czy wierzysz w Boga naprawdę?
- BÓG w kościele Cię nie zarazi
- BÓG uzdrawiał trędowatych
Jeśli się boisz, to oznacza, że tak naprawdę nie do końca wierzysz w Boga
obserwator06.10.2020, 10:56
ile taki system kosztował? jak niedrogi zainstaluję u siebie
LĘK POCHODZI OD SZATANA06.10.2020, 10:49
Kto się boi niech idzie do innego kościoła lub zostanie w domu !!

Brawo dl księdza - dużo zdrowia
podhalanin06.10.2020, 10:49
Ale sciema , tylko czy wirusy o tym wiedzą...???
parafianka06.10.2020, 10:46
SUPER !!!
BOGU DZIĘKI !!!!
e206.10.2020, 10:37
Haha! Cała Polska z tego się śmieje! To czemu w Białym Domu tego systemu nie zainstalowali i biedny Tramp chory! Dlaczego w szpitalach, przychodniach itp. instytucjach nie instalują takich systemów? NASA?, a może UFO? No ale ciemny lud to kupi!!!
MAREK06.10.2020, 10:31
Super pomysł
Dobra sprawa
Można swobodnie się pomodlić
Anty Bolek06.10.2020, 10:28
Jeśli chorzy są w kościele to są uzdrowieni , jakaś paranoja .
p06.10.2020, 10:24
kosmiczne to są bzdury wygłaszane przez wielebnego , statystyki podają że zarazić się można wszędzie i nie ma na to wyjątku...
Jaaaa06.10.2020, 10:20
Takie rzeczy tylko u proboszcza Karlaka. Skoro jest taki super sprzęt chroniący to dlaczego nie ma go w szkołach, szpitalach, instytucjach, firmach?????
Ja06.10.2020, 10:19
Bez komentarza.......
WENTYLACJA Z GŁOWA06.10.2020, 10:17
Motyla noga az strach sie bac...ksiadz szaleje.To moze cos takiego zamontowac w kazdym sklepie?Ksiadz podałby namiary co to za firma itd...
Ja tylko przejazdem06.10.2020, 10:17
To zaraz ludzie zaczną znosić księży proboszczowi do kościoła słoiki, żeby je odkazić przed włożeniem w nie dżemu:)
paranoja06.10.2020, 10:10
aha, czyli teraz lekarzem jest proboszcz ktory orzeka ze niema koronaswirusa , no brawooo hahahah
Cyc Malina06.10.2020, 09:57
Kurde to wiedzą jak zniszczyć i zneutralizować covid 19 a naukowcy nie potrafią szczepionki na niego znaleźć hmmm, dziwne oj dziwne.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl