24.11.2020, 10:57 | czytano: 9695

List w sprawie nowotarskiej mleczarni. "To nie zakład przynosi straty, a zarządzający zakładem"

"Według umowy połączeniowej – połączyliśmy się, Spółdzielnia Nowotarska wniosła za darmo duży majątek, znaną markę (już wtedy przez nas i za nasze pieniądze wypromowaną) oraz zysk wypracowany w 2004 r. Z marki tej do dzisiaj czerpiecie zyski. (...) Wypowiada się Pani wszędzie, że Nowotarski Zakład przynosi straty. Wiemy jednak, że to nie Zakład przynosi straty, a zarządzający Zakładem" - napisał Jan Dubec, delegat z powiatu gorlickiego, który reprezentuje związkowców z zakładu mleczarskiego w Nowym Targu, w odpowiedzi na list prezes OSM Radomsko Agaty Kasperkiewicz.
Opublikowaliśmy go w artykule pt. "Upadek nowotarskiej mleczarni przesądzony. "Spada skup mleka, nie ma pieniędzy na pilny remont"". A oto treść odpowiedzi:
"Szanowna Pani Prezes Agato Kasperkiewicz,

Napisała Pani w liście do portalu podhale24.pl, że przed Zakładem Nowotarskim nie ma już perspektyw. Chwilowo zgadzam się z tym. Jednak należy zadać pytanie, dlaczego? Kto doprowadził do takiej sytuacji: Zakład czy Zarząd? Przypomina Pani, że rozpoczęto wywóz maszyn z Zakładu w Nowym Targu. Również się z tym zgadzam. Prosiłbym jednak, aby nabywający urządzenia byli poinformowani, że aktualnie do owych maszyn są roszczenia, a sprawa znajduje się w Sądzie. W tym bowiem przypadku okazuje się, że nowy właściciel jest bardzo zdziwiony, gdyż nie został o tym powiadomiony. Nie jest to jednakże nasza sprawa. Jest to problem nowego właściciela i Pani. My z kolei spokojnie czekamy na wyrok Sądu. Dlatego też wystarczyła nam jedynie mała grupa rolników w celu dowiedzenia się, czy nowy właściciel został poinformowany o konsekwencjach, jakie może ponieść, jeśli Sąd wyda wyrok pozytywny dla naszej strony.

W liście skierowanym do portalu podhale24.pl stwierdza Pani również, że o likwidacji Zakładu w Nowym Targu zadecydowała „przytłaczająca większość głosów” samych członków Spółdzielni, czyli rolników. W tym momencie chciałbym przypomnieć (jeśli Pani nie pamięta), że uchwałę o likwidacji ZPM w Nowym Targu podjęło ośmiu panów i jedna pani – Radni Radomszczańscy i Pani – wtedy jeszcze – Wiceprezes. Radni Nowotarscy, przybywając na Plenarne Posiedzenie Rady Nadzorczej w dniu 10.01.2020 r., nie wiedzieli, co ich czeka. Zostali na posiedzeniu zaskoczeni wprowadzeniem do obrad punktu o likwidacji ZPM w Nowym Targu.

Dodam również, że o likwidacji przez Was podjętej, nie wiedział nawet były Prezes Spółdzielni. Zrobiliście to poza jego plecami. Od razu odpowiedział Wam, że nie wykona tej uchwały, ponieważ likwidacja ZPM w Nowym Targu doprowadzi do upadku OSM Radomsko (oczywiście, uchwałę podjęli sami Radni). W takim razie o jakiej „przytłaczającej większości głosów” samych rolników tutaj mówimy, skoro nikt o niczym nie wiedział? Dodam również, że nawet do głowy nam, rolnikom z Podhala, nie przyszłoby, że w styczniu 2020 r. możecie jako Rada wraz z Panią podjąć decyzję o likwidacji mimo iż końcem listopada 2019 r. organizujecie spotkanie z rolnikami na Podhalu i namawiacie ich na przejście z produkcji konwencjonalnej na produkcję ekologiczną, gdyż jest ona bardziej opłacalna dla Spółdzielni. Na tym spotkaniu obecne były również osoby z firmy certyfikującej gospodarstwa ekologiczne BioCert z Krakowa. Wiemy, że produkcja wyrobów ekologicznych znajduje się w ZPM w Nowym Targu, a nie w Radomsku. Oprócz tego wiadomym jest, że przejście z produkcji konwencjonalnej na ekologiczną jest procesem kosztownym dla rolnika. Rekompensatą za dokonanie zmiany miała być wyższa cena za 1 litr mleka ekologicznego. W maju 2020 r. odebraliście tę dopłatę, prowadząc do poniesienia znacznych strat przez tych rolników.

Inną sprawą jest już uchwała Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Przedstawicieli OSM Radomsko o sprzedaży z dnia 28.02.2020 r. Nie dziwię się, że Radni i Delegaci Radomszczańscy przegłosowali tę uchwałę – z tego względu, że na zebraniach rejonowych przed tym Walnym rolnicy zostali poinformowani o tym, że Nowy Targ przynosi „olbrzymie straty” (okaże się, czy jest to prawdą), ciągnie OSM Radomsko w dół i w konsekwencji Zakład ten może w końcu doprowadzić do upadłości całej Spółdzielni. Przedstawienie rolnikom sprawy w ten sposób doprowadziło do tego, że wyrazili oni zgodę na sprzedaż ZPM Nowego Targu.
Napisała Pani, że skup mleka spada. Dziwi to Panią? Mnie niestety nie, z tego względu, że OSM Radomsko płaci najmniej w całej Polsce za 1 litr mleka. Z tego powodu też rolnicy przechodzą do innych podmiotów skupujących, żeby uchronić swoje gospodarstwa przed bankructwem, a perspektywy skupu na tym terenie jak najbardziej są. Stwierdza Pani również, że z uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej nie zgadza się 9-osobowa grupa z rejonu Nowego Targu. Nie jestem z Nowego Targu, a również się nie zgadzam. Przypomnę Pani tylko, że zapomniała Pani napisać, iż za tą grupą stoi 262 rolników, którzy dążą do podziału Spółdzielni. Grupa ta jest wystarczająca, by ubiegać się o podział Spółdzielni zgodnie z Prawem Spółdzielczym – dokładnie Pani wie, że 9 osób według tegoż prawa niczego by nie zdziałało. Zwracam się więc uprzejmie do Pani Prezes – jeśli podaje Pani informacje dla opinii publicznej, to dobrze by było, aby były one prawdziwe. W mojej opinii nieetycznym jest wprowadzanie odbiorców w błąd. W Gazecie Radomszczańskiej, w artykule z 22.10.2020 r., autoryzowała Pani słowa, które cytuję: „OSM kupił Zakład w Nowym Targu w 2005 r. Wydawało się, że to dobra inwestycja. Kupiono nie tylko zakład produkcyjny, ale i znaną markę Hej!, cenioną na rynku.” Wiem, że 15 lat to długi czas, można zapomnieć, ale w takim razie przypomnę Pani treść uchwały Nr 3/2004 z dnia 20 listopada 2004 r.: „Nadzwyczajne Zebranie Przedstawicieli członków OSM w Radomsku, działając na podstawie § 33 litera g Statutu Spółdzielni, mając na uwadze konieczność dokonywania zmian organizacyjnych, umożliwiających dalsze sprawne funkcjonowanie Spółdzielni w Unii Europejskiej, biorąc pod uwagę dobro swoich członków, a także dobro członków Spółdzielni Mleczarskiej w Nowym Targu, wyrażając wolę połączenia się obu Spółdzielni na zasadach partnerskich z poszanowaniem w pełni praw nabytych członków Spółdzielni, działając w oparciu o Prawo Spółdzielcze Dział IX „Łączenie się Spółdzielni” postanawia: § 1 Połączyć się z Spółdzielnią Mleczarską w Nowym Targu z dniem 31 grudnia 2004r.

Spółdzielnią przejmującą jest Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomski, a przejmowaną Spółdzielnia Mleczarska w Nowym Targu.” Po przeczytaniu Pani wypowiedzi Czytelnik mógłby pomyśleć – czego oni chcą? Kupili ich, to ich sprzedają (chyba że posiada Pani notarialny akt kupna, o którym nie wiemy – wtedy proszę go przedstawić i usłyszy Pani ode mnie przeprosiny). Według umowy połączeniowej – połączyliśmy się, Spółdzielnia Nowotarska wniosła za darmo duży majątek, znaną markę (już wtedy przez nas i za nasze pieniądze wypromowaną) oraz zysk wypracowany w 2004 r. Z marki tej do dzisiaj czerpiecie zyski.

Dodam na zakończenie, że wypowiada się Pani wszędzie, że Nowotarski Zakład przynosi straty. Wiemy jednak, że to nie Zakład przynosi straty, a zarządzający Zakładem. Odnośnie zaś Pani stwierdzenia, że tylko „jeden człowiek” wniósł sprawę do Sądu – nie świadczy to o tym, że działa on tylko w swoim imieniu. Nie jest potrzebna większa ilość. Zapraszam Panią do zapoznania się ze Statutem OSM w Radomsku i Prawem Spółdzielczym, które to jasno mówią, że wystarczy jeden członek do zaskarżenia jakiejkolwiek uchwały. Podejrzewam, że ta być może naprędce podjęta uchwała o likwidacji ZPM w Nowym Targu miała przykryć afery wodne i niegospodarność w Radomsku? Oceny dokona sąd i prokuratura. Czas pokaże.

Z poważaniem, Jan Dubec"
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !21.12.2020, 22:35
Zebrania grup członkowskich są zebraniami właścicieli spółdzielni, z uzyskaną na nich wiedzą niech każdy właściciel robi co chce, ja osobiście nie uważam za rozsądne dzielenie się nią na każdym napotkanym "płocie", chociaż to oczywiście nie jakaś wielka tajemnica :)
Gratuluję, zamiast złości i inwektyw pojawił się nawet żart, od razu lżej na sercu :)
Niezmiennie pozdrawiam
P.S. Zbieranie grzybów też może być emocjonujące, zależy jakie się zbierze :)))
nie bedzie chleba bedzie syr21.12.2020, 20:32
Dane te zostały ujawnione na zebraniu Grup Członkowskich i żadnej klauzuli tajności nie podpisywałem wiec podam je w odpowiednim czasie. A nerwy mam napięte jak . . .na grzybobraniu.
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !21.12.2020, 17:04
Oj, widzę , nerwy napięte jak postronki - orientuję się jak najbardziej, że się orientuję ale widzę, że mój adwersarz nie orientuję się (lub specjalnie zorganizował prowokację), że takich całościowych danych nie przedstawia się publicznie, a przynajmniej nie bez zgody odpowiednich organów.
Odwdzięczę się szybkim testem dotyczacym tylko jednego małego parametru:
Ile litrów odtłuszczonego mleka, zakupiono do NT w ciągu 11 miesięcy 2019 r
a) 3 mln litrów
b) 5 mln litrów
c) 7 mln litrów
Sam zakres odpowiedzi powinien dać odpowiedź co do mojej wiarygodności, a Szanowny Pan (Pani) zna odpowiedź ?
Niezmiennie pozdrawiam
i życzę pozytywnego zdania testu :)
nie bedzie chleba bedzie syr19.12.2020, 23:11
Skoro nie jesteś w temacie to po co się wypowiadasz? Ostatni test wiarygodności-ile przerobił NT mleka w 2019 i skąd ono pochodziło?
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !19.12.2020, 21:37
DO "nie będzie chleba bedzie syr"
Oto przykład kolejnej bzdury i baiki z mchu i paproci "20 mln litrów mleka po jakiejś niebotycznej cenie od bliżej nieokreślonego pośrednika", czyli za siedmioma górami za siedmioma lasami... - może jakiś konkret (nikt w Polsce nie płaci 1,8 zł za mleko - nawet Radomsko :).
Rozumiem, determinacje walki do końca ale żeby z WIATRAKAMI !
Podziwiam i niezmiennie pozdrawiam.
nie bedzie chleba bedzie syr19.12.2020, 14:14
Do Spoko Gościa-jak chcesz być w porządku to powiedz kto podejmował decyzje o zakupie mleka od pośrednika i przewożenia go do NT przez zewnętrzną firmę ile to mleko kosztowało na rampie zakładu? 1,80zł.
A potem wywożeniu go bo z powrotem? Mówimy tu o 20mln litrów rocznie plus Wasze 20mln wożone bez sensu tam i z powrotem. Tak trudno było przewidzieć że to j. . . .nie?
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !18.12.2020, 22:25
Naiwnie myślałem, że wszystkich Górali cechuje prawdomówność i szlachetność, jednak po lekturze kilku poniższych komentarzy "rzadki" :) włos na głowie mi się zjeżył! Tylu bzdur, kłamstw i manipulacji w życiu nie widziałem, tak że wczasy to raczej nad morzem :)))
Ale do rzeczy, wszyscy poniższy "obrońcy" Nowotarskiej Spółdzielni spóźnili się co najmniej o 16 lat, bo od 2004 roku w wyniku przejęcia przez OSM w Radomsku (na zasadach spółdzielczych) Nowotarska Spółdzielnia przestała istnieć, co ciekawe obecni spóźnieni "obrońcy" byli wówczas zagorzałymi zwolennikami takiego przejęcia !
Alternatywą takiego rozwiązania był brak możliwości funkcjonowania z uwagi na niespełnianie wymogów narzuconych przez UE i brak środków na modernizacje.
Z ekonomicznego punktu widzenia był to wątpliwy interes dla Radomska (brak surowca, przerost zatrudnienia, koniczność wielomilionowych inwestycji, odległa lokalizacja, konieczność pokrycia zobowiązań w zakresie udziałów i gwarancji poziomu zatrudnienia) i doszedł do skutku tylko z powodów rozbuchanego ego i ambicji ówczesnego Prezesa OSM w Radomsku (co jest już tematem na inną opowieść:).
W sumie przez 15 lat inwestycje pochłonęły ponad 30 mln. (Nowa serownia - 11 mln, nowa kotłownia gazowa - 3 mln, oczyszczalnia ścieków - 3 mln i wiele innych). Jaki jest sens ładowania takich środków w zakład który skupia dziennie 20 tys. litrów mleka i zatrudnia 180 ludzi !, gdzie surowiec trzeba przewieść 250 km, a z powrotem produkty?
A to nie koniec bo w celu dalszego funkcjonowania należało by zainwestować kolejne 10 mln (chłodnictwo, energetyka) w przeciwnym wypadku zakład mógł w każdej chwili stanąć z powodu awarii kluczowych urządzeń.
Gdyby te pieniądze zainwestowano w nowe technologie i produkty w Radomsku, to Radomsko było by zupełnie w innym miejscu na rynku mleczarskim w Polsce, ale stało się inaczej.
Była możliwość uratowania zakładu i miejsc pracy sprzedając go Mlekovicie, która poszerzyła by skup i przeniosła by tu swoja produkcje , a tereny w centrum Zakopanego przeznaczyła na sprzedaż, lub inną inwestycję (było wstępne zainteresowanie) ale "KTOŚ" obiecał Prezesowi Mlekovity NT za darmo.
Za zwykły zbieg okoliczności należy uznać, że JD na Walnym Zebraniu
Przedstawicieli Spółdzielni publicznie przyznał się do do rozmowy z Prezesem Mlekovity informując go o planach podziału (uwiecznione w protokole).
Notabene, podział Spółdzielni to jedynie mrzonki kilku Panów o których intencjach nawet nie warto się rozwodzić, w mojej ocenie z uwagi na poważne błędy i formalne uchybienia nie do zrealizowania, a nawet gdyby to nie jest tak, że dzieli się tylko majątek ale również wszelkie nakłady i zobowiązania (chyba, że mają w sienniku wolne kilkanaście mln).
Również zablokowanie sprzedaży będzie nieskuteczne, decyzje w tym względzie podjęły uprawnione do tego organy Spółdzielni w sposób zgodny z prawem i żaden Sąd nie ma najmniejszych podstaw aby orzec inaczej.
Pozostałych bzdur nie chce mi się już komentować (typu Proszkownia, kefir z NT itp.:).
Szczerze współczuje zmanipulowanym, pozdrawiam i życzę dużo zdrowia na Święta.
Obserwawtor02.12.2020, 12:12
Tego nawet nie można rozpatrywać w kategorii żartu,naprawdę.To naprawdę dobra kpina z rolników.Ci którzy was wepchneli w ramiona OSM Radomska dziś robią z wami co chcą,znowu.A wy jak głupi wierzycie...śmiać się z was można.Dziadek zawsze mawiał cyt.:"głupie ciele samo wybiera sobie rzeźnika".Skrzyknąć się ponad wszystko,( nie potraficie,założyć czegoś swego),a jak nie potaficie zarządzać na tym się nie znacie,a to warunek konieczny ( co ja rozumiem w 100 %) to trzeba ludzi z rynku pościągać.Nie ma tu wiekiej filozofi.
Naprawdę,przepraszam,że to powiem brutalnie macie tak zjęczałe szare komórki w mózgach i zatrzymane myślenie w XVI w,że nie potraficie wybiec wzrokiem poza swą oborę lub łąke??? To mleczarnia jest dla was,nie odwrotnie.Bez waszej pracy,surowca nieistnieje.
Patrzcie z zadrością sobie na OSM Nowy Sącz,OSM Limanowa aż 2 zakłady czy mleczarnia za miedzą w Kežmarok...potentat na Słowacji.Ostatnio mijałem 2 ich własne tiry.Co zadecydowało o nie połączeniu się w 2004 r. właśnie z tymi dwoma wymienionymi podmiotami OSM Nowy Sączem,OSM Limanową?Konkrety proszę...nie animozje z czasów więzienia,sądów górali i odwoływań się do historii.Mogła by być dziś stabilność,wzrost firm
Czy naprawdę w tak licznej grupie rolników,spółdzielcowców nie można było wybrać ( na przestrzeni tylu lat do roku 2004 r.również) godnych przedstawicieli,waszych rerezentantów do RN,na walne?Nie,delegatów milczących,którzy swym cichym milczeniem,a co za tym idzie dali przyzwolenie ( jak użyte zostały sformułowania cyt: "Do tej pory radomsko skubało nt w białych rękawiczkach" i "Czy organ ten był skuteczny?raczej słabo wygląda jakby radomsko robiło co chciało przy ich aprobacie"),już pozwolili do wyzbycia się osławionych zlewni za 15 milionów PLN.
To konkretne grunty,konkretne miejsca za fajną żywą gotówkę,wasz majątek.
Mój dziadek by powiedział:cyt."fajne duże wziątki mogły pójść pod stołem"
Na tak licznych działkach 25/30 można było np.stawiać swoje sklepy zakładowe i trzymać dystrybucje,punkty(to drogie,ale opłacalne),lub wejść np.z takim właścielem marketów Rajskich w jakąś korelację.Dobra buduj sklepy o pozwalam,bo widzę,że Twa stategia firmy to chęć sworzenia sieci sklepów na podhalu,ale wsadzasz tam tylko moje mleczne produkty.
Działkę po ZPM NT trudniej było by już ukryć tak przed wami,dlatego może została powołana ta cała śmieszna grupa broniąca,by nie było totalnego linczu...Zawsze powiedzą,no przecież broniliśmy.Chyba nigdy...A tak naprawdę to mogą grać z OSM Radomsko do jednej bramki.
Dziś na Zakopiance widziałem małą cysternekę,kierunek Skibówki,a tylko duże cystery.Mlekowita przejmuje skup.
nie bedzie chleba bedzie syr02.12.2020, 03:46
Ojcem i matką tego połączenia jest pan F. Tak jak Konrad Mazowiecki w 1226r sprowadził Krzyżaków do Polski, tak pan F. w 2005r. sprowadził Radomsko do Nowego Targu. Zrobił by to już w 2003r. ale kiedy straciliśmy prawo do korzystania z marki Łaciate, nasi przyjaciele z Radomska bez wahania zostawili nas w biedzie i czekali jak sępy czy uda nam się wypromować nową markę. Dziś członkowie Grupy Inicjatywnej namawiają rolników do podpisywania umów z Mlekowitą a na czele tej grupy stoi pan F. Przecież to brzmi jak ponury żart.
Obserwawtor01.12.2020, 23:15
Do nie bedzie chleba bedzie syr

Tak,to prawda odnośnie Pan JD,broni tak jak potrafi.2 tygodnie temu jednemu z pracowników ZPM NT krótko powiedziałem,że Pan JD,zrobił najwięcej do tej pory.Mam nadzieje,że jego intencję są szczere i szlachetne.
Bardzo proszę to ustalić.
Co się z członkowstwem rolników z OSM Radomsko,gdy przejdą do Mlekowity?
Obserwawtor01.12.2020, 22:35
Do JMN

Tak,już dwa tygodnie temu widziałem,że wisiało ogłoszenie na stronie OSM dotyczące sprzedaży kotłowni gazowej (z rok 2018 ) w NT.Powtórze to co napisałem w jednym z mych komenatrzy pod artykułem Tygodniku Podhalańskim,z dnia 2020-11-29 tytuł "Chcecie kasy,cofnijcie pozwy-przekonuje zarząd OSM Radomsko".
Śmiem twierdzić,że połączenie obu spółdzielni służyło (oczywiście w dłużej perspektywie czasu) na drenaż ze środków trwałym i niematerialnych OSM NT i później ZPM NT.Jakich?
Mamy w tle piękną dużą działkę 5 hekrarów,i mieliśmy zlewnie,oraz tu wymyśloną nazwę marki hej (fakt 15 lat temu nie rozleklamowana itd.)
Powinni być pociągnięci ojcowie założycie tego małżeństwa, z OSM Radomsko oj przepraszam...głosowanie przecież w 2004 r.było podobno utajnione.
nie bedzie chleba bedzie syr01.12.2020, 03:25
Rada oddziałowa czyli panowie F-B-K nie mieli kompetencji do sprzedawania zlewni ,ale też nie protestowali przeciwko temu. Zaprotestował dopiero Pan D. który do rady nie należy i jest delegatem rejonu gorlickiego. I prawdę mówiąc jest jedynym rozgarniętym członkiem Grupy Inicjatywnej. Próbuje właśnie ustalić czy On też popiera to masowe przechodzenie do Mlekowity/
JMN30.11.2020, 21:05
Do obserwator skład zarządu jest na stronie osm radomsko: prezes, wiceprezes, gł. księgowy, pełnomocnik zarządu ds.....(bardzo ważnych). W statucie natomiast mamy zapis że na 150 członków udziałowców 1 członek rady nadzorczej, w sprawozdaniu z działalności osm radomsko za rok 2019 zawarto informację że radomsko ma 1181 członków udziałowców nowy targ 411. Teraz już tylko matematyka na poziomie podstawowym i mamy rozkład głosów w radzie nadzorczej . Co do nadzwyczajnych uprawnień rady oddziałowej w nowym targu to napomknąłem o tym we wcześniejszym wpisie ale dla bardziej dociekliwych określa to statut w paragrafie 52 bez rozgraniczenia na radę z nowego targu czy radomska. Czy organ ten był skuteczny? raczej słabo wygląda jakby radomsko robiło co chciało przy ich aprobacie. Czy organ ten był uczciwy nie wiem jak ktoś ma informacje na ten temat powinien je ujawnić. I na koniec nowa kotłownia gazowa w nowym targu jest wystawiona do sprzedaży. Koszty przypisane do zpm nt pieniądze zasilą radomsko.
Obserwawtor30.11.2020, 09:09
Do JMN

Skąd Pan czerpał inforamcje na temat artmetki w OSM Radomsku?
Gdzie w tym wszystkim umiejscawiamy organ Rady Oddziałowej zakładu ZPM NT,zagwarantowany podobno w statucie OSM Radomsko,zdużymi uprawnieniami.Bo chyba tu Pan o tym ciele przy samym ZPM NT zapomniał.

Cytuje nowiny:

"Nadzór na zakładem w NT sprawowała Rada Oddziałowa, której członkowie byli częścią RN.Takie gwarancje połączeniowe z dużymi uprawnieniami dla Rady Oddziałowej zapisali sobie w Statucie."

Bardzo dwuznaczna jest chyba rola tych osób (po przeczytaniu komentarzy) tego w kontekście (powolnego) zbycia,zbywania się już majątku ZPM NT pod postacią wszystkich zlewni za kwotę 15 milionów PLN.Przy drobnicy (ilość 25-30 działek) nie protestowali tak,jak tu i teraz a jednej działki bronią jak lwy.
JMN29.11.2020, 21:09
Dzisiaj prześledziłem arytmetykę organów zarządzających i nadzorujących w połączonych spółdzielniach i co tutaj mamy zarząd czteroosobowy w całości w radomsku w zpm nt dyrektor oddziału z możliwością samodzielnego decydowania o wydatkach do zawrotnej kwoty 500 zł { to jakiś żart? } Rada nadzorcza 8 członków z radomska i 3 z zpm nowy targ .Osoby które w stopniu podstawowym opanowały matematykę i potrafią przeczytać kilka zdań ze zrozumieniem nie powinny mieć wątpliwości kto tutaj rządzi i kto doprowadził do sytuacji w jakiej znalazły się połączone spółdzielnie chyba jednak nie ten dyrektor zpm nt z możliwością decydowania o wydatkach do 500 zł. Do obserwator dla organów ścigania nie powinno być żadnych problemów z ujawnieniem tego mechanizmu dokumenty handlowe z racji innych przepisów muszą być przechowywane jeszcze parę lat podobnie jak dokumentacja wynagrodzeń . Wystarczy porównać o ile w czasie rządów p dyrektor przywiezionej z radomska spadła sprzedaż np mleka hej 2% za kwotę np 2 zł kanałem dystrybucji bezpośredniej czyli autami zpm nt a jedocześnie o ile wzrosła sprzedaż do hurtowni po np 1.8 zł które zawiozły to mleko do sklepów obsługiwanych przez zpm nt o 1grosz taniej. Następnie można sprawdzić na listach płac o ile wzrosło wynagrodzenie przedstawicieli którym przydzielono te hurtownie. Nie będę wcale zdziwiony korelacją zaistniała w tym przypadku.
Obserwawtor28.11.2020, 21:45
do JMN

Bardzo ciekawy wpis,dziękuje.Co do natomiast działań z polityką sprzedaży produktów po zaniżaniej wartości,mocne domysły.Bardzo,bo trudne do udowodnienia.Gdyby miał miejsce,to dużo osób w to zamieszanych musiało być,naprawdę.Nie tylko przedstawiciele.Trudne szachy.Jednakże trochę to koreluje z fragmentem pewnego komentarza cyt:"Szkoda też głupiego zarządzania mleczarnia,mleko hej na Eurocash tańsze niż u nich w sklepie pomimo faktu że eurocashowi płacą półkowe.Sery podobnie."A pozycja nowej pani "przedstawiciel" dyrektor z NT,to mogła być swoistą nagroda za takie działanie,może nawet przewodziła grupie.Nie uważacie,świetny i szybki awans.Dyrektorowanie mogło być nagrodę za takie dobre "osiągnięcia handlowe".Zrób sobie nawet pokoik w różu,jak lubisz ten kolor.

NT miał swoich kiedykolwiek przedstawicieli handlowych?
JMN28.11.2020, 18:38
W uzupełnieniu do JD treści zawarte w liście p prezes skierowanym do rolników z terenu zpm nt moim zdaniem wyczerpują znamiona czynu określonego w art. 286.§1KK
Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
JMN28.11.2020, 18:16
Dotarł do mnie list który p prezes wystosowała do rolników z terenu Podhala i okolic książkowy przykład manipulacji najpierw opis zła wszelakiego grupa inicjatywna przez którą upadła firma pomimo że grupa ta powstała po decyzji o likwidacji zpm w nt a następnie w głębokiej trosce o rolników p prezes pozwala dostawcom z terenu nt wypowiadać umowy bez konieczności płacenia kar umownych. Moim zdaniem rolnicy zostali kolejny raz oszukani przez p prezes która po likwidacji nt nie miałaby możliwości skupu mleka w tym trenie i to ona musiałaby płacić kary za odstąpienie od umowy czego uniknie jeżeli oszukani rolnicy sami zrezygnują. Do tej pory radomsko skubało nt w białych rękawiczkach uważam że taka manipulacja to już działanie na wydre. Pan JD który jako jeden z nielicznych walczy o nt powinien zgłosić to w prokuraturze. Do obserwator mechanizm dołowania zpm nt poprzez sprzedaż produktów poniżej ich wartości jest prosty zwalniamy przedstawicieli handlowych w nt zwalniamy kier handlu w nt przekazujemy teren działania przedstawicielom z radomska oczywiście tylko wybranym dajemy im prowizję od obrotu bez względu na zysk i handlują. Towar wywieziony do Wieliczki, Tarnowa, Nowego Sącza i Nowego Targu wraca przepakowany na Podhale i jest sprzedawany w cenie niższej niż cena producenta (w tym wypadku zpm nt) sztywno ustalona przez zarządcę w radomsku. Ciekawostką jest że w znakomitej większości przypadków cena towarów dostarczanych przez obce hurtownie jest o 1 grosz niższa niż ta ustalona dla zpm nt przez zarządcę w radomsku. Ostatnia p dyrektor przywieziona z radomska była jedną z tych przedstawicielek. Co do rady oddziałowej której rola jest tutaj przedstawiana jakoby decydowała o inwestycjach i pilnowała ich rozliczenia to po co powoływać zarząd i płacić mu pieniądze niemałe zresztą jeżeli zadania te realizować ma rada oddziałowa .Rada po przedstawieniu przez zarząd akceptuje kierunki rozwoju przyjęte strategie konieczne inwestycje itd za ich realizację odpowiada zarząd i do zarządu należy kierować pytania jak to się stało że zakupiono maszyny do nt a pojechały do radomska
Obserwawtor28.11.2020, 15:00
Pomyślmy logicznie...bądźmy jak dobrzy śledczy.

Zobaczcie kupiona nowa instalacja chłodnicza za 4 miliony PLN p( za czyje pieniądze,na kredyt ?) kupiona na konto zakładu NT (mogło to przejść bez wiedzy Rady Oddziałowej,to nie jest mała inwestycja?),zupełnie nie przystosowana do budynków na terenie mleczarni,nie mieli ją gdzie zainstalować wywiezli ją Radomska.
Z tego co orientuje się urzędzenia mleczarskie,linie technologiczne buduje się pod konkretny zakład,miejsce.

To jest logiczne działanie,kupować coś co nie będzie pasować do zakładu?
Raczej nie,i to przy cichym przyzwoleniu Rady Oddziałowej mam miejsce,podobnie przy zlewni nic nie kiwneli?
Coś tu nie gra.Po co to wszystko,chyba tylko by zakład zadłużać.


Wiem,że to będzie złe porównanie.To tak jak buty kupić sobie o 2 numery większe,wiedzące,że nosi się mniejsze.
Obserwawtor28.11.2020, 10:16
Do rolnik1978

Bardzo proszę o nie bycie ironicznym w swych wypowiedziach,a merytorycznym.Niepotrzebne nam jest takie zachowanie.Wtedy lepiej jesteśmy wstanie siebie zrozumieć,dotrzeć ze swymi argumentami.Ok?
Są tu dwie strony konfliktu.

To proszę podaj konkretną cyfrę,która na przestrzeni lat została wpompowana w zakład w NT.
W co,na co dokładnie OSK Radomsko inwestowało tu na podhalu?

Rozumiem,że wspominana Rada Oddziałowa trzymała pieczę nad tymi pieniędzmi i to ona je wydatkowała,tak?
Obserwawtor28.11.2020, 08:15
Do rolnik1978

Niestet potwierdzam,rolnicy woleli oddawać mleko do producentów oscypków.To prawda.Nie będe ich bronił,ale staram się ich zrozumieć,tam dostawali lepszą cenę za swój produkt.
Obserwawtor28.11.2020, 08:10
Do JMN
Cytuje:"Gdyby zajrzeć głębiej z pewnością zobaczymy następny mechanizm produkty z nowego targu sprzedawane są ze stratą prowizją od obrotu a nie od zysku" rozwiń,wytłumacz ten fragment.

Bardzo ciekawa teoria.Nie pierwszy raz pewnie testowana w historii świata,przedsiębiorstw...lecz z poprzednich komentarzy wychodzi,że bez wiedzy RADY ODDZIAŁOWEJ chyba było by trudne,co myślicie???
nowotarżanin27.11.2020, 22:58
do IMN
Prawo spółdzielcze nie przewiduje formuły - zasada partnerska. Jedynie Spółdzielnia przejmowana w tym przypadku NT i przejmująca Radomsko.
Z chwilą podjęcia stosownych uchwał spółdzielnia przejmowana czyli NT przestała istnieć . I niestety takie są fakty choćbyście nie wiem jak zaklinali rzeczywistość, tworzyli spiskowe teorie dziejów i wymyślali te bezsensowne historie.
rolnik197827.11.2020, 22:50
ale się wzruszyłem tym dmuchaniem wydmuszki. całe szczęście , że wreszcie ta żenada z NT się skończy. I chyba się rozpłaczę nad krzywdą podhalan. Jak braliście kasę na inwestycje a mleko zamiast do zakładu w NT dawaliście do oscypkarzy, to wasza podhalańska moralność was rozgrzeszała. W marcu i kwietniu jak oscypkarze przestali od was kupować to nagle nastąpiło cudowne rozmnożenie mleka . Taka filozofia po góralsku "jak Kali zabrać to dobrze ale jak Kalemu zabrać ooooo to bardzo źle"
JMN27.11.2020, 22:14
Czytając dotychczasowe wypowiedzi wyłania się pewien obraz .Kiedyś dwie spółdzielnie połączyły się na zasadzie partnerskiej dziś jedna z nich ta w radomsku robi skok na kasę. Przejęli markę ,przejęli receptury ,wywieźli maszyny ,zwolnili załogę i chcą sprzedać nieruchomości które na Podhalu osiągają zawrotne ceny. Przekręt z maszynami proszkownią i chłodnią to znany mechanizm na wydmuszkę ,koszty przypisane do jednego zakładu który ma upaść ,maszyny przewiezione do innego zakładu który ma działać. Gdyby zajrzeć głębiej z pewnością zobaczymy następny mechanizm produkty z nowego targu sprzedawane są ze stratą prowizją od obrotu a nie od zysku dzieli się śmietanka w radomsku .Bardzo ciekawa jest wypowiedz członka osm bo było 7 mln straty i w kilka miesięcy nowa pani prezes ma 4,5 mln zysku strach pomyśleć co będzie w następnych latach prawdopodobnie radomsko wykupi mlekowite ,a tak naprawdę to mamy do czynienia z fałszowaniem informacji finansowej. Co do zadłużenia to w 100% zgadzam się z twierdzeniem JD że za zadłużenie odpowiada zarząd a nie zakład produkcyjny a z tekstu wynika że obecna p prezes zasiadała również w poprzednim zarządzie co czyni ją odpowiedzialną za zaistniała sytuację.
Obserwawtor27.11.2020, 21:50
Do nowiny

Dziękuje za wypowiedz.Zgodzę się,jeśli nie ma na to zbitych dowodów można odczytać to jako pomówienie i podciągnąć pod odpowiedni paragraf.Nadal twierdze,że mogło nie być to wpisane do protokołu zebrania.

Natomiast jeśli jest to prawda to co Pan przytoczyły w kwestii ZLEWNI i podjętych działań samej RADY ODDZIAŁOWEJ,to...wole nie kończyć gdyż wiele gorzkich słów tu padnie.Chyba mają wiele za uszkami.Porobiono bez mydła biednych rolników,bez których by nieistnieli.

Na czyj wniosek była rekomendowana sprzedaż,i gdzie pieniądze ze sprzedaży trafiły na jakie i czyje konta?
nowinypl27.11.2020, 21:16
do Obserwatora
Nadzór na zakładem w NT sprawowała Rada Oddziałowa, której członkowie byli częścią RN.
Takie gwarancje połączeniowe z dużymi uprawnieniami dla Rady Oddziałowej zapisali sobie w Statucie. A jak wypełniali te obowiązki to już powinni zostać przez swych wyborców rozliczeni.
nowinypl27.11.2020, 21:07
do Obserwawtora
Te kwestie określa prawo spółdzielcze , wystarczy poczytać.
Obserwawtor27.11.2020, 19:18
Krótko:

Kto zdecydował o połączeniu z OSM Radomsko?
Kto przez 15 lat po połączeniu sprawował nad nim pieczę tu na miejscu?
nowinypl27.11.2020, 19:06
do nie bedzie chleba bedzie syr
a w kwestii tych 15 mln ze zlewni to zastanawiająca wiedza przez ciebie przemawia aż na usta ciśnie się pytanie skąd? Może uczestniczyłeś w tym sprzedawaniu , skoro widziałeś akty notarialne. Dla wyjaśnienia w NT sprzedaż przeprowadzała Rada Oddziałowa . Oni rekomendowali nieruchomości do sprzedaży i wybierali kupującego. Może jesteś członkiem tej rady to zapytaj siebie co za ile i komu sprzedałeś i co z tymi środkami zrobiliście.
nowinypl27.11.2020, 18:43
do Obserwator
Skoro ktoś coś twierdzi to musi mieć na to niezbite dowody , bo w przeciwnym razie jest to pomówienie. Słowo na słowo nie ma żadnego znaczenia.
A rzekomo wygłoszona wypowiedź była przecież dla tamtejszego środowiska niezwykle ważna, wręcz wzbudzająca oburzenie, toteż zapewne zarówno zadane pytanie jak i wypowiedź musiały zostać zaprotokołowane.
Tyle tylko, że wcześniej musiały by zaistnieć werbalnie.
nowinypl27.11.2020, 18:35
do nie bedzie chleba bedzie syr
i mała dygresja w nawiązaniu do twoich wyliczeń, które przypominają teorie poprzedniego systemu. Poczytaj sobie Ekonomię polityczną Oskara Lange, bo mam wrażenie że prezentowane wyliczenia mają źródło rodem z poprzedniego systemu. Tylko podobnie jak mleczarnia w NT system upadł.
Obserwawtor27.11.2020, 17:50
Do nowinypl

Protokołowane owszem powinny być,to normalne standardy.Najlepiej tworzyć zapis dzwiękowy lub obraz video.Transparętność przy ważnych decyzjach jest kluczowa.Pytanie tylko czy zostało to wpisane do scenogramu ze spotkania styczniowego co twierdzi osoba o nicku "nie bedzie chleba bedzie syr"
nowinypl27.11.2020, 17:02
do nie bedzie chleba bedzie syr
No cóż rozumiem retorykę i rozgoryczenie i twoje emocje, ale jak wiesz wszystkie zebrania są protokołowane i bardzo łatwo sprawdzić twoje niestety nieprawdziwe teorie dotyczące wypowiedzi prezeski o rzekomej proszkowni z NT. A protokół jest pisany przez członka - rolnika więc dla ciebie powinien być wiarygodny i nic takiego w nm nie ma.
A tak na marginesie widziałeś kiedyś te wieże proszkownicze? Bo gdybyś widział to byś takich głupot nie pisał. Gdzie wieża w Radomsku jest dwukrotnie wyższa, dwustopniowa. Zapewniam nie dlatego że na wieży z Radomska postawiono nowoczesną wieże z NT.

Ale jakbyś jeszcze mógł wyjaśnić fenomen dotyczący zakładu w NT. W twoich wypowiedziach rysuje się prężnie działająca mleczarnia z bardzo znaną marką , na bardzo wysokim poziomie techniczno- technologicznym, z wystarczającą ilością surowca, z pieniędzmi i perspektywami.
To dlaczego owa tak prężna mleczarnia, nie spełniła wymagań UE na rok 2005 niezbędnych do dalszego funkcjonowania na rynku , nie miała na wypłatę udziałów członkowskich, i w 2004 nie posiadała już płynności finansowej aby swobodnie realizować zobowiązania i się dalej rozwijać.
I postanowiła szukać połączenia z innym podmiotem. A co więcej jeśli była taka prężna i miała taką siłę oddziaływania to czemu stała się podmiotem przejmowanym, Przecież mając taką pozycję w branży powinna być podmiotem przejmującym.
Obserwawtor27.11.2020, 12:40
Powiem tak 15 milionów PLN (piękne pieniądze)za same wszystkie zlewnie włos się jeży na głowie...Porobieni zostali na szaro rolnicy=członkowie spódzielni,pracownicy.
Obserwawtor27.11.2020, 11:55
To gdy były sprzedawane wszystkie zlewnie ( jak jest przytoczone w komentarzu,ja o tym również dowiedziałem z komentarza w Tygodniku Podchalańskim) przez Panią prezes z OSM Radomsko,to gdzie była Rada Zakładowa NT,delegaci z NT na walne?Nie wiedzieli o tym,nie protestowali?!?
Jeśli forma prawna to spódzielnia,to Pani prezes od tak sama nie mogła tego uczynić.
nie bedzie chleba bedzie syr27.11.2020, 04:42
/.../.Przejdźmy zatem do do lektury. No to to powinien zobaczyć Minister Edukacji-Inwestor który wydał bardzo dużo pieniędzy...to ma być Twoim zdaniem merytoryczna wypowiedz/ to jest właśnie demagogia. Ale po kolei-w 2002 musieliśmy w ciągu roku wypromować nową markę bo kończyła nam się dzierżawa marki Łaciate /po wykupieniu jej przez Grajewo/ i w rok 2003 musieliśmy wejść z własną. Rozmowy o połączeniu były już bardzo zaawansowane i nową marke mieliśmy promować już razem. To były ustalenia na Walnym w2002r. Na Walnym rok później F. poinformował ze Heja promujemy sami. Jeżeli sobie sprawdzisz ile kosztuje wyemitowanie 39sekundowego spotu reklamowego w telewizji ogólnopolskiej i zrobisz to tyle razy żeby to było skuteczne to zrozumiesz że 2ml to była pożyczka na waciki. W momencie połączenia NT miał na koncie milion zl Wy mieliście 17 ml funduszu zasobowego. Dziś mamy 38ml czyli 20ml. wypracowaliśmy razem. NT w chwili połączenia mieliśmy też około 20-30 nie wiem dokładnie zlewni mleka , zakład skupujący 25ml. litrów mleka rocznie i ponad 400 członków. Po 15 latach Waszego dziadowskiego zarządzania mamy skup 17 ml rocznie 260 czynnych członków i ani jednej zlewni. I do zlewni teraz przejdziemy, bo sprzedaliście ja wszystkie. Na zebraniu w styczniu padło pytanie z sali- gdzie są pieniądze za sprzedane zlewnie/ Obecna p. Prezes a wówczas Viceprezes odparła że mieliśmy wielkie szczęście bo w zamian za sprzedane zlewnie za 15ml. została do NT kupiona proszkownia. Na pytanie-To gdzie ona jest/ Odparła. . . w Radomsku bo w NT . . . nie było mleka. Kilka razy po zebraniu pytałem czy się nie przesłyszałem. To Ty tam sprawdź datę produkcji tej Waszej włoskiej dwustopniowej proszkowni czy przypadkiem na naszej nie robicie a Wasza się marnuje w Muzeum Wsi Radomszczańskiej. Przejdźmy teraz do instalacji chłodniczych- czy chłodni- za 4 mil. zakupione w 2019 roku które przywieziono na zakład NT gdzie nie było na nie przygotowanego miejsca do instalacji. Zarząd pewnie będzie chciał zwalić za to winę na Rade Zakładową ale to było przemyślane działanie żeby przypisać inwestycje do NT a potem te same-NOWE- urządzenia zabrać do Radomska. Było to opisywane między innymi w Tygodniku Podhalańskim można poczytać wyrobić sobie zdanie a nie słuchać propagandy jej bezmyślnie służyć. A co do zdezelowanych maszyn które były w Zakładzie w 2005 i wcześniej- czy to nie one pojechały przypadkiem do Serbii dwa tygodnie temu/Jedne wypociny za nami, brnijmy w to dalej. A więc gdyby było tak jak Ty piszesz to żadna spółdzielnia nie miała by szans się utrzymać. Bo jutro przegłosowalibyście-pozbywamy się udziałowców z rejonu Nowego Targu i wypłacamy im po 5tysiecy żeby nas źle nie wspominali a ich majątek przejmujemy bo tak wyszło w głosowaniu. W przyszłym tygodniu udziałowcy mieszkający na zachód od Radomska przegłosują wyrzucenie tych mieszkających na wschód i wpłacenie im po 4tys. Potem szatyni i bruneci wyrzucą rudych i blondynów i wypłacą im po kopie w d..ę. oczywiście po dokładnym przeliczeniu głosów. Tak że sam widzisz demokracja nie rozwiązuje wszystkich problemów ,i dlatego jest prawo spółdzielcze które mówi-majątek spółdzielni składa sie z majątku poszczególnych spółdzielców lub grup spółdzielców bo gdyby tak nie było to sprzedalibyście nas już dawno. I to by było na tyle z mojej strony. Twoją odpowiedz przeczytam ale już nie odpowiem. Czas na sen.
Obserwawtor26.11.2020, 21:30
Robi się ciekawie,podoba mi się.Przytaczane są cyfry,fakty np.proszkowni.
10 na 10 wymiana między użytkownikami i "nowinypl" vs."do nie bedzie chleba bedzie syr".Super.
Nikt mi nie opowiedział,chyba ciekawej historii na temat Pana F.,nazwanego "już prezesem".Było tylko o jego "ego".
Co z zlewnią?
nowinypl26.11.2020, 18:57
do nie bedzie chleba bedzie syr

i jeszcze małe słówko o prawie spółdzielczym. faktycznie potwierdzam, że się mylisz i to bardzo . Twoja interpretacja jest absolutnie błędna. Prawo Spółdzielcze mówi wyraźnie jeden członek , jeden głos. I większością głosów wszystkich członków podejmowane są uchwały czyli decyzje. A żeby to było możliwe w dużych Spółdzielniach to z grona wszystkich członków wybierani są w wyborach bezpośrednich członkowie do RN i delegaci na WZP. I większością głosów tych przedstawicieli- reprezentantów wszystkich członków podejmowane są uchwały . A o czym w tych uchwałach mogą decydować określa statut spółdzielni i prawo spółdzielcze.
To taka dla ciebie bezpłatna lekcja na temat kolegialnego podejmowania decyzji w spółdzielni.
nowinypl26.11.2020, 18:46
do nie bedzie chleba bedzie syr
No i znów głęboko się mylisz w NT była proszkownia mleka starego typu jednostopniowa i nie nadawała się do niczego została kilka lat temu pocięta i sprzedana w cenie złomu , co ledwie pokryło koszty demontażu a w tej hali powstał magazyn opakowań. Sprawę nadzorował pani dyrektor zakładu MF z Nowego Targu. A Radomsko to ma włoską dwustopniową proszkownię, którą posiadało przed przejęciem NT. Więc jak nie wiesz to się nie wypowiadaj. Co do chłodni to Radomsko zainwestowało w magazyn chłodniczy w NT, który finansowali także członkowie z R-ka. A żadnych starych urządzeń z NT do Radomska nikt nie zabierał , złom wywozi się do skupu złomu . W 2005 roku stan techniczno technologiczny zakładu w NT był taki że zakład ów nie spełniał wymagań dostosowania do warunków UE przez co mógł prowadzić sprzedaż tylko na terenie Polski i to przez krótki czas, potem musiałby się sam zamknąć . Inwestorem , który wyłożył bardzo dużo pieniędzy na dostosowanie zakładu w NT byli członkowie z Radomska, bo na to wydali pieniądze, również moje. I jeszcze do twojej wiadomości bo zaraz powiesz, że przecież członkowie z NT też w tym partycypowali. Owszem ale 80% całego funduszu udziałowego Spółdzielni pochodzi od członków z Radomska a tylko 20% od członków NT .
A pamiętajmy, że w momencie przejęcia Zakładu w NT na jego kontach było pusto . Więc Radomsko przejęło fundusz udziałowy członków NT jako zapis na papierze i zobowiązanie. Gdyby w 2005 r. NT ogłosił upadłość to członkowie tej mleczarni nie dostali by zwrotu żadnych udziałów , bo nie było w NT pieniędzy. Radomsko jeszcze pożyczyło NT 2 mln zł żeby pospłacali długi
Więc proszę jeśli masz coś do powiedzenia to poprzyj to wypowiedzią merytoryczną a nie demagogią.
autor 126.11.2020, 17:16
Każdy z "inicjatorów" ciągnie w swoją stronę .Gdzie było ich zainteresowanie kiedy 2lata temu pracowników z biurowca trzeba było po Nowym Targu szukać, jak hurtownie służyły co poniektórm "inicjatorom" jako kioski do zakupów bez względu na ich opłacalnośc, sklepy zakładowe zaliczały dno obrotowe ...wtedy było lepiej bo wszystko pod dywanem ????
nie bedzie chleba bedzie syr26.11.2020, 14:50
Tutejszy to Ty na pewno nie jesteś. Jak coś wiesz to napisz a nie wiesz to milcz.
Obserwawtor26.11.2020, 14:14
Jeszcze raz wszystkim dziękuje za komenatrze.Dobrze,że dowiadujemy się spraw tych najciekawszych czyli zakulisowych.
Proszę piszcie więcej,jest internet możemy się wymieniać info.Merytoryka i prawda,to mnie i pewnie wielu intetesuje.Pierzmy wszystko już na zewnątrz.

Kto zlikwidował zlewnie?Chore jak dla mnie.?Ciekawe wychodzą fakty w komentarzach w tym wszystkim na same postępowanie Rady Zakładowej i Pana F.Jakie to biznesy na boczku kręcił?Ciekawe.Powiem tak,że taki stan zakładu nie bierze się,i nie wziął się z nikąd,prawda?O i o jakiej Pani prezes (starej) tu mowa...

Mnie osobiście bardzo zależy na samym zakładzie,produkcji najwyższej jakości produktów,i najważniejsze na losie pracowników bo to są przecież całe rodziny,które pozostą od marca/kwietnia bez stałego źródła dochodu.Mnie stojącego z boku tej sprawy jest łatwiej na to spojrzeć,z dystansem.

Tak na maginesie na polityków nie liczcie,nie słuchać ich w ogóle.
Widzicie sami jak was potraktowano.Ja od 10 lat jestem wyleczony z polityki,polityków.Zapamiętajcie oni nas potrzebują raz na 4 lata.

I nie przechodźcie rolnicy do Mlekovity,zaginiecie w tej wielkości jako mali producenci.To dobry,już duży gracz na rynku śmiało można powiedzieć koncern spożywczy.Chyba nie tędy droga,którą trzeba na nowo wytyczyć.
Tutejszy26.11.2020, 13:24
Powiem Wam szczerze moi kochani , że Was
Nie rozumiem . Od dawien dawna mleczarnia niestety
Należy do osm Radomsko to , że jest na naszej ziemi
O niczym nie świadczy . Radomsko może z nią zrobić co
Chce . Troche pokory prosze , i prosze również
Sobie przypomnieć jakię wały tu szły za poprzedniej
Pani dyrektor która długie lata tu pracowała . Do tego
Radny pan f kręcacy prywatne biznesy kosztem mleczarni.
Pokory rodacy , pokory . . .
nie bedzie chleba bedzie syr26.11.2020, 03:54
Do nowinypl-gratulacje wreszcie wpis bez wspominania o jeleniach. Ale dalej bez zmian, więc zacznijmy kto jest właścicielem zakładu w NT/to znaczy nieruchomości po zakładzie. Prawo spółdzielcze-cytuje z pamięci więc mogę trochę przekręcić-majątek spółdzielni składa się z majątku spółdzielców-tłumacząc na nasze, jeżeli trzy osoby założą spółdzielnie to dwie z nich nie mogą przegłosować sprzedaży majątku trzeciego wspólnika. Jeżeli dany majątek ma więcej właścicieli to dopiero oni mogą to przegłosować, tak więc o sprzedaży zakładu muszą zdecydować udziałowcy którzy weszli do spółdzielni z tym majątkiemnie dotyczy to maszyn bo te zostały za użytkowane na prawie ogólnym i to tłumaczy atak na Jana D. który sprzeciwił się bezprawnej sprzedaży. Pomysł żeby poszczuć na Niego resztę udziałowców był genialny ale moralnie podły i każe się zastanowić czy Ktoś kto go zastosował dotrzyma słowa i wypłaci nam te 20procent tym bardziej że ta decyzja będzie zależała od Rady Nadzorczej a Oni mogą powiedzieć-myśmy niczego nie obiecywali. Dalej-pożyczka została spłacona przed połączeniem a więc w czym problem/ Fundusz udziałowy to będzie ze 3 miliony wtedy mniej ,zakład dziś wyceniacie na 16ml więc czysty zysk. Te 30ml zainwestowane w NT -jakoś nie umiesz nic o nich powiedzieć a ja pamiętam proszkownie i chłodnie które ostatecznie wylądowały w Radomsku. Potem były jelenie ,oskarżenia o kradzież serów to nie wiem jak mam to rozumieć bo jak wszyscy kradli; to kto komu sprzedawał/ i już mamy następny wpisik -rolnicy z Łowicza przechodzą do Was-po prostu nie wierze ,chyba że kiedyś ,bo tam też były problemy ale wyszli na prostą. Przy p. Prezes przesadziłeś z wazeliną a dalej to już tylko nuda. Następnym razem bardziej się postaraj.
nowinypl25.11.2020, 20:59
do nie bedzie chleba bedzie syr
a too dzięki za troskę ale z Łowicza to akurat do Radomska przeszło dużo dostawców. W Radomsku jest mleko i pod nowymi rządami prezeski co to ją tak nienawidzicie jest wreszcie porządek . Tak że się nie martw to w NT tylko wielkie hasła na sztandarach a każdy kombinuje na boku. A to na oscypki dajemy , a to z zakładu coś podprowadzimy a to zerwiemy umowy bez wypowiedzenia, bo może się w Radomsku nie zorientują, a Radomsko ma do tego dokładać. Radomsko ma za ten rok 4,3mln zysku więc się nie martw.
nie bedzie chleba bedzie syr25.11.2020, 18:17
Do nowinypl -oczywiście chodziło mi o Łowicz -ceny porównałem w Chowie Bydła.
były pracownik25.11.2020, 16:43
Hej
każdy sądzi po sobie - to ile ukradłeś , przyznaj się.
Bo że zakład w NT był rozkradany to mieszkańcy potwierdzają jak kupowali z mleczarni NT kradziony ser za pół ceny. A pracownicy przychodzili podpisywali się na liście i szli do domu bo własne biznesy mięli do pilnowania.
A jak im karty elektronicznej ewidencji wprowadzili to nawet radnego F wysłali do Radomska żeby zlikwidować. Taka to uczciwość pracowników , radnych z NT.
A jak to nie przyniosło efektu to poszedł hejt na nową dyrektor, bo myśleli że ją zastraszą.
sąsiadka25.11.2020, 16:32
Pan D jak wtargnął na zakład w NT 19.11 to gdzie było tych 262 rzekomych popierających rolników . Garsteczka może 30 przybyła . I nie pomogło machanie papierami bo policja usunęła go z terenu zakładu. Takie to ma prawa . Myśli że jak gada dużo i głośno to już jego prawda jest najprawdziwsza. D naucz się rozmawiać bo oszukałeś ludzi mamiąc ich co to wywojujesz. A wywojowałeś że zakład jest zlikwidowany a mógł pod innym szyldem działać. Ale jak się obiecało że za darmo się w załatwi . Jaki masz w tym interes bo zapewne gruby?????
rolnik197825.11.2020, 16:19
Obserwatorze
gdyby Pan D działał dla dobra członków NT to dlaczego tak gremialnie odchodzą ze spółdzielni co świadczy o braku poparcia dla jego czynów.
A tak naprawdę to nie trudno się zorientować dla kogo działa. Przy tym zamieszaniu które wywołał zyska tylko zakład w zakopanym bo ta firma wzięła skup, rynek handlowy , niektórych pracowników, a rolnikom obiecują że na członków ich wezmą jak D wygra w sądzie, wiedząc że nie wygra. Spółdzielnia podejmuje decyzje większością głosów i tak są podjęte uchwały. Powałkuje się to w sądach D przegra, zostanie tylko działka, Radomsko sprzeda a rolnicy zostaną z niczym. A mogli się dogadać i zakład by istniał bo nowy zarząd chciał współpracować a teraz jeszcze wyciąga rękę i chce dać rekompensaty. Ale pan D ma zlecenie na chaos i awanturę . Naprawdę nie widzicie co się dzieje.
gargamel25.11.2020, 15:46
Smerfetko
zanim zaczniesz pisać to najpierw sprawdź fakty albo naucz się czytać ze zrozumieniem. Jak komuś brakuje argumentów to tak kłamie jak ty. Nigdy zarząd ani ten ani poprzedni nie wypowiedział się że Radomsko kupiło NT. A w artykule jest napisane że jest właścicielem NT. Więc albo naucz się czytać albo nie się nie ośmieszaj. Chyba że Pan D ci tak podpowiada co by dużo wyjaśniało.
sąsiad25.11.2020, 15:23
To typowo po góralsku kłótnie, sądy, wymachiwanie nic nie znaczącymi papierami, i udawanie że to dla dobra innych. A popatrzcie zakładu już praktycznie nie ma , pracownicy podpisali wypowiedzenia a skupu zostało z 15tys dziennie a w styczniu będzie z 5tys albo nic. Panie D ale wywalczyłeś super perspektywę. A o majątek to walczysz już chyba tylko dla siebie i grupy inicjatywnej.
Hej25.11.2020, 15:09
Bardzo mi to przypomina upadek NZPS. ,,Kradli,,wszyscy.Prezesi miliony,pracownicy grosze.Szkoda naszej ,,Hej,, mleczarni.Będą w tym miejscu bloki.
Obserwawtor25.11.2020, 14:25
Ciekawe komenatrze.Dziękuje wszystkim za merytorykę.Wreszcie przytaczane są konkretne liczyb,fakty.Czekam na więcej.Dziękuje.
rolnik197825.11.2020, 13:29
Następny który na plecach rolników chce robić karierę i
własny biznes Wzięło e to do roboty
zamiast pisać paszkwile i donosy
wyborca25.11.2020, 13:26
Przykro nam Panie D że w sposób lekceważący wypowiada się Pan o RN spółdzielni
Tych ludzi wybrała większość rolników i ma do nich zaufanie
Pana jak na razie nikt nie wybrał.
Zastanawiające
pracownikR25.11.2020, 13:19
Żeby D było lepiej to mamy pozwolić a my mamy pozwolić na likwidacje Zakładu w Radomsku?
Nigdy
Starczy juz ładowania kasy w nowy targ co szczególnie lubił
robić poprzedni prezes
Dlatego jest taka słaba cena.
Spółdzielnia jest organem demokratycznym gdzie o kierunku działania decyduje większość A nie wszyscy albo kto więcej napisze
pracownikNT25.11.2020, 13:11
Gruby pstrągu
to już się mijasz z prawdą te czteromiesięczne dostaną w styczniu a kolejne 2 miesiące w kwietni i maju. Więc nie siej zamętu jak nie znasz porozumienia.
A ja akurat mam je przed sobą.
A jak tak będziecie szkodzić pracownikom jak zaszkodziliście członkom to wam tego nie darujemy.
Mógł być zakład , mogliśmy pracować rolnicy dawali by mleko ale zamiast rozmawiać to wyciągnęliście ciupagi i zaczęliście uprawiać prywatę. Tylko że oni postępują formalnie a wy kłapiecie dziobami i myślicie że się was wystraszą. A do Radomska wpływa codziennie po kilkadziesiąt wypowiedzeń członkostwa i za chwilę to sami zostaniecie na polu walki. Nawet członek Rady Nadzorczej z Nowego Targu JB uciekł i daje mleko do innej firmy.
nowinypl25.11.2020, 12:44
do nie będziemleka będie syr
Jeśli z Twoją znajomością tematyki NT jet tak jak ze znajomością geografii to wiele wyjaśnia. Łomża jest położona od Radomska 320km. Więc nie strasz nie strasz.
A właścicielem prawnym t Zakładu w NT jest OSM w Radomsku.
I jeszcze mały szczegół o którym nikt już nie pamięta żeby przy połączeniu Radomsko pożyczyło NT 2mln zł żeby sobie długi pospłacali i jeszcze wzięło zobowiązana funduszu udziałowego, który teraz musi wam wypłacać.
A wasza Rada oddziałowa inwestowała i nadzorowała zakład w NT to może ich sobie rozliczajcie z tych 30 mln na co wydali, a ne teraz szukacie jeleni żeby kasę dawali a wy będziecie kraść i sprzedawać po wsiach sery . Wysycha źródełko i bili.
nie bedzie chleba bedzie syr25.11.2020, 12:04
Do Członekosm a to ciekawe bo miałem w tej sprawie sprzeczne informacje i nie wiedziałem wtedy że chodziło o Mlekowite. Wiesz może jak w tej sprawie głosowali nasi członkowie Rady Nadzorczej
Smerfetka25.11.2020, 10:04
A w gazecie radomszczanskiej był artyku 22.10.2020 gdzie blondi twierdzi że osm kupiło spółdzielnie mleczarska nowy targ.
Rolnik 525.11.2020, 10:02
Tylko szczury uciekają z tonącego statku, kapitanowie zostają do końca.
Gruby pstrąg25.11.2020, 09:47
Do rolnik 1978
Pracownicy nie dostaną szesciomiesiecznych odpraw i najprawdopodobniej dostaną te przewidziane kodeksem czyli 3 miesięczne. Natomiast reszta (tj. 4 i 5) odprawy jest tak obwarowana że pracownicy najprawdopodobniej jej nie dostaną.
grześ5425.11.2020, 09:37
Było miło póki się ser w torbach wynosiło i handlowało po sąsiadach....
pominięta25.11.2020, 09:24
Jestem zdziwiona, że za panem D i grupą inicjatywną stoi 262 rolników. Ja i moi sąsiedzi nic o tym i wiem . Robili zebrania zaocznie ? W tajemnicy chyba żeby sobie majątek zawłaszczyć dla paru osób.
Obserwawtor25.11.2020, 08:29
To jak to w końcu jest z mleczarnią NT?!?I jak było przed i po połączeniu się z Radomskiem w tym zakładzie?!?Szczerze można się naprawdę pogubić w tym wszystkim.To kto jest obecnym właścielem prawnym zakładu,(tego co z niego zostaje,zostanie),a raczej majątku w postaci ziemi?!?Kto będzie jeśli rolnicy z podhala odchodzą,rezygnują z członkowstwa w spółdzielni.(to prawda?)Najważniejsze:Pan JD broni zakładu,członkóww NT czy tak naprawdę realizuje inny plan?Tylko prawda mn
dostawca25.11.2020, 08:18
Ludzie zakład w NT skupował dziennie 40tys litrów mleka a jeszcze w grudniu 2019 zatrudniał 185 pracowników, bo każdy wybrany przez was przedstawiciel , co to teraz tak się święcie oburza na likwidację, pewnie wsadzał tam do roboty całe swoje rodzinne klany.
A radzie oddziałowej to też pasowało bo pan F był już taką personą że zwracali się do niego w NT "Panie prezesie" ? A rada oddziałowa przecież sprawowała statutowy nadzór nad zakładem i jeszcze pewnie brała za to pieniądze to teraz pociągnąć ich do odpowiedzialności. A z rady oddziałowej to broni NT jeden członek już uciekł do Mlekovity.Wiem od przewoźnika co wozi mleko.
Obserwawtor25.11.2020, 08:00
To jak to w końcu jest z mleczarnią NT?!?I jak było przed i po połączeniu się z Radomskiem w tym zakładzie?!?Szczerze można się naprawdę pogubić w tym wszystkim.To kto jest obecnym właścielem prawnym zakładu,(tego co z niego zostaje),a raczej majątku w postaci ziemi?!?Kto będzie jeśli rolnicy z podhala odchodzą z spółdzielni.(To prawda?)Najważniejsze:Pan JD broni zakładu,członkóww NT czy tak naprawdę realizuje inny plan?
delegat NT25.11.2020, 07:56
Pan D to ma ewidentne problemy z czytaniem ze zrozumieniem, na WZP też się ośmieszył bo powoływał się na artykuł z prasy branżowej, w którym to rzekomo Zarząd informował, że OSM Radomsko to zakład drugi po Mlekovicie, a jak mu kazali przeczytać cały artykuł to się okazało , że OSM ma drugą co do wielkości po Mlekovicie sieć sklepów.
Jeden znany gość wyznawał zasadę pluj pluj zawsze się coś przyklei , Panie D ale my szybko Pana zweryfikujemy i tak bezkarnie to Pan kłamał nie będzie.
prawnik@25.11.2020, 07:40
Właśnie przeczytałem artykuł w Gazecie Radomszczańskiej , mam go przed sobą. No i wyszło, że JD kłamie a pewnie sam tych informacji udzielał, żeby wizerunek Spółdzielni podważyć i myślał, że potem będzie mógł wykorzystywać to przeciw Spółdzielni i Zarządowi.
Panie D na kreowanie rzeczywistości i władzę nad ludźmi to jesteś za krótki.
nie bedzie chleba bedzie syr25.11.2020, 04:28
Do nowinypl-pomieszałeś i poplątałeś ale po kolei. W 2004 roku i wcześniej też w mediach rolniczych czy to prasie czy telewizji płynął jeden przekaz-spółdzielnie mleczarskie są zbyt rozdrobnione i muszą się łączyć żeby nie konkurować ze sobą. Pod wpływam tego przekazu panowie którzy dziś tworzą Grupę Inicjatywną przeforsowali połączenie z Radomskiem. A głównym przeciwnikiem tego pomysłu był ...Główny Księgowy. Jeśli chodzi o finanse to w chwili połączenia mieliśmy milion na koncie i wypromowaną markę HEJ i wszystkie kredyty spłacone. To że brakowało nam mleka do przerobu to chyba nie świadczy o przestarzałych maszynach a wręcz przeciwnie. Wtedy to było 25 ml. rocznie dziś 17ml.Co do zatrudnienia to przypominam że w tamtych latach mieliśmy w Polsce szalejące bezrobocie i każde miejsce pracy było na wagę złota. Chętnie poznam szczegóły wpompowania tych 30 ml. bo chyba nie chodzi Ci o proszkownie przywiezioną zamontowana rozmontowaną i zabraną do Radomska ani o instalacje chłodnicze kupione i zabrane w 2019 . O głupich pomysłach Rady Zakładowej chętnie bym posłuchał ale obawiam się że nie urzeknie mnie Twoja historia. Płaczu i pretensji nie widzę a co do świetlanej przyszłości Radomska to wyobraź sobie ze 140 km na północ od Nich leży Łomża gdzie jest mleczarnia która regularnie płaci o 25 groszy więcej za mleko i jedyny łańcuch który trzyma rolników przy Radomsku to kary za odejście przegłosowane przez ich własnych przedstawicieli. Jak oni się zerwią to bedzie po Radomsku przecież oni nawet działki przy zakładzie posprzedawali. I jeszcze słówko do AlicjiR powiedz mi babo luba kto kupując kefir na kaca patrzy na numer weterynaryjny -zapewniam Cię nikt. Ale patrzy na podrobionego górala i tu przypominam-myśmy tą marke wypromowali.
członekosm25.11.2020, 00:54
Panie D po co Pan kłamie w swojej wypowiedzi. Właśnie przeczytałem artykuł w Gazecie Radomszczańskiej i redakcja wyraźnie zaznacza, że pani Prezes nie udzieliła im informacji tym samym nie autoryzowała tekstu.
Kłamstwo ma bardzo krótkie nóżki.
Pewnie tych swoich ziomali też tak okłamujesz a naiwni wierzą w te brednie o niepodległości.
I jeszcze jedno zdaje się że do czerwca 2020 to był ten prezes co to nic o niczym nie wiedział i wy go tak popieraliście. I on zrobił w NT stratę na te 7 mln , to może ta strata wam pasowała ale tylko jako argument żeby połączyć całą Spółdzielnie z Mlekovitą, bo taką uchwałę wasz prezes postawił na Radzie w czerwcu 2020. Bo prezeska jest od lipca i ma w Spółdzielni 4,2mln zysku. To faktycznie bardzo źle e rządzi.
nowotarżanin24.11.2020, 23:50
Kefir NT
nowotarska mleczarnia to była do XII 2004roku. A od stycznia 2005 to jest zakład produkcyjny OSM w Radomsku. czyli jak ktoś nie zauważył od 15 lat .
nowinypl24.11.2020, 23:44
Góralska Nutka
To czemu ten tak prężny zakład na Podhalu szukał ratunku w 2004roku. Wiesz czemu bo nie miał kasy na dostosowanie się do wymagań UE, nie miał dostatecznej ilości surowca, miał przestarzałą infrastrukturę i maszyny. No i jeszcze co miał to duże zatrudnienie.
Znalazł jelenia, który wpompował tam 30mln i nagle krowa dojna się zbuntowała i nie chce dać kolejnych 10 mln.
Przecież to rada oddziałowa z NT robiła sobie głupie inwestycje,które nie przekładały się na rentowne produkty i to nadaje się do rozliczenia w sądzie. A teraz płacz i pretensje . Do kogo ?
To może teraz kolej na inwestycje w zakład w Radomsku skoro tam jest 300ton dziennie surowca i perspektywy na dobre funkcjonowanie.
AlicjaR24.11.2020, 23:27
Bibi
akurat te bardzo dobre produkty - Kefir,śmietana,twaróg , które jak pisze są pierwsza klasa to były i są produkowane w zakładzie w Radomsku.
Popatrz na nr weterynaryjny.
W NT były tylko sery i mleko i śmietanka UHT.
Ale protest godny pomnika spiżowego. ha ha ha
rolnik197824.11.2020, 23:21
Rolniku 5
Jeszcze trochę i nic nie będziecie mięli , i tak powinno być.
JD pisze że reprezentuje związkowców, Czyli kogo? Bo związkowcy -pracownicy z NT to akurat podpisali porozumienie z Zarządem i dostali sześciomiesięczne odprawy.
Pół roku mogą nie pracować a kasę mają.
A wy walczcie, śmiechu warte to góralskie machanie ciupagą.
Dużo krzyku i populizmu.
Czyli członków którzy złożyli wypowiedzenie członkostwa oskarżasz o brak honoru?
Stara zasada kto nie maszeruje z nami , kroczy przeciw nam.
Rolnik 524.11.2020, 22:10
Do- nie będzie chleba będzie syr. Kto cie zmusza do przejścia do mlekovity bo chyba nie P. Jan D. I jego koledzy.
Masz swój rozum to rób jak uważaaz. A dla Pana Jana Dubeca szacun ze tak walczy o dobro dla członków osm.
Rolnik 524.11.2020, 22:01
Do rolnik 1978 dasz się kupić za taką cenę? Slobo. A honoru za grosz. Zalosne. Jak byś grał w orkiestrze z bladynka z Radomska.
kaśkaz NT24.11.2020, 21:20
Obywatelu
Orientuje się i to świetnie . Więc nie odbieraj mi głosu bo do tego akurat Ty nie masz prawa. A jeszcze Ci powiem, że dawno zakład w NT by został sprzedany a dostawcy byliby zadowoleni, tylko najlepiej mącić w wodzie pod pozorem walki o dobro ludzi a załatwiać swoje interesy.
Dlaczego się JD nie zgodził na sprzedaż, dlaczego nie chce żeby członkowie nawet Ci co odeszli do innych mleczarni dostali rekompensatę za sprzedaż działki , bo ma prywatne interesy. No to przegrał sprawę na tej makulaturze co to ją do sądu złożył. I nikt nic nie dostanie. I tak wojenka się skończy szanowny Obywatelu.
zon24.11.2020, 20:55
Szkoda że kombinatu nikt tak nie bronił.
Obywatel24.11.2020, 20:16
do Kaśkaz NT - dzwonią, tylko nie wiesz w którym kościele. Jak się nie orientujesz w temacie to nie zabieraj głosu!!!!
kaśkaz NT24.11.2020, 18:25
No to jeśli Pan J.D. walczy o ten zakład dla Mlekovity to wszystko jasne. I to by się zgadało skoro Mlekovita uzależnia członkostwo od wygranej sprawy w sądzie. Pan J.D. ma w tym własny interes. Przecież mogli się zgodzić na sprzedaż i zakład by funkcjonował ale jak załatwią za darmochę ( a nie załatwią ) to może coś się uda dla siebie ugrać. Oj ludzie ludzie pomyślcie trochę .
Bibi24.11.2020, 18:12
Produkty mleczarni w Nowym Targu były bardzo dobre. Kefir,śmietana,twaróg pierwsza klasa. Za to że radomsko tak potraktowało mleczarnię nigdy nie kupię ich produktów. Na rynku jest duży wybór więc problemu nie będzie. Doprowadzili do upadku ale logo im pasuje i mniej uważni nie zauważą drobnej różnicy i nadal myślą że z Nowego Targu kupują zastanawiając się czemy produkty smakują już nie tak dobrze.
rolnik197824.11.2020, 17:47
Spółdzielnia zaproponowała rekompensatę za sprzedaż nieruchomości w Nowym Targu w wys. ok 7.800zł każdemu członkowi z rejonu likwidowanego zakładu. Każdy członek dostał takie pismo. A zgromadzone udziały i tak będą wypłacone członkom, którzy wypowiedzą członkostwo w Spółdzielni, te sprawy się nie łączą. Ja tam chcę dostać te pieniądze bo walka Pana Dubeca i jemu podobnych doprowadza do tego że za chwilę nic nie będzie. Podobno już 150 członków i dostawców złożyło wypowiedzenia członkostwa.

Jedno czego nie możecie Panowie z grupy inicjatywnej zrozumieć że lepiej było się dogadać a nie walczyć, chyba że tylko o walkę chodzi a nie dobro członków.
KEFIR NT24.11.2020, 17:35
Brawo dla tego pana z Gorlic,szacunek i bronmy nowotarskiej mleczarni jak to gorale mowia recami i nogami!
GóralskaNutka24.11.2020, 16:49
Prawda jest taka, że póki nie nastały ,,zlote" czasy Pięknej Blondi z Radomska to Zakład Mleczarski w Nowym Targu odnosił same sukcesy na rynku i przynosił zyski.
Powinni rozliczyć przed Sądem tych wszystkich, którzy przyczynili się do rozkradzenia i upadku jednego z największych zakładów na Podhalu!
Józwa Butrym24.11.2020, 16:48
Jak nie będzie tego nowotarskiego kefiru, to ja nie mam po co żyć :(
myślący24.11.2020, 16:19
Cmentarzy też mieli nie zamykać... Po za tematem, piękne bezchmurne niebo tylko smog z samolotów pozostał i świeci kolorowo
do PAL24.11.2020, 13:28
rolnictwo w górach hahahahahah ale na krusie jest każdy
nie bedzie chleba bedzie syr24.11.2020, 13:15
Walczyć ale o co-o zakład czy o spółdzielnie/Zakład będzie istniał bo Mlekowita chce go kupić. Gorzej ze spółdzielnią bo koledzy Pana Jana nakłaniają rolników do podpisywania umów z Mlekowitą gdzie już nie będziemy członkami udziałowcami mimo mglistych obietnic dyrektora N. który uzależnia członkostwo od wyniku rozprawy sądowej z Radomskiem. I tu mam pytanie do Pana Jana- zostaje Pan w spółdzielni radomszczańskiej, podpiszepodpisał Pan umowę z Mlekowitą czy przejdzie Pan do innej mleczarni
PAL24.11.2020, 12:40
Likwidacja mleczarni plus zarżniecie turystki
= upadek rolnictwa w górach
były tepsiarz24.11.2020, 11:59
Walczcie i nie dajcie się. Potrzebne są jedne związki a dobre.
Ojcowizna24.11.2020, 11:28
Nareszcie zaczęła się merytoryczna dyskusja. Takie fakty trzeba upubliczniać. To już nie lata 90-te kiedy było "wstyd" bronić mienia spółdzielczego czy państwowego.
Niech wszyscy staną w prawdzie.
Osiol24.11.2020, 11:26
Ludzie miejcie odwagę iść do sądu walczcie o swoje drugiej mleczarni nikt wam nie wybuduje wy i wasze dzieci przez kiepskie zarządy będziecie się tułać za chlebem po całym świecie teraz państwo się zadłuża po uszy i będą nowe podatki z czego zapłacicie walczcie do końca zadajcie zwrotu pieniędzy za wypłaty za okres złego zarządzania od zarzadu
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl