11.06.2021, 15:38 | czytano: 4371

Magistrat wzmocnił swoją obsługę prawną

arch. Podhale24
NOWY TARG. Zatrudnienie kolejnego prawnika w Urzędzie Miasta zaciekawiło radną Ewę Pawlikowską.
Jeszcze w poprzedniej kadencji były mocne tarcia między Radą Miasta, a ówczesną radczynią prawną, z której usług Rada zrezygnowała, tłumacząc iż radni nie chcą, by reprezentowała ich przed sądem. Pozostał wtedy w urzędzie jeden radca, który jednak po kilku latach odszedł z magistratu.
W lipcu ub. roku na emeryturę przeszła Teresa Ludzia i zdecydowano o zatrudnieniu zewnętrznej obsługi prawnej. Wybór padł na nowotarską Kancelarię Adwokacką Elżbiety i Artura Pustówków.

W kwietniu tego roku magistrat podpisał umowę Kancelarią Adwokacką Łukasza Ambrożego z Kędzierzyna Koźla, który przeniósł się do Nowego Targu.

"W jakim trybie, w oparciu o jakie zasady zatrudniono Łukasza Ambrożego, w jakim wymiarze godzin będzie wykonywał swoje obowiązki, jaki jest koszt obsługi prawnej, czy w związku z zatrudnieniem kolejnego prawnika i zmniejszeniem obowiązków renegocjowano umowę z dotychczasową kancelarią prawną pp. Pustówków i obniżono koszty jej funkcjonowania" - zapytała radna.

W opublikowanej na stronie UM odpowiedzi czytamy: "umowa o świadczenie obsługi prawnej Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Nowy Targ z Kancelarią Adwokacką adw. Łukasza Ambrożego została zawarta 19 kwietnia br. - zgodnie z obowiązująca w UM procedurą udzielania zamówień publicznych. Zgodnie z umową kancelaria pełni dyżury w urzędzie co najmniej przez dwa dni w tygodniu, w czasie nie krótszym, niż 4 godziny dziennie. W każdym czasie zapewnia stałą dostępność telefoniczną oraz mailową w godzinach funkcjonowania Urzędu".
Koszt świadczonej przez kancelarię usługi to 3 tys. zł netto, natomiast koszty związane z prowadzeniem spraw - czyli tzw. zastępstwo procesowe - to 2 tys. zł netto miesięcznie.

- Tak, renegocjowano umowę z dotychczasową kancelarią i powrócono do stawek, które obowiązywały przed czasowym zwiększeniem obowiązków w zakresie obsługi prawnej - odpowiada burmistrz Grzegorz Watycha.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Katon14.06.2021, 09:31
Czyli wynika z tego, że kancelaria syna i synowej radnego się nie sprawdziła to zatrudnili zięcia. Cyrk na kółkach za pieniądze podatnika
My władza12.06.2021, 10:17
Pół roku i pan przejrzy na oczy? i odejdzie. Zakład?
Ciekaw11.06.2021, 23:41
To jest wzięć.....?.... No to zajefajna fuchta. Robi się coraz ciekawiej
B11.06.2021, 20:00
Znany i ceniony adwokat . Polecam !!!
mecenas11.06.2021, 19:57
Wzmocnić obsługę? Znaczy będzie za nich robił?
Osiol11.06.2021, 17:30
Czego się obawia
Kicia11.06.2021, 17:27
Znajomy mi mówił jak wyglądała obsługa prawna Państwa P. Nie dziwię się, że potrzebowali wzmocnienia
Rychu11.06.2021, 17:07
do Y .
To nie chodzi o to ze niesprostali tylko pietrza sie sprawy szanownej wladzy i bedzie ich coraz wiecej wiec trzeba dodatkowe sily zatrudnic bo beda potrzebne oj beda.
wstążki&kolesiostwo11.06.2021, 16:17
Oj jak pięknie. Rodzina na swoim. Witamy na pokładzie zięcia znanego urzędnika służb skarbowo-celnych
y11.06.2021, 16:02
widać że syn i synowa radnego nie sprostali zadaniu. A my dopłacimy do interesu.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl