19.09.2021, 11:06 | czytano: 10181

"Tour de Konstytucja" w Nowym Targu (zdjęcia)

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. - Spotykamy się na okoliczność "Tour de Konstytucja", czyli tematem będzie najważniejsze prawo, jakie mamy w kraju - wyjaśnił Paweł Winsczyk, reprezentant KOD, organizator publicznego zgromadzenia na nowotarskim Rynku. Wzięli w nim udział sędziowie i prokuratorzy.
Tour de Konstytucja ma formułę spotkań z mieszkańcami w różnych częściach Polski. Wymyślił ją Robert Hojda, prezes Fundacji Kongres Obywatelskich Ruchów Demokratycznych. "To wydarzenie dla wszystkich demokratów i demokratek z udziałem prawniczek i prawników. Ze specjalnym egzemplarzem Konstytucji odwiedziliśmy ponad 90 miast. Teraz odwiedzamy kolejne miejsca z Przystankiem na żądanie" - tłumaczą inicjatorzy akcji. I dodają: "W 2021 roku mija setna rocznica uchwalenia pierwszej pełnej Konstytucji po odzyskaniu przez Polskę niepodległości. Uczcimy ją podróżą zwoju Konstytucji RP przez wiele polskich miast i miasteczek. Celem tego niezwykłego wydarzenia jest popularyzacja zapisów Konstytucji i praktyki ustrojowej wytworzonej przez ponad 20 lat obowiązywania obecnej ustawy zasadniczej".
Paweł Winsczyk z Komitetu Obrony Demokracji podkreślał, że "zgromadzenie publiczne ma charakter apolityczny". - Także dlatego, że biorą w nim udział sędziowie i prokuratorzy, którzy z definicji są apolityczni - argumentował.

Tym razem wśród gości byli: Danuta Przywara z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, sędzia Anna Głowacka z Krakowa, sędzia Monika Szczepaniec-Czech z Krakowa, prokurator Aneta Hładki z Prokuratury Rejonowej w Zakopanem oraz prokuratorzy Joanna Dubin i Piotr Niezgoda.

Podczas akcji odczytano preambułę do Konstytucji i rozmawiano z chętnymi osobami o poszczególnych zapisach stawy zasadniczej.

Prócz Nowego Targu odwiedzono tego dnia także Suchą Beskidzką.

s/ zdj. Michał Adamowski
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
pomyśl zanim coś chlapniesz28.08.2022, 13:22
@GR : bardzo zły i niekonstytucyjny przykład"od 14 lat nie uczestniczyłem w wyborach" ! ! ! bardzo nieładnie i nie obywatelsko- gościu - czy ty wiesz ,że ciebie nie ma . Ani z ciebie obywatel , ani opozycjonista, ani swat , ani brat. Zły , skandaliczny przykład.BRANIE UDZIAŁU W WYBORACH - TO OBYWATELSKI OBOWIĄZEK I KONSTYTUCYJNY! każdego obywatela / nie ubywatela/
pomyśl zanim coś chlapniesz28.08.2022, 13:12
Dobrze ,że ta banda opętanych aktywistów kończy działalność!!!Uznali - i słusznie ,że ich obecność na ulicach i w innych miejscach nie przynosi żadnego zainteresowania- widać na zdjęciach- kilka kolejnych oszołomów i ten pożyteczny idiota , który sponsorował ich "wybryki" zawiódł się ich działaniem i przestał dawać na to kasę i dwie dziurki w nosie i ...skończyło się . I wspaniale . Konstytucji nie znają , a pouczają /chcą/ pouczać innych .
nie ślepy10.10.2021, 17:16
Ale nawiedzona aktywistka @GM wali dziś tu artykuły! PO przeczytaniu "mądrości", że KOD to jak kiedyś KOR dalej nie muszę czytać! Troszkę nie wyszło aktywistce POrównanie i nawet nie wie, że sama strzela sobie w kolano, bo niestety wiemy, że w KORze byli sprzedawczyki i donosiciele, oraz współpracownicy komuchów! Czyli, POdobnie jak KOD i ich działania przeciwko Polsce! Znowu górale okazali się mądrzy, patrząc na "oszałamiającą" frekwencję!
pol10.10.2021, 17:03
Babcie dziadziusie a może powalczycie o aborcję --- wszak wszystko wam jedno o co gra byleby wyrwać się z domu a i może groszem sypną ,bo wy tak naprawdę to ;;; gdzieś ;;;; macie Polskę
Wicher04.10.2021, 17:42
KODziarstwo i tyle w temacie ! :)
dymek21.09.2021, 22:11
@G.R.
Nie dziw się , aktywistka musi być afektywna , no bo inaczej trudno by się nią sterowało . Taki egzemplarz hunwejbina spytany o to , co to jest ta demokracja ? a jeszcze lepiej co to jest wolność ? Mogłaby wznieść okrzyk Naród z KOD-em , KOD z tytucją , faszyści do faszyn . No ale pewnie się nie dowiemy ;)
udana jak cholera impreza21.09.2021, 20:28
Frekwencja mnie oszołomiła. Tłum zainteresowanych taki ,że trudno było się docisnąć do organizatorów. Ludzie się kłócili i tratowali nawzajem . Krzyki i piski deptanych były przerażające.. Wielki nowotarski sukces , nawet na nowotarskim targu nie widziałem tylu zainteresowanych osób. Było tulu , jakby każdemu za obecność wypłacano po 100 złotych na flaszkę.
G.R.21.09.2021, 16:48
@ Grażyna Mikołajczyk
Czyli oprócz obrażania również niesłowność z Pani strony - kolejna domena KOD! Pasuje jak ulał! Gdyż pisała Pani, że się w tym wątku już udzielać nie będzie. Jeszcze rok, dwa takiego fanatyzmu i z tej garstki obrońców demokracji na Podhalu zostaną 2-3 osoby.
Ale to już wasz problem.
fejsman21.09.2021, 12:20
To co tutaj ta Pani wypisuje - nie wiem czy godna, czy nie godna a może głodna, to mały pikuś, ale Jej wypowiedzi na fejsie to dopiero cyrk. Nie przypuszczałem, że spotkam taaaką fanatyczkę, tak "zakręconą" osóbkę, ale jakże smutny byłby ten świat, gdyby takich ludzi nie było. :)
Grażyna Mikołajska21.09.2021, 10:30
Na koniec, do wszystkich którzy tu wyśmiewają Akcję Tour de Konstytucja oraz ludzi z KODu. Jestem pewna, ze jak doszłoby do jakiegoś zagrożenia w Polsce, to ci ludzie pierwsi staną czołem przed tym, bo mają odwagę dzisiaj bronić warości demokratycznych z otwartą przyłbicą w tym pisowskim niestety mateczniku.Pyskować, wyśmiewać łatwo i to jeszcze pod nickiem- taka to odwaga
Grazyna Mikiolajska21.09.2021, 09:54
Q Kociuba. I jeszcze jedno. Zdjęć nie było więcej.
Grazyna Mikołajska21.09.2021, 08:23
@ Kociuba To mało wiesz Kolego. Korupcja kwitła jak nic.Paszport załatwiali ci górale, którzy mieli pociotków w Ameryce jeszcze przed wojną i "ujkowie" posyłali im "dulary" na łapówkę. Ktoś kto nie miał takiej koperty albo znajomości , to jeździł palcem po mapie,ewentualnie wyjechał ten,którego z Polski wyrzuciły władze. Miałeś paszport w szufladzie? Miałeś?? To musiałeś mieć niezłe znajomości na milicji , w wojsku we władzach itd. Większość ich nie miała,ale Ty się chyba zaliczałeś do tych "swoich" w tamtych czasach. Odnośnie KODu to powstał natychmiast w odpowiedzi na łamanie praworządności przez PiS zaraz po objęciu władzy( zmiany w TK) Już w listopadzie PiS "zagmerał" w TK a KOD powstał w grudniu w odpowiedzi na to,więc PiS kiwnął w bucie palcem i to mocno, bo efekty łamania praworządności są do dziś co postrzega cały demokratyczny świat, ale wielu zwolenników PiSu kupionych socjalem tego nie dostrzega. Żegnam i nie mam już zamiaru z Tobą dyskutować, bo ktoś kto zachwala tamte czasy i przyklaskuje obecnej władzy nie godzien jest ze mną rozmawiać.
Kociuba20.09.2021, 19:49
Było więcej zdjęć dlaczego je admin usunął, na tym polega ta KODowa" wolność mediów"?

Ilość zdjęć nie uległa zmianie. Nikt niczego nie usunął. Takie wymyślone zarzuty to "kociubowa wolność słowa"?
Moderator. :o)
j2320.09.2021, 17:03
@ Grażyna Mikołajska
Trochę już przeżyłem ale tak zatwardziałej Grażyny jeszcze nie widziałem. Kobieto, czy Ty wierzysz w to co piszesz ? Komuna niby już dawno upadła ale widać że jest jeszcze paru zatwardziałych niedobitków, którzy na różne sposoby próbują wciskać te durnoty ludziom aby mogli przetrwać w swoim wyimaginowanym świecie, gdzie uczciwość i sprawiedliwość społeczna jest im zupełnie obca. Doradzam ci, kończ waćpanno, wstydu oszczędź i nie wciskaj tych durnot ludziom, którzy doskonale wiedzą co jest dobre a co złe.
KOD Vkolumna20.09.2021, 13:04
Polacy w większości to mądry naród i podświadomie broni wolności suwerenności narodu! Przestrzegam wszystkich przed ludźmi pokroju p Grażyny Mikołajskiej! Piękne, ale kłamliwe hasła i spędy kilku ludzi, którzy rzekomo bronią Konstytucji . To współczesni barbarzyńcy ,ktorzy popierają dominacje UEkomuny tęczowej ,nowinki ,które chcą przeorać świadomosc Polaków! Można godzinami pisać o hasłach ,które są na sztandarach szKODników pokroju pani Mikołajskiej!
Seb20.09.2021, 10:03
@Grażyna Mikołajska

Piszesz: "kto podzielił tak Polaków, ze patrzeć na siebie nie mogą i skaczą sobie do gardeł??"

Radek Sikorski ze swoim dożynaniem watach jak sądzę jest poza podejrzeniami? ;)
Seb20.09.2021, 09:59
@Grażyna Mikołajska

No tak. Dawno temu się paszport załatwiało po znajomości. Dzisiaj wróciliśmy do tego samego - chcesz jechać za granicę to się zaszczep.

Za chwilę pójdziemy dalej i powtórzymy sklepy dla wybranych, restauracje dla wybranych, imprezy dla wybranych - ot i cała wasza konstytucja i wolność.

Nie ośmieszajcie się. Żal wam utraconych stołków, układów i przywilejów. Tego bronicie i to opłakujecie. Nie ma to nic wspólnego z wolnością i Konstytucją
logic20.09.2021, 07:24
Żaden nie przykleił się klejem do płyty rynku ? Trochę więcej zaangażowania proszę!
Kociuba20.09.2021, 07:13
"Paszport załatwiało się długo i z łaską - jak miałeś znajomości u władzy to go dostałeś, jak się jej nie podobałeś to mogłeś sobie jeździć palcem po mapie." Przypomne tylko tym co nie pamiętają jak było naprawdę, całe Podhale jeździło do USA wte i nazad od lat 50-tych do końca komuny bez wielkich problemów. Nikt nie musiał mieć znajomości, nikogo do niczego nie zmuszano, tyle tylko, że paszport po każdym powrocie trzeba było zdawać.
Sikiera20.09.2021, 07:08
Kucyk Odpod Downo
Obserwatorka20.09.2021, 06:47
I znów ta kasta sędziowska zaczyna mieszać i bronić tego co jest szkodliwe inaganne dla Polski i Polaków.Państwa Europa z naczelną rolą szfabów nie będzie.
ciekawski19.09.2021, 23:38
@Grażyna Mikołajska
"... Paszport załatwiało się długo i z łaską - jak miałeś znajomości u władzy to go dostałeś, jak się jej nie podobałeś to mogłeś sobie jeździć palcem po mapie. Nie podskakuj, bo może przyjść taki czas, że zatęsknisz za Brukselą , za UE... "

Co ma Bruksela i UE do paszportów i podróżowaniu po Europie ???
To reguluje Układ z Schengen. Proszę się doszkolić.
yano19.09.2021, 23:09
@Grażyna Mikołajska
Pyta pani kim był H. Wujec? Tak wiem, był jednym z tych, którzy dogadali się z komunistami w Magdalence, że nie będą ruszać m.in. sądów.
I dzisiaj właśnie mamy takie sądy które dbają tylko o to aby "naszym" (byłym komunistom) i ich poplecznikom (PO, PSL, Lewica) i nam samym nie działa się krzywda. Górale nie są takimi idiotami jak sądzicie, widać po frekwencji.
in principio erat Verbum19.09.2021, 22:03
Widzę , że u pewnych osobników żelazkowa logika zasysana 24/7/365 z różnych medio-autorytetów , powoduje iskrzenie na synapsach czego wynikiem jest kompulsywne działanie przeciwko swojemu intelektowi , powodujące mozolne próby układania pixeli we wzór "wolność=demokracja" .
Wektor19.09.2021, 21:49
:D
To już jest koniec19.09.2021, 21:46
Rozpacz i melancholia.
nowotarżanka19.09.2021, 21:45
Dziękuję za tę akcję, Pani Grażynie tu komentującej również :). Za brak obojętności, za gotowość poświęcenia własnego czasu, żeby dać wyraz swoim poglądom. Za nieszukanie konformistyczno-oportunistycznych wymówek w stylu: mnie to nie dotyczy,bo nie interesuję się polityką. A w Nowym Targu - jeszcze za odwagę!

A wszystkim Państwu tu komentującym życzę tego, aby w sytuacji gdy traficie do sądu z jakąkolwiek swoją sprawą (zwłaszcza w sporze ze Skarbem Państwa, gminą, czy kimś powiązanym z władzą - każdą!!!) - za stołem sędziowskim siedział sędzia, który nie będzie się bał orzekać zgodnie z prawem i własnym sumieniem.
G.R.19.09.2021, 21:10
@Grażyna Mikołajska
Ot i pomalutku wychodzi to o czym mówiłem. W przypadku braku argumentów zaczynają się nerwowe wpisy/wypowiedzi. Porównywanie ludzi do baranów, sugerowanie że są ślepi i głusi...no i przechodzimy do typowej narracji KOD - "Nasza wolność słowa jest lepsza niż wasza ;)". Narracji na którą Pani zaczyna wchodzić. I Pani Grażyno : NIE szkoła, rodzice i kościół są powodem frekwencji nie tylko w Nowym Targu, ale i w innych miastach Polski. Raczej merytoryczność przestawianych argumentów i poziom w jaki się to robi.
Grażyna Mikołajska19.09.2021, 20:20
@ GR.No pięknie,jak Pan nie dostrzega tego co PiS wyprawia w tym kraju,a cały demokratyczny świat to widzi i ręce załamuje,gdy w rankingach praworządności i demokracji na świecie jesteśmy w ogonie , to myślę , żę ma Pan bielmo na oczach i korki w uszach.Jak Panu podoba się szykanowanie sędziów i prokuratorów, przekręty tego Rządu na milionowe straty, afery finansowe i pociotki w Spółkach Skarbu Państwa, uzależnienie wszelkich instytucji i urzędów państwowych od władzy,niechęć do ekologii, do UE, fatalna dyplomacja, praktycznie złe stosunki międzynarodowe niemal z każdym państwem,nawet z naszymi sojusznikami i długo by tu wymieniać to naprawdę współczuję takiego podejścia do sprawy. Byle mnie w d**kę ciepło było, a reszta niech się wali, co? Kiedyś byliśmy wzorem dla innych, wzorem dla demoludów, świat nas podziwiał. Dzisiaj się z nas śmieje. Odnośnie tej garstki ludzi to powiem, że boleję nad tym, bo szkoła, rodzice, kościół nie odrobili lekcji""Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie." Dobranoc. Bez odbioru
G.R.19.09.2021, 18:33
@Grazyna Mikołajska
Ale ja nie widzę potrzeby brania udziału w podobnych przedsięwzięciach, chodzić na jakieś spotkania na Rynku. I czy mam do tego demokratyczne prawo? Mam. Ja jako obywatel nie odczuwam, aby mi ktoś tą wolność zabierał. Oczywiście ktoś inny może uważać inaczej i może na ulicę wyjść i protestować - czego też ta grupa na ul.Rynek jest przykładem. Nikt was nie przeganiał, nie palowal- była kultura, wszyscy się do domów rozeszli i chwała za to. Inn sprawa ze była garstka ludzi. Powtarzam garstka. Czyli większość podobnie jak ja nie odczuwa ograniczania wolności, bądź łamania konstytucji( albo im łamanie tego aktu prawnego nie przeszkadza). I powtórzę jeszcze raz - choć brzmi populistyczne : szacunku wam życzę wzajemnego.
Grażyna Mikołajska19.09.2021, 16:41
Więcej głosu. nie zabiorę. no cóż... smutny obraz Podhala. Smutny obraz górali którzy zawsze trzymali z tymi co u władzy, z niewielkimi wyjątkami, którzy potrafili nie być baranami . Jak sobie pościelecie tak się wyśpicie. Jak napisałam, wolność nie jest dana raz na zawsze. Żegnam. Jeszcze chwilka i PiS Wam wybierze piórka. Trwajcie dalej w swoim przekonaniu, że inni za was zrobią to, co sami powinniście robić. Przypomnę
Grażyna Mikołajska19.09.2021, 16:30
@ GR. A Pan gdzie był? Gdzie Pan jest dzisiaj, że z takim dystansem podchodzi do wszystkiego? Brawo. Świetna obywatelska postawa. Nie chodzę na wybory, nie popieram nikogo. Sam sobie Pan odpowiedział- dlaczego jest jak jest. Nie, nie identyfikuję się ,podobnie jak KOD- do którego tez nie należę ,jak i do żadnej partii z wieloma osobami które działają czy to w Strajku Kobiet czy w innych organizacjach, ale staję tam gdzie uważam, ze powinnam być. Tam, gdzie łamane sa podstawowe prawa obywatelskie. Nie jestem zwolenniczką aborcji ot tak na zawołanie, ale uważam, ze kobiety maja prawo do aborcji w wypadku wad letalnych płodu, tak jak i do programu In Vitro uważam , żę niszczenie czegokolwiek jest wandalizmem, ale proszę tez nie przypisywać jakiś drobnych incydentów,czy chuligańskich wybryków całej Organizacji Strajku Kobiet i nie bazować na tym. Tak, chodzę protestować pod Sądy, bo nie zgadzam się z uwłaszczeniową polityką PiSu wszelkich państwowych urzędów i instytucji oraz staję w obronie niezależnych sędziów i prokuratorów. Nie zgadzam się na centralizację wszystkiego- to to już przerabialiśmy. Trójpodział władzy jest podstawą demokracji, czy to się komuś podoba , czy nie. Mam poglądy liberalne i opowiadam się za poszanowaniem praw wszystkich ludzi. Proszę nie wiązać akcji, Tour de Konstytucja z KODem, który oczywiście popiera ta akcję, angażuje się w nią i słusznie. Boleję , że potężny kiedyś KOD stracił na swojej sile, ale nie obwiniałabym Mateusza Kijowskiego za wszystko, bo jak to zwykle bywa w tak wielkich organizacjach,poszło o przywództwo i śmiem twierdzić, żę zadziałały siły od środka ( taka V kolumna pisowska, która tam miała swoje macki)To było potężne zagrożenie dla obecnej władzy. Proszę mi tez nie mówić o układnych słówkach. co kto podzielił tak Polaków, ze patrzeć na siebie nie mogą i skaczą sobie do gardeł?? Kto na miesięcznicach smoleńskich i z sejmowej mównicy wyzywał ich od morderców, złodziei,komunistów,gorszego sortu.Dziwi się Pan na osiem gwiazdek? Ja nie. Ludzie już maja dosyć. Nawet w PRLu ,kiedy rządzili komuniści nie było takich podziałów- to pokłosie retoryki Kaczyńskiego. Tak podzielił naród, bo wiedział, ze podzielonym łatwiej się rządzi.Proszę tyle nie krytykować zza monitora, ale być tam, gdzie powinien być każdy obywatel, gdy ktoś burzy to wszystko o co wcześniej inni walczyli.
Tadek19.09.2021, 16:14
Moze sie cos zdarzyc bez Jagny ?
Ten obwozny cyrk jej nie wystawil ?
Wszak olimpiady czas zaczac.
U Krasa19.09.2021, 16:10
Takich tlumow ten rynek nie pamieta.od dekad.
Najwyrazniej patron, niejaki przezacny Kijowski , zre ten kod od srodka.
Btw, wciaz pozostaje pytanie : gdzie jest alimenciarz ?
Wektor19.09.2021, 16:08
Cytat Agnieszki Holland: "Walczymy o to, żeby było tak, jak było".

Gdyby nie nasza opozycja nie byłoby tematu w UE o naszej rzekomej niepraworządności.
Oni donoszą i wręcz proszą o sankcje, tamci chętnie podchwytują temat, bowiem każda
okazja jest dobra, aby narzucić swoją dominację. Woleliby mieć w Warszawie rząd
spolegliwy, który posłusznie wypełniałby ich polecenia i do tego dążą. Nie o żadną
praworządność tu chodzi i nie o dobro Polski, lecz o własne interesy jednych i drugich.
Trzeba ukrócić uprawianie polityki przez KASTĘ i podważanie niepodległości państwa
polskiego.

Lewicowość, która się wkradła w szeregi PO to już nie poprawność polityczna tylko NORMA.
Mam nadzieje, że powstanie na scenie politycznej w Polsce, partia liberalna z prawdziwego
zdarzenia, o której można będzie powiedzieć, że to partia LIBERALNA (Taczerowska,
która walczyła z KOMUNIZMEM razem z Reaganem), która nie ma nic wspólnego z lewactwem.
Osoby, o poglądach liberalnych, które znam od lat, nie mogą znieść tej doktryny
lewackiej, która przejmuje ster w partii. Jeśli ktoś miał wątpliwości, na czym polega
POSTKOMUNIZM, to już teraz powinien się ich pozbyć. "Tour de Konstytucja". Okazuje się
bowiem, że gdy tylko interes beneficjentów podziału wpływów po 1989 roku jest poważnie
zagrożony, to nic poza jego OBRONĄ nie ma znaczenia. Nie liczą się demokratyczne
procedury, nie liczy praworządność, nie liczy się prawda, PANDEMIA, ci ludzie
niczym MAFIA będą deptać wszystko to, czym jeszcze przed chwilą wycierali sobie usta
(KONSTYTUCJA), by ratować WŁADZĘ i WPŁYWY, by dalej ŻEROWAĆ na Polsce.

Dożyliśmy czasów, kiedy komuniści, KODomici, LewicaPO i zdrajcy Polski uczą nas
demokracji i patriotyzmu, aktywiści LGBT tolerancji, ateiści wiary, a stacja TVN
obiektywnego myślenia.

PYTANIE ZASADNICZE. Nie, jaka będzie Polska, tylko..., czyja będzie Polska?
Drodzy mieszkańcy, nie dajcie się oszukać nadzwyczajnej KAŚCIE i totalnej opozycji.

PS.
Już myślałem, że jestem sam na polu bitwy, a tu proszę :). Do @G.R. Popieram. I innych
komentatorów niedających się ściemnić. Dziękuje za ten głos niezależny, dla mnie to
bardzo ważne.
Kociuba19.09.2021, 16:02
"Dzień po przegranych wyborach powołaliście KOD, który bronił demokracji przed czym? Przed tym, że przegraliście wybory. Jeszcze rząd palcem w bucie nie kiwnął, a już jacyś ludzie zaczęli bronić demokracji.
-Dorabiacie później do tego ideologię ? Jakieś groteskowe gesty z konstytucją na tęczowym tle. Przypominam, że konstytucja mówi, iż małżeństwo jest związkiem kobiety i mężczyzny. Więc średnio to wam pasuje." To fragment przemówienia D. Sośnierza. Tłum zaczyna wymachiwać kartonikami z napisem" konstytucja" jak to nie pomaga i dalej Sośnierz ich punktuje to zaczynają drzeć się "kontytucja,kontytucja!"
Malgorzata19.09.2021, 15:50
Pani Mikolajska, robi mi się niedobrze kiedy czytam pani komentarze. Prosze przeczytać swoje teksty i spojrzeć na nie jak na cudze, wtedy zobaczy pani w jaki sposób pani odnosi się do tych którzy maja inne zdanie, jak ich pani obraza i jak bardzo jest pani agresywna słownie. Życzę pani aby pani znalazła w sobie odrobine tej kultury, której pani oczekuje od adwersarzy
JOANNA19.09.2021, 15:00
Pani Grażyno dziękuję za Pani postawę i poniekąd odwagę w tym mieście, brawa!
Grażyna Mikołajska19.09.2021, 14:59
@ niespotykanie spokojny człowiek.Moze zmień sobie na " Niespotykanie głupi człowiek. KOD- czyli Komitet Obrony Demokracji,a do demokracji zaliczamy również wolne ,niezależne od władzy Sądy, niezależne od władzy media- bo każdy ma prawo znać prawdę, a nie tylko propagandę władzy.To są podstawy państwa demokratycznego,które są niszczone przez obecną władze i o to KOD walczy- o demokratyczne prawa. Kiedyś był KOR- polska organizacja opozycyjna sprzeciwiająca się polityce władz PRL, broniąca praw robotników, dzisiaj jest KOD -który również sprzeciwia się łamaniem podstawowych praw Polaków przez obecną władzę.Jeżeli Ty potępiasz KOD to znaczy, że juz uległeś całkowicie propagandzie władzy. Pamiętaj, Ci ludzie walczą o Twoje, moje, nasze prawa i nie obrażaj ich, bo są wśród nich ludzie, którzy działali w KOR-e.ludzie dzięki którym między innymi nie jesteśmy dzisiaj pod putinowskim butem. Ktos kto kojarzy KOD z jakimś lewactwem itp , ma małą świadomość społeczną , obywatelską, polityczną i jest już zdominowany przez PRL- PiS. Uważaj, bo historia lubi zataczać koło.Nie podoba Ci się Bruksela? Ciekawe, pewno wolisz kierunek wschód. Ja nie, bo żyłam w PRLu i nie było tak, że miałam paszport w szufladzie i jeździłam do krajów europejskich na dowód osobisty, nie było tak, że mogłam uczyć się i pracować legalnie w krajach zachodnich Europy. Paszport załatwiało się długo i z łaską - jak miałeś znajomości u władzy to go dostałeś, jak się jej nie podobałeś to mogłeś sobie jeździć palcem po mapie. Nie podskakuj, bo może przyjść taki czas, że zatęsknisz za Brukselą , za UE jak trafisz pod putinowski but, co wcale nie jest takie niemożliwe zważywszy na geopolityczne położenie Polski, na politykę PiSu- skręcającą z Węgrami na wschód. Pamiętaj, ze graniczymy z Białorusią i Rosją , a ci sobie coraz śmielej pozwalają . Komuś przeszkadza średnia wieku ludzi , którzy biorą udział w tej akcji? Mnie nie przeszkadza. Ja jestem pełna podziwu i szacunku dla nich i wstydzę się , ze nie ma Was- młodych- ale pamiętajcie- wolność nie jest dana raz na zawsze. Wśród tych tu ludzi jest pewna Pani, wspaniała Kobieta,która w latach siedemdziesiątych owdowiała i była w trudnej sytuacji materialnej z dwójką małych dzieci a mimo to roznosiła bibułę , ryzykowała,a z mąki zamiast klusek dla dzieci robiła klej do plakatowania. Weźcie sobie to pod uwagę , wy młodzi,zadziorni prześmiewcy, którym wszystko podłożoną pod gębe na tacy i o nic nie musieliście walczyć , ani się troszczyć. Rozbuchani w dobrobycie cwaniaczki
WOLNY POLAK19.09.2021, 14:58
"wolni ludzie, wolne sądy, wolne wybory"

Więc dlaczego lewackie środowiska chcą przymusu szczepień ?!?!?!
Przecież to wbrew KONSTYTUCJI ?!?!

Moim zdaniem to tak, jakby podcierać sobie konstytucją 4 litery.
Mam takie wrażenie, że tak naprawdę, nawet nie wiecie o co chodzi z tą Konstytucją, tylko, wykonujecie czyjeś polecenia, komu "BARDZO" zależy, aby zniszczyć NARÓD POLSKI !!!

Czy to przypadek, że za szczepieniami jest CAŁE LEWACTWO, działające na szkodę Polek i Polaków ?!?!
PIS - za obowiązkowymi szczepieniami
PO - za obowiązkowymi szczepieniami
SLD - za obowiązkowymi szczepieniami
PSL - za obowiązkowymi szczepieniami
HOŁOWNIA - za obowiązkowymi szczepieniami

Zmuszają ludzi do szczepień!!!!
A sami albo się nie szczepią, albo przyjmują PLACEBO !!!!!!

Tymczasem 47 SENATORÓW PIS
12 przyjęło PLACEBO !!!!
35 NIEZASZCZEPIENI !!!!!

Tymczasem SENATOROWIE PO
przynajmniej 2 lekarzy przyjęło PLACEBO !!! (sprawdźcie sobie!!!)

A posłowie ?!
Zapytajcie swoich posłów i sprawdźcie ich dane w ministerstwie, bo to MY NARÓD POLSKI jesteśmy ich PRACODAWCAMI i chcemy wiedzieć;
CZY NASI POSŁOWIE I SENATOROWIE SIĘ ZACZSZEPILI ?!?!?

Przecież to Ci posłowie, domagają się aby pracodawca miał wgląd w nasze dane WRAŻLIWE !!!!!
Jako PRACODAWCA posłów i senatorów RZĄDAM !!!!
PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI ILU TAK NAPRAWDE POSŁÓW I SENATORÓW SIĘ ZASZCZEPIŁO ?!?!
Henryk19.09.2021, 14:58
Konstytucja ta? A pis wasz ukochany od klilu lat sobie d***e tym wyciera.
Przykład?
Chociażby maseczki
Lockdowny
Trybunał i wiele wiele innych

Ten dokument to fikcja
"Silni wobec słabych, słabi wobec silnych"
Paligup19.09.2021, 14:49
Po drugim zdaniu pani żałosnych pretensji od razu panią polubiłem. Cytuję" Trudno robić z kogoś idiotę jak już nim jest" Kurtyna, oklaski
88819.09.2021, 14:40
@gugus
Wszyscy normalni pojechali demonstrować jako lekarze bo tam płacą za udział w demonstracji 75zl/h.
Polak]19.09.2021, 14:26
Precz z komuną.
G.R.19.09.2021, 14:26
Pani Grażyno.
Raczej sugerowalbym się zastanowić, czemu od tylu lat nie porwaliscie za sobą tłumów, czemu poparcie partii opozycyjnych od wielu lat zaczyna się od miejsca drugiego w dół, czemu większość z uczestników to emeryci i do tego większość to jedne i te same osoby. Przypominam, że są kraje w których nie ma konstytucji...i funkcjonują. Jedna z małych podpowiedzi : kojarzenie z takimi osobami jak Kijewski, Lampard, Gaweł i inni sukcesu nie przyniosą. Sprawa zbiórki słynnego kierowcy Cinquecento, niszczenie kościołów, jakieś harce na granicy robiąc dobrze Łukaszence, obrażanie żołnierzy i funkcjonariuszy publicznych, hasła typu spierd....c, wypiera...c wznoszone na waszych wiecach, gdy były one jeszcze liczne po zmianie prawa aborcyjnego. Cokolwiek zaczęły robić te KODY, Obywatele,strajki kobiet i inni to na ogół kończyło się jakimś niesmakiem. Ja czasem myślę, że sporą część ludzi to wam sam Kaczyński podsyła. Pisze to jako osoba która od około 14 lat nie wzięła udziału w żadnych wyborach i nie popieram nikogo, kto w tym sejmie zasiada. Jedyne czego państwu i waszym przeciwnikom życzę to wzajemnego szacunku.
kacze jajo19.09.2021, 14:13
Trzeba zlikwidowac tvp info i wiadomosci w tvp.Takich klamsw szczucia to nawet komunisci nie robili.
WOLNY POLAK19.09.2021, 13:44
Pozdrawiam cieplutko Panie i Panów emerytów na wiecu.
Średnia wieku, mówi wszystko
obserwator19.09.2021, 13:41
"wolni ludzie
wolne sądy
wolne wybory"

Plakietki z tym napisem są zaprzeczeniem tego, co robi lewica. Dziwne, bo to LEWICA najbardziej skanduje te hasła, które moim zdaniem są im zupełnie obce.

Lewactwo może negować katolika, niszczyć świątynie itp. itd. ale...................... kiedy to katolik powie coś, nie zupełnie obraźliwego, ale nie po myśli lewactwa, to wszyscy, łącznie z mediami rzucają się na niego jak hieny.

O CZYM TO ŚWIADCZY ?!?!
niespotykanie spokojny człowiek19.09.2021, 13:29
Apolitycznie?Jak sędziowie chcą protestować to niech to robią sami,a nie wyręczać się kodziarstwem.A tak na marginesie to w Nowym Targu nie działa kasta?Wolne Sądy od takich sędziów!Do roboty albo na emeryturę,a tour de konstytucja to w Brukseli uprawiać!
MF19.09.2021, 13:19
A gdzie KIjowski??????
kulawy koń19.09.2021, 13:13
Tylko frajerzy wierzą w demokrację.
Grażyna Mikołajska19.09.2021, 13:12
@ Paligup epo, gugus, żałosne. Trudno robić z kogoś idiotę jak już nim jest. Ja uczestniczę i uczestniczyłam w wydarzeniach Tour de Konstytucja i się tego nie wstydzę. Chętnie czynnie pomagam w tym wydarzeniu.Byłam z Zakopanem, byłam wczoraj w Nowym Targu i cóż mogę powiedzieć..... Wstydzę się za takich jak Ty właśnie Paligupie. Jestem przerażona brakiem świadomości wielu górali,jeżeli chodzi o Konstytucję Przykład? Odpowiedź Pani której próbowałam wręczyć darmowy egzemplarz Konstytucji:' "Jak to jest Konstytucja PO, to ja nie wezmę, mnie interesuje tylko konstytucja PiSu"- Nie proszę Pani, to jest nasza polska Konstytucja- wszystkich Polaków. Konstytucja jest jedna, Przykład drugi: "A co to Pani mi daje? Jakąś unijną konstytucję !! Precz z unią !!"- nie odpuszczam i dowiaduję się po chwili rozmowy, ze Pani pracuje w Niemczech i przyjechała na weekend do domu. Świetnie mówię- ale czy Pani zdaje sobie sprawę, ze jeżeli wyjdziemy z UE- to Pani nie będzie mogła legalnie pracować w Niemczech? W Zakopanem pewien młody góral zrobił gest podtarcia się wręczoną mu Konstytucją - opadły mi ręce.To tylko kilka przykładów, tych smutnych, bo było ich naprawdę wiele. O czym to świadczy? Właśnie o tym, że takie wydarzenie jak Tour de Konstytucja jest bardzo potrzebne.Polacy powinni znać swoje obowiązki i prawa, bo narodem , który ich nie zna, władza ( kazda władza) łatwo może manipulować. Do epo. - To inicjatywa obywatelska, apolityczna. Cel uświadomienie Polaków o ich prawach i obowiązkach- jak wyżej napisałam wielu nie ma o nich pojęcia, Przyjeżdżają zaproszeni prawnicy, politolodzy-którzy jasno tłumaczą jej zapisy . Możesz zapytać o wszystko i wyrazić swoje opinie Do gugus- nie martw się - Ty ani żaden podatnik nie płaci- Projekt organizowany jest przy wsparciu Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca. Wiesz, kim był Henryk Wujec?- Nie? - to przeczytaj sobie w Wikipedii- bo śmię twierdzić, ze nie wiesz. Ciekawe Twoje pytanie- " Gdzie jest młodzież?"- właśnie . Gdzie?? - to następny powód, że taka akcja jest potrzeba. Było parę rozgarniętych i świadomych dziewcząt i chłopców, ale z tymi przypadkowymi rozmawialiśmy nie tylko o Konstytucji- dobrze było poznać ich spojrzenie na świat, Polskę , uczestnictwo w UE, szczepienia- o czym tez chcieli rozmawiać. Były również miłe rozmowy. Wszystkim tu krytykującym, ignorantom, kpiarzom- podpowiem przeczytajcie Konstytucję i nie kompromitujcie się takimi wpisami. Pozdrawiam
88819.09.2021, 13:08
Śmiechu warte :))) 95% to gapie z drogi zatrzymali się popatrzeć na gupków...
Ewka19.09.2021, 13:02
Czy ktoś z komentujących był na spotkaniu? Czy słowo Konstytucja coś dla Was znaczy? Może warto byłoby oprócz komentowania artykułu go przeczytać! A dla szukających "kto za to płaci", może niektórzy robią coś za darmo, tylko dlatego, że im zależy?
pan obserwator19.09.2021, 12:50
Widze tłumy stale zaangażowanych emerytów w większości z Zakopanego, brawo Nowy Targ...
Anty Bolek19.09.2021, 12:32
Ale tłumy .
epo19.09.2021, 11:48
Robi się wszystko aby tylko coś się działo . Nie ważne jak , po co - aby jednak tylko zaistnieć - pytanie nasuwa się jedno - czemu , czy komu ma to służyć , jaki cel , czyja korzyść - a argumenty ?
gugus19.09.2021, 11:41
kto palaci za to gzie jest mlodziez?
Żałosne19.09.2021, 11:32
A gdzie Wałęsa ?? ;)
Ze swoją koszulką kon sty tu cja ;)
lb19.09.2021, 11:29
najważniejsze prawo, póki unia nie stwierdzi inaczej :)
ocenka z Krakowa19.09.2021, 11:17
Brawo za edukacje górali
Paligup19.09.2021, 11:10
Po przeczytaniu i obejrzeniu zdjęć uważam, że chcecie zrobić ze mnie idiotę.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl