28.02.2022, 18:47 | czytano: 5112

W marcu PKP wznawia roboty na podhalańskim odcinku linii kolejowej

Zdjęcie ilustracyjne / archiwum Podhale24
Kontynuowane będą prace na trasie Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane.
1 marca ruszają kolejne prace na linii z Krakowa do Zakopanego. Rozpocznie się budowa dwóch, dodatkowych przystanków - Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki.
Budowlańcy wracają do prac na torach od Suchej Beskidzkiej do Zakopanego. Tę kolejną fazę robót przewidziano do 29 czerwca br. Dzięki pracom, podróżni zyskają zmodernizowany peron na przystanku Rokiciny Podhalańskie, zapewniający lepszą dostępność i komfort. Roboty obejmą również stację Zakopane.

Na przebudowywanej trasie wymieniane będą m.in. tory na odcinkach: Sucha Beskidzka - Maków Podhalański, Skawa - Chabówka i Chabówka - Raba Wyżna. W zakresie prac są również urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz 22 obiekty inżynieryjne, w tym 2 mosty: w Suchej Beskidzkiej i Jordanowie. Bezpieczeństwo i sprawność trasy zwiększy modernizacja 9 przejazdów kolejowo-drogowych, min. w Makowie Podhalańskim, Osielcu, Skawie, w Rokicinach Podhalańskich.

Od wtorku 1 marca za pociągi dalekobieżne Intercity, m. in. z Warszawy i Trójmiasta oraz za pociągi Polregio będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków - Zakopane. Autobusy zastępcze pojadą także na odcinku Skawina - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona za pociągi Polregio, relacji Kraków Główny - Sucha Beskidzka.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji jest łatwiejszy dostęp do kolei, komfortowe stacje i przystanki.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK, r/
Może Cię zainteresować
komentarze
z tąd03.03.2022, 13:24
@Jasiek.Kiedyś miałem małe dzieci,radziłem se bez wind,komputerów,komórek przed oczami,,,latałem,, .Ja żyję a twoje dzieci?I co?
mhm01.03.2022, 10:17
Nareszcie można dojechać do pracy bez korków ;)
Jasiek01.03.2022, 07:58
@z tąd. Wyobraź sobie, że masz małe dziecko w wózku, a drugie nieco większe prowadzisz za rękę i "fruwasz" po schodach nad torami, bo winda nie działa. Inwestorzy projektują nowoczesne rozwiązania, które później nie działają, bo utrzymanie jest za drogie. A w zamyśle unowocześniona linia kolejowa ma zachęcić ludzi, żeby zrezygnowali z samochodów. I co?
z tąd01.03.2022, 07:22
@żona pana Andrzeja.Ale obłożenie tych wind na dworcu przez sprawnych inaczej.....(można jak dawniej przez tory, teraz przez pół roku,zero pociągów, na drezynę z pracownikami od remontu można trafić ale to pech . Proponuje se windą w ,,wieżowcach,, pofruwać.Tam działają od czterdziestu lat.
żona pana Andrzeja28.02.2022, 22:10
Proponuję jeszcze remont czy też naprawę windy na dworcu w Nowym Targu aby podróżni, osoby starsze , niepełnosprawni mogli pokonać wysoki wiadukt. Osobiście sprawdzę.
Optymista28.02.2022, 21:22
Poprawić bubla z Zaskalu na którym wieszają się długie pojazdy a zespoły orają po asfalcie
z tąd28.02.2022, 21:19
Remont torów,mniejsze korki na Ludżmierskiej i to jest dobra wiadomość.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl