03.03.2022, 12:40 | czytano: 5753

PKP zawiesza połączenia kolejowe do Zakopanego. Stacja końcowa zostanie przeniesiona na Spyrkówkę

Fot. Urząd Miasta w Zakopanem
Ruszają duże prace kolejowe na terenie miasta. Wiązać się to będzie z zawieszeniem połączeń kolejowych do Zakopanego. Żeby jednak utrzymać pociągi w okresie wakacji, konieczna jest budowa tymczasowej stacji kolejowej na Spyrkówce.
W Urzędzie Miasta w Zakopanem odbyło się spotkanie dotyczące rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej na terenie miasta wraz z kompleksowym remontem stacji kolejowej. W ramach tej inwestycji poziom stacji kolejowej zostanie obniżony, co pozwoli pasażerom na bezpieczne i komfortowe wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Dodatkowo zostaną wydłużone perony, co umożliwi obsługę długich składów pociągów, zostaną również przebudowane wiaty peronowe. Inwestycja ta, planowana przez PKP PLK S. A, powiązana jest z prowadzoną już przez miasto budową Centrum Komunikacyjnego.
Prace przygotowawcze rozpoczną się już od marca, co wiąże się z całkowitym zawieszeniem połączeń kolejowych do Zakopanego. Wiedząc jednak, jak wielką popularnością cieszą się połączenia kolejowe do Zakopanego, zwłaszcza w sezonie letnim, PKP Intercity wraz z PKP PLK przygotują stację tymczasową umożliwiającą w czasie wakacji 2022 oraz ferii zimowych 2023 ruch pociągów na tej trasie.

Stacja tymczasowa powstanie do czerwca na zajezdni kolejowej zlokalizowanej na Spyrkówce. Miasto i PKP ustalili zakres prac, które pozwolą na przeniesienie dworca. Konieczne są budować dojść, oznakowanie, schody, rampa dla osób niepełnosprawnych, perony, punkt informacji, miejsca postoju dla taksówek i transportu zbiorowego. Zaplanowany został także dojazd komunikacją miejską do tymczasowego dworca.

W spotkaniu wziął udział burmistrz Leszek Dorula wraz z zastępcą Tomaszem Filarem i naczelnikiem Wydziału Strategii i Rozwoju Andrzejem Haładyną, a także przedstawiciele PKP Intercity S. A. członek zarządu Adam Laskowski wraz z dyrektorami oraz przedstawiciel PKP PLK S.A. Dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji Mateusz Wanat.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.

Źródło: UM Zakopane, oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Pocioong17.03.2022, 23:08
Codziennie korzystam z pkp, codziennie rano jezdzi masa ludzi.
karaluch06.03.2022, 21:27
do mhm
Gdybyś choć raz jechał składem prze godziną 7 rano to byś widział ile osób jedzie. Ale lepiej peplać be pojęcia.
mhm05.03.2022, 11:41
Może i pociągami dalekobieżnymi ludzie jeżdżą w sezonie ale te Regio na trasie Chabówka - Zakopane są puste!
Jedyne co, to skutecznie blokują miasto na Ludzimierskiej.
Tą sieć połączeń trzeba by jakoś rozreklamować, żeby zaczęła na siebie zarabiać. Tak to jest tylko marnotrastwo i psucie nerwów nowotarżaninom.
A co to samej Ludzimierskiej - widziałem tu wiele debat o tunelach czy objazdach drogi ale nikt nie wpadł na pomysł, że prościej by było puścić tory dołem lub górą. Co za problem zrobić później perony pod ziemią albo na górze?
pasażer03.03.2022, 20:32
Do 2023 podróż z Krakowa do Zakopanego w około 2 godz? Chciałbym to zobaczyć. Obecnie jest to prawie dwa razy tyle, a do 2023 pozostał mniej niż rok. Mydlenie oczu, wydawanie kosmicznych pieniędzy, i nic się nie zmienia, a obiecać można wszystko. Trasa idzie śladem sprzed około 150 lat, krętym, wąskim i górskim. Pociągi nigdy nie będą jeździć tam tak szybko.
z tąd03.03.2022, 15:01
Stoję nie raz przed szlabanami,*** na Ludżmierskiej.W Intercity może z dwanaście osób(pół to załoga).Regionalny to maszynista i konduktor.Pracę ma pani przy szlabanach na Ludżmierskiej.
zbig03.03.2022, 14:05
"Brawo chłopy jesteście wspaniali" ale może jakieś połączenie lotnicze z lądowiskiem na "Kroplówkach"
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl