05.07.2022, 09:33 | czytano: 6663

Autobus z dziećmi zatrzymany przez ITD. Miał uszkodzone hamulce

Fot. ITD Małopolska
Zakazem dalszej jazdy, wezwaniem mobilnego serwisu i wszczęciem postępowania wyjaśniającego zakończyła się rutynowa kontrola autobusu wycieczkowego, który wiózł dzieci z Zakopanego do Szczecina. Pojazd miał pękniętą tarczę hamulcową przy kole. Autokar przewożący dzieci wycofali tymczasowo z dalszej jazdy inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Autobus został zatrzymany do kontroli na autostradzie A4 koło Krakowa. Przewoził grupę 48 dzieci z Zakopanego do Szczecina. W trakcie oględzin ogumienia i elementów układu hamulcowego pojazdu, inspektorzy stwierdzili niebezpieczną usterkę. Przy jednym z kół była mocno pęknięta tarcza hamulcowa. Dalsze użytkowanie tarczy w takim stanie groziło jej rozpadnięciem się w trakcie jazdy oraz zablokowaniem koła.


W tej sytuacji funkcjonariusze ITD zatrzymali dowód rejestracyjny autobusu i zakazali kierowcy dalszej jazdy. Za stwierdzone zaniedbanie stanu technicznego odpowiedzialność grozi przewoźnikowi. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia 2 000 zł kary. Na miejsce kontroli przyjechał mobilny serwis. Po usunięciu usterki dzieci mogły kontynuować podróż.

Źródło: ITD, oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
sprzedawca części06.07.2022, 14:04
2000zł kary i bardzo dobrze, tarcza hamulcowa do autobusu to koszt ok 480 zł brutto, zamiast kupić nową tarcze albo nawet dwie zapłaciłby mniej, a tak to, zapłaci karę i musi kupić tarcze, ale dooszczędzał busiarz.
sprzedawca części06.07.2022, 14:04
2000zł kary i bardzo dobrze, tarcza hamulcowa do autobusu to koszt ok 480 zł brutto, zamiast kupić nową tarcze albo nawet dwie zapłaciłby mniej, a tak to, zapłaci karę i musi kupić tarcze, ale dooszczędzał busiarz.
Optymista05.07.2022, 22:06
Może zanim nałoży się mandat należy stwierdzić, że było to niedbalstwo. A co jeżeli usterka wystąpiła w czasie jazdy. Wady materiałowe czasami są ukryte i nie zawsze się je wyłapie w porę.
katar bezobjawowy :)))05.07.2022, 18:00
To samo miałem w Peugocie z tarczami i klockami.Produkt z dobrej firmy,kupa kasy Bos**h.Na odwrocie opakowania.Wyprodukowano w Chinach :).
Ciekawy05.07.2022, 16:08
Tarcza hamulcowa przy kole- gdzie jeszcze tarcze hamulcowe są instalowane?
przepisy ruchu coś o tym mówią?05.07.2022, 12:28
Wygląda na to ,że hałas inspektorom ITD za bardzo , albo w ogóle nie przeszkadza, a króluje on wszędzie , a szczególnie na drogach: podrasowane samochody , bez sprawnych układów spalinowych , motocykle w centrach miast bez tłumików i ich kierowcy w skórzakach i ze słuchawkami w uszach. Hulaj dusza piekła nie ma
pomyśl zanim coś chlapniesz05.07.2022, 10:45
Jestem z zawodu inżynierem i nie rozumie takiego określenia -" mocno pęknięta tarcza hamulcowa"? Jak może być lekko pęknięta tarcza hamulcowa? To albo ona jest pęknięta i stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa , albo jest słabo pęknięta i nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu. Wg . mojego skromnego myślenia , hamulce , to hamulce i nie ma znaczenia , czy są "mocno " czy słabo "pęknięte", bo zawsze są niebezpieczne dla ruchu . Tak rozważam , czy ITD nie zaczęła by np .zwracać większej uwagi na komfort jazdy pasażerów w dalekobieżnych autobusach komunikacji publicznej , gdzie przewoźnicy nie zwracają w ogóle uwagi na ten komfort , szczególnie gdy podróżują nocą, Takie linie jak Flixbus już nie odbiegają od europejskich standardów , ale inni maja to gdzieś .Albo jesteśmy państwem unijnym , alko nadal krajem 3-go świata ? Dobrze ze ITD sprawdza bezpieczeństwo , ale komfort także należy do szeroko pojętego bezpieczeństwa .Czyżby nie?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl