25.11.2022, 13:06 | czytano: 2700

Nowe linie autobusowe

zdj. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Do naszego województwa trafi blisko 41 milionów 400 tysięcy złotych - w ramach funduszu rozwoju przewozów na 2023 rok. Najdłuższą linię, spośród planowanych do zorganizowania z wykorzystaniem dopłaty z Funduszu Autobusowego stworzy powiat nowotarski. Będzie ona liczyła ponad 139 km długości i przebiegnie przez pięć gmin: Szczawnicę, Krościenko nad Dunajcem, Ochotnicę Dolną, Nowy Targ i Miasto Nowy Targ.
- Liczba złożonych w tym roku wniosków jest rekordowa. W ramach pierwszego naboru na 2019 rok powstało lub zostało utrzymanych 40 linii autobusowych. Rok później było to 105 linii, a w 2021 roku – 167 linii. W roku ubiegłym w ramach dwóch naborów udało się uruchomić lub reaktywować 245 linii, a łącznie przekazaliśmy kwotę ponad 37,4 mln zł. Biorąc zatem pod uwagę liczbę linii objętych Funduszem, można powiedzieć, że zainteresowanie od pierwszego roku funkcjonowania Funduszu Autobusowego wzrosło ponad sześciokrotnie – wylicza wojewoda Kmita.
W 2021 roku dofinansowanie otrzymało 47 organizatorów transportu publicznego. W roku 2023 liczba ta wyniesie blisko 70.

Wsparcie otrzyma 69 jednostek samorządu terytorialnego, które mogą uruchomić nawet 253 linie autobusowe.
W ramach wniosków złożonych w tegorocznej edycji stworzonych lub utrzymanych zostanie 195 linii autobusowych gminnych, 43 powiatowe i 15 wojewódzkich.

Gmina Biały Dunajec otrzyma dopłatę w wysokości 75,5 tys. zł, Bukowina Tatrzańska blisko 840 tysięcy, Ochotnica Dolna ponad 35 tys. zł. Powiat nowotarski ponad 1,6 mln, a tatrzański 1,7 miliona zł.

s/
Może Cię zainteresować
komentarze
z Rabki27.11.2022, 19:03
Ciekawe ile dofinansowania dostaną przewoźnicy z Rabki-Zdrój? Sądząc po tym czym jeżdżą to pewnie nic :-(
Pasażerka26.11.2022, 17:07
Proszę dać szansę kolejnym przewoźnikom z N.T do Zakopanego. Żółta linia jeździ rzadko i jest ptzepelniona
Zorza25.11.2022, 15:04
Mogliby zrobić trasę na linii Nowy Targ - Szaflary - Zaskale - Ludźmierz i do Nowego Targu z powrotem przez Grel.
pas25.11.2022, 13:37
Busiarstwo jak było tak będzie. Do cywilizowanego transportu publicznego na Podhalu daleko. A o tym jak to jest beznadziejne świadczy też "jakość" usług i obsługi MZK
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl