14.06.2017, 11:49 | czytano: 1064

Nowy Opel Insignia jest w doskonałej formie

Jak przystało na flagowy model, oparte na nowej architekturze, bezkompromisowo przestronne nadwozie utrzymane w sportowo-eleganckiej stylistyce coupé oferuje wzorowy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Samochód zapewnia także wiele przyjemności z jazdy.
Druga generacja Insignii imponuje nie tylko niezwykłą sylwetką i przyjazną atmosferą wnętrza, ale także inteligentnymi technologiami, począwszy od wyznaczających trendy matrycowych reflektorów poprzez zaawansowany system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego po nowoczesne systemy wspomagające kierowcę i udoskonalony wyświetlacz HUD.
Ponadto Insignia, jak każdy Opel, jest wyposażona w pierwszorzędne opcje łączności pozwalające na zintegrowanie smartfona z pokładowym systemem multimedialnym, a także w nowy moduł Opel OnStar z funkcją osobistego asystenta umożliwiającą między innymi skorzystanie z pomocy doradcy OnStar przy rezerwacji pokoju w hotelu oraz wyszukaniu parkingu. Reasumując: nowy Opel Insignia zachwyca wspaniałą zwrotnością i precyzją prowadzenia, większą przestronnością oraz doskonałym stosunkiem wartości do ceny, co czyni go poważnym rywalem nawet dla modeli marek premium.

Nowa Insignia jest również pierwszym Oplem dostępnym z inteligentnym napędem na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego czyli indywidualnie przekazywaną mocą na poszczególne koła, ośmiobiegową przekładnią automatyczną i kamerą 360°. Dzięki turbodoładowanym silnikom nowej generacji, masie - w zależności od wersji - obniżonej nawet o 200 kilogramów oraz niżej osadzonemu fotelowi kierowcy nowe Insignia Grand Sport i Sports Tourer są jeszcze zwrotniejsze niż poprzednie modele Opla z tego segmentu oraz zapewniają wyjątkowo bezpośrednie i satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.

Nowa Insignia dba o bezpieczeństwo nie tylko kierowcy i pasażerów, oddając im do dyspozycji najnowocześniejsze systemy wspomagające prowadzenie pojazdu: to pierwszy Opel z aktywną aluminiową maską przednią, która w razie kolizji z udziałem pieszego unosi się w ciągu milisekund, aby zwiększyć dystans między człowiekiem, a twardymi elementami w komorze silnika. Taki mechanizm znacznie poprawia ochronę pieszego przed poważnymi urazami.

„Firma Opel modelem Insignia po raz kolejny dokonuje wielkiego wyczynu. Nasz nowy flagowy model jest bogato wyposażony w nowoczesną technologię dla każdego. Poszczególne rozwiązania oferowane w przystępnej cenie zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Żaden inny samochód w klasie Insignii nie może pochwalić się tyloma supernowoczesnymi technologiami. Skonstruowaliśmy samochód lżejszy, zwrotniejszy i zapewniający fantastyczne wrażenia z jazdy. Projektantom wersji Grand Sport i Sports Tourer udało się stworzyć wyjątkowe połączenie elegancji i sportowego charakteru, którego pozazdrościć mogą nawet droższe modele wyższych klas” - powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.

Nowość rynkowa ma więc wszelkie szanse, aby odnieść jeszcze większy sukces niż Insignia pierwszej generacji — „Samochód Roku 2009” sprzedany w liczbie 900 000 egzemplarzy. Nowe Ople Insignia Grand Sport i Sports Tourer zaprezentowały swoje atuty publicznie po raz pierwszy na premierze zorganizowanej w ramach Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.

W nowej Insignii Grand Sport widać wiele nawiązań do sportowej sylwetki modelu Monza Concept, ale w Insignii Sports Tourer pokrewieństwo to jest jeszcze wyraźniejsze. Nowość rynkowa prezentuje się dużo zgrabniej i bardziej sportowo. Proporcje sylwetki zostały wzmocnione wydłużonym rozstawem osi, skróconym przednim zwisem oraz poszerzonym rozstawem przednich i tylnych kół. Charakterystyczne dla wszystkich Opli przetłoczenie rozpoczynające się na przednich drzwiach i biegnące ku tyłowi ukierunkowuje wzrok przy spoglądaniu na sylwetkę pojazdu. Chromowana listwa nad bocznymi oknami, bezpośrednio inspirowana kultową stylistyką Monzy Concept, dynamicznie przechodzi w klosz tylnych świateł LED i optycznie obniża sportowe nadwozie Insignii Sports Tourer o wysokości zaledwie 1483 milimetrów, nadając mu jeszcze bardziej sportowy wygląd. Srebrne relingi dachowe również wskazują na wysoki poziom stylistyczny samochodu.

Dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest widoczna również we wnętrzu nowej Insignii. Podobnie jak nadwozie, kokpit wyraźnie odzwierciedla filozofię projektowania Opla, czyli „połączenia rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją”. Kierowca siedzi o 3 centymetry niżej w porównaniu z pierwszą generacją modelu. Daje mu to poczucie większej integracji z pojazdem i zapewnia bardziej sportowe, bezpośrednie i intensywne wrażenia z jazdy. Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Wyświetlacz projekcyjny podkreśla cyfrowy charakter przyrządów, natomiast pozbawiony ramek ekran dotykowy zaawansowanego systemu IntelliLink wyróżnia się szczególną, „techniczną” estetyką. Wiele ustawień reguluje się właśnie przez ekran dotykowy, co ułatwia współpracę człowieka z pojazdem. Konsola środkowa została podzielona na trzy strefy funkcjonale z odpowiednio pogrupowanymi elementami sterowania, aby ułatwić i zwiększyć intuicyjność obsługi.

Zmienione proporcje i większą przestronność docenią szczególnie osoby podróżujące z tyłu auta. Imponująco prezentuje się bagażnik Insignii Grand Sport o pojemności 490 litrów z możliwością powiększenia do 1450 litrów. W nowym kombi Sports Tourer maksymalna pojemność wynosi 1665 litrów, czyli o ponad 130 litrów więcej w porównaniu z poprzednim modelem. Opcjonalne panoramiczne okno dachowe o wymiarach 1400 x 860 milimetrów, sięgające aż nad głowy pasażerów tylnej kanapy, zapewnia wspaniałe widoki.
W Sports Tourer nie brakuje praktycznych rozwiązań: ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest funkcja otwierania klapy bagażnika ruchem stopy, bez dotykania samochodu. W egzemplarzach wyposażonych w system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, żeby klapa bagażnika sama się otworzyła. Powtórzenie tego ruchu powoduje opuszczenie i zamknięcie klapy. Pomysłowy system wykrywa ewentualne przeszkody i w razie potrzeby zatrzymuje mechanizm. Warto zwrócić uwagę na nowość dotyczącą wlewu paliwa: w Insignii nowej generacji nie ma już tradycyjnego zakręcanego korka. Teraz napełnianie zbiornika jest łatwiejsze, szybsze, a przede wszystkim nie brudzi rąk.

Nowa Insignia jest tak dynamiczna, na jaką wygląda. W chwili wprowadzenia na rynek samochód będzie dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń biegów najnowszej generacji. Zostały one zaprojektowane pod kątem jak najniższego zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach. Testy przeprowadzone zgodnie z procedurą światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich wykazały, że zużycie paliwa w pojazdach z silnikami, które będą prawdopodobnie najczęściej wybierane przez nabywców nowej Insignii czyli benzynowym 1.5 turbo i wysokoprężnym 1.6 CDTI udało się obniżyć o 3 do 10% w porównaniu z analogicznymi wersjami doczasowego modelu.

Nowa Insignia imponuje nie tylko najnowocześniejszymi rozwiązaniami w zespole napędowym, lecz także bardzo zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę i funkcjami zwiększającymi komfort. Żaden inny model w tym segmencie nie oferuje tylu inteligentnych technologii, co nowa edycja flagowego Opla.

Jednym ze szczególnie zasługujących na wyróżnienie elementów wyposażenia jest druga generacja innowacyjnych i obsypanych nagrodami adaptacyjnych reflektorów matrycowych LED IntelliLuxŸ, które teraz składają się z 32 segmentów LED — to dwukrotnie więcej niż w Astrze — i spełniają funkcję świateł drogowych. Większa liczba segmentów LED umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej płynne przełączanie trybów pracy. Aby poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie firmy Opel zaopatrzyli matrycowe reflektory LED IntelliLuxŸ nowej Insignii w innowacyjną funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. Ponadto specjalny punktowy reflektor LED w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów.

Samochód jest już dostępny w salonie Marimex - podhalańskiego dealera marki Opel. Klienci już mogą składać zamówienia na nowy flagowy model Opla: limuzyna Grand Sport jest dostępna w cenie od 99 900 zł, a za podstawową wersję kombi Sports Tourer trzeba zapłacić 103 900 zł. Wkrótce u dealera pojawi się także samochód do jazd testowych co pozwoli samemu przekonać się, jaka jest nowa Insignia a już 23-25 czerwca odbędzie się w salonach Opla oficjalny debiut - Wielka Gala Insignii.



oprac. wo. na podst. materiałów prasowych
komentarze
jo14.06.2017, 13:27
pikne kielo cud.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl