02.07.2018, 12:44 | czytano: 1421

Ford znalazł sposób na dziury

Dziurawe drogi to nie tylko polski problem. W całej europie jakość dróg, szczególnie po ostatniej srogiej zimie pozostawia wiele do czynienia a dziury obniżają komfort podróży o narażają nas na koszty napraw i szybsze zużycie samochodu.
Z problemem tym zmierzył się Ford który w najnowszym Focusie proponuje innowacyjny system wykrywania dziur. System rozpoznaje, kiedy koło wpada w wyrwę i dostosowuje pracę zawieszenia tak, aby amortyzować siłę uderzenia.
Dzięki temu, koła i opony nie przenoszą aż tak dużej siły uderzenia podczas przejazdu przez wyboje. Tylne zawieszenie może reagować nawet szybciej niż przednie. Otrzymuje sygnał z przedniego koła i ostrzega tylne, zanim wjadą do dziury. To wszystko dzieje się w ułamku sekundy.

 „Nasi inżynierowie zawsze szukają najgorszych dróg, aby gruntownie przetestować zawieszenie. Jednak ostatnio zauważyliśmy, że to dziurawe drogi znajdują nas” - powiedział Guy Mathot, kierownik działu dynamiki modelu Ford Focus. „Wyboje to problem, który nie zniknie w najbliższym czasie, ale dzięki zaawansowanej technologii zawieszenia w nowym Focusie udało nam się zmniejszyć ich wpływ.”



Całkowicie nowy system Kontroli Tłumienia Drgań (CCD) w nowym Fordzie Focusie jest oferowany opcjonalnie. Ta zaawansowana technologia, co 2 milisekundy monitoruje elementy zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego oraz dostosowuje pracę zawieszenia pojazdu do stanu nawierzchni, przez co zapewnia większy komfort i płynność jazdy. Jak sprawdzi się ten system w praktyce na naszych podhalańskich dziurawych drogach? Chętnie sprawdzimy to dla Was kiedy Ford zaprosi nas na testy!


wo/ materiały prasowe Ford Motor Company