22.04.2021, 15:58 | czytano: 3808

Dużo firm zainteresowanych rozbudową węzła S7 Pcim

Aż 11 firm złożyło oferty do przetargu na rozbudowę węzła Pcim, w ciągu drogi ekspresowej S7. Najtańsza oferta wpłynęła od Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „LIMDROG", które wyceniło prace na 2 798 250 zł, a najdroższa od firmy COLAS Polska, z ceną 4 848 621,21 zł.
Oferty złożyli:
1. Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „LIMDROG", koszt 2 798 250 zł,

2. Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, 2 920 669,16 zł,

3. SARIVO Infrastruktura, 3 282 539,30 zł,

4. EUROVIA POLSKA, 3 297 389,69 zł,

5. Firma Inżynieryjno – Budowlana „ F.I.B. TALAGA ”, 3 493 535,15 zł,

6. Berger Bau Polska, 3 539 892,09 zł,

7. ZIBUD, 3 543 428,16 zł,

8. AG SYSTEM, 3 661 710 zł,

9. Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL, 4 081 823,88 zł,

10. Strabag Infrastruktura Południe, 4 299 180,92 zł,

11. COLAS Polska, 4 848 621,21 zł.
Zakres inwestycji:

W ramach inwestycji przebudowane zostanie czterowlotowe skrzyżowanie łącznic węzła drogowego Pcim S7 z drogami gminnymi i czterowlotowe skrzyżowanie (starodroża DK7) z drogami gminnymi na rondo sześciowlotowe, z jezdnią wokół ronda. Jezdnia będzie miała 6 m szerokości. Dodatkowo wykonane zostanie odwodnienie terenu wraz z przebudową przepustów i oświetlenia ulicznego. Powstanie także oświetlenia tarczy ronda.



Roboty budowlane mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Do czasu realizacji prac nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Stan istniejący:

Aktualnie w rejonie łącznic węzła drogowego z drogami gminnymi i starodrożem DK7 tworzą się zatory drogowe, ponieważ brakuje odpowiedniej powierzchni akumulacji ruchu pomiędzy zlokalizowanymi blisko siebie skrzyżowaniami. Odległość pomiędzy nimi wynosi około 25 m.

Wybudowanie rondo wpłynie na poprawę płynności ruchu w tym rejonie oraz bezpieczeństwa uczestników ruchu, zarówno kierowców, jak i pieszych.

W lipcu 2018 r. podpisane zostało porozumienie o współpracy pomiędzy GDDKiA a gminą Pcim. W myśl porozumienia po stronie gminy Pcim było przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę, a po stronie GDDKiA jest realizacja zadania.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
komentarze
fred02.05.2021, 16:28
Powinna wygrać firma najlepsze bo co tanie to wieksze koszta.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl