04.07.2017, 20:24 | czytano: 16255

Jak kierowcy radzą sobie z przejazdem przez nowotarski Rynek? Fatalnie. Zobacz film

NOWY TARG. - Nie dzieje się tu najlepiej. Widać bylejakość. Jazda większości kierowców jest nieczytelna dla innych kierujących, a to może powodować niebezpieczne sytuacje - komentuje Marek Dworak z Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Krakowie. Specjalista jest bezlitosny: - Kierowcy nie używają kierunkowskazów, przecinają linię ciągłą. Jadą za szybko.
I ma rację, bo swój komentarz buduje na bieżąco, obserwując poczynania kierowców na Rynku.
Ekipa telewizyjna TvP3 zrealizowała kolejny odcinek programu "Jedź bezpiecznie" w Nowym Targu. Zobacz - jak po zmianie organizacji ruchu - powinno się prawidłowo i bezpiecznie przejechać przez Rynek.



opr.s/
Może Cię zainteresować
komentarze
polonus12.07.2017, 17:12
Jeżdżę w Ameryce 30 lat ale będąc w Polsce nie wsiadam za kierownicę.Trzeba być mistrzem aby tam jeżdzić.Może na autostradzie to bez problemu ale w miastach i wsiach to tragedia.Psy ,krowy,rowerzyści dzieci i zwariowani kierowcy i młodzi w BMW.Kierowcy polscy to mistrzowie kierownicy!
@Kuba08.07.2017, 08:54
Bo górale to Naród Myślący i Odważny.
Głupie i nielogiczne prawo to martwe prawo.
@baca07.07.2017, 17:56
masz rację -kierunkowskaz służy do zmiany pasa ruchu .W tym przypadku tak nie jest .To co używać czy nie używać kierunkowskazu ?
Kuba07.07.2017, 13:31
Prawo ruchu drogowego oraz prawo budowlane na Podhalu się nie przyjęło :D
baca07.07.2017, 00:10
Coś nie tak!Jadę pasem gdzie mam narysowany znak,wjeżdżam na łuk /bo to nie zakręt na rondzie/nie zmieniając pasa i mam włączać kierunkowskaz?Jeszcze rozumię,że zmieniam pas, ale tak!?
Ja06.07.2017, 14:26
Przede wszystkim największym problemem jest to że autobus MZK codziennie stoi zaparkowany na zakazie przed Villą Toscanią i blokuje cały prawy pas i ciężko jest przejechać wtedy z ul.Sobieskiego na ul.Parkową a policja i MZK to zaprzyjaźnione instytucje i jest na to ciche przyzwolenie. Kiedy ktoś wreszcie zrobi z tym porządek? Napewno bardzo usprawniło by to ruch w rynku.
Prędziutko do roboty06.07.2017, 13:48
Panie Dworak proszę mi wytłumaczyć
pewnie są na to przepisy-
wjeżdżam po raz pierwszy do Rynku
jadę na wprost po zewnętrznym pasie
dojeżdżam do skrzyżowania
na jezdni jest znak poziomy- strzałka na wprost
chcę (muszę) jechać prosto
to po co mam dawać migacz w prawo ?
żeby zmylić wyjeżdżającego z podporządkowanej
może będzie chciał ustąpić miejsca i wyjedzie "robiąc miejsce"
jeśli też trafię na jadącego pierwszy raz.
Z kolei jeśli jadę po wewnętrznym pasie znaki poziome
mówią o obowiązku lewoskrętu migacz nie zaszkodzi ale czy
to wykroczenie jak go nie ma.
Prawdą jest że wbrew niektórym
zmiana z ruchu okrężnego upłynniła ruch w Rynku.
Jedyny problem to parkingi te na płycie utrudniają
jazdę - ci co wyjeżdżają z parkingu lub szukają miejsca
spowalniają i stwarzają zagrożenie (zazwyczaj się ich omija
zjeżdżając niebezpiecznie na zewnętrzne pasy)!
Parking na zachodniej pierzei potrzebny ale niejednokrotnie
paki dostawczaków ograniczają widok dla wyjeżdżających z Kolejowej.
Panie Stanisławie B. proszę pomóż rozwiązać problem lewoskrętu
z Alei na Szaflarską tak żeby wykluczyć tam niebezpieczeństwo
wypadków. Trzeba wywłaszczyć -zapłaćcie uczciwie i to zróbcie!
Miasto zrobiło rondo dla Color Parku .Teraz czas na rondo dla mieszkańców
na Szaflarskiej i Zakopiance. Zróbcie ściepę od firm z Równi Szaflarskiej
toż to też ich interes .
Fredek05.07.2017, 20:08
Polecam:Kamera z widokiem na nowotarski Rynek,tam są kurna zawodowcy a nie filmik TV3
L05.07.2017, 19:52
A może upolujemy filmikiem Nauki Jazdy jak uczą jeździć,za niedługo to może mi sie uda zrobić.
Żarłok05.07.2017, 19:49
Niech sobie pokręci film o lodach .
bukiet05.07.2017, 19:48
Właśnie ,co komu przeszkadza ze włącza kierunkowskaz,pierdołami sie zajmujecie "
esbek05.07.2017, 19:26
Chętnie wysłuchałem Pana znającego się bardzo dobrze na przepisach. Przyznam się, że po rynku jeździłem źle - według zasad ronda, ale jak widać nie tylko ja.
Widzę, że wśród komentujących to spora część doktorzy habilitowani z zakresu przepisów drogowych - szkoda, że tego nie widać na nowotarskich drogach... ;-)
...05.07.2017, 19:25
alik...ty tak po przemowie Partii Oszustów wszędzie PiS widzisz? Czy inny KODofil cię nawiedził?
Brum Brum05.07.2017, 18:59
Dzisiaj o 21:00 Na tvp3 kolejny odcinek. Pewnie prowadzący powie że światła na szaflarskiej są spoko a liczne wypadki to wina kierowców- zgadzam się z tym ale ciekawe czy ten Pan wie że te światła dawniej świrowały po zmianach ustawień i długo było czerwone dla jednych a dla innych kilka sekund zielone i ludzie głupieli poprostu
Ziom05.07.2017, 17:52
Koleś się doktoryzuje nad Rynkiem - ale nie widziałem na portalu, żeby były tu jakieś wypadki. Na szaflarską z alejami i szaflarską z zakopianką już nikt nie pojechał.
@Kaz6505.07.2017, 17:06
Oddaj czym prędzej prawo jazdy. Znaki są w tym przypadku jednoznaczne.
wasyl05.07.2017, 16:47
A ten "szanowny kierowca BMW" w niebieskim kolorze jest znany z tej szybkiej jazdy. Młodzieńcowi tatuś autko kupił to i szaleje, a nasza Drogówka jakaś taka .... niewidząca, niesłysząca ;)
SS05.07.2017, 13:14
Tia telewizja kraków pokazuje jak prawidłowo jeździć xD śmiechłem
@ss, SS to mój nick...
Piotr05.07.2017, 12:36
Cwaniaczku w bmw uważaj po 22 jak będziesz świrował kolejową i****o tym razem cię przypilnujemy !
alik05.07.2017, 12:34
"dobra zmiana" dba o kieszenie kierowców i wszystko musi r..... !
Światła na skrzyżowaniu Szaflarskiej z alejami, Rynek ! Nie może istnieć coś co jest sprawdzone przez lata.
obiektywny05.07.2017, 12:10
2:29 Czyli pojazdy jadące w koło rynku zmieniając pas ruchu na prawy aby dostać się na Kowaniec ustępują pierwszeństwa tym pojazdom które wyjechały z Szaflarskiej i są już na tym prawym pasie?
obserwator05.07.2017, 12:07
Do jojo
Choć masz pojazd z lewej strony to chyba powinieneś mu ustąpić pierwszeństwa choć z drugiej strony wydaje mi się że jest tam linia ciągła czyli pojazdy bedące w ruchu okrężnym rynku powinny Tobie ustąpić. Ech sam jestem ciekaw jak powinno być.
mieszczanin05.07.2017, 11:17
Rynek powinien być zamknięty dla ruchu samochodowego gdy tylko połączą waksmundzką z alejami! Wystarczy by Szaflarska była dwukierunkowa i ewentualnie ruch po wschodniej pierzei a trzy pozostałe zamknąć.
12305.07.2017, 11:07
BMW może by sobie tak od 22 w nocy włączyło tryb cichy w wydechu? Albo ograniczył obroty do 3 tys/min bo sam nie mieszka w tym miescie a jeszcze raz obudzi mi dziecko g****rz to mu cegłe wrzucę przez szybę.
jc vandame05.07.2017, 10:43
jakiś dziwny przypadek dlaczego nie nagrali odcinka jak na rynku po-parkowane są autobusy, stoją auta kurierów, dostawców i typu ja tylko na chwilę, i tych czekających aż zwolni sie miejsce na parkingu. Sa dni gdzie to całe pie******e tego eksperta nijak się ma bo rynek pokonujesz jak w slalomie gigancie
jo05.07.2017, 09:16
Ale gość p...
kuba05.07.2017, 08:52
mój wniosek jest taki ;
czym więcej specjalistów od bezpieczeństwa ruchu drogowego
tym więcej stłuczek i wypadków.
jo anna05.07.2017, 08:42
teraz prponuję akcję " kierunkowskaz" :) policja bedzie miała zajęcie :) ciekawe jak nastepny odcinek .
Katarzyna>z05.07.2017, 08:38
A odnośnie "słynnych" już "beemek", szczególnie tej niebieskiej. Wszyscy wiedza, wszyscy widzą i wszyscy narzekają i niektórzy się boją. Mam wrażenie, że wszyscy, poza policją. Ale przypomną sobie też wszyscy i wszyscy będa mówić " to było do przewidzenia, że wcześniej , czy później kogoś zabiją" Przecież jak taki cwaniak jeden z drugim wypadnie z tego ronda albo podleci mu dziecko to będzie biadolenie, że nikt nic nie zrobił. A ten pan z niebieskiej tak świruje i po mieście i po Lasku i pewnie wszędzie gdzie tylko jest . Ale cóż... dawniej wieś odznaczała się tylko słomą i smrodem... A dzieci biegają wszędzie.
Aleksander_05.07.2017, 08:34
Mistrz świata to jest gość który zaprojektował na Nowotarskim rynku pasy na przejściach dla pieszych. Pasy w kolorze reszty nawierzchni. Niestety nie każdy kierowca patrzy na znaki i nie wie gdzie są " zebry". A biało czarne , odróżniające się , rzucają się czasem w oczy nawet "lewusom" za kierownicą. Tak dla bezpieczeństwa...
Kaz6505.07.2017, 08:01
Będąc niedawno w Mieście sam zatrzymałem się przy wyjeździe z rynku aby ustąpić pierwszeństwa samochodom po prawej. Przejezdzajac rynek na wprost nie miałem przecież pierwszenstwa. Inni kierowcy tez zatrzymywali sie zdezorientowani na wyjedzie z rynku.
widz05.07.2017, 07:43
"Wjeżdżając z Kolejowej ustąpmy także tym wjeżdżającym z prawej strony" no prawdziwy fachowiec i znawca tematu.
Nowoczesny.pl05.07.2017, 07:23
To niech ten Pan Specjalista wyjedzie na Zakopiankę na dwa paski w jednym kierunku.
Tam jest tak, jakby wszyscy z anglii przyjechali i lewej się trzymali, prawa nitka pusta, a oni po lewej i mają wszystkich w d...
Ale ja ich lecze, oj lecze takich "angielskich pacjentów"
gov05.07.2017, 06:43
Najlepsze są parkowania na chodnikach!!! Jeszcze twierdzą, że mają prawo bo płacą podatki :) a powinni lepiej zapoznać się z przepisami kiedy mogą parkować na chodniku!!
miotonik05.07.2017, 06:29
a co tam jest takiego fatalnego,chyba to jojcenie prowaszacego
.....05.07.2017, 02:05
Kierunkowskaz na drodze(pasie) na której NIE DA się jechać prosto.... Tlumaczy zmianą kierunku ruchu..to na zakrętach 90 stopni też daje kierunkowskaz? Przecież też "zmienia" kierunek jazdy...
Kaganiec05.07.2017, 00:31
Hehe niebieskie BMW m4 brakuje jeszcze czarnego jak leci bokiem po rondach:-p
fistaszek05.07.2017, 00:20
Niepotrzebna zmiana, która służy tylko temu żeby kilku "znanych" nowotarżan, mogło sobie auto zaparkować. Zmiana zrobiona na życzenie dyrektora PZD Waniczaka.
sdsss04.07.2017, 23:46
@Jak to jest?

Eh... wystarczy ci wiedzieć że z każdej strony wjeżdżając od rynku jest STOP i to oni muszą ustąpić tobie pierwszeństwo.


Uważam że jest tu szukanie dziury, której nie ma. Dla porównania - ile i w jakim przedziale czasowym było wypadków na rynku w wyniku błędnego jeżdżenia po nim (pomijam stłuczki na X Kolejowa-Rynek i Szaflarska-Rynek), a ile było wypadków na nowoprzeorganizowanym skrzyżowaniu Szaflarska-Aleje? :) Jakieś pytania? Rynek jest niebezpieczny? Na tej kostce można zęby stracić, nikt szybko tam nie jedzie.
meeeeeeeeeee04.07.2017, 23:38
W Nowym Targu to pikuś, radzę popatrzeć na Kraków tam to jest koszmar .
kierowca04.07.2017, 22:34
Uczyłam się do prawa jazdy w 2005 roku w Nowym Targu i już wtedy nie mogłam pojąć o co w tym chodzi. Wszyscy jeździli jak chcieli, a ja miałam jeździć prawidłowo co nie było łatwe. Ale pan Marek nie zna być może historii jazdy po nowotarskim Rynku. Na przykład chcę przypomnieć wspaniałomyślnych organizatorów ruchu, którzy narysowali paski tak, że na jednym pasie mieściło się tylko pół auta...(tak to nie przesada). Po jakiś trzech miesiącach paski się zmyły (ha, ha) i nie wiadomo było czy jeździć wg pasków, których nie ma , czy po staremu .Dążę do tego, że my miejscowi kierowcy pzyzwyczajeni jesteśmy do różnych eksperymentów na tym rynku i po prostu musimy sobie jakoś radzić. To trochę jako okoliczność łagodząca, choć przyznam, że niewielu jest kierowców którzy próbują tam myśleć.
Misiek Colt w gazie04.07.2017, 22:13
Tragedia! Gdybym nie depnął po hamulcu na egzaminie na prawo jazdy w tamtym roku, to bym się zderzył z busem kursowym, wymusił na mnie pierwszeństwo. Cliwo tam ludzie jeżdżą.
ss04.07.2017, 21:54
popatrzcie ludzie jak to prosto można zamienić prawy kierunkowskaz na lewy i zamieszać w głowach. oj polscy uczeni inżynierowie.
lb04.07.2017, 21:53
jaki rynek taka jazda :P
Jak to jest?04.07.2017, 21:41
Ok ale proszę mi wytlumaczyć czy znaki w rynku wskazujące pierszenstwo łamane i jego przebieg na pasie wewnetrznym? Jesli tak to nie dotyczą zewnetrznych pasów ruchu do jazdna wprost. Jadąc pasem na wprost wg znaków nie jestem na pasie drogi z pierwszeństwem bo jest ono tylko dla jadaxych dookoła.??? Jesli tak to mam po prawej wjezdzajacych do rynku i maja oni pierwszenstwo bo ja nie jestem na pasie uprzywilejowanym ani takiego nie opuszczam.
TGA 18.48004.07.2017, 21:23
"Najlepiej" jeżdżą ci co uważają się za mieszczuchów z wielkiego miasta Nowy Targ,ci co mają wiecznie problem z przejechaniem skrzyżowania na alejach,gdzie wiecznie są stłuczki...Tak się kończy jazda wokół komina.
duzo zdrowia04.07.2017, 21:11
Panie Marku,niestety ma pan racje, niektórzy kierowcy nie powinni dostać pozwolenia na prowadzenie nawet taczek. Brak kierunkowskazu to pikus w porównaniu z innymi przewinieniami.(wymuszanie pierwszeństwa, obraźliwe gesty,wulgaryzmy na zwrócona uwagę a niestety prym wiodą rowerzyści )
mm04.07.2017, 20:57
skrzyżowania na Zaborni nic nie pobije
wal s04.07.2017, 20:45
@kier ośrodka. Cofałeś kiedyś z dwoma przyczepami traktorem ?
Ormowiec04.07.2017, 20:45
Dziękuje, bardzo lubię programy z tym panem a jeszcze teraz z NT to już super !!!!
P.S Proszę się nie cieszyć z tego, że ci kierowcy co nie sygnalizowali wyjazdu z rynku są dobrymi kierowcami, oni maja taką manierę że nigdzie nie sygnalizują swoich zamiarów.
Szofer04.07.2017, 20:42
@Barnaś.Za duża zdawalność była no to kłody.
Jojo z Nowego04.07.2017, 20:40
A czy ktoś mi powie teraz czy samochód wyjeżdżający z ulicy szaflarskiej, jadąc na wprost nie powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który robi koło w okół rynku i z lewego pasa zjeżdża na prawy w stronę szpitala ? Bo z tego co mi się zdaje na szaflarskiej jest STOP, a droga z pierwszeństwem jest w lewo po rynku .
Nie04.07.2017, 20:38
Do KTT i bab dotarło?
Kierowca xx04.07.2017, 20:36
Ż tym BMW były już filmiki: ) To taki "Nowotarski Bodzio " Łamie sporo przepisów
Kurna mać04.07.2017, 20:34
A autko autka na północnej pierzejii Rynku(fred i ,,uprzywilejowani?)
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl