01.08.2017, 23:22 | czytano: 9359

"’Pamięć - rzecz święta. Podhale - pamięta". Godzina "W" w Nowym Targu (podwójna galeria)

zdj. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. W Mieście uczczono 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Burmistrz Nowego Targu i przewodniczący Rady Miasta złożyli kwiaty na grobach powstańców na cmentarzu. Władze Nowego Targu podkreślają, że nie było organizowanych "miejskich uroczystości", a obecność przedstawicieli Urzędu Miasta w organizowanych obchodach - "miała charakter prywatny".
Nowotarska Grupa Mieszkańców "PAMIĘĆ" - jak co roku, zaprosiła wszystkich chętnych do oddania hołdu i modlitwy w intencji tych, którzy siedem dekad temu zginęli podczas zrywu powstańczego.
W uroczystościach wziął udział m. in. senator Jan Hamerski oraz poseł Edward Siarka.

Potem zebrani mieli okazję obejrzeć rekonstrukcję zatytułowaną "Hej chłopcy, bagnet na broń" przygotowaną przez członków Podhalańskiej Grupy Rekonstrukcji Historycznej "BŁYSKAWICA".

Grupa osób spotkała się także przy Kopcu Wolności. Wymienieni w Apelu Poległych to: gen. Andrzej Galica, plut. Wanda Toczyk Stawaska, plut. Jerzy Ustupski, por Zbigniew Bełtowski, kpt. Kornek Żabski, por. Maria Mendeowska, kpr. Jerzy Nomarski, strz. Irena Turschmidt, strz. Leszek Widziszewski, rtm. Zdzisław Nurkiewcz. Zdjęcia tutaj.

s/ zdj. Szymon Pyzowski
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
www05.08.2017, 10:29
*** wiec idź za swoją radą i zamilcz. Udawaj najlepiej w tym dniu że powstania nie było i nie daj Bóg nie oglądaj żadnych rekonstrukcji bo jeszcze to zniszczy twój światopogląd...
to jest04.08.2017, 20:11
co to yes ?- barwy klubu Podhale.
***04.08.2017, 18:46
Nie milczeć o Powstaniu (bo tego nie piszę!) ... Pani Jadwigo, ale podczas uroczystości, z szacunku. Mój komentarz powstał po przeczytaniu tego, co komentatorzy wypisują pod tym tekstem. Lepiej zamilczeć, naprawdę.
co to yes ?04.08.2017, 15:27
..coz to za symbole (flagi) żółto-niebiesko czerwone ??? co te chłopaki se pomalowali ??
Jadwiga Nieckarz04.08.2017, 09:55
do *** - o Powstaniu Warszawskim MILCZANO PONAD PÓŁ WIEKU, uważam, że wystarczająco długo, teraz należy o tym GŁOŚNO mówić i przywrócić uczestnikom Powstania należną CZEŚĆ I GODNOŚĆ , pokazywać ich BOHATERSTWO i tamte wydarzenia.
CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!!
k...a!04.08.2017, 04:54
*** aha- milczeć, nie mówić, nie pokazywać- może w końcu te durne polaczki zapomną kto ich mordował... Teraz już nie Niemcy tylko naziści a za chwile będzie że to Polska wojnę rozpoczęła i ludzi mordowała. Idź się lecz chłopie...
***03.08.2017, 23:21
W rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego powinno się MILCZEĆ. To jedyne, co możemy ofiarować tym, którzy walczyli wtedy i zginęli. Nawet rekonstrukcje są nie na miejscu, w taką rocznicę tylko modlitwa i cisza. A wśród komentujących zacietrzewienie i jazgot...
zapamieć03.08.2017, 08:08
A gdzie jacyś radni pewnie tuż przed wyborami się uaktywnią.Ciekawe czy pójdą pod krzyż czy kopiec czy tu i tu sprawiedliwie.
250KM03.08.2017, 07:24
115KM trzeba było uszy umyć i oczy otworzyć a nie tylko fb przeglądać. Jeszcze zgłoś postulaty żeby z podręczników historii usunąć bo przecież mogą się "źle kojarzyć" a i o hollywood nie zapomnij żeby czasem w żadnym filmie nie śmieli użyć tych symboli bo "pana" 115KM zaboli...
ka03.08.2017, 07:20
grzyw,KODofilku,idź se białą różę kup jeszcze...
Zdrajca03.08.2017, 00:46
115km grzyw Michał bierzesz kasę za wpisy od kramka?
Polak03.08.2017, 00:27
Ej lewactwo a "klątwa" to waszym zdaniem czym jest? Moim zdaniem nie zasługuje nawet na miano teatru ulicznego a wy się czepiacie prawdziwej inscenizacji historycznej i to was boli bo to była pokazana Prawda.
115KM02.08.2017, 23:38
Popieram Michała. Jak się robi taki pokaz, to należy przewidzieć wszelkie konsekwencje. Wcześniej odpowiednio zapowiedzieć, nagłośnić. To rodzaj teatru ulicznego, symbole faszystowskie maja prawo źle się kojarzyć, można było ich nie użyć.
grzyw02.08.2017, 21:41
Michał, masz rację. Komentarzami zwolenników"dobrej zmiany" się nie przejmuj. Nie warto wdawać się w dyskusję z fanatykami plującymi jadem.
kompromitacja02.08.2017, 21:26
czemu z wami nikt nie zrobi porządku dwie uroczystości w jednym czasie
jpd02.08.2017, 17:36
Michał, bo jak d*** tacy jak Miro czy Janda nie znając CAŁOŚCI sensu i kontekstu wywieszenia flagi w rekonstrukcji historycznej...pitolą trzy po trzy na fb to potem kolejni się oburzają i powielają NIEPRAWDZIWE informacje tak jak ty...I te ww osoby powinny być pociągnięte do odpowiedzialności i zobowiązane do SPROSTOWANIA.
jak02.08.2017, 15:32
I znowu po raz kolejny Zapolski i MO rawa wprowadza panią burmistrzowa w maliny. WSTYD . Czekać tylko na reprymendę z MON bo już tam interweniowano. Widok szarfy MON podnosi RANGĘ kilkuosobowej prywatnej delegacji włodarzy miasta w obchodach PW. A może minister MON pan MACIAREWICZ osobiście złożył niezapowiedzianą wizytę zasłużonemu wyrzuconemu AK- cowi Tadeuszowi.
Święto państwowe a obchody włodarzy miasta prywatne. Szkoda pieniążków na oficjalne obchody lepiej na koncerty i imprezy integracyjne. Jest pani z Grupy Pamięć to za miasto zrobi i za swoje. I ROBI.
bo tak02.08.2017, 13:43
Mam nadzieję że tzw "fake news" będą w końcu karalne...i to wysoką grzywną..w tedy tacy jak Miro Demucha i płaczka Janda i im podobne "Michały" 10x przemyślą czy mają na tyle kasy żeby takie bzdety pisać.
Michał02.08.2017, 12:53
Komentarz Polaka już świadczy o nim i o tym jakie mają podejście do ofiar Powstania Warszawskiego.Do jpd wiem co to znaczy rekonstrukcja i inscenizacja,a słów o zrytym berecie i zakodowanych deklach szkoda komentować.W Polskę poszedł inny przekaz i rozpowszechnił się w setkach postów i komentarzach.Zatem zanim wywiesi się faszystowskie flagi trzeba się dwa razy zastanowic jak to zostanie odebrane.
nie o take Polske walczylim02.08.2017, 12:41
Jasne. Wydarzenia tej rangi są prywatną imprezą bo się miasto nie poczuwa do obowiązku jej zorganizowania .Zapewne kluczem do rozwiązania problemu są dwie ambitne panie które si e wzajemnie czują szykanowane.
Ale nic to są jeszcze głupsze w Warszawie.
Polak02.08.2017, 11:30
Zdradzieckie podłe lewactwo napatrzcie się bo MY się nie poddamy i od koryta i od rządzenia was odsuniemy abyście już nie ciemiężyli Polskiego Narodu.
Podhalanin02.08.2017, 10:23
Do Michał:
Biedny z Ciebie człek, skoro posiłkujesz się opiniami ludzi którzy widzieli tylko zdjęcie szkoły z tymi flagami, bez stosownego opisu. Pani która wszczęła tą akcję również nie miała tej świadomości, pomyślała, ot tak sobie, że ktoś powiesił flagi i już. Zero pomyślunku.

Otóż ta inscenizacja nie była tam po raz pierwszy. Jakbyś zobaczył, nawet w galerii (nie jest to trudne, po prostu odpalasz zdjęcia i przechodzisz po kolei, od pierwszego do ostatniego zdjęcia), na końcu na murach powiewa POLSKA flaga.

Wybacz, od wczoraj próbuję jako marketingowiec znaleźć tutaj powody do hejtu na NT, mieszkańców i grupę rekonstrukcyjną, ale po prostu nie znajduję. Jak wielkim trzeba być ignorantem by nie widzieć oczywistych faktów?

Uważam, że Pani która udostępniła ten post ze zdjęciem "swojej szkoły" powinna się wstydzić, bo ani miasto ani ta młodzież która brała w tym udział nie zasługuje na to co ją teraz spotyka.

Szerokości!
www02.08.2017, 10:13
Zbychu, racja - masakra jaka masa idiotów "łyknęła" post tego flustrata i tej KODziary....tu już mamy pierwszego w postaci Michała...
?02.08.2017, 10:10
mieszkaniec, za długo na słoneczku?
jpd02.08.2017, 10:09
Michał,id*** postuluj jeszcze o usunięcie swastyk z podręczników szkolnych i z filmów....wiesz *** co znaczy słowo REKONSTRUKCJA czy też INSCENIZACJA??? JPD...jak bardzo trzeba mieć zryty beret żeby takie farmazony jak ty czy reszta zaKODowanych dekli pisać...
Michał02.08.2017, 08:21
Większej głupoty nie można było wymyślić faszystowskie flagi na naszej szkole przekaz poszedl w Polskę.Takie inscenizacje robi sie w ruinach a nie w centrum.Poczytajcie co mowi się o NT i tej glupocie.
mieszkaniec02.08.2017, 07:17
Czy ktoś widział Pana Antoniego Macierewicza Ministra Obrony Narodowej dzisiaj w Nowym Targu pod kopcem Kościuszki ponoć był są niezaprzeczalne dowody .Dzwoniłem do Ministerstwa w tej sprawie odpowiedz jednoznaczna NIE bo jest w Warszawie , czy to prowokacja ! .Czy zdają sobie organizatorzy uroczystości pod kopcem że używanie szarfy z logiem Ministra Obrony Narodowej bez zgody jest poważnym wykroczeniem podlegającym stosownej karze. Czy władze Miasta Nowego Targu i radni zdają sobie sprawę z tego Faktu narażając swój wizerunek .Co to za władza która pozwala na manipulowanie się przez frustratów posuwającym się do takiego czynu! Jest to totalna kompromitacją która mam nadzieje nie pozostanie bez odzewu , bo są poinformowane odpowiednie organy !
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl