02.04.2021, 21:52 | czytano: 771

Jak powinny ćwiczyć osoby z nadwagą? (materiał zewnętrzny)

Przyznanie się przed sobą otwarcie, że mamy nadwagę i chcemy to zmienić to bardzo duży plus w naszej postawie. Jeżeli jesteśmy ze sobą szczerzy, to już można zacząć skutecznie budować nową postawę życiową opartą o zdrowsze życie.
Jedną z ważniejszych kwestii, jeżeli już decydujemy się na przykład na aktywność sportową i chcemy zacząć ćwiczyć, jest jednak zachowanie zasad bezpieczeństwa. Pamiętajmy o tym, że spora otyłość to będzie ogromna dysfunkcja w naszym organizmie. Efektywny trening będzie tylko gwarantowany, jeżeli rozpoczniemy trenowanie po konsultacjach z doświadczonymi specjalistami.
 
Niejednokrotnie można spotkać opinie wyrażane przez wykwalifikowanych specjalistów, że ćwiczenia zbyt intensywne mogą doprowadzić do kontuzji albo do przewlekłego bólu stawów. Poza tym mogą też skutkować nagłym zawałem serca. Dlatego jeżeli mamy sporą nadwagę, to musimy przestrzegać pewnych zasad.
 
Przeszkody przy rozpoczęciu treningu
 
Ludzie otyli, którzy decydują się na odchudzanie z wykorzystaniem ćwiczeń fizycznych, niezwykle często będą trafiać nawet na bardzo duże przeszkody. Oczywiście największą z nich będzie nasze ciało, które będzie stawiać opór. Pamiętajmy o tym, że jest nieprzystosowane do takiego wysiłku i nasze ruchy w efekcie będą ograniczone. To w bardzo wielu okolicznościach może zniechęcać wiele osób do trenowania. Poza tym czasami w przypadku osób otyłych występować będzie miażdżyca, cukrzyca albo nadciśnienie, czy też choroby zwyrodnieniowe. To są kolejne bariery, które będą utrudniać aktywność fizyczną. Wcześniej, więc warto skontaktować się z lekarzem rodzinnym lub specjalistą, u którego się leczymy, no i oczywiście porozmawiać o naszych planach z jakimś doświadczonym trenerem.
 
Na początek ćwiczenia cardio
 
Jedną z bardziej popularnych metod będzie wykorzystanie treningu kardio. To właśnie taka aktywność będzie w dużej mierze przyczyniać się do skutecznego spalania tkanki tłuszczowej. Poza tym tego rodzaju ćwiczenia będą gwarantowały nam także inne zalety zdrowotne. Zwiększa się wówczas przepustowość żył, nasze serce będzie się wzmacniać. Są to więc ćwiczenia uważane za perfekcyjną wręcz profilaktykę chorób układu krążenia. A z nimi właśnie niezwykle często będą się borykać osoby otyłe. Poza tym rozpoczęcie takich treningów to musi być wybór ćwiczeń najmniej obciążających. Na początek powinny to być na przykład 30-minutowe spacery od 3 do 4 razy w tygodniu. Potem gdy już poczujemy się bardziej pewnie, możemy dołączyć szybki marsz. Warto też wtedy pomyśleć o pływaniu oraz jeździe na rowerze. Z kolei w domu możemy sobie poćwiczyć na rowerze stacjonarnym. Dobrze też ma chwilę zapomnieć o dotychczasowych rozrywkach. Euro 2020 gwarantuje najlepszą rozrywkę w typowanie wyników spotkań i oglądanie najlepszych europejskich piłkarzy na murawie.
 
Z bieganiem lepiej uważać
 
Oczywiście każda osoba z większą nadwagą automatycznie myśli w przypadku zrzucenia zbędnych kilogramów o bieganiu. Oczywiście każdy potwierdzi, że jest to najlepsza forma odchudzania. Niestety nie będzie wskazana dla tych ćwiczących, którzy borykają się z otyłością. W takiej sytuacji trening będzie nadmiernie obciążać stawy. Z bieganiem, więc lepiej poczekać kilka miesięcy, aż zrzucimy trochę wagi.

Materiał zewnętrzny
Zobacz pełną wersję podhale24.pl