30.09.2021, 17:59 | czytano: 1510

Nowe laptopy dla szkoły w Bukowinie Tatrzańskiej

Fot. UMWM
W Szkole Podstawowej im. Bohaterów Warszawy w Bukowinie Tatrzańskiej, w ramach Pakietu Edukacyjnego Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej, została przekazana umowa grantowa na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych.
- Projekt stanowi element regionalnego pakietu antykryzysowego powołanego i realizowanego w odpowiedzi na pandemię COVID-19. W Małopolsce powstaną 22 szkoły modelowe, które w latach 2021-2023 przejdą transformację bazującą na rozwiązaniach cyfrowych. Dzięki temu staną się nowoczesnymi placówkami edukacyjnymi. Jednocześnie nieustannie pracujemy nad tym, aby szkół wzorcowych było znacznie więcej. Naszym celem jest pełna transformacja cyfrowa w edukacji - mówiła Marta Malec-Lech z zarządu województwa.
Celem realizowanego projektu jest przyznanie 22 grantów, po jednym w każdym małopolskim powiecie, na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania w celu umożliwienia transformacji cyfrowej tych szkół i wprowadzenia do nich elementów nauczania metodą STEAM z wykorzystaniem koncepcji Kompetencji 4.0.

Transformacja cyfrowa szkół powstaje przy wsparciu ekspertów i trenerów Stowarzyszenia Miasta w Internecie w ramach uruchomionego przez samorząd województwa projektu Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE. Dzięki tak podjętym działaniom szkoły staną się nowoczesnymi placówkami edukacyjnymi, odpowiadającymi na wyzwania XXI wieku.

Szkoły modelowe to nie tylko szkoły wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne czy sprzęt cyfrowy. To już wkrótce liderzy we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych w procesie nauczania i rozwoju kompetencji uczniów przydatnych w czasach Przemysłu 4.0 i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych. Realizacja tego ambitnego wyzwania jest możliwa dzięki utworzonego w 2020 roku w Tarnowie Małopolskiego Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE prowadzonego przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.

Działania w ramach inicjatywy szkół modelowych nie oznaczają tylko modernizacji infrastruktury lecz realizację systemowych zmian w zakresie kompetencji cyfrowych czyli nabycia niezbędnej wiedzy i umiejętności przez całą społeczność szkolną - nauczycieli, uczniów, rodziców, aby być szkołą XXI wieku.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, oprac. r/
Może Cię zainteresować
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl