25.10.2010, 13:58 | czytano: 1544

”Dziś moja szkoła - jutro moja przyszłość” - gimnazjaliści z Klikuszowej wybierają zawód (zdjęcia)

Zdj. Archiwum szkoły
Noc Naukowców na krakowskich uczelniach to pierwsza w tym roku szkolnym ”projektowa” impreza, w której wzięli udział uczniowie z Gimnazjum nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego w Klikuszowej.
Wyjazd 24 września wspomina Natalka Wróbel z klasy IIb: - Pierwszym punktem naszej naukowej wyprawy było kino Kijów i ”Jarmark Doświadczeń - zobacz, dotknij i zrozum”, gdzie mogliśmy uczestniczyć w ciekawych doświadczeniach fizycznych. Potem, w ciepłych promykach jesiennego słońca mieliśmy godzinny odpoczynek na Rynku Głównym. Następnie odwiedziliśmy Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej na AGH, gdzie obejrzeliśmy wiele ciekawych pokazów pod hasłem „Fizyka Show”. Kolejnymi punktami naszego pobytu w Krakowie był Uniwersytet Jagielloński, tam wzięliśmy udział w pokazie zaskakujących doświadczeń chemicznych oraz w przedstawieniu pt. ”Alchemia czterech żywiołów”. Na koniec odwiedziliśmy Uniwersytet Rolniczy, gdzie na Wydziale Hodowli i Biologii Zwierząt poznaliśmy wiele mikroskopijnych organizmów. Do domu wróciliśmy pełni wrażeń i postanowień, że za kilka lat (po zdaniu oczywiście matury) musimy tam wrócić.
Bardzo intensywne działanie prowadził we wrześniu Szkolny Ośrodek Kariery, który pomagając uczniom klas trzecich w diagnozie swojej preorientacji zawodowej zorganizował wiele spotkań w zakładach pracy.

27 września uczniowie zwiedzili Zakład Diagnostyki Samochodowej pana Worwy w Nowym Targu, gdzie mogli przyjrzeć się z bliska poszczególnym stanowiskom pracy mechaników- diagnostyków oraz zobaczyć nowoczesną firmę motoryzacyjną - profesjonalny serwis i salon sprzedaży Autoremo również w Nowy Targu. Następnym punktem na trasie wycieczki był Zakład blacharsko-lakierniczy w Ludźmierzu, gdzie chłopcy wzięli udział w całym procesie klepania i lakierowania blachy.

Z kolei 30 września uczniowie zwiedzili Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Szaflarach, zapoznali się z procesem uzdatniania wody oraz obejrzeli małą elektrownię wodną na rzece Biały Dunajec. Następnie udali się do Oczyszczalni Ścieków w Nowym Targu, gdzie kierownik zakładu przekazał im informacje dotyczące historii powstania oczyszczalni a także procesu technologicznego uszlachetniania wody. Oczyszczalnia pracuje od 1995 r i zatrudnia pracowników z dziedziny ekologii: mikrobiologów, chemików i informatyków.

Zakład Utylizacji Odpadów Ital Bike w Nowym Targu to kolejna ważna jednostka gospodarcza naszego regionu. Wicedyrektor zakładu spotkał się z młodzieżą, której opowiedział o ekologicznych zagadnieniach w życiu codziennym, o tym, że produkcja odpadów jest jednym z najważniejszych do rozwiązania problemów współczesnego świata i o tym, że aby chronić środowisko naturalne należy je w miarę możliwości poddać recyklingowi.
Mamy nadzieję, że organizowane przez szkołę działania w ramach unijnego projektu pozwolą naszym uczniom podjąć właściwą decyzję w sprawie wyboru właściwej szkoły i przyszłego zawodu.