20.12.2012, 20:42 | czytano: 2491

Szkolna wycieczka do Berlina (zdjęcia)

arch. szkoły
Uczniowie gimnazjów z Bańskiej Niżnej, Ludźmierza, Szaflar i Zaskala pojechali na kilkudniową wycieczkę do Berlina. Poniżej - relacja z tego wydarzenia.
Po 10-cio godzinnej podróży ok. godz. 9 dotarliśmy do Berlina. W promieniach słońca ale przy bardzo mroźnym wietrze zwiedziliśmy Aleksanderplatz, wieżę telewizyjną, Katedrę Berlińską oraz Muzeum Pergamonu. Po zakwaterowaniu i kolacji poszliśmy na Weihnachtsmarkt (kiermasz adwentowy). Do tej pory o kiermaszach i panującej atmosferze uczniowie słyszeli tylko od swoich germanistek na lekcjach języka niemieckiego i wreszcie sami mogli zobaczyć tysiące ozdób choinkowych i poczuć zapach pieczonych jabłek i pierników. W drodze powrotnej spacerowaliśmy po największym bulwarze handlowym Kurfurstendamm, który przywitał nas przepięknie ubranymi wystawami sklepowymi.
Drugiego dnia dalej zwiedzaliśmy Berlin, między innymi ulicę Unter den Linden, Bramę Brandenburską, Reichstag, a następnie przejechaliśmy do Tropical Island, w miejscowości Krausnick. Jest to największy tropikalny park rozrywki w Europie, gdzie można podziwiać zarówno egzotyczne zwierzęta jak i rośliny. Jednak największą atrakcją były zjeżdżalnie wodne, które czynne były do późnych godzin nocnych, Laguna oraz Morze Północne z piaszczystą plażą.

Niewyobrażalnym przeżyciem było także to, że w środku zimy, przy mrozie na zewnątrz, temperatura na wyspie wynosiła ok. 27 stopni i mogliśmy nocować w namiotach. A resztę zobaczycie w galerii zdjęć. Zapraszamy.