27.10.2013, 19:53 | czytano: 2447

Nowotarskie II LO w Budapeszcie (zdjęcia)

arch. szkoły
- W dniach 9 – 11 października br. wraz z wychowawczynią mgr Katarzyną Buchinger-Janasz, mgr Iwoną Pawłowską i opiekunami udaliśmy się na wycieczkę do Budapesztu. Mieliśmy okazję zobaczyć z bliska piękne zabytki stolicy Węgier - relacjonuje Justyna Podkanowicz z II LO w Nowym Targu.
Pierwszego dnia zwiedziliśmy Starówkę Budańską, Baszty Rybackie, Kościół Macieja, Pałac Królewski, skąd mogliśmy zobaczyć całą panoramę Budapesztu. Na koniec dnia odwiedziliśmy Bazylikę św. Stefana. Drugiego dnia poznaliśmy dalszą część miasta, między innymi Parlament oraz Plac Bohaterów. Mieliśmy też okazję przespacerować się po Lasku Miejskim, w którym znajdują się budynki i muzea zbudowane w różnych epokach. Na koniec wspięliśmy się na Wzgórze Gellerta. Wieczorem wszyscy udali się na rejs statkiem po Dunaju, by zobaczyć stolicę Węgier nocą. Zachwyt był ogromny, ponieważ rozświetlone miasto wyglądało zupełnie jak z bajki.
Ostatniego dnia udaliśmy się w stronę Słowacji, a po drodze zwiedziliśmy jeszcze trzy węgierskie miejscowości - Sentendre, gdzie można było zwiedzić m.in. Muzeum Marcepanu lub przespacerować się uliczkami tego małego, lecz uroczego miasteczka. Później dotarliśmy do Visegradu i tam podziwialiśmy panoramę zakola Dunaju. Na koniec zatrzymaliśmy się w Estergomie, by podziwiać bazylikę, która jest uważana za „węgierski Watykan”.

Po udanym zwiedzaniu udaliśmy się już ostatecznie w stronę Polski. Wielu z nas zapewniało, że jeszcze wróci do Budapesztu.