21.02.2017, 13:55 | czytano: 1474

Uczniowskie praktyki w Portugalii (zdjęcia)

arch. szkoły
Końcem stycznia, grupa 12 uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowym Targu wyjechała na praktyki w ramach projektu pn. „Europa w Nowym Targu - podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez europejskie praktyki” realizowanego przez Małopolskie Centrum Edukacji Sp. z o.o.
Projekt realizowany jest na zasadach programu Erasmus+ współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Poniżej sprawozdanie z drugiego tygodnia praktyk uczniów w klinikach weterynaryjnych na terenie Portugalii.
W deszczową sobotę nasza grupa miała okazję zwiedzić znajdujące się niedaleko Barcelosu miasta - Guimarães i Braga. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od poznania Castelo de Guimarães, czyli średniowiecznej twierdzy obronnej która powstała w X wieku. Samo miasto było w czasach średniowiecznych stolicą Portugalii i to w niej urodził się pierwszy władca tego państwa - Alfons I Zdobywca. W 2011 r. Castelo de Guimarães zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Następnie zwiedziliśmy kaplicę, w której zostało ochrzczony Alfons I Zdobywca oraz kościół. Podczas spaceru po Guimarães mijaliśmy plac Praça de São Tiago otoczony przez zabytkowe kamienice. Niestety, ze względu na pogodę nie udało nam się zwiedzić tzw. świętej góry w Bradze, która jest dużą atrakcją turystyczną.
W niedzielę podczas naszej wycieczki do Porto pogoda nam sprzyjała. Widoki w tym miejscu zapierały dech w piersiach - oprócz roślinności, brukowanych uliczek, kamienic mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć Ocean Atlantycki i pospacerować wzdłuż jego brzegu. Mieliśmy dużo czasu by nacieszyć oczy tym wspaniałym miejscem, ponieważ płynęliśmy długim rejsem przez rzekę Douro - pozwolił nam on lepiej poznać Porto. Kolejną atrakcją naszej wycieczki były odwiedziny w winnicy, w której mogliśmy skosztować kilku rodzajów wina Porto.
Po degustacji udaliśmy się na spacer po mieście, podczas którego odkryliśmy piękne zakątki i poznaliśmy lokalne atrakcje - jak na przykład Ponto de Luis I - czyli dwukondygracyjny most zbudowany na cześć króla Ludwika, łączący brzegi rzeki Douro, Karedrę Sé do Porto, przepiękny dworzec kolejowy oraz punkt widokowy z którego można było zobaczyć piękną panoramę miasta.

Drugi tydzień naszych praktyk minął „jak z bicza strzelił”. Dobrze znaliśmy już swoje obowiązki w klinikach i poznaliśmy zwyczaje tam panujące. Coraz lepiej poznawaliśmy także naszych pracodawców, w związku z tym czuliśmy się tam pewniej, coraz sprawniej wykonywaliśmy powierzone nam zadania, a praca sprawiała nam coraz więcej przyjemności. Ani się nie obejrzeliśmy, a nadszedł piątek - czas pożegnań z pracodawcami i naszymi opiekunami na kampusie. Otrzymaliśmy od nich wiele ciepłych słów oraz dostaliśmy pamiątkowe koszulki i figurki koguta, który jest symbolem Barcelos.