01.03.2019, 17:20 | czytano: 258

Festiwal Nauki w SP nr 2 w Krościenku nad Dunajcem (duża galeria)

arch. szkoły
"Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem…” Konfucjusz
Pod koniec lutego w Szkole Podstawowej nr 2 w Krościenku nad Dunajcem odbył się “Festiwal nauki”, podczas którego uczniowie klas gimnazjalnych pod opieką Anny Biel, Aleksandry Adamczyk i Wiesławy Dolańskiej i Piotra Krążka realizowali swoje projekty edukacyjne z zakresu chemii, fizyki, geografii oraz informatyki. Pokazy naukowe zostały zorganizowane dla uczniów z przedszkola, klasy pierwszej, drugiej oraz czwartej.
Moja pierwsza chemia - „ Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym”

Swoją przygodę dzieci rozpoczęły w pracowni chemicznej. W naszym laboratorium gimnazjaliści zaprezentowali m.in. księżycowy piasek, samonadmuchujący się balonik, chemiczny wulkan oraz kuchnię molekularną. Młodzi naukowcy poznali nazwy podstawowych związków chemicznych oraz czynnie pomagali starszym kolegom w przygotowaniu eksperymentów.

Laboratorium w domu – „Domowe eksperymenty fizyczne”

Kolejnym punktem programu były doświadczenia fizyczne. Uczniowie poprzez zabawę poznali podstawowe zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie oraz uzyskali odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. „Jak wygląda dźwięk?”, a ponadto dowiedzieli się czym jest dyfuzja w cieczach oraz elektryzowanie ciał.

Krótkie i piękne wakacje- „Podróż do Włoch”
Kolejnym celem naukowej podróży dzieci była sala geograficzna. Dzięki atrakcjom przygotowanym przez uczniów klas trzecich gimnazjum,  uczniowie mogli udać się w podróż do malowniczych Włoch. Dzieci poznały najważniejsze włoskie zabytki, potrawy oraz słowa. Punktem kulminacyjnym projektu był wybuch wulkanu.  

Roboty Dash i Dot (Janusz i Grażyna) – interakcja oraz kodowanie

Ostatnim punktem festiwalu był pokaz oraz warsztaty z programowania robotów, które nie zawsze odpowiadały na nasze pytania tak jakbyśmy tego oczekiwali. Uczniowie poznali też Rozszerzoną Rzeczywistość (ang. Augmented Reality – AR), czyli to czego w rzeczywistości nie ma Można było przymierzyć wirtualne okulary lub pojeździć BMW X4 po sali informatycznej.

Młodsi uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się pracy starszych kolegów, a wiedza przez nich zdobyta z pewnością zaprocentuje już w niedalekiej przyszłości.

źródło: szkoła
Zobacz pełną wersję podhale24.pl